Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK3] Strefa L-Z Ludzi Złomu--->
Autor Wiadomość
pP 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 832
Skąd: Frampol
Wysłany: 1 Sie 2010, 23:10   

odyniec napisał/a:
Ten stożek to przykład typowego polskiego agro-tjuningu. Rura w którą robi się gówno służy jako dolot. Prawie prosty!


zaczyna mnie wqr*ać takie gadanie o tych stożkach.. czy ktoś kiedyś to zmierzył czy tylko takie domysły? wszyscy mówią połer rura power srura, abażur i takie tam... a co jeśli taki wynalazek w xrce daje 3KM? a równie dobrze moze te konie zabierać..najpierw niech ktoś to potwierdzi na hamowni a potem albo bedziemy zachwalać lub śmiać się :)
_________________
Ex
BlackRS
BlackST
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 1 Sie 2010, 23:29   

pP napisał/a:
odyniec napisał/a:
Ten stożek to przykład typowego polskiego agro-tjuningu. Rura w którą robi się gówno służy jako dolot. Prawie prosty!


zaczyna mnie wqr*ać takie gadanie o tych stożkach.. czy ktoś kiedyś to zmierzył czy tylko takie domysły? wszyscy mówią połer rura power srura, abażur i takie tam... a co jeśli taki wynalazek w xrce daje 3KM? a równie dobrze moze te konie zabierać..najpierw niech ktoś to potwierdzi na hamowni a potem albo bedziemy zachwalać lub śmiać się :)


to na co czekasz ?
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 1 Sie 2010, 23:47   

masska13, Kolorowo pod ta maską ale to akurat jaki jest kolor różnicy nie robi. Koło zapasowe wewnątrz na sztywno to dobrze. Aku też nieźle. Popraw mocowanie kabli aby nie były luźne i myślę że aku powinien być dalej, to znaczy bliżej klapy. Co do dolotu to na pewno zwykły seryjny układ będzie lepszy niż kombinowany z paru części składany stożek.
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
pP 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 832
Skąd: Frampol
Wysłany: 2 Sie 2010, 09:50   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
to na co czekasz ?

a dlaczego ja? niech zrobią Ci co tak wiedzą, że to takie gówno - do każdej tezy trzeba mieć poparcie w badaniach

np.
Piter napisał/a:
Co do dolotu to na pewno zwykły seryjny układ będzie lepszy niż kombinowany z paru części składany stożek.

a skąd to wiesz? w tym przypadku nikt tego nie sprawdził :D chyba chcecie mnie zmotywować :-P
_________________
Ex
BlackRS
BlackST
Ostatnio zmieniony przez LOY 2 Sie 2010, 11:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2 Sie 2010, 11:10   

pP napisał/a:
a dlaczego ja? niech zrobią Ci co tak wiedzą, że to takie gówno - do każdej tezy trzeba mieć poparcie w badaniach


Jedni wiedzą drudzy niewiedzą. Akurat ty najgłośniej krzyczysz. Dlatego ty.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
pP 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 832
Skąd: Frampol
Wysłany: 2 Sie 2010, 11:45   

kamil wolski napisał/a:
Jedni wiedzą drudzy niewiedzą. Akurat ty najgłośniej krzyczysz. Dlatego ty.

wnioskuję, ze Ty wiesz..czekam na wykres i kończę temat! :)

po prostu kolega się zapisał na forum i tak naprawdę jako jeden z nielicznych na forum niskimi kosztami stara się udoskonalać swoje auto i jeździć..a wszyscy mu tylko wyrzucają to nie tu, to nie tak, to powinno byc siak..
_________________
Ex
BlackRS
BlackST
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 2 Sie 2010, 17:03   

pP napisał/a:
zaczyna mnie wqr*ać takie gadanie o tych stożkach.. czy ktoś kiedyś to zmierzył czy tylko takie domysły? wszyscy mówią połer rura power srura, abażur i takie tam... a co jeśli taki wynalazek w xrce daje 3KM? a równie dobrze moze te konie zabierać..najpierw niech ktoś to potwierdzi na hamowni a potem albo bedziemy zachwalać lub śmiać się :)


PP-e - filtr stożkowy, który kosztuje 200-400zł (renomowanej firmy, która robi testy na hamowni/torze/itd) jest ok z punktu widzenia "filtrowania" powietrza do silnika. I fakt może daje 2-3 konie do seryjnej xr-ki(czyli w większości przypadków ile ma łącznie?? 90-95KM??)

