Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Regulacja zaworów - 1.0
Autor Wiadomość
utasz
[Usunięty]

Wysłany: 3 Wrz 2009, 08:46   [MK3] Regulacja zaworów - 1.0

witam

Czy moze mi ktos powiedziec jak ustawic zawory, znalazlem tylko do 1,1 czy tak samo
czyli 0.30-0.35
0.20-0.25

fiesta 1.0 (980cm) rok92


pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez trzeci 3 Wrz 2009, 08:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 3 Wrz 2009, 09:03   

po mojemu tak samo
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Ciapek 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Henryk
Wiek: 74
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 67
Skąd: Kotlin
Wysłany: 23 Gru 2009, 09:56   [Mk3] Regulacja zaworów

Dzień dobry.

Chcę wyczyścić stary zastygły olej pod pokrywą zaworów - zrobić przy tej okazji regulację zaworów? Samochód ma na liczniku ponad 200 tys. km a nie wiem kiedy były one regulowane...
_________________
Biała limuzyna ;-)
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 23 Gru 2009, 10:44   

na pewno to nie zaszkodzi :yes:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
puan 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 46
Skąd: Racibórz
Wysłany: 23 Gru 2009, 23:10   

Ciapek wyreguluj zawory jeśli wiesz jak. W tych silnikach warto to robić co jakieś 20 tyś km. Zmniejsza to poziom hałasu i silnik lepiej pracuje
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 24 Gru 2009, 23:04   

Z tego co ja wiem to co 10 tyś km
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Ciapek 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Henryk
Wiek: 74
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 67
Skąd: Kotlin
Wysłany: 25 Gru 2009, 13:08   

puan napisał/a:
Ciapek wyreguluj zawory jeśli wiesz jak.


Wolałbym tego sam nie robić - duży to koszt u mechanika?
_________________
Biała limuzyna ;-)
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3357
Skąd: Roskilde
Wysłany: 25 Gru 2009, 13:15   

nie jest ciezko poszukaj było info nt. regulacji zaworow
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Ciapek 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Henryk
Wiek: 74
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 67
Skąd: Kotlin
Wysłany: 25 Gru 2009, 13:37   

kuba87 napisał/a:
było info


Wiem, czytałem i oglądałem. Nie robiłem tego nigdy i nie chcę nic źle zrobić nie mając doświadczenia (mogę nie wiedzieć, że coś zrobiłem nie tak)...
_________________
Biała limuzyna ;-)
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3357
Skąd: Roskilde
Wysłany: 25 Gru 2009, 13:45   

jest prostrzy sposob
wykrec swiece (musisz miec latarke) kluczem nasadowym na grzechotce krecisz silnikiem
i patrzysz czy tłok na pierwszym cylindrze jest w gorze, potem lapiesz za dzwigienki zaworow i ruszasz jak maja luz to regulujesz (jak sie nie ruszaja krecisz jeszcze raz)
kolejnosc apłonow 1243 tzn ze w takiej kolejnosci regulujesz zawory naposzczegolnych cylindrach nigdy inaczej
zawory okreslisz sobie (ktory ssacy a ktory wydechowy) patrzac na wyloty z głowicy i w lini prostej do wylotu masz zawor wydechowy(patrzysz na silnik od przodu samochodu, chodzi mi tu o kolektor wydechowy)
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 25 Gru 2009, 15:59   

Ciapek, pierwszy raz po przyjeździe Fiesty do PL zawory regulował mi mechanik i jak się później okazało spieprzył robotę (nie wziął pod uwagę, że kolejność zaworów jest "symetryczna", tzn WS-WS-SW-SW). Sam wyregulowałem sobie w 30 minut i autko śmiga elegancko.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 10 Lut 2010, 21:49   

Czeka mnie regulacja zaworów i dziwi mnie aż tak duży luz - patrz pierwszy post .
Mam silnik 1,1 , czy ktoś może potwierdzić dane z pierwszego posta , lub odesłać mnie do odpowiedniego tematu ?
To nie lenistwo ; jest tu na forum tak ogromna liczba tematów wszelakich z pasującymi frazami , że przeczytanie wszystkiego jest problematyczne .

