[MK3] Dymi na niebiesko po uruchomieniu. |
Autor |
Wiadomość |
Madam
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 118 Skąd: Ostrołeka
|
Wysłany: 27 Mar 2010, 07:56 [MK3] Dymi na niebiesko po uruchomieniu.
|
|
|
Auto po postoju gdy ma zimny silnik i zostanie uruchomione to dymi na niebiesko. Pozniej jak sie rozgrzeje dymienie znika. Co obstawiacie - uszczelka pod glowica czy uszczelniacze. Dodam ze plyn chlodniczy jest i jego poziom sie nie mzienia. Auto pali okolo 8 litrow na 100km. Oleju ubywa sporo. Musze caly czas kontrolowac i dolewac.
Auto zapala bez problemu na dynamice ten nie stracilo.
Zauwazylem ze wentylator chlodnicy wlaczyl mi sie na pozycji litery R. Mam zakryta chlodnice kartonem. zapomnialem po zimie zdjac. |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 28 Sty 2011, 18:48, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Mar 2010, 08:31
|
|
|
Jak po chwili dymienie znika to uszczelniacze, jak dymi non stop to raczej pierścienie mi się wydaje,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
matrix-1990

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 27 Mar 2010, 08:51
|
|
|
no bo to właśnie od oleju jest niebieski dym |
_________________
 |
|
|
|
 |
Madam
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 118 Skąd: Ostrołeka
|
Wysłany: 27 Mar 2010, 08:59
|
|
|
Jesli przyjdzie juz czas i bede musial wymienic uszczelniacze to musze sciagac glowice.?
Demontaż głowicy wiąże sie z kupnem nowej uszczelki pod glowice i dodatkowym wydatkiem. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Mar 2010, 09:02
|
|
|
Można bez ściągania,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
dany_k24 [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Mar 2010, 01:24
|
|
|
na bank uszczelniacze, ale jak bieże dużo oleju to pierścienie do wymiany
mam to samo ale narazie nie inwestuje bo po wyliczeniach remontku silnika wyszło ok 500 ( licząc też panewki olej uszczelki) bez robocizny bo bym zrobił sam to narazie szkoda kaski |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 30 Mar 2010, 18:30
|
|
|
Za 500zł to możesz tylko liznąć tego remontu. Na remont silnika to co najmniej 1500zł |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
Madam
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 118 Skąd: Ostrołeka
|
Wysłany: 9 Kwi 2010, 11:08
|
|
|
Czy mozliwe jest ze przy uszkodzonym uszczelniaczu bedzie zalewalo swiece. Dzieje mi sie cos takiego z swieca pierwsza od lewej. Swieczka po wykreceniu jest cala mokra i czarna. Czuc zapach benzyny. Auto dymi na niebiesko i czuc zapach spalonego oleju ze spalin.
Najgorsze jest to ze zaczyna mi sie zbierac olej w gniezdze wokolo swiecy. Myslalem ze moze za slabo dokrecilem swiece. Dokrecilem ja mocniej i to nie pomoglo. Zamienielm tez swiece miejscami i dalej jest ten sam problem z olejem. Pewnie od tego czestego odkrecania swiec naruszylem gwint w glowicy. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Kwi 2010, 12:03
|
|
|
Madam napisał/a: | Najgorsze jest to ze zaczyna mi sie zbierac olej w gniezdze wokolo swiecy | Sugerujesz że przez gwint idzie? Głowica do kapitalnego remontu. Sprawdź sprężanie w silniku,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Madam
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 118 Skąd: Ostrołeka
|
Wysłany: 9 Kwi 2010, 13:13
|
|
|
Mozliwe jest to ze zalewa mi swiece bo uszczelniacze sa uszkodzone.
Dodam ze jezdze teraz bez silniczka krokowego i bez CPP. Mam uszkodzony CPP i odkrecilem go a silniczek krokowy odpiolem od kostki.
Auto jest strasznie mulowate ale bardzo malo pali. Teraz wyszlo mi 6litrow na 100km i to przy jezdzie w miescie na odcinkach po okolo 8 km kazdy (z domu do pracy i spowrotem) |
|
|
|
 |
cypis290

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 9 Kwi 2010, 14:06
|
|
|
Madam napisał/a: | Teraz wyszło mi 6litrow na 100km i to przy jezdzie w miescie na odcinkach po okolo 8 km każdy (z domu do pracy i z powrotem) | ciężko mi w to uwierzyć. Moja przy wypiętym krokowym i bez ccp paliła 11litrów, sprawdzana na trasie 90-100, na blacie prawie cały czas. rozumiem ze inna pojemność silnika, ale żeby na niedogrzanym silniku w trybie awaryjnym tyle paliła, iście zaskakujące. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Madam
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 118 Skąd: Ostrołeka
|
Wysłany: 9 Kwi 2010, 14:22
|
|
|
Mi tez w to ciezko uwierzyc. Mam auto zalane do pelna i po przejechaniu 100km dolewam do pelna i mam spalanie w granicy 6 litrow. Nie wiem jak to jest mozliwe. Mialem takich tankowan juz 5. Wczesniej auto palilo bardzo duzo dochodzilo do 14l na 100km.
