Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Zbyt lekko obracająca się kierownica ?
Autor Wiadomość
Maru38 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Paweł
Wiek: 58
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 15
Skąd: Legnica
Wysłany: 18 Wrz 2007, 22:15   [MK3] Zbyt lekko obracająca się kierownica ?

dziwnie to brzmi, ale tak dokładnie jest. Przez dwa lata użytkowania fieściny manewrowanie kierownicą bez wspomagania nie należało do przyjemności, aż do ubiegłej niedzieli. Kierownica kreci sie tak lekko jakby było wspomaganie. jakbym stał na śniegu. Żona chwilę po przejechaniu się się, potwierdziła że coś jest nie tak. Wygląda tak jakby ktoś pod moją nieobecność zamontował wspomaganie :) Ale tak na poważnie, to obawiam się jeździć. Koła reagują na skręt przy bardzo małym poruszaniu kierownicą, krzyżak wymieniałem rok temu. prowadzi sie normalnie. Wizualnie wydaje sie że jest ok. może ktoś miał z was podobną sytuację. proszę o porady
Ostatnio zmieniony przez trzeci 7 Lis 2009, 18:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 18 Wrz 2007, 22:34   

cisnienie powietrza w kolach sprawdziles?
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
Maru38 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Paweł
Wiek: 58
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 15
Skąd: Legnica
Wysłany: 18 Wrz 2007, 23:04   

odyniec napisał/a:
cisnienie powietrza w kolach sprawdziles?

ciśnienie jest ok. co prawda po wymianie opon na wiosne nic z nimi nie robiłem...ale jesli już, to mogło by go ubyć, czyli skutek odwrotny niż mam.
 
 
dawidek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Dawid
Wiek: 40
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 100
Skąd: Babimost
Wysłany: 18 Wrz 2007, 23:40   

Miałem podobne objawy i przyczyną był wyrąbany sworzeń wahacza. Wymieniłem sworzeń ustawiłem zbieżność i wróciło do normy.
_________________

GALERIA ZE SPOTÓW TZ
 
 
 
Józek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Józek
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 21
Skąd: Meszna
Wysłany: 22 Wrz 2007, 16:00   

witam a ja sprawdzil bym zbieznosc ale chyba sie myle bo sama zbieznosc sie wyregulowac nie moze
 
 
 
edmund
[Usunięty]

Wysłany: 7 Lis 2009, 14:24   

Minęły już dwa lata, ale dalej w tym temacie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Mam podobny problem co Maru38, który objawił się po ciężkiej ucieczce przed wjechaniem do rowu. Przy pełnym wciśnięciu hamulca wymanewrowałem samochodem na oblodzonym odcinku drogi i niestety, ale musiałem do pracy dojechać jadąc 40 km/h, bo kierownicą kręci się tak lekko jakbym miał super mocne wspomaganie. Autko jest niepewne i obawiam się, że kiedyś ja będę kręcił w jedną stronę, a pojedzie w drugą :/
Jak czytam tematy o krzyżaku, to praktycznie w 99% jego zużycie zauważane jest jako zbyt ciężkie obracanie kierownicą, natomiast ja mam tylko lekkie luzy na kierownicy i praktycznie nieodczuwalne opory przy kierowaniu.
Proszę gorąco o pomoc, ponieważ chciałbym być pewien, że wydatek 100 zł na krzyżak jest konieczny.
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 7 Lis 2009, 21:09   

O kurcze :9: Cuda. Ale koła reagują prawidłowo. Samochód nie "Myszkuje". Zobacz pod samochód czy wszystko ok. Jak tak to jedź na wytrząsarkę.

[ Dodano: Sob Lis 07, 2009 21:13 ]
Ja w swojej fieście to podczas wolnej jazdy (5km/h) "mydełko fa" mogę zrobić bez problemu.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
edmund
[Usunięty]

Wysłany: 8 Lis 2009, 09:14   

Drogi Maki, zaraz po wyratowaniu się z poślizgu samochód myszkował jak jasna cholera, ale dało się jechać. Potem jeszcze kontrolnie wywołałem hamowaniem zblokowanie kół i sobie napytałem biedy, bo przestał mi samochód na benzynie jechać, ha.
Na szczęście mam jeszcze lpg, więc "jakoś" wróciłem do domu.
Wczoraj samochód wrócił od gazownika, który poprawił problemy z gaźnikiem i w końcu mogę też jeździć na benie.
Pozostało jeszcze tylko to zbyt lekkie kierowanie. W zakrętach gdzie wchodziłem na trójce, teraz muszę redukować do dwójki żeby móc jeszcze zareagować na jazdę auta (dokręcić lub odpuścić).
W kierowaniu można by powiedzieć, że nieznacznie zwiększyło się opóźnienie reakcji na skręt, ale niewiele od tego co było wcześniej. Z zawieszenia nie dobiegają jakieś nowe dźwięki.
Jako laik w mechanice, moje zaglądanie pod samochód raczej wiele nie pomoże :/
Cóż to może nawalać: układ kierowniczy czy zawieszenie?

