[MK3] 1,3 na gaźniku kilka problemów kilka pytań |
Autor |
Wiadomość |
Bit1

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 38 Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 506 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 5 Lut 2010, 15:47 [MK3] 1,3 na gaźniku kilka problemów kilka pytań
|
|
|
1. Fiesta po nocy stania ma problem z odpaleniem trzeba długo kręcić, chyba że wleje się trochę benzyny od razu do gaźnika. Z tego co czytałem to może być cofające się paliwo z przewodu paliwowego lub przyspieszacz rozrusznika? Jak sprawdzić czy to to i jak na to zaradzić? Co to jest to zaznaczone na czerowno?
2. Fiesta ma za wysokie obroty na luzie po spuszczeniu całkowicie ssania mógłby ktoś na zdjęciu zaznaczyć i wrzucić czym to się reguluje?
3. Po dodaniu gazu fiesta zamula na 2-3 sekundy i dopiero zaczyna przyspieszać, na benzynie bardzo odczuwalne na gazie trochę mniej. Co może być przyczyną jak to sprawdzić?
4. Wajcha skrzyni biegów lata jak w autobusie, podobno to przez kulkę w skrzyni biegów?
Jak to się profesjonalnie nazywa? Rozmontowałem do tego poziomu co na zdjęciu i niewiem co dalej;d trzeba to zdemontować od dołu czy jak?
5. Przy miejscu na akumulator wisi jakaś końcuwka rurki prowadzi, aż do wnętrza i wchodzi do wnętrza od strony kierowcy nie daleko wycieraczek, ma ktoś pomysł co to?
6. Odkręciłem śrubę na kierownicy a ona nadal nie chce zleźć;/ Jakieś pomysły jak ją ściągnąć?
7. Gdzie szukać filtru paliwa? pod akumulatorem nie ma, czy w wersji gaźnikowej jakoś inaczej on wygląda? |
_________________
Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012 |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 5 Lut 2010, 16:12
|
|
|
4.co do lewarka to nie wina skrzyni tylko w miejscu jak podłączasz cięgno zmiany biegów do skrzyni jest krzyżak z 4 podkładkami z plastiku, które się po prostu wycierają i stąd luz.
Chcąc zdemontować cały lewarek, musisz odkręcić go jeszcze przy skrzyni i tam są 2 śruby. jak masz to musisz odkręcić osłony termiczne od wydechu odkręcić 4 nakrętki w środku kabiny i powinien ci lewarek ładnie w dół wyjść
5.nie jest to czasem spryskiwacz tylnej szyby??
6. śruby z kierownicy nie odkręcaj całkiem, bo dostaniesz nią po zębach:) . Złap żeby była na 3-4 gwinty zaprzyj sie dobrze i pociągnij kiere, musi zejść. Oczywiście pamiętaj żeby mieć włożony kluczyk do stacyjki i najlepiej lekko przekręcony |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
matrix-1990

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 8 Lut 2010, 22:41
|
|
|
1. a spróbuj na zapłonie ze 3x wcisnąć do końca pedał gazu i odpalić na samym sprzęgle
3. mam to samo, mechanik dał sugestię, że coś się mogło w gaźniku rypnąć przez to, że jak przełącza się na gaz, to w gaźniku daje się pozycje neutralną i przez silnik nie leci benzyna tylko powietrze
7. Może nie mieć filtru paliwa, standardowo powinien się znajdować w okolicach akumulatora, taka wielka pucha jak się zdejmie lewarek lub mniejszy jak na załączonym obrazku http://www.fothost.pl/upload/09/37/dfbda6f4.jpg
ja chyba nie mam filtru, ale zamierzam sobie kupić przewód paliwowy nowy, trochę dłuższy niż ja mam zamocowany bo jest na styk, że nic nie można zrobić i zrobić jakieś mocowania na filtr |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 9 Lut 2010, 00:12
|
|
|
2. Fiesta ma za wysokie obroty na luzie po spuszczeniu całkowicie ssania mógłby ktoś na zdjęciu zaznaczyć i wrzucić czym to się reguluje?
Reguluje sie obtoty przy pomocy pokretła z tyłu gaznika, pod szybą. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Lut 2010, 00:59
|
|
|
filtr paliwa jest na pompie paliwa jeśli jest nadal oryginalny i pewno dodatkowo sitko w gaźniku albo za krućcem paliwa albo pod zaworem iglicowym . duszenie to efekt nie sprawnej pompki przyspieszenia ale tylko na paliwie . |
|
|
|
 |
matrix-1990