Jezdze bardzo spokojnie i bez gwaltownych przyspieszen. Predkosc max 90 km/h. |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 9 Kwi 2010, 14:40
|
|
|
Madam napisał/a: | Mi tez w to ciezko uwierzyc. Mam auto zalane do pelna i po przejechaniu 100km dolewam do pelna i mam spalanie w granicy 6 litrow. Nie wiem jak to jest mozliwe. Mialem takich tankowan juz 5. Wczesniej auto palilo bardzo duzo dochodzilo do 14l na 100km. |
to wyjezdzij 500km i zalej do pelna i oblicz a nie liczysz ze 100km.. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
Madam
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 118 Skąd: Ostrołeka
|
Wysłany: 9 Kwi 2010, 16:10
|
|
|
Ponawiam pytanie - Mozliwe jest to ze zalewa mi swiece bo uszczelniacze sa uszkodzone?
A co to za roznica czy wyjezdze 100 albo 500 km i tankuje auto. Na 100 zalewam 6 litrow wiec na 500 zaleje 30 litrow. |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 9 Kwi 2010, 16:13
|
|
|
wydaje mi się że musiałbyś prawie nie mieć już tych uszczelniaczy jeśli tak namiętnie zalewa Ci tą świecę. zmierz kompresję.
a spalanie 6l/100 w mieście to chyba z żaglem |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 9 Kwi 2010, 16:20
|
|
|
Madam napisał/a: | A co to za roznica czy wyjezdze 100 albo 500 km i tankuje auto. Na 100 zalewam 6 litrow wiec na 500 zaleje 30 litrow. |
Na 500 będziesz miał ŚREDNIE spalanie, a zalewając po 100 to jest takie powiedzmy chwilowe Jeden chłodniejszy dzień i spalanie się zmieni. Spalanie by liczyć miarodajnie trzeba liczyć na dużych dystansach. Najlepiej z 10x zliczyć spalanie na dystansie 500km i z tego policzyć średnią. Dopiero będziesz mógł napisać ile Ci pali.
No i zakładam że tankowałeś na tej samej stacji z tego samego dystrybutora tym samym pistoletem tak samo włożonym do baku . |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
Madam
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 118 Skąd: Ostrołeka
|
Wysłany: 9 Kwi 2010, 16:28
|
|
|
Dzięki za odpowiedz (bidżej i kamil wolski).
Sprezanie sprawdze i zobacze ile mi spali na 500km. |
|
|
|
 |
amon31 [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Kwi 2010, 19:37
|
|
|
to ja się podepnę i również podpytam:
mi też dymi po odpaleniu, przez chwilę i tylko na zimnym silniku
Oleju bierze sporo, ale to zlokalizowałem wyciek z simmeringa na wale, tylko na razie nie mam kaski na naprawę.
Zalewało mi od czasu do czasu świecę, również pierwszą z lewej, ale dziś już dobitnie, co pokazuje foto:
To co powstało na foto, to jest wynikiem jazdy na 3 gary.
Jak dojechałem do domu to sprawdziłem, prąd z kabli szedł, ale ta świeczka nie miała iskry w drugim garczku. Zmieniłem świecę i teraz pali na wszystkie.
Ponadto falują mi obroty zaraz po starcie silnika.
Znajomy obstawia: zawory na pierwszym garczku + silniczek krokowy i kazał wymienić kable (stare są).
Co wy na to?
P.S. Ponieważ wogóle nie orientuję się gdzie co jest pod maską z elektryki, możecie mi powiedzieć gdzie jest silniczek krokowy i CPP i jak mniej więcej wyglądają? Czy można je jakoś sprawdzić czy któreś z nich nie nawaliło? |
|
|
|
 |
krzycho27 [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Kwi 2010, 12:34
|
|
|
Witam.
2 miesiące temu wymieniłem pierścienie, uszczelniecze oraz uszczelke pod głowica ponieważ brał olej. Gdzieś miesiąc po wymianie zaczął dymic na niebiesko na zimnym silniku jak sie zagrzeje to przestaje dymic ale olej bierze dalej.
Ps. wlalem mobila połsyntetyk i co zauważylem to przy korku zaczął sie robic nalot wyglądający jak ser, przed wymiana robilo sie tak samo.
Prosze pomóżcie bo przecież nie bede drugi raz rozbierał silnika z góry dziękuje za przydatne informacje. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Madam
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 118 Skąd: Ostrołeka
|
Wysłany: 12 Kwi 2010, 06:33
|
|
|
Zmierzyłem kompresje i na wszystkich czterech cylindrach mam w granicy 1,1 MPa.
Ciśnienie jak na tak stary silnik naprawdę dobre. Nie powiem ale w zimę z zapalaniem nie mailem problemu. Autko tykało od dotyku. Martwi mnie tylko ten dym niebieski i znikajacy olej. Musze sie przybrac i wymienic uszczelniacze. Moze to pomoże.
Amon31 zajrzyj tu - http://www.fiestaklubpols...5a0fe98337f4426 |
|
|
|
 |
|