Pozdrawiam.
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11 Lut 2010, 14:53   

Bedzie ciszej przez 200km potem wraca do normy:]. Stray silnik to lapie luzy.
 
 
 
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 84
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 11 Lut 2010, 15:36   

Silnik ma zrobione już sporo i raczej potrzebny jest remont klawiatury. Skasowanie luzów dźwigienek oraz szlif zniekształconych końcówek. Bez tego i przy takim przebiegu sama regulacja nie za wiele pomoże :)
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 11 Lut 2010, 23:23   

Miałem już trochę do czynienia z różnymi samochodami i powiem szczerze , że takiej
"sieczkarni " jak 1,1 od fiesty próżno szukać , nawet stare ruskie konstrukcje pracują ciszej .
Zastanawiałem się nawet jakim sposobem sprzedano tyle tych fiest .
Chyba , że z salonu kupowana chodziła cicho , ale ciekawe jak potem serwis gwarancyjny radził sobie z tym problemem .

Pozdrawiam.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 11 Lut 2010, 23:47   

głośne, słabe, przestarzałe - ale ciężkie do zajeżdżenia i tanie w utrzymaniu. to są podstawowe zalety HCSów :)

limus napisał/a:
ciekawe jak potem serwis gwarancyjny radził sobie z tym problemem .
a nie znasz hasła "ten typ tak ma"? :rotfl:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 12 Lut 2010, 00:06   

Jestem umówiony z mechanikiem na regulacje tych zaworów , jestem ciekaw jak będzie po regulacji .
Jak na razie strach dać na wyższe obroty .
Przy okazji wymiana oleju .
Co do silników , to większość jest dość odporna , jedne tańsze , inne droższe w eksploatacji , ale żeby wykończyć w miarę przyzwoicie zaprojektowany i wykonany motor , to raczej trzeba się postarać .


Pozdrawiam .
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 12 Lut 2010, 00:26   

limus, spróbuj jazdy z suchym bagnetem od oleju. większość silników zdechnie raz-dwa, a tymczasem sporo HCSów tak jeździ na co dzień i... no właśnie - jeździ i nic.

luzy zaworowe które chcesz dać do zrobienia mechanikowi każdy wyposażony w klucz nasadkowy i umiejący się nim posługiwać zrobi sobie sam pod blokiem w 20 minut za jedyne 2.50 (chyba że nie pije piwa). i tak jest ze sporą ilością innych "napraw" w tym silniku, co nawet na początku lat '90 nie było takie oczywiste.

podsumowując - istnieją jednak dużo mniej odporne (toporne :-P ) i nieskomplikowane silniki niż stary klekoczący HCS :)
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Lut 2010, 06:58   

limus, tylko ustaw zawory jak trzeba a nie tak by silnik cicho chodził,,, :yes:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 12 Lut 2010, 10:08   

bidżej :
Nie wszystkie nowoczesne jednostki padną szybko jak na bagnecie nie będzie oleju.
mam na to przykład , na bagnecie oleju było brak , silnik jezdził tak przez kilka dni i mimo dużego już przebiegu działa do dziś .
Co do regulacji , to teraz jest za zimno abym grzebał przy zaworach , wolę dać to zrobić mechanikowi .

JoeMix :
Nie mam zamiaru nic kombinować , poproszę jedynie mechanika aby ustawił na minimalne wartości - ssące na 0,2 , wydechowe na 0,3.
Silnik prawdopodobne ma rzeczywiście przebieg sto kilkanaście tys . i szkoda by go było popsuć jakimiś eksperymentami .
Jest jeszcze kwestia oleju , pojęcia nie mam co tam wlać .
Od oleju tez zależy głośność pracy .

Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 22:32
Lokmen
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Pokrywa zaworów / Malowanie
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 5 26 Wrz 2010, 18:35
Tommur
Brak nowych postów Przyklejony: Gaźniki - dane techniczne i regulacja
Laskosz Mechanika silnika 2 13 Paź 2011, 18:50
diodalodz
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.