Fiestaszek a klatka bezpieczeństwa -- przegląd |
Autor |
Wiadomość |
masska13

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 36 Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 258 Skąd: Lądek Zdrój
|
Wysłany: 22 Kwi 2010, 13:23 Fiestaszek a klatka bezpieczeństwa -- przegląd
|
|
|
Witam, mam małe pytanie czy ktoś się orientuje jak wygląda przeprowadzenie przeglądu autka z klatką bezpieczeństwa?? W okręgowej stacji kontroli pojazdów Pan, który moim zdaniem nie jest osoba kompetentną do wypowiadania się na ten temat oznajmił mi że nie przejde przeglądu póki nie dostarcze mu zaświadczenia odnośnie homologacji Klatki bezpieczeństwa.. i w taki sposób zostałem spławiony.. oczywiście zrobiłem przegląd w innej stacji kontroli, gdzie szło się dogadać.
Otrzymałem również informacje że jeżeli nie była by wspawana tylko przykręcana to wszystko by zmieniało i dostałbym pieczątkę... Prosze o jakaś informacje czy są przepisy, którego to regulują??
|
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Kwi 2010, 13:38
|
|
|
Generalnie nie wolno do auta kłaść niczego co nie ma homologacji,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
sowa


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: joanna
Wiek: 41 Dołączyła: 09 Sie 2005 Posty: 2844 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 23 Kwi 2010, 00:10
|
|
|
ostatnio od pana przeglądacza usłyszałam że części z homologacją/certyfikatem też nie można montować gdy nie były fabrycznie montowane przez producenta auta (tyczyło się to akurat kierownicy) ....więc co przeglądacz to teoria Spławiać będą zawsze, bo to łatwiejsze niż podkładanie się pod czyimiś przeróbkami własnym podpisem/pracą.
Jeśli używasz auta do sportu dowiedz się w swoim okręgu PZM na temat założenia książki pojazdu (dotyczącej wyposażenia bezpieczeństwa i historii wypadkowej w karierze sportowej autka-dokładnej nazwy nie pamiętam). Zrobią ci przegląd klatki i w niej komisarz techniczny wpisze ci jej odbiór.... i z tym jeździsz na przeglądy do dow. rej. Taki przegląd z wpisem możesz też zrobić przed każdym KJSem z prawdziwym BK (np na PPAIK). Do takiego odbioru musisz mieć przygotowaną dokumentacje budowy klatki, nie będę wypisywać bo mogę coś pominąć, ale w PZM na pewno wszystko ci wytłumaczą.
Żaden 'cywilny' przeglądacz nie powinien mieć później problemów, bo już ktoś za niego wziął klatkę na klatę |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
siekierap
s'klarnia
 |
|
|
|
 |
masska13

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 36 Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 258 Skąd: Lądek Zdrój
|
Wysłany: 23 Kwi 2010, 08:05
|
|
|
Dzięki wielkie, a jeżeli nie posiadam dokumentacji z budowy klatki to co wtedy? Wiesz wspawanie klatki to są dwa dni roboty, a tyle problemów z tym niestety później jest związanych, że zastanawiam się czy był sens ... |
|
|
|
 |
sowa


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: joanna
Wiek: 41 Dołączyła: 09 Sie 2005 Posty: 2844 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 23 Kwi 2010, 08:23
|
|
|
to ją musisz zrobić? Chodzi głownie o dokument zakupu odpowiedniego materiału, potwierdzenie uprawnień spawacza i rysunek klatki z odnośnikami do zał. J
Oczywiście wszystko co wyżej przy założeniu, że opierałeś się na załączniku J, a nie spawałeś tak jak ci rurki wchodziły
A tak juz na marginesie.... w czym startujesz??? |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
siekierap
s'klarnia
 |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 23 Kwi 2010, 08:34
|
|
|
Hej. Z tego co widze w avatarze nie wbijesz tej klatki w ksiazke pojazdu sportowego bo jest niezgodna z zalacznikiem J. Ale nie panikuj. Tak jak samo mowisz ile stacji tyle opini na temat klatki. Jesli masz u siebie taka ktora Podbija Ci przeglad, to tam po prostu jezdzij i tyle. Co do homologacji klatek to jest sprawa dosyc zawila. De facto papiery homologacyjne posiadaja tylko firmowe klatki np Sparco. Natomiast wiekszosc klatek tak jak napisala Sowa posiada papiery w oparciu o budowe wg zalacznika J, zaklup odpowiednich materialow i potwierdzenie spawania przez osobe z uprawnieniami. Taka klatka po przejsciu badania technicznego na rajdzie z prawdziwym BK dostanie wpis do ksiazki pojazdu sportowego tak jak nadmienila Sowa. Jednak w przypadku tej klatki ktora masz nie klopotaj sie ksiazka pojazdu sportowego, tylko jezdzij do odpowiedniej stacji Mozesz natomiast napotkac jeszcze jedna przeszkode. Jesli pojedziesz na KJS wyzszej rangi typu PPAiK to tam tez moga wymagac aby Twoja klatka spelaniala wszystkie wymagania zalacznika J... |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
masska13

