[MK3] Strefa L-Z Ludzi Złomu---> |
Autor |
Wiadomość |
pP
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 38 Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 832 Skąd: Frampol
|
Wysłany: 1 Sie 2010, 23:10
|
|
|
odyniec napisał/a: | Ten stożek to przykład typowego polskiego agro-tjuningu. Rura w którą robi się gówno służy jako dolot. Prawie prosty! |
zaczyna mnie wqr*ać takie gadanie o tych stożkach.. czy ktoś kiedyś to zmierzył czy tylko takie domysły? wszyscy mówią połer rura power srura, abażur i takie tam... a co jeśli taki wynalazek w xrce daje 3KM? a równie dobrze moze te konie zabierać..najpierw niech ktoś to potwierdzi na hamowni a potem albo bedziemy zachwalać lub śmiać się |
_________________ Ex
BlackRS
BlackST |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 1 Sie 2010, 23:29
|
|
|
pP napisał/a: | odyniec napisał/a: | Ten stożek to przykład typowego polskiego agro-tjuningu. Rura w którą robi się gówno służy jako dolot. Prawie prosty! |
zaczyna mnie wqr*ać takie gadanie o tych stożkach.. czy ktoś kiedyś to zmierzył czy tylko takie domysły? wszyscy mówią połer rura power srura, abażur i takie tam... a co jeśli taki wynalazek w xrce daje 3KM? a równie dobrze moze te konie zabierać..najpierw niech ktoś to potwierdzi na hamowni a potem albo bedziemy zachwalać lub śmiać się |
to na co czekasz ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 1 Sie 2010, 23:47
|
|
|
masska13, Kolorowo pod ta maską ale to akurat jaki jest kolor różnicy nie robi. Koło zapasowe wewnątrz na sztywno to dobrze. Aku też nieźle. Popraw mocowanie kabli aby nie były luźne i myślę że aku powinien być dalej, to znaczy bliżej klapy. Co do dolotu to na pewno zwykły seryjny układ będzie lepszy niż kombinowany z paru części składany stożek. |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
pP
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 38 Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 832 Skąd: Frampol
|
Wysłany: 2 Sie 2010, 09:50
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | to na co czekasz ? |
a dlaczego ja? niech zrobią Ci co tak wiedzą, że to takie gówno - do każdej tezy trzeba mieć poparcie w badaniach
np.
Piter napisał/a: | Co do dolotu to na pewno zwykły seryjny układ będzie lepszy niż kombinowany z paru części składany stożek. |
a skąd to wiesz? w tym przypadku nikt tego nie sprawdził chyba chcecie mnie zmotywować |
_________________ Ex
BlackRS
BlackST |
Ostatnio zmieniony przez LOY 2 Sie 2010, 11:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2 Sie 2010, 11:10
|
|
|
pP napisał/a: | a dlaczego ja? niech zrobią Ci co tak wiedzą, że to takie gówno - do każdej tezy trzeba mieć poparcie w badaniach
|
Jedni wiedzą drudzy niewiedzą. Akurat ty najgłośniej krzyczysz. Dlatego ty. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
pP
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 38 Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 832 Skąd: Frampol
|
Wysłany: 2 Sie 2010, 11:45
|
|
|
kamil wolski napisał/a: | Jedni wiedzą drudzy niewiedzą. Akurat ty najgłośniej krzyczysz. Dlatego ty. |
wnioskuję, ze Ty wiesz..czekam na wykres i kończę temat!