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 9 Lut 2010, 09:00
|
|
|
diodalodz, gdzie znajduje się ta pompka przyspieszenia? |
_________________
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Lut 2010, 13:35
|
|
|
matrix-1990, w gaźniku,,, to kawałek gaźnika,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Bit1

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 38 Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 506 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 10 Lut 2010, 16:04
|
|
|
Czy ta śruba którą zaznaczałem na zdjęciu 2 (widok od góry tyłu gaźnika) służy do regulacji biegu jałowego? Jeśli chce je zmniejszyć to dokręcam ją? |
_________________
Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Lut 2010, 18:36
|
|
|
Bit1 napisał/a: | Czy ta śruba którą zaznaczałem na zdjęciu 2 (widok od góry tyłu gaźnika) służy do regulacji biegu jałowego? | Pokręc na pracującym silniku i zobaczysz w która stronę się zwiększa/zmniejsza,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Bit1

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 38 Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 506 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 15 Lut 2010, 15:06
|
|
|
luki86 napisał/a: | 4.co do lewarka to nie wina skrzyni tylko w miejscu jak podłączasz cięgno zmiany biegów do skrzyni jest krzyżak z 4 podkładkami z plastiku, które się po prostu wycierają i stąd luz.
Chcąc zdemontować cały lewarek, musisz odkręcić go jeszcze przy skrzyni i tam są 2 śruby. jak masz to musisz odkręcić osłony termiczne od wydechu odkręcić 4 nakrętki w środku kabiny i powinien ci lewarek ładnie w dół wyjść
|
Która część to ten krzyżak z tymi podkładkami ? |
_________________
Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Lut 2010, 15:16
|
|
|
koniec 8ki |
|
|
|
 |
Bit1

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 38 Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 506 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 15 Lut 2010, 17:44
|
|
|
Heh i kolejny problem :( miałem tą skrzynię w tym stanie
więc dziś postanowiłem to skręcić i pojechać na kanał od dołu się do tego zabrać i kurde po skręceniu w ogóle drugi bieg nie chce wchodzić reszta działa tylko ta 2 za nic nie chce zaskoczyć.
Czy muszę jechać na kanał i zdemontować drążek reakcyjny i skrzyni biegów tak jak jest opisane w książce o naprawie fordy fiesta i ponownie go założyć i się to jakoś wyreguluje samo czy co bo kuźwa przez to auto już tracę chęć do czegokolwiek ? |
_________________
Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Lut 2010, 17:51
|
|
|
Bit1 napisał/a: | i się to jakoś wyreguluje samo | jak grzebałeś przy mechanizmie wybierania biegów to sam się nie wyreguluje i trzeba to zrobić |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Bit1

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 38 Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 506 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 15 Lut 2010, 18:19
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Bit1 napisał/a: | i się to jakoś wyreguluje samo | jak grzebałeś przy mechanizmie wybierania biegów to sam się nie wyreguluje i trzeba to zrobić |
A tak żebym zrozumiał ?
Bo nic nie ruszałem oprócz odkręcenia tego co się dało od wnętrza przejechałem tak 200 metrów wszystko działało potem auto stało jedne dzień może dwa, skręciłem to wyjechałem na ulice i dwójka nie wchodzi |
_________________
Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012 |
|
|
|
 |
|