[MK3] Regulacja zaworów - 1.0 |
Autor |
Wiadomość |
utasz [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Wrz 2009, 08:46 [MK3] Regulacja zaworów - 1.0
|
|
|
witam
Czy moze mi ktos powiedziec jak ustawic zawory, znalazlem tylko do 1,1 czy tak samo
czyli 0.30-0.35
0.20-0.25
fiesta 1.0 (980cm) rok92
pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 3 Wrz 2009, 08:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
Ciapek
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Henryk
Wiek: 74 Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 67 Skąd: Kotlin
|
Wysłany: 23 Gru 2009, 09:56 [Mk3] Regulacja zaworów
|
|
|
Dzień dobry.
Chcę wyczyścić stary zastygły olej pod pokrywą zaworów - zrobić przy tej okazji regulację zaworów? Samochód ma na liczniku ponad 200 tys. km a nie wiem kiedy były one regulowane... |
_________________ Biała limuzyna ;-)
 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
puan
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
Wiek: 35 Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 46 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 23 Gru 2009, 23:10
|
|
|
Ciapek wyreguluj zawory jeśli wiesz jak. W tych silnikach warto to robić co jakieś 20 tyś km. Zmniejsza to poziom hałasu i silnik lepiej pracuje |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
Ciapek
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Henryk
Wiek: 74 Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 67 Skąd: Kotlin
|
Wysłany: 25 Gru 2009, 13:08
|
|
|
puan napisał/a: | Ciapek wyreguluj zawory jeśli wiesz jak. |
Wolałbym tego sam nie robić - duży to koszt u mechanika? |
_________________ Biała limuzyna ;-)
 |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 25 Gru 2009, 13:15
|
|
|
nie jest ciezko poszukaj było info nt. regulacji zaworow |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
Ciapek
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Henryk
Wiek: 74 Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 67 Skąd: Kotlin
|
Wysłany: 25 Gru 2009, 13:37
|
|
|
kuba87 napisał/a: | było info |
Wiem, czytałem i oglądałem. Nie robiłem tego nigdy i nie chcę nic źle zrobić nie mając doświadczenia (mogę nie wiedzieć, że coś zrobiłem nie tak)... |
_________________ Biała limuzyna ;-)
 |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 25 Gru 2009, 13:45
|
|
|
jest prostrzy sposob
wykrec swiece (musisz miec latarke) kluczem nasadowym na grzechotce krecisz silnikiem
i patrzysz czy tłok na pierwszym cylindrze jest w gorze, potem lapiesz za dzwigienki zaworow i ruszasz jak maja luz to regulujesz (jak sie nie ruszaja krecisz jeszcze raz)
kolejnosc apłonow 1243 tzn ze w takiej kolejnosci regulujesz zawory naposzczegolnych cylindrach nigdy inaczej
zawory okreslisz sobie (ktory ssacy a ktory wydechowy) patrzac na wyloty z głowicy i w lini prostej do wylotu masz zawor wydechowy(patrzysz na silnik od przodu samochodu, chodzi mi tu o kolektor wydechowy) |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 25 Gru 2009, 15:59
|
|
|
Ciapek, pierwszy raz po przyjeździe Fiesty do PL zawory regulował mi mechanik i jak się później okazało spieprzył robotę (nie wziął pod uwagę, że kolejność zaworów jest "symetryczna", tzn WS-WS-SW-SW). Sam wyregulowałem sobie w 30 minut i autko śmiga elegancko. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 10 Lut 2010, 21:49
|
|
|
Czeka mnie regulacja zaworów i dziwi mnie aż tak duży luz - patrz pierwszy post .
Mam silnik 1,1 , czy ktoś może potwierdzić dane z pierwszego posta , lub odesłać mnie do odpowiedniego tematu ?
To nie lenistwo ; jest tu na forum tak ogromna liczba tematów wszelakich z pasującymi frazami , że przeczytanie wszystkiego jest problematyczne .
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11 Lut 2010, 14:53
|
|
|
Bedzie ciszej przez 200km potem wraca do normy:]. Stray silnik to lapie luzy. |
|
|
|
 |
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 84 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11 Lut 2010, 15:36
|
|
|
Silnik ma zrobione już sporo i raczej potrzebny jest remont klawiatury. Skasowanie luzów dźwigienek oraz szlif zniekształconych końcówek. Bez tego i przy takim przebiegu sama regulacja nie za wiele pomoże |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 |
|
|
|
 |
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 11 Lut 2010, 23:23
|
|
|
Miałem już trochę do czynienia z różnymi samochodami i powiem szczerze , że takiej
"sieczkarni " jak 1,1 od fiesty próżno szukać , nawet stare ruskie konstrukcje pracują ciszej .
Zastanawiałem się nawet jakim sposobem sprzedano tyle tych fiest .
Chyba , że z salonu kupowana chodziła cicho , ale ciekawe jak potem serwis gwarancyjny radził sobie z tym problemem .
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 11 Lut 2010, 23:47
|
|
|
głośne, słabe, przestarzałe - ale ciężkie do zajeżdżenia i tanie w utrzymaniu. to są podstawowe zalety HCSów
limus napisał/a: | ciekawe jak potem serwis gwarancyjny radził sobie z tym problemem . | a nie znasz hasła "ten typ tak ma"? |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 12 Lut 2010, 00:06
|
|
|
Jestem umówiony z mechanikiem na regulacje tych zaworów , jestem ciekaw jak będzie po regulacji .
Jak na razie strach dać na wyższe obroty .
Przy okazji wymiana oleju .
Co do silników , to większość jest dość odporna , jedne tańsze , inne droższe w eksploatacji , ale żeby wykończyć w miarę przyzwoicie zaprojektowany i wykonany motor , to raczej trzeba się postarać .
Pozdrawiam . |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 12 Lut 2010, 00:26
|
|
|
limus, spróbuj jazdy z suchym bagnetem od oleju. większość silników zdechnie raz-dwa, a tymczasem sporo HCSów tak jeździ na co dzień i... no właśnie - jeździ i nic.
luzy zaworowe które chcesz dać do zrobienia mechanikowi każdy wyposażony w klucz nasadkowy i umiejący się nim posługiwać zrobi sobie sam pod blokiem w 20 minut za jedyne 2.50 (chyba że nie pije piwa). i tak jest ze sporą ilością innych "napraw" w tym silniku, co nawet na początku lat '90 nie było takie oczywiste.
podsumowując - istnieją jednak dużo mniej odporne (toporne ) i nieskomplikowane silniki niż stary klekoczący HCS |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Lut 2010, 06:58
|
|
|
limus, tylko ustaw zawory jak trzeba a nie tak by silnik cicho chodził,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 12 Lut 2010, 10:08
|
|
|
bidżej :
Nie wszystkie nowoczesne jednostki padną szybko jak na bagnecie nie będzie oleju.
mam na to przykład , na bagnecie oleju było brak , silnik jezdził tak przez kilka dni i mimo dużego już przebiegu działa do dziś .
Co do regulacji , to teraz jest za zimno abym grzebał przy zaworach , wolę dać to zrobić mechanikowi .
JoeMix :
Nie mam zamiaru nic kombinować , poproszę jedynie mechanika aby ustawił na minimalne wartości - ssące na 0,2 , wydechowe na 0,3.
Silnik prawdopodobne ma rzeczywiście przebieg sto kilkanaście tys . i szkoda by go było popsuć jakimiś eksperymentami .
Jest jeszcze kwestia oleju , pojęcia nie mam co tam wlać .
Od oleju tez zależy głośność pracy .
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|