po prostu kolega się zapisał na forum i tak naprawdę jako jeden z nielicznych na forum niskimi kosztami stara się udoskonalać swoje auto i jeździć..a wszyscy mu tylko wyrzucają to nie tu, to nie tak, to powinno byc siak.. |
_________________ Ex
BlackRS
BlackST |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 2 Sie 2010, 17:03
|
|
|
pP napisał/a: | zaczyna mnie wqr*ać takie gadanie o tych stożkach.. czy ktoś kiedyś to zmierzył czy tylko takie domysły? wszyscy mówią połer rura power srura, abażur i takie tam... a co jeśli taki wynalazek w xrce daje 3KM? a równie dobrze moze te konie zabierać..najpierw niech ktoś to potwierdzi na hamowni a potem albo bedziemy zachwalać lub śmiać się |
PP-e - filtr stożkowy, który kosztuje 200-400zł (renomowanej firmy, która robi testy na hamowni/torze/itd) jest ok z punktu widzenia "filtrowania" powietrza do silnika. I fakt może daje 2-3 konie do seryjnej xr-ki(czyli w większości przypadków ile ma łącznie?? 90-95KM??)
Jednak filtr stożkowy ze sklepu motoryzacyjnego z wystawy lub z allegro za 30-50zł co najwyżej przypomina ten renomowanej firmy. Różnica jest taka, że po prostu "przepuszcza" więcej syfu niż powinien i odbija się to na trwałości silnika.
Oczywiście można się kłócić, że auto i tak na starty/kjsy/tor to silnik od pałowania 100razy szybciej padnie niż od drobinek kurzu - równie dobrze dlatego można zdemontować całkiem filtr powietrza i naciągnąć przetarte gacie po tacie na dolot i będzie w ogóle miał "lżej" powietrze ciągnąć silnik i zyska 4-5KM...??
ale jednak nie ma na różnych rajdach/wyścigach wysypu brudnych gaci wystających spod maski więc to nie takie proste
Dla mnie wyższość filtra(wkładki) w obudowie plastikowej jest taka, że kosztuje kilka/naście złotych, dobrze filtruje syf z zewnątrz, można doprowadzić powietrze do puszki poprzez rurę plastikową, ale przede wszystkim taki filtr jest dobrze odizolowany od czynników atmosferycznych a chodzi mi tutaj głównie o wodę.
Nie jeden "tuner" (w tym ja gdy jeździłem na stóżku przez dwa tygodnie) spotkałem się że "stożek", który nie jest odpowiednio odizolowany od "otoczenia" - "łapie" wodę i silnik zamiast jechać parska dusi się i zdycha. Nie ma co nawet wspominać o konsekwencjach dotyczących wtryskiwaczy czy komór spalania/głowicy itd.
Dlatego moim zdaniem - wolę standardową puszkę z rozsądnym dolotem powietrza świeżego, zimnego z zewnątrz za 10-50zł niż super hiper konstrukcję ze stożkiem za 400zł obudową termiczną za 200zł i rurami dolotu za 150
Nawet kosztem 3 KM i 50punktów respektu mniej na dzielnicy.... |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
zefir
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 2 Sie 2010, 17:23
|
|
|
oprocz tego ze calkowicie zgadzam sie z Romanem, jest ta kwestia ze jesli juz sie laduje kase w jakis sensowny stozek: Fujita, APexi, Pipercross, to mozna dokupic Hydroshield, ktory nie wplywa na przeplyw powietrza, aaaaa chroni od wody, szyszek, kamieni, golebi i innych syfow. |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
|
pP
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 38 Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 832 Skąd: Frampol
|
Wysłany: 2 Sie 2010, 17:42
|
|
|
sorki masska13 za OT |
_________________ Ex
BlackRS
BlackST |
|
|
|
|
masska13
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 35 Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 258 Skąd: Lądek Zdrój
|
Wysłany: 3 Sie 2010, 08:57
|
|
|
Wypowiedzi naprawdę na poziomie, lecz jak dla mnie jest ok, mam mocy na razie tyle ile chce, silnik mi się nie dławi, wody nie zasysa bo nie ma z kąd, a szyszki to co najwyżej lecą na szybe jak kogoś wyprzedzam a i tak obstawiam, że ten silnik za jakieś 2 miesiące padnie do końca i trzeba będzie sprawić sobie coś mocniejszego, a wtedy już poczytam różne opinie na temat silników, oraz dolotów.
