Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] HCS - dłubiemy w dolocie
Autor Wiadomość
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 7 Wrz 2010, 14:12   [MK3] HCS - dłubiemy w dolocie

może to zrobię, a może nie... może to pod tuning podchodzi, może nie, w każdym razie mod jakiś to jest - ryzykuję i pakuję się do niniejszego działu :-P ewentualnie wyląduję wśród innych hajdparianek.

pytanie o przeróbkę dolotu - w założeniu ma być kopułka na monowtrysku, do niej doprowadzona rura z filtra (nie będzie to stożek, raczej klasyczna pucha). Podobno "pasuje" od Opli 1.0/1.2 (?). znalazłem 2 różne [wszystkie fotki pożyczone z allegro]:

zdjęcie 1:


zdjęcie 2:


pytanie 1:
jest między nimi różnica poza miejscem wyprowadzenia króćca od odmy?

pytanie 2:
jak to dopasować do kołnierza wokół monowtrysku w HCSie? zastanawia mnie przede wszystkim zwężenie dolnej części (widoczne na zdjęciu 1). jak wygląda sprawa rozstawu śrub? ewentualnie są jakieś inne problemy natury rzeźbiarsko-druciarskiej?

pytanie 3:
jak się domyślam, odma z korka idzie prosto do króćca w kopułce. a co z wężykiem, który w standardowej patelni wchodzi od dołu do tego samego trójnika co duży wąż od odmy? wypadałoby go podpiąć, bo inaczej obroty świrują :fox:

pytanie 4:
jaka pucha filtra? ta od Corsy B 1.2 podejdzie? wygląda jak niżej:


wiem, że Żółw ma w wannie puchę z Cariny I. coś jeszcze można tam wpasować?
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Wrz 2010, 15:22   

bidżej napisał/a:
jest między nimi różnica poza miejscem wyprowadzenia króćca od odmy?
Może nie dowidze (tak jak kolega) ale chyba mocowaniem się różnią (dziurami na śruby),,,
bidżej napisał/a:
jak się domyślam, odma z korka idzie prosto do króćca w kopułce. a co z wężykiem, który w standardowej patelni wchodzi od dołu do tego samego trójnika co duży wąż od odmy? wypadałoby go podpiąć, bo inaczej obroty świrują
Zemną muszisz obrazkowo,,, jaki wężyk, skąd i dokąd idzie,,, odkąd straciłęm dane na penie nie mam żadych rysunków, zdjęc i innych matriałów którymi się często posiłkowałem :sad:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 7 Wrz 2010, 15:28   

co do wężyka:
z korka idzie gruby wąż do trójnika od dołu patelni, wchodząc w jego poziomy króciec skierowany do przodu. od dołu w trójniku jest jeszcze jeden pionowy króciec, znacznie węższy, z małym otworkiem. na ten króciec nasadzony jest wąż łączący się kolejnym trójnikiem z przewodami odpowiadającymi za odprowadzanie par paliwa (? - w każdym razie jak pamiętam jeden z nich jest wyprowadzony spod przepustnicy, a drugi biegnie do elektrozaworku na grodzi i dalej do pochłaniacza par paliwa). chyba lepiej tego nie umiem opisać, fotki chwilowo nie posiadam :-P
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 7 Wrz 2010, 15:36   

przyjedź do zako będziemy rzeźbić:)
porównamy wtrychy 1,1 - 1,3 wsadzimy kompa z 1,3, kopułkę z astry 1,6 mam wiec założymy jakoś, u mnie była za wysoko przez podstawkę pod lpg i nie mieściła mi sie pod maską...
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 7 Wrz 2010, 16:19   

bidżej napisał/a:
ewentualnie są jakieś inne problemy natury rzeźbiarsko-druciarskiej?


przy drugiej z rozstawem nie powinno być problemu na wtrysku, jeśli chcesz porządnie nie obejdzie się bez gwintownika
_________________
 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 7 Wrz 2010, 16:20   

luki86 napisał/a:
porównamy wtrychy 1,1 - 1,3 wsadzimy kompa z 1,3, kopułkę z astry 1,6 mam wiec założymy jakoś, u mnie była za wysoko przez podstawkę pod lpg i nie mieściła mi sie pod maską...


Wtrychy są zdaje się takie same, skoro 1,4 CVH śmigało na wtrysku z 1,1 ;]. Kopułka z astry nawet bez miksera by ci się nie zmieściła, trzeba sciąć ten rancik od spodu i dorobić sobie jakąś uszczelkę (ja wyciąłem ze starej dętki). Co do odmy to zależy jakie przedmuchy są i ile syfu leci ;] bo to wchodzi prosto nad gardziel i typowo syf będzie leciał na wtrysk... Co do obudowy filtra - z diesla by nie podejszła?

I jeszcze jedno pierwsze zdjęcie - nie nada - za małe, drugie zdjęcie - nada, sam miałem przy 1.4 ;]
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 7 Wrz 2010, 16:21   

matrix-1990, coś więcej?

