
|
[MK4] I znów wiszące obroty na sprzęgle |
Autor |
Wiadomość |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 3 Sie 2011, 22:05
|
|
|
problem powrócił.. tak sobie myśle.. na tym wyciszeniu pod maską . tej macie filcowej, są widoczne głebokie ślady ruchu przepustnicy, ten filc jest wrecz wyryty, poza tym ta mata bardzo lezy na silniku, czy to tez moze być powodem zawieszenia obrotów na sprzegle?
i druga rzecz, czy ten czujnik też może byc powodem? jest wkrecony jakby w pedał sprzegła i jest tak samo obklejony jak na zdjeciu drugim..
http://www.fotosik.pl/pok...e2daf990ef.html
http://www.nossomoto.cal2...A%20121/106.JPG
jakie jest jego zadanie i czy one ulegaja usterce, jest jakas osoba obeznana w elektronice forda?
PS. a probował ktos rozwiazac ten problem w ten sposob? http://www.fordczesci.com...1596&blobkey=id |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Sie 2011, 17:34
|
|
|
Jeśli podejrzewasz ze przepustnica się blokuje o mate to zdejmij matę i się przekonasz,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 7 Sie 2011, 03:12
|
|
|
Hej pisałeś do mnie na PW z prośbą o pomoc odnośnie czujnika:
Kod: | Hej, z tego co si zorientowałem jestes w miare oblatany w elektronice Fiesty, stad moja prośba , czy może mógłbys zapoznac się z tym postem http://www.fiestaklubpols...=56892&start=40 i powiedział co wiesz na ten temat.. |
tak, mógłbym więc...
Wszystkie schematy instalacji oczywiście posiadam do Forda Fiesty 95-2002 Endura i Zetec.
To co pokazujesz, to przełącznik sprzęgła.
Wszyscy tu piszecie o silniczkach krokowych i innych bzdetach, a nikt nie wspomniał o zacinającym się przełączniku sprzęgła. (NIE POWIEM, CZY UMYCIE GO ZMYWACZEM DO TARCZ, CZY WYPŁUKANIE W BENZYNIE EKSTRAKCYJNEJ LUB INNYM ŚRODKU DO ELEKTRONIKI, ROZWIĄŻE PROBLEM, BYĆ MOŻE TYLKO WYMIANA NA NOWY)
Przełącznik można zwykle znaleźć w pobliżu górnej części zespołu pedała sprzęgła. Sprzęgło zwraca sygnał kiedy pedał sprzęgła jest wciśnięty i sygnał ten może być używany przez kilka różnych systemów. System ogranicznika prędkości może wykorzystywać sygnał do anulowania swojego działania zawsze, gdy pedał sprzęgła jest wciśnięty.
Czyli taki stycznik odpowiada za szybkie opadanie obrotów na postoju i za wolniejsze opadanie podczas jazdy gdy wciśnięte jest sprzęgło.
Jednostka ECU może wykorzystywać sygnał, aby zapobiec pracy silnika rozruchowego, chyba że pedał sprzęgła jest całkowicie wciśnięty. Przełącznik sprzęgła jest zwykle zasilany napięciem 5 V bezpośrednio z ECU lub 12 V z zasilania akumulatora i może być normalnie otwarty lub normalnie zamknięty.
Działanie przełącznika sprzęgła jest w zasadzie takie samo we wszystkich przypadkach, chociaż budowa może być różna zależnie od zastosowania lub producenta.
I teraz jak to sprawdzić...
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza napięcia zasilania i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić na schemacie czy podłączenie uziemienia zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU.
Jeśli jest ono podłączone bezpośrednio do uziemienia: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
W przypadku podłączenia do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić sygnał z przełącznika:
Podłączyć oscyloskop lub miernik napięcia pomiędzy wtyk urządzenia ECU odpowiadającego przełącznikowi sprzęgła i uziemienia. Włączyć zapłon. Sprawdzić czy napięcie wyjściowe jest takie jak w specyfikacji. Wcisnąć sprzęgło. Napięcie wyjściowe powinno być równe 0 V. |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|