Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Duży problem z chłodzeniem
Autor Wiadomość
floox 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Adam
Wiek: 34
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 13
Skąd: Katowice
Wysłany: 13 Gru 2009, 22:22   [MK4] Duży problem z chłodzeniem

Witam,

Jestem właścicielem forda fiesty MK4 z '98

Jak dotychczas wszystko chodziło bez zastrzeżeń.
Dziś jednak odpaliłem swoje 4 koła. Jade jade i coś ciągle nie było ogrzewania (zimne powietrze leciało) nagle dostrzegłem, że temperatura silnika jest za kreską MAX (w sensie, że dalej już nie mogła pójść).
Zatrzymałem pojazd, dałem mu odsapnąć i wróćiłem prędko do domu.

Otwieram maskę, płyn w zbiorniczku z płynem chłodniczym dosłownie się gotował, a wszystko było gorące.
Oszczędzając zbędnych szczegółów sytuaca wygląda tak:

Jak wiadomo POLAK czukiereczek i poprzedni własciciel nie powiedział mi, że do chłodnicy wlana jest zwykła woda. Ostatniej nocy jak i dziś temperatura była na minusie przez co wszystko zamarznęło.
W przewodach był lód.
Pojechałem do garażu, tam ociepliłem wszystko, lód się rozmroził, spuscilem wode z chłodnicy i wlałem nowo zakupiony PŁYN chłodniczy.

Myślałem, że już będzie ok, ale tak nie jest. Dalej silnik szybko się nagrzewa (stojąc na luzie), a ogrzewanie dalej nie działa.

Potem zauwazyłem, że tylko pare przewodów jest ciepłych, reszta zimna.
Zimne są wszystkie idące do chłodnicy.
SAMA CHŁODNICA TEŻ JEST ZIMNA !

Foto:
http://img13.imageshack.us/img13/1158/11443556.jpg

Zacząłem macać wszystkie przewody i w jednym pod alternatorem było jakieś zgrubienie. Pomyślałem, że może ciągle lód tam siedzi i blokuje dopływ płynu do chłodnicy.
Więc go wyciągnąłem i znalazłem tam takie coś:
http://img697.imageshack....20091213004.jpg
http://img513.imageshack....20091213005.jpg
http://img13.imageshack.us/img13/2387/65948565.jpg

Podejżewam, że to koliste jest do wytworzenia ciśnienia, a ta sprężyna po prostu miała to trzymać. Chyba, że się myle ?

Po kilku godzinach poddałem się, zostawiłem tak wszystko i przyszedłem prosić o pomoc na forum.

Macie jakieś pomysły ?

Płyn nie dochodzi do chłodnicy, tak jakby nic go nie pchało dalej, więc może to padnięta pompa wodna ?
Był lód w pompie, jak odpaliłem fure to wszystko sie rozsypało ?

Proszę o pomoc znawców :)

Pozdrawiam
 
 
 
arecki 
Człowiek Whisky


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 40
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 1673
Skąd: WWL
Wysłany: 13 Gru 2009, 22:27   

zacznij od podstawowej rzeczy jaką jest termostat...
_________________




Była Fiesta jest Focus
 
 
 
floox 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Adam
Wiek: 34
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 13
Skąd: Katowice
Wysłany: 13 Gru 2009, 22:37   

termostat jest w porządku :-)
 
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 13 Gru 2009, 22:37   

floox napisał/a:
Jak wiadomo POLAK czukiereczek i poprzedni własciciel nie powiedział mi, że do chłodnicy wlana jest zwykła woda.

Pretensje to powinieneś mieć generalnie do siebie. Równie dobrze mógłbyś mieć stary płyn chłodniczy. Jedyną różnicą by było to, że tego posta napisałbyś za miesiąc.
Oby się tylko nie okazało że lód rozsadził jeszcze pare innych rzeczy...
Powodzenia

[ Dodano: Nie Gru 13, 2009 22:42 ]
Kawałki termostatu wyjąłeś właśnie z węża chłodnicy :)
Jak chcesz sprawdzić na szybkiego czy reszta działa to popatrz czy ci nic po wężach jeszcze nie lata, zalej układ nawet wodą i przejedź się gdzieś w okolicach domu. Płynu szkoda lać bo i tak będziesz spuszczał chcąc termostat wymienić o ile reszta będzie w porządku.
Tylko nie zapomnij po podróży wody spóścić :P
 
 
 
floox 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Adam
Wiek: 34
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 13
Skąd: Katowice
Wysłany: 13 Gru 2009, 22:43   

Nie pytam tutaj o to do kogo powinienem mieć pretensje tylko proszę o pomoc. Może ktoś miał podobny przypadek ?

