Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Alarm w dieslu
Autor Wiadomość
wawik 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 49
Skąd: Rybnik
Wysłany: 10 Lis 2009, 11:28   Alarm w dieslu

Zakładam alarm i zabezpieczeniem przed startem w benzynie jest blokowanie cewki zapłonowej , a jak podeść do diesla?
Jakie są możliwości zabezpieczenia auta przed kradzieżą? blokada rozrusznika - to zamało, można popchnąć i odpali, odcięcie pompy paliwa też jest odbierane z "przymrużeniem oka"
Czy jest szansa na odcięcie wtryskiwaczy? albo inne możliwe sposoby na zabezpieczenie przed kradzieżą. :)
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 10 Lis 2009, 11:42   

hmmm... dałbym włączenie awaryjnych i odcięcie świateł na zapłonie - znaczy jak się odpali bez pstryczka, to auto mruga awaryjnymi i nie świeci innymi :)
ewentualnie przekaźnik od świec żarowych...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 10 Lis 2009, 11:51   

jak bidżej mówi... odciąć świece... żeby nie grzały... w lato niestety nie zawsze zadziała, ale zimą owszem... ewentualnie daj odcięcie dla całej stacyjki (choć nie wiem czy na pych nie odpali mimo to...)
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 10 Lis 2009, 13:03   

Musiałoby nieźle w zimie zawiać, żeby klekot nie odpalił bez świec, choć minuta-dwie czasu to może być zbyt dużo na złodzieja i zwątpi...

Można też zastosować odcięcie pedału gazu - do zrobienia stosunkowo proste (a jeśli komputer nie ruszy, bo go nie wykryje przy starcie, to tym lepiej - ale to trzeba sprawdzić :) ), a efekt bezcenny. W najgorszym wypadku (tylko brak reakcji na pedał) niech cwaniak spróbuje uciec takim autem na wolnych obrotach :D
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
wawik 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 49
Skąd: Rybnik
Wysłany: 10 Lis 2009, 13:21   

bidżej napisał/a:
hmmm... dałbym włączenie awaryjnych i odcięcie świateł na zapłonie - znaczy jak się odpali bez pstryczka, to auto mruga awaryjnymi i nie świeci innymi :)
ewentualnie przekaźnik od świec żarowych...

Już czegoś się dowiedziałem. :)
Skusiłem się na:
http://www.allegro.pl/ite...uderz_inne.html
Problem w tym, jak wykorzystać opcje alarmu w dieselku.
Jutro montaż, robić będzie elektryk specyjalizujący się w zakładaniu alarmów w Mazdach, ale z Fiestą będzie miał pierwszy romans. :yes:
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 10 Lis 2009, 13:30   

Pufcio, w sumie chyba dobry pomysł, tylko mogłoby się zdarzyć że komp nałapał błędów przez odpalenie zapłonu bez pstryknięcia przełącznika...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 10 Lis 2009, 13:34   

bidżej - dlatego trzeba by było to sprawdzić przed zamontowaniem na sztywno - choćby tylko poprzez odłączenie wtyczki od pedału gazu. Im więcej elektroniki, tym łatwiej jest. Można też założyć drugi zawór na przewodzie paliwowym uzależniony np. od wybranej stacji radiowej - tu ogranicza Cię tylko pomysłowość i ilość wolnego czasu, bo nie są to drogie rozwiązania :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
wawik 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 49
Skąd: Rybnik
Wysłany: 10 Lis 2009, 13:43   

Pufcio napisał/a:
bidżej - dlatego trzeba by było to sprawdzić przed zamontowaniem na sztywno - choćby tylko poprzez odłączenie wtyczki od pedału gazu. Im więcej elektroniki, tym łatwiej jest. :)

Czy pomysł z odcięciem pedału gazu, zdał by egzamin? :)
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 10 Lis 2009, 13:45   

wawik - a jechałeś kiedyś autem bez użycia gazu? (nie licząc placu manewrowego dla "L"-ek)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
wawik 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 49
Skąd: Rybnik
Wysłany: 10 Lis 2009, 14:18   

Pufcio napisał/a:
wawik - a jechałeś kiedyś autem bez użycia gazu? (nie licząc placu manewrowego dla "L"-ek)

Tak się składa, że mam pedał gazu na kabelku i rolą zazbrojonego alarmu było by odcinanie zasilania do pedału. :)
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 10 Lis 2009, 14:21   

wawik, gdybym miał robić dodatkowe zabezpieczenie to na pewno nie bezpośrednio pod alarm - rozbroją go i auto jak na dłoni. a tak zawsze zostaje "jeszcze coś" :fox:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 10 Lis 2009, 14:23   

wawik - kwestia tego, co pisał bidżej - czy komputer nie zacząłby rzygać błędami w konkretnych przypadkach - a to wypada sprawdzić zawczasu :)

bidżej - racja, osobno, na przycisk :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 10 Lis 2009, 14:25   

odkręcaj koła na noc i już ;]
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
wawik 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 49
Skąd: Rybnik
Wysłany: 10 Lis 2009, 15:28   

Miły napisał/a:
odkręcaj koła na noc i już ;]

Wszystkie chwyty dozwolone. :brawo:
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Lis 2009, 15:30   Re: Alarm w dieslu

wawik napisał/a:
Zakładam alarm i zabezpieczeniem przed startem w benzynie jest blokowanie cewki zