[MK4] Duży problem z chłodzeniem |
Autor |
Wiadomość |
floox
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Adam
Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 13 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 13 Gru 2009, 22:22 [MK4] Duży problem z chłodzeniem
|
|
|
Witam,
Jestem właścicielem forda fiesty MK4 z '98
Jak dotychczas wszystko chodziło bez zastrzeżeń.
Dziś jednak odpaliłem swoje 4 koła. Jade jade i coś ciągle nie było ogrzewania (zimne powietrze leciało) nagle dostrzegłem, że temperatura silnika jest za kreską MAX (w sensie, że dalej już nie mogła pójść).
Zatrzymałem pojazd, dałem mu odsapnąć i wróćiłem prędko do domu.
Otwieram maskę, płyn w zbiorniczku z płynem chłodniczym dosłownie się gotował, a wszystko było gorące.
Oszczędzając zbędnych szczegółów sytuaca wygląda tak:
Jak wiadomo POLAK czukiereczek i poprzedni własciciel nie powiedział mi, że do chłodnicy wlana jest zwykła woda. Ostatniej nocy jak i dziś temperatura była na minusie przez co wszystko zamarznęło.
W przewodach był lód.
Pojechałem do garażu, tam ociepliłem wszystko, lód się rozmroził, spuscilem wode z chłodnicy i wlałem nowo zakupiony PŁYN chłodniczy.
Myślałem, że już będzie ok, ale tak nie jest. Dalej silnik szybko się nagrzewa (stojąc na luzie), a ogrzewanie dalej nie działa.
Potem zauwazyłem, że tylko pare przewodów jest ciepłych, reszta zimna.
Zimne są wszystkie idące do chłodnicy.
SAMA CHŁODNICA TEŻ JEST ZIMNA !
Foto:
http://img13.imageshack.us/img13/1158/11443556.jpg
Zacząłem macać wszystkie przewody i w jednym pod alternatorem było jakieś zgrubienie. Pomyślałem, że może ciągle lód tam siedzi i blokuje dopływ płynu do chłodnicy.
Więc go wyciągnąłem i znalazłem tam takie coś:
http://img697.imageshack....20091213004.jpg
http://img513.imageshack....20091213005.jpg
http://img13.imageshack.us/img13/2387/65948565.jpg
Podejżewam, że to koliste jest do wytworzenia ciśnienia, a ta sprężyna po prostu miała to trzymać. Chyba, że się myle ?
Po kilku godzinach poddałem się, zostawiłem tak wszystko i przyszedłem prosić o pomoc na forum.
Macie jakieś pomysły ?
Płyn nie dochodzi do chłodnicy, tak jakby nic go nie pchało dalej, więc może to padnięta pompa wodna ?
Był lód w pompie, jak odpaliłem fure to wszystko sie rozsypało ?
Proszę o pomoc znawców
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
arecki
Człowiek Whisky

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 13 Gru 2009, 22:27
|
|
|
zacznij od podstawowej rzeczy jaką jest termostat... |
_________________
Była Fiesta jest Focus  |
|
|
|
 |
floox
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Adam
Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 13 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 13 Gru 2009, 22:37
|
|
|
termostat jest w porządku |
|
|
|
 |
awilk
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 40 Dołączył: 10 Wrz 2007 Posty: 245 Skąd: Gać
|
Wysłany: 13 Gru 2009, 22:37
|
|
|
floox napisał/a: | Jak wiadomo POLAK czukiereczek i poprzedni własciciel nie powiedział mi, że do chłodnicy wlana jest zwykła woda. |
Pretensje to powinieneś mieć generalnie do siebie. Równie dobrze mógłbyś mieć stary płyn chłodniczy. Jedyną różnicą by było to, że tego posta napisałbyś za miesiąc.
Oby się tylko nie okazało że lód rozsadził jeszcze pare innych rzeczy...
Powodzenia
[ Dodano: Nie Gru 13, 2009 22:42 ]
Kawałki termostatu wyjąłeś właśnie z węża chłodnicy
Jak chcesz sprawdzić na szybkiego czy reszta działa to popatrz czy ci nic po wężach jeszcze nie lata, zalej układ nawet wodą i przejedź się gdzieś w okolicach domu. Płynu szkoda lać bo i tak będziesz spuszczał chcąc termostat wymienić o ile reszta będzie w porządku.
Tylko nie zapomnij po podróży wody spóścić |
|
|
|
 |
floox
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Adam
Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 13 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 13 Gru 2009, 22:43
|
|
|
Nie pytam tutaj o to do kogo powinienem mieć pretensje tylko proszę o pomoc. Może ktoś miał podobny przypadek ?
A, że sam popełniłem błąd to wiem, po zakupie należało wymienić wszystkie płyny, czego niestety nie zrobiłem.. |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Gru 2009, 23:24
|
|
|
Więc kolego powiem Ci że miałem bardzo podobny problem. Po zmianie płynu auto non stop mi się przegrzewało. Podobno te silniki powinny się same odpowietrzać ale z tego co już usłyszałem i sam doświadczyłem wcale tak nie musi być. Prawdopodobnie masz zapowietrzoną chłodnicę i dlatego auto szybko Ci łapie temperaturę. Płyn nie krąży po całym układzie. Aby go odpowietrzyć nagrzej dobrze silnik , kiedy temperatura na wskaźniku będzie już w pionie wtedy dajesz mu ostro po gazie 3-4tyś obrotów. W tym momencie termostat powinien się otworzyć a chłodnica musi zrobić się gorąca. Jeśli to się uda to dla pewności pomęcz go jeszcze aż włączy się wentylator.
Na Twoim miejscu pokusił bym się jeszcze o wymianę termostatu. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 13 Gru 2009, 23:30
|
|
|
floox napisał/a: | więc może to padnięta pompa wodna ?
Był lód w pompie, jak odpaliłem fure to wszystko sie rozsypało ? | Oby skończyło się tylko na pompie... Żeby się nie okazało, że lód porozrywał kanały chłodnicze w bloku silnika... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Gru 2009, 23:50
|
|
|
Parzych napisał/a: | Żeby się nie okazało, że lód porozrywał kanały chłodnicze w bloku silnika |
Raczej nie, jak coś to tylko łopatki na pompie |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
anjko