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 36 Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 258 Skąd: Lądek Zdrój
|
Wysłany: 23 Kwi 2010, 09:20
|
|
|
jeżeli chodzi o materiały to są to czarne rury, które nie były zgrzewane, czyli nie pękną, co do osoby z uprawnieniami spawalniczymi to również osoba taka wykonywała dane prace.
Klateczka została wspawana tylko na tył autka, ponieważ samochód ma służyć też do zwykłej jazdy a nie tylko do zabaw. a w odniesieniu do załącznika J to nie dużo jej brakuje, była ona spawana w oparciu o te przepisy. to dopiero początek w tym projekcie, reszta klatki zostanie jeszcze wspawana w wolnych chwilach oraz jak się znajdą fundusze ;p..
Chciałbym zacząć startować w kjs-ach ale właśnie nie wiem jak będzie z przeglądami na takich imprezach. |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 23 Kwi 2010, 15:10
|
|
|
Masska tak jak Ci napisalem wyzej. W KJSach wszystko bedzie zalezalo od ekipy na BK. Nie odpowiedziales czy to to auto z avatara. Jesli tak to jedyne co moze byc wg zalacznika J to rury. Jesli maja odpowiednia srednice, sa bezszwowe, ciagnione na zimno i maja odpowiednia zawartosc wegla (bo taka tez jest podana w zal. J). Natomiast sam sposob ich prowadzenia juz nie jest zalacznikowy. W J stare klatki mogly mie jedna przekatna idaca od palaka glownego do przeciwleglego mocowania przy kielichu, krzyz, lub V-ke. Ty masz jakies dziwnie poprowadzone zastrzaly nie od rogu palaka srodkowego i gdzies do srodka rozporki idzie jeden. Pozatym nie wiem jak wygladaja mocowania samej klatki i stopki pod nie zrobione. Wzmocnienia nadwozia w punktach mocowania klatki musza byc wykonane z odpowiedniej blachy (bodajze 3mm), i miec odpowiednia srednice...
Nie odbieraj tego ze sie jakos czepiam. Staram Ci sie przedstawic sytuacje jak wyglada. Jakbys mial dalsze pytania to pisz smialo.
pozdro |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 23 Kwi 2010, 19:50
|
|
|
masska13, - w Projektach masz mój temat , a w nim opisane jak budowałem klatkę typu HomeMade przy pomocy załącznika J i ludzi z FKP ( min Sowy i Qzyna ) wejdź i popatrz , bo pieczątka w dowodzie to jedno , a bezpieczeństwo to drugie ( Co Cię nei zabije , to Cię wzmocni , w przypadku rury wchodzącej przez lewy bark i wychodzącej prawą pachą nie ma racji bytu ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
masska13

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 36 Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 258 Skąd: Lądek Zdrój
|
Wysłany: 24 Kwi 2010, 09:00
|
|
|
Macie racje Panowie pisząć o tej klatce i jak najbardziej rozumiem i nie czepiam się niczyich wypowiedzi. ale chybą będe musiał przerobić moją klatkę i oczywiście będe korzystać z Waszej pomocy jeżeli będzie to możliwe
dokładniejsze zdjęica klatki macie pod linkiem:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=47730
jeżeli coś jest bardzo nie tak to prosze o wyrozumiałość |
|
|
|
 |
|