A, że sam popełniłem błąd to wiem, po zakupie należało wymienić wszystkie płyny, czego niestety nie zrobiłem..
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Gru 2009, 23:24   

Więc kolego powiem Ci że miałem bardzo podobny problem. Po zmianie płynu auto non stop mi się przegrzewało. Podobno te silniki powinny się same odpowietrzać ale z tego co już usłyszałem i sam doświadczyłem wcale tak nie musi być. Prawdopodobnie masz zapowietrzoną chłodnicę i dlatego auto szybko Ci łapie temperaturę. Płyn nie krąży po całym układzie. Aby go odpowietrzyć nagrzej dobrze silnik , kiedy temperatura na wskaźniku będzie już w pionie wtedy dajesz mu ostro po gazie 3-4tyś obrotów. W tym momencie termostat powinien się otworzyć a chłodnica musi zrobić się gorąca. Jeśli to się uda to dla pewności pomęcz go jeszcze aż włączy się wentylator.
Na Twoim miejscu pokusił bym się jeszcze o wymianę termostatu.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 13 Gru 2009, 23:30   

floox napisał/a:
więc może to padnięta pompa wodna ?
Był lód w pompie, jak odpaliłem fure to wszystko sie rozsypało ?
Oby skończyło się tylko na pompie... Żeby się nie okazało, że lód porozrywał kanały chłodnicze w bloku silnika...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Gru 2009, 23:50   

Parzych napisał/a:
Żeby się nie okazało, że lód porozrywał kanały chłodnicze w bloku silnika

Raczej nie, jak coś to tylko łopatki na pompie :|
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 14 Gru 2009, 00:27   

Generalnie dwie sprawy albo ukręcił się wirnik pompy wody albo lód rozwali ci zawór od nagrzewnicy . To co wyjąłeś z węża to kryza i ma tam być razem z ta sprężyną.
Żeby sprawdzić pompę to niestety trzeba ją wymontować. a Żeby sprawdzić zawór to musisz zdjąć przewody idące na nagrzewnice i je tymczasowo połączyć czyli mniej roboty i ja bym zaczął od tego.

Dlaczego piszę o zaworze?? Kiedyś walczyłem przez miesiąc z fordem pumą który się gotował.. Wymieniłem wszystko począwszy od termostatu potem pompa wody uszczelka pod głowicą węże ze wspomniana kryzą i dalej było to samo.
Na koniec w akcie rozpaczy ominąłem zawór i wszystko wróciło do normy.
Po jego rozebraniu okazało się że jest w środku połamany i nie ma przez niego obiegu.
On dział tak że jak się wyłączy ogrzewania to i tak cały czas ma być obieg przez węże idące do nagrzewnicy bo inaczej będzie się gotować.

Ale i tak stawiam na pompę wody:) W sumie jak byś się uparł to możesz spróbować wyjąć termostat i jak wsadzisz głęboko palec w blok silnika (kanał układu chłodzenia) to jest możliwe że da rade przytrzymać wirnik pompy.Wtedy trzeba ściągnąć pasek i próbować kręcić pompą i będziesz widział czy wirnik przepuszcza.
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? :)
 
 
 
floox 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Adam
Wiek: 34
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 13
Skąd: Katowice
Wysłany: 15 Gru 2009, 22:05   

dzięki wielkie za pomoc !
Wszystkie wskazówki były przydatne.

@MARIUSZ.B
Trafiłeś w sedno - okazało się, że chłodnica była zapowietrzona, a przygazowanie silnika rozwiązało mój problem.
Dzięki wielkie! Masz u mnie piwo ;)

Miałem to szczęście, że lód nic mi nie popsuł i wszystkie części są sprawne :)

Pozdrawiam
 
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 16 Gru 2009, 08:29   

I jak tu nie kochać fiesty :-)
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? :)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Gru 2009, 09:32   

MARIUSZ.B napisał/a:
Podobno te silniki powinny się same odpowietrzać ale z tego co już usłyszałem i sam doświadczyłem wcale tak nie musi być. (...) Aby go odpowietrzyć nagrzej dobrze silnik , kiedy temperatura na wskaźniku będzie już w pionie wtedy dajesz mu ostro po gazie 3-4tyś obrotów. W tym momencie termostat powinien się otworzyć a chłodnica musi zrobić się gorąca. Jeśli to się uda to dla pewności pomęcz go jeszcze aż włączy się wentylator. (...)
No i silnik się odpowietrza sam,,, nie odkręcasz żadnych odpowietrzników, nie ruszasz węzy i takie tam,,, odpowietrza się sam to nie znaczy ze zalewasz płyn i już jest OK ;/
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Problem z chłodzeniem
Gość Mechanika 6 27 Lip 2010, 09:37
JoeMix
Brak nowych postów [MK4] Problem z zaworem dolotowym - duży luz
KacpeRS Mechanika 10 29 Kwi 2006, 22:08
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.