Jednak filtr stożkowy ze sklepu motoryzacyjnego z wystawy lub z allegro za 30-50zł co najwyżej przypomina ten renomowanej firmy. Różnica jest taka, że po prostu "przepuszcza" więcej syfu niż powinien i odbija się to na trwałości silnika.
Oczywiście można się kłócić, że auto i tak na starty/kjsy/tor to silnik od pałowania 100razy szybciej padnie niż od drobinek kurzu - równie dobrze dlatego można zdemontować całkiem filtr powietrza i naciągnąć przetarte gacie po tacie na dolot i będzie w ogóle miał "lżej" powietrze ciągnąć silnik i zyska 4-5KM...??

ale jednak nie ma na różnych rajdach/wyścigach wysypu brudnych gaci wystających spod maski więc to nie takie proste :yes:

Dla mnie wyższość filtra(wkładki) w obudowie plastikowej jest taka, że kosztuje kilka/naście złotych, dobrze filtruje syf z zewnątrz, można doprowadzić powietrze do puszki poprzez rurę plastikową, ale przede wszystkim taki filtr jest dobrze odizolowany od czynników atmosferycznych a chodzi mi tutaj głównie o wodę.

Nie jeden "tuner" (w tym ja gdy jeździłem na stóżku przez dwa tygodnie) spotkałem się że "stożek", który nie jest odpowiednio odizolowany od "otoczenia" - "łapie" wodę i silnik zamiast jechać parska dusi się i zdycha. Nie ma co nawet wspominać o konsekwencjach dotyczących wtryskiwaczy czy komór spalania/głowicy itd.

Dlatego moim zdaniem - wolę standardową puszkę z rozsądnym dolotem powietrza świeżego, zimnego z zewnątrz za 10-50zł niż super hiper konstrukcję ze stożkiem za 400zł obudową termiczną za 200zł i rurami dolotu za 150 :yes:

Nawet kosztem 3 KM i 50punktów respektu mniej na dzielnicy.... <8>
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
zefir 





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38
Dołączyła: 30 Wrz 2004
Posty: 1562
Skąd: Łódź/Ozorków
Wysłany: 2 Sie 2010, 17:23   

oprocz tego ze calkowicie zgadzam sie z Romanem, jest ta kwestia ze jesli juz sie laduje kase w jakis sensowny stozek: Fujita, APexi, Pipercross, to mozna dokupic Hydroshield, ktory nie wplywa na przeplyw powietrza, aaaaa chroni od wody, szyszek, kamieni, golebi i innych syfow.
_________________
Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team....
 
 
 
pP 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 832
Skąd: Frampol
Wysłany: 2 Sie 2010, 17:42   

:kaput:
sorki masska13 za OT :)
_________________
Ex
BlackRS
BlackST
 
 
 
masska13 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 258
Skąd: Lądek Zdrój
Wysłany: 3 Sie 2010, 08:57   

Wypowiedzi naprawdę na poziomie, lecz jak dla mnie jest ok, mam mocy na razie tyle ile chce, silnik mi się nie dławi, wody nie zasysa bo nie ma z kąd, a szyszki to co najwyżej lecą na szybe jak kogoś wyprzedzam ;) a i tak obstawiam, że ten silnik za jakieś 2 miesiące padnie do końca i trzeba będzie sprawić sobie coś mocniejszego, a wtedy już poczytam różne opinie na temat silników, oraz dolotów.

ciężko jest zrobić rure doprowadzającą zimne powietrze bo w Fieścince nie ma naprawe z kąd jej poprowadzić, ale chyba błotnik przewierce otwornicą i coś tam zrobie bo już myślałem nad różnymi sposobami jak to może być i nie mam patentu do tej pory.
_________________
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=47730
 
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 3 Sie 2010, 09:54   

TommiRS ma mądrze zrobiony dolot na stożku i doprowadzone pow z nad maski. Popatrz sobie w jego temacie. Pomyśl nad III YTP w Poznaniu. My wszyscy będziemy. :)
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 3 Sie 2010, 12:08   