Jak tylko wykuruje się mój mechanik nr 1, to autko rusza do total przeglądu ;)
 
 
Leo82 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Leszek
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 17
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 8 Lis 2009, 09:48   

Miałem podobnie - pomogła wymiana sworznia
_________________

Była Fiesta XR2i 1.6 8V + LPG
Jest Mondeo 1.8 16V +LPG
Jest Fiesta 1.1
 
 
 
d4niell 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.0/45KM
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 42
Skąd: h-ka
Wysłany: 8 Lis 2009, 13:12   

ZBIEŻNOŚĆ !!! Na 100 % też tak miałem sprawdź po stanie opon czy się równomiernie ścierają i jedz na szarpaki jeżeli na szarpakach nic się nie pokarze to ustaw zbieżność ale jeżeli zrobiło się tak z dnia na dzień to pewnie albo końcówki drążków albo same drążki albo tuleje wahaczy albo tez sworznie wahaczy ... mnóstwo możliwości ale najłatwiej najszybciej będziesz widział po nierównomiernym ścieraniu się opon
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 8 Lis 2009, 18:55   

Mało prawdo podobne by to była zbieżność. Na 95% to nie to. Ja obstawiał bym maglownicę.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
d4niell 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.0/45KM
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 42
Skąd: h-ka
Wysłany: 8 Lis 2009, 21:34   

Pojedz na szarpaki. Wg mnie to drążki albo swożnie wachacza. Jak cos tam sie rozsypuje to i automatycznie cała zbieżność też się sypie ... spradzwdzisz na szarpakach i pewnie od razu wylaza wszystkie luzy i bedzie od razu wiadomo co robić
 
 
Bit1 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 506
Skąd: Chorzów
Wysłany: 8 Lis 2009, 21:55   

A można z tym jeździć :-) :-) :-) ? bo mi nawet pasuje takie "wspomaganie"
_________________

Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Lis 2009, 22:10   

d4niell napisał/a:
ZBIEŻNOŚĆ !!! Na 100 %

Zajebista teoria ;/
Jak źle ustawiona zbieżność to kierownica lżej chodzi, pomyśl trochę zanim coś napiszesz.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
polo1976 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 49
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 93
Skąd: września
Wysłany: 8 Lis 2009, 22:22   

MARIUSZ.B napisał/a:
d4niell napisał/a:
ZBIEŻNOŚĆ !!! Na 100 %

Zajebista teoria ;/
Jak źle ustawiona zbieżność to kierownica lżej chodzi, pomyśl trochę zanim coś napiszesz.

Kolega nie w humorze? :-) Teoria faktycznie oryginalna :głowąwmur:
Teraz na poważnie jeśli stało się to z dnia na dzień do sprawdzenia przede wszystkim maglownica. Jest w niej coś takiego jak kasator luzów o ile dobrze pamiętam. Możliwe, że wystarczy trochę dokręcić i będzie chodziło cacy a możliwe, że uszkodzona maglownica. Sprawdź też końcówki drążków, chociaż jeśli koła reagują od razu na skręt auto nie myszkuje to raczej są OK
_________________
Zanim zrobisz - popytaj, zanim popytasz - poszukaj i pomyśl!!!
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Lis 2009, 22:30   

polo1976 napisał/a:
Możliwe, że wystarczy trochę dokręcić i będzie chodziło cacy

W fordowskich maglach nie ma co dokręcać niestety. Zobacz pierwszą lepszą fotkę maglownicy z allegro i zobaczysz, że nie ma czym tam kręcić.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
marian 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 183
Skąd: Pabianice
Wysłany: 8 Lis 2009, 23:05   

MARIUSZ.B napisał/a:
W fordowskich maglach nie ma co dokręcać niestety. Zobacz pierwszą lepszą fotkę maglownicy z allegro i zobaczysz, że nie ma czym tam kręcić.
jest czym kręcić i można w ten sposób skasować luz,wiem bo u siebie tak robiłem pukało mi i pukało myślałem że to krzyżak a to maglownica od tyłu maglownicy(trzeba ją odkręcic)jest taki plastik na takiego jakby imbusa wielkiego ja takiego nie miałem więc wziąłem nakrętke szeroką(na klucz21 chyba)i dokręciłem
_________________
nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Lis 2009, 23:09   

marian napisał/a:
jest czym kręcić i można w ten sposób skasować luz,wiem bo u siebie tak robiłem pukało mi i pukało myślałem że to krzyżak a to maglownica od tyłu maglownicy(trzeba ją odkręcic)jest taki plastik na takiego jakby imbusa wielkiego ja takiego nie miałem więc wziąłem nakrętke szeroką(na klucz21 chyba)i dokręciłem

Skoro mówisz :)

[ Dodano: Nie Lis 08, 2009 23:19 ]
Udało mi się znaleźć takie zdjęcie:

Jeśli możesz to zaznacz miejsce w którym jest ta śruba, niech będzie dla innych a i sam jestem ciekaw.

[ Dodano: Nie Lis 08, 2009 23:22 ]
Ewentualnie tu:
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
polo1976 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 49
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 93
Skąd: września
Wysłany: 9 Lis 2009, 00:15   

Jest coś takiego jak kasator luzów na maglu. Tu masz fotkę

Ta śruba na imbus to właśnie kasator.
Fota z Allegro.
Swoją drogą panowie z Forda coś kiepsko to obmyślili, bo żeby zlikwidować luzy trzeba wymontować magiel. Dotyczy to zarówno wersji ze wspomaganiem jak i bez.
_________________
Zanim zrobisz - popytaj, zanim popytasz - poszukaj i pomyśl!!!
Ostatnio zmieniony przez polo1976 9 Lis 2009, 00:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Lis 2009, 00:19   

No proszę a ja żyłem w takiej nie wiedzy :ups: Zwracam honor a innym niech temat służy.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2071 17 Gru 2024, 10:00
SCHWARZ 1.4S
Brak nowych postów Przyklejony: CZYM SIĘ WOZI TEAM ZACHÓD
:) czyli nasza galeria i przywitalnia ;)
sowa Team Zachód 38 1 Maj 2013, 18:37
Howser
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.