[MK3] Sprawność sondy lambda |
Autor |
Wiadomość |
Hefas
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 24 Gru 2009 Posty: 37 Skąd: **********
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 13:30 [MK3] Sprawność sondy lambda
|
|
|
Witam
podpiąłem tester pod sondę i uzyskałem dziwne wyniki tzn. na benzynie na wolnych obrotach jest spoko diody migają dobrze, natomiast na gazie jest lipa dioda stoi na 0,1V i mruga a dopiero gdy dodam i puszcze gaz to skacze wzwyż. Wina jest po stronie ubogiej mieszanki? czy raczej jakiś podzespół może być uszkodzony? Czy jeszcze gorzej uszkodzona sonda? |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 13:44
|
|
|
uszkodzona sonda podaje wartości napięcia tylko z dolnego zakresu (co dla sterownika oznacza mieszankę ubogą) w każdych warunkach.
Hefas napisał/a: | Wina jest po stronie ubogiej mieszanki? | możliwe |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
polansky

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2009 Posty: 78 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 13:52
|
|
|
Hefas napisał/a: | natomiast na gazie jest lipa dioda stoi na 0,1V i mruga a dopiero gdy dodam i puszcze gaz to skacze wzwyż. Wina jest po stronie ubogiej mieszanki? |
Ale po co sprawdzasz sondę na gazie Przecież na gazie sonda jest odłączana, masz emulator żeby kompa oszukiwał. |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 |
|
|
|
 |
Hefas
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 24 Gru 2009 Posty: 37 Skąd: **********
|
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 17:12 Re: Sprawność sondy lambda
|
|
|
Hefas napisał/a: | Witam
podpiąłem tester pod sondę i uzyskałem dziwne wyniki tzn. na benzynie na wolnych obrotach jest spoko diody migają dobrze, natomiast na gazie jest lipa dioda stoi na 0,1V i mruga a dopiero gdy dodam i puszcze gaz to skacze wzwyż. Wina jest po stronie ubogiej mieszanki? czy raczej jakiś podzespół może być uszkodzony? Czy jeszcze gorzej uszkodzona sonda? | Wina leży w twojej niewiedzy,,, co ma sonda lambda do układu LPG - NIC, po to się ładuje do instalacji emulatory, bo sonda lambda taka od benzyny głupieje w spalinach LPG gdyż te mają zupełnie inny skład,,, druga sprawa jak silnik pracuje na LPG to z komputera sterującego poprawnie działa tylko układ zapłonowy, reszta głupieje, jest ignorowana lub wyłączana,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 17:32
|
|
|
JoeMix, nie do końca tak jest jak mówisz, gdyż ja mam u siebie gaz 2 gen. Mam do tego cały interface i jestem w stanie odczytać na oscyloskopie czy diagramie (na kompie) skoki napięcia w lambdzie zarówno na benzynie jak i gazie. Ponadto włączając samoadaptacje LPG dawka gazu ustala sie sama na podstawie składu mieszanki właśnie z lambdy. Natomiast faktycznie później dawka gazu jest stała, chociaż ustawia sie w programie zmienną dynamicznie, ale to juz w głównej mierze zależy od CPP. |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 17:55
|
|
|
No tak, powinienem napisać w tanich instalacjach LPG lub takich "tę tańsza poproszę",,, druga sprawa nie da się tego ustawić tak jak kolega chciał żeby LPG uzyskać wskazanie jak na PB (przynajmniej tak zrozumiałem) bo przy prawidłowej mieszance i prawidłowym spalaniu na tych 2 paliwach będzie zupełnie inny wynik poprawny. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Hefas
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 24 Gru 2009 Posty: 37 Skąd: **********
|
Wysłany: 30 Sty 2010, 00:28
|
|
|
Rozumiem, może nie takie samo jak na PB ale chodziło mi mniej więcej ustawić poprawną mieszankę, druga sprawa dotyczy się samej sondy czy jej pomiar na testerze jest poprawny tzn czy sonda działa poprawnie czy jest do śmieci. |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 30 Sty 2010, 00:31
|
|
|
czytaj ze zrozumieniem, w pierwszym poście napisałem Ci jak się zachowuje zdechła sonda. skoro na benzynie działa to znaczy że jest ok. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Sty 2010, 00:32
|
|
|
Jeżeli wiesz jaki ma być odczyt z sondy przystosowanej do benzyny na LPG to możesz sobie ustawić na tą sondę, ale na pewno jest to inna wartość niż dla PB
[ Dodano: Sob Sty 30, 2010 00:42 ]
Tak, mnie tknęło i zerknąłem na ten tester,,, Kopiłeś go czy sam zmontowałeś,,, jak jest zasilany z instalacji samochodu to koszalin,,, i tyle albo przyczep sobie go od frontu i udawaj KITT'a,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Hefas
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 24 Gru 2009 Posty: 37 Skąd: **********
|
Wysłany: 30 Sty 2010, 10:33
|
|
|
kupiłem, co rozumiesz przez to "jak jest zasilany z instalacji samochodu to koszalin" |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Sty 2010, 10:52
|
|
|
Układ wydechowy jest układem impulsowym,,, miernik który pokazałeś to pewnie podstawowa aplikacja układu, i pewnie jego dokładność pozostawia wiele to życzenia,,, jeśli jest zasilany z instalacji auta to może być tak że wskazania sa zmienne od zasilania,,, a takowe w aucie występuje,,, kończąc na wyglądzie który absolutnie nie budzi zaufania,,, w mojej opinii fajny bajer o minimalnej użyteczności...
IMHO Do takich pomiarów albo stary dobry miernik wychyłowy o zakresie 1V albo odpowiednio szybki multimetr z linijką,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Hefas
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 24 Gru 2009 Posty: 37 Skąd: **********
|
Wysłany: 30 Sty 2010, 11:55
|
|
|
Czyli jeżeli dobrze rozumiem nawet wskaźniki AFR które można zakupić za 100 parę złotych też mogą być lipne gdyż też się je podłącza pod zasilanie auta? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Sty 2010, 12:16
|
|
|
Nie, firmowe wskaźniki zazwyczaj mają jakiś porządny blok zasilania, napięcie jest filtrowane i stabilizowane,,, możliwe że i ten Twój taki ma, ale nie wygląda, to raczej domowa robótka na podstawowej aplikacji,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Hefas
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 24 Gru 2009 Posty: 37 Skąd: **********
|
Wysłany: 30 Sty 2010, 14:13
|
|
|
mój wygląda tak
nie znam się za dobrze ale chyba takiego czegoś nie ma jak te firmowe, ale póki co działa. |
|
|
|
 |
|