Peedro, pucha z 1.8d nie przyszła mi do głowy - przecież to gotowe rozwiązanie :-P ciekawe tylko jak się mają średnice króćca od puchy i od kopułki...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 7 Wrz 2010, 16:31   

średnice raczej będą inne, znaczy od obudowy filtra pewnie będzie większa, ale zawsze coś idzie wykombinować (filtry stoszkofe mają takie gumowe dystanse, można by takie coś wykombinować). A co do postu matrixa to nie wiem o co mu chodzi. ja nawierciłem 3 nowe dziury i kupiłem 3 długie śruby, bo te co były oryginalnie były za krótkie. Zresztą lepszym rozwiązaniem byłoby zrobić sobie szpilki by ułatwić montaż (ciężko było trafić :cojest: )
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 7 Wrz 2010, 17:15   

bidżej, jedna śrubka jest przykręcana do normalnej dziurki na mocowania obudowy, a druga do tego

więc żeby tak długa śruba doszła to musisz wygwintować na ten rozmiar, bo o takiej szerokości długiej raczej nie znajdziesz

a i jeszcze
bidżej napisał/a:
Jak to dopasować do kołnierza wokół monowtrysku w HCSie?

jeśli chodzi o tą drugą obudowe to trzeba spiłować od spodu żeby jakoś się spasowała, jeśli chodzi o tą pierwszą to nie wiem czy ktokolwiek z nią coś kombinował

[ Dodano: Wto Wrz 07, 2010 17:22 ]
jeśli masz wątpliwości co do rozstawu śrub czy czegoś innego to mam taką obudowe, moge zrobić zdjęcie lub coś zmierzyć
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 7 Wrz 2010, 18:39   

Czy trzeba coś wiecej?? http://www.fiestaguides.c..._induction.html
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 7 Wrz 2010, 19:06   

tłumacza :D a tak serio to nie rozumiem po co angole rozbierają zaślepki od kabli, po to żeby zrobili dziury które potem zaklejają silikonem, chyba że mój angielski jest do kitu :P
_________________
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Wrz 2010, 19:24   

bidżej napisał/a:
fotki chwilowo nie posiadam
:| Zrób dokładne fotki, prawdopodobnie to zasilanie silnika w powietrze wolnych obrotów,,, kiedy przepustnica jest zamknięta,,, dlatego jak to odetkasz lub zatkasz to gaśnie,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 7 Wrz 2010, 20:17   

luk-90, dobre :ok: żeby było śmieszniej widziałem ten poradnik już kiedyś :|

matrix, wykręcałeś tą szpilkę mocującą wtrysk? ja tego nie ruszam, dopiero to ładnie poskładałem :-P wygląda na to, że najlepiej będzie to ogarnąć angielskim sposobem.

JoeMix, wolnych obrotów bym w to nie mieszał. jak przepustnica jest całkiem zamknięta (bo np. uwalony jest krokowy), to silnik przecież gaśnie. zresztą otworek w trójniku, w króćcu na który ten wężyk się zakłada ma średnicę ~1mm - więc trochę za mało żeby na tym silnik kulał. bardziej stawiałbym tu na coś od odmy i/lub właśnie par paliwa. w razie czego może spróbuję wyrzeźbić coś z trójnika od patelni, tak żeby podpiąć to pod odmę mniej więcej jak w oryginale, z zachowaniem tego śmiesznego otworka.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Wrz 2010, 22:56   

bidżej, mieszać obrotów w to nie musisz, po prostu mówię jak jest o ile w mk3 jest podobnie jak w mk1/2 a z twojego opisu wygląda że tak :) mk3 ma silniczek który ustawia położenie przepustnicy, w mk1 tego nie ma ale jak za mocno pokręcisz śrubką to też silnik zgaśnie, jednak jak przy danym położeniu przepustnicy na wolnych, zdejmiesz ten wężyk że poleci tam za dużo powietrza to zgaśnie, tak samo jak zatkasz go całkiem - też się zadusi,,, i też tam jest zwężka na milimetr lub 1,5 :)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 7 Wrz 2010, 23:04   

JoeMix, jak zatkam wężyk to silnik chodzi normalnie (o tym też piszą w poradniku z fiestaguides). jak odetkam (czyli zdejmę z trójnika), to wolne obroty są na poziomie 2.5-3k...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Wrz 2010, 23:24   

bidżej napisał/a:
jak zatkam wężyk to silnik chodzi normalnie
Się ciesz jak tak :) foto daj, bo ja wszystko z pamięci, a jak wiesz z mk3 nie mam kontaktu na żywo, jeszcze się nie dorobiłem :hihihi:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 8 Wrz 2010, 12:56   

JoeMix, postaram się pofocić dzisiaj jak wrócę do domu o sensownej porze.

Pytanie jeszcze o filtr powietrza - czy ten z dizla pozwoli kosiarce trochę lepiej łapać oddech, czy nie zdusi jej przypadkiem? albo inaczej - czy filtry od dizli mają taką samą przepuszczalność powietrza jak od benzynówek?
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 8 Wrz 2010, 14:54   

Materiał oryginalnej wkładki filtra w dieselu i benzynie jest ten sam . Nie zdusisz go filtrem od 1.8D
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Wrz 2010, 15:15   

bidżej napisał/a:
czy filtry od dizli mają taką samą przepuszczalność powietrza jak od benzynówek?
Generalnie diezle ciągną więcej powietrza niż benzyniaki więc filtru jak się różnią (poza wielkością) przepustem to te dizlowskie mają większy raczej,,, lecz stawiam na teorie Żółwika Tuptuia że to jedno i to samo tylko większe czasem gabarytowo,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 8 Wrz 2010, 15:19   

ok, dzięki.

jeszcze kwestia mocowania kopułki. idzie dopasować śruby tak, żeby założyć kopułkę pod innym kątem? bo problem może być (i najpewniej będzie) tego rodzaju, że nie zgra się to z obudową filtra - pucha od dizla ma króciec wyprowadzony w okolicach kielicha, a kopułka wychodzi raczej do przodu (fotki pożyczone od portiera i kaki09):



myślę np. o wykorzystaniu tego zaślepionego otworu w kopułce i otworu w kołnierzu monowtrysku dedykowanego pod tą śrubę najbliżej wtyczek CPP/krokowca - wtedy kopułka miałaby wyjście mniej więcej prostopadle w kierunku kielicha :fox: dzięki temu po obcięciu króćca od puchy możnaby tam jakoś sensownie wpasować rurę :)
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.