Unieś maskę na zawiasach o 5-7cm i między zawiasem a kielichem stożek. Woda nie wpada, skąd powietrze ciągnąć ma (przynajmneij TD ze swoim zasysaniem mocnym przez turbinę).
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
masska13 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 258
Skąd: Lądek Zdrój
Wysłany: 4 Sie 2010, 22:42   

notw nie mam już sił do tej mojej elektryki w aucie. teraz po przełożeniu akumulatora na tył, gdy dłużej pojeżdze i zgasze auto i chcąc je odpalić ponownie rozrusznik bardzo powoli się kręci, nie mówiąc, że wcale. lecz gdy chwilke postoi i się ostudzi jest OK. poziom naładowania akumulatora prawidłowy, lecz gdy kręce i tak się dzieje mam 7V. :sad:

możliwe że kable nie wyrabiają? mam kable zrobione z kabli rozruchowych do maszyn budowlanych czyli sporej średnicy miedziane, i wydaje mi się, że to nie to....

a może siada rozrusznik ;/
_________________
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=47730
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 4 Sie 2010, 23:05   

Coś mi śmierdzi awaria rozrusznika i przy rozgrzanej komorze silnika pojawia się jakieś zwarcie czy coś takiego.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
masska13 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 258
Skąd: Lądek Zdrój
Wysłany: 4 Sie 2010, 23:07   

normalnie szlakus fakus ;/ /// mam nadzieje że to nie to ;p , muszę odkręcić w wolnej chwili i obczaić co to może być.
_________________
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=47730
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 5 Sie 2010, 22:16   

Pomierz opór kabla , który załozyłeś ( chłopaki w elektryce CI powiedza jak to zrobić )

Ale ja także stawiam na rozrusznik ( ewentualnie na złe podłączenie w miejscu gdzie przedłużałeś instalację )

ps: Jak dałeś masę ?
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
masska13 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 258
Skąd: Lądek Zdrój
Wysłany: 5 Sie 2010, 23:21   

Masa jest fabryczna czyli przy starym miejscu gdzie był zamontowany aku. Ale jutro pociągne :greenpeace: masę tam gdzie się teraz znajduje.

[ Dodano: Sro Sie 11, 2010 22:34 ]
rozrusznik już działa tak jak należy ;) podłączyłem mase odrazu do budy przy aku i chyba tak powinno być ;) , wtedy strasznie kabelek od minusa się grzał

[ Dodano: Pon Wrz 06, 2010 08:12 ]
małe zmiany, zderzaczek już zamontowany i przemalowany na czarno ;) , maska z takimi wlotami (a nie innymi), została również uchylona na zawiasach, w sęsie że podniesiona aby był dobry przelot powietrza od wlotów przez silnik na szybe przednia ;)


oraz 2 lotki oryginalne miękkie z pakietu rs ;p
_________________
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=47730
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 8 Wrz 2010, 16:00   

<8>
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
Sztandi 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Grzesiek
Wiek: 33
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 350
Skąd: Katowice
Wysłany: 9 Wrz 2010, 09:23   

Ale "sponsorów" to ty masz więcej niż nie jeden zespół formuły 1 <8>
_________________
Była: Fiesta 1.1i C "ćwierćfutro"
Potem: Fiesta 1.8D C "Ale widać, że była malowana"
Profil Facebook
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 9 Wrz 2010, 12:21   

a te wloty to jakąś funkcję konkretną spełniają oprócz dostarczenia świeżego powietrza cewkom zapłonowym i obudowie paska rozrządu ?
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: ::strefa TZ:: GIEŁDA
ogłoszenia dla frakcji i ludzi z województwa
sowa Team Zachód 5 24 Sie 2010, 23:22
qwerty67
Brak nowych postów Przyklejony: ::strefa TZ:: FOTORADARY
sowa Team Zachód 27 24 Sie 2010, 23:19
qwerty67
Brak nowych postów Przyklejony: ::strefa TZ:: WARSZTATY// SKLEPY// SZROTY
polecane i nie :)
sowa Team Zachód 12 31 Mar 2011, 09:04
maxx304
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.