ciężko jest zrobić rure doprowadzającą zimne powietrze bo w Fieścince nie ma naprawe z kąd jej poprowadzić, ale chyba błotnik przewierce otwornicą i coś tam zrobie bo już myślałem nad różnymi sposobami jak to może być i nie mam patentu do tej pory. |
_________________ Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=47730
|
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 3 Sie 2010, 09:54
|
|
|
TommiRS ma mądrze zrobiony dolot na stożku i doprowadzone pow z nad maski. Popatrz sobie w jego temacie. Pomyśl nad III YTP w Poznaniu. My wszyscy będziemy. |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 3 Sie 2010, 12:08
|
|
|
Unieś maskę na zawiasach o 5-7cm i między zawiasem a kielichem stożek. Woda nie wpada, skąd powietrze ciągnąć ma (przynajmneij TD ze swoim zasysaniem mocnym przez turbinę). |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
masska13
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 35 Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 258 Skąd: Lądek Zdrój
|
Wysłany: 4 Sie 2010, 22:42
|
|
|
nie mam już sił do tej mojej elektryki w aucie. teraz po przełożeniu akumulatora na tył, gdy dłużej pojeżdze i zgasze auto i chcąc je odpalić ponownie rozrusznik bardzo powoli się kręci, nie mówiąc, że wcale. lecz gdy chwilke postoi i się ostudzi jest OK. poziom naładowania akumulatora prawidłowy, lecz gdy kręce i tak się dzieje mam 7V.
możliwe że kable nie wyrabiają? mam kable zrobione z kabli rozruchowych do maszyn budowlanych czyli sporej średnicy miedziane, i wydaje mi się, że to nie to....
a może siada rozrusznik |
_________________ Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=47730
|
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 4 Sie 2010, 23:05
|
|
|
Coś mi śmierdzi awaria rozrusznika i przy rozgrzanej komorze silnika pojawia się jakieś zwarcie czy coś takiego. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
masska13
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 35 Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 258 Skąd: Lądek Zdrój
|
Wysłany: 4 Sie 2010, 23:07
|
|
|
normalnie szlakus fakus /// mam nadzieje że to nie to ;p , muszę odkręcić w wolnej chwili i obczaić co to może być. |
_________________ Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=47730
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 5 Sie 2010, 22:16
|
|
|
Pomierz opór kabla , który załozyłeś ( chłopaki w elektryce CI powiedza jak to zrobić )
Ale ja także stawiam na rozrusznik ( ewentualnie na złe podłączenie w miejscu gdzie przedłużałeś instalację )
ps: Jak dałeś masę ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
masska13
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 35 Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 258 Skąd: Lądek Zdrój
|
Wysłany: 5 Sie 2010, 23:21
|
|
|
Masa jest fabryczna czyli przy starym miejscu gdzie był zamontowany aku. Ale jutro pociągne masę tam gdzie się teraz znajduje.
[ Dodano: Sro Sie 11, 2010 22:34 ]
rozrusznik już działa tak jak należy podłączyłem mase odrazu do budy przy aku i chyba tak powinno być , wtedy strasznie kabelek od minusa się grzał
[ Dodano: Pon Wrz 06, 2010 08:12 ]
małe zmiany, zderzaczek już zamontowany i przemalowany na czarno , maska z takimi wlotami (a nie innymi), została również uchylona na zawiasach, w sęsie że podniesiona aby był dobry przelot powietrza od wlotów przez silnik na szybe przednia
oraz 2 lotki oryginalne miękkie z pakietu rs ;p
|
_________________ Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=47730
|
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 8 Wrz 2010, 16:00
|
|
|
|
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
Sztandi
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Grzesiek
Wiek: 33 Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 350 Skąd: Katowice
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 9 Wrz 2010, 12:21
|
|
|
a te wloty to jakąś funkcję konkretną spełniają oprócz dostarczenia świeżego powietrza cewkom zapłonowym i obudowie paska rozrządu ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
|