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 44 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 14 Gru 2009, 00:27
|
|
|
Generalnie dwie sprawy albo ukręcił się wirnik pompy wody albo lód rozwali ci zawór od nagrzewnicy . To co wyjąłeś z węża to kryza i ma tam być razem z ta sprężyną.
Żeby sprawdzić pompę to niestety trzeba ją wymontować. a Żeby sprawdzić zawór to musisz zdjąć przewody idące na nagrzewnice i je tymczasowo połączyć czyli mniej roboty i ja bym zaczął od tego.
Dlaczego piszę o zaworze?? Kiedyś walczyłem przez miesiąc z fordem pumą który się gotował.. Wymieniłem wszystko począwszy od termostatu potem pompa wody uszczelka pod głowicą węże ze wspomniana kryzą i dalej było to samo.
Na koniec w akcie rozpaczy ominąłem zawór i wszystko wróciło do normy.
Po jego rozebraniu okazało się że jest w środku połamany i nie ma przez niego obiegu.
On dział tak że jak się wyłączy ogrzewania to i tak cały czas ma być obieg przez węże idące do nagrzewnicy bo inaczej będzie się gotować.
Ale i tak stawiam na pompę wody:) W sumie jak byś się uparł to możesz spróbować wyjąć termostat i jak wsadzisz głęboko palec w blok silnika (kanał układu chłodzenia) to jest możliwe że da rade przytrzymać wirnik pompy.Wtedy trzeba ściągnąć pasek i próbować kręcić pompą i będziesz widział czy wirnik przepuszcza. |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? |
|
|
|
 |
floox
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Adam
Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 13 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 15 Gru 2009, 22:05
|
|
|
dzięki wielkie za pomoc !
Wszystkie wskazówki były przydatne.
@MARIUSZ.B
Trafiłeś w sedno - okazało się, że chłodnica była zapowietrzona, a przygazowanie silnika rozwiązało mój problem.
Dzięki wielkie! Masz u mnie piwo
Miałem to szczęście, że lód nic mi nie popsuł i wszystkie części są sprawne
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
anjko

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 44 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 16 Gru 2009, 08:29
|
|
|
I jak tu nie kochać fiesty |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Gru 2009, 09:32
|
|
|
MARIUSZ.B napisał/a: | Podobno te silniki powinny się same odpowietrzać ale z tego co już usłyszałem i sam doświadczyłem wcale tak nie musi być. (...) Aby go odpowietrzyć nagrzej dobrze silnik , kiedy temperatura na wskaźniku będzie już w pionie wtedy dajesz mu ostro po gazie 3-4tyś obrotów. W tym momencie termostat powinien się otworzyć a chłodnica musi zrobić się gorąca. Jeśli to się uda to dla pewności pomęcz go jeszcze aż włączy się wentylator. (...) | No i silnik się odpowietrza sam,,, nie odkręcasz żadnych odpowietrzników, nie ruszasz węzy i takie tam,,, odpowietrza się sam to nie znaczy ze zalewasz płyn i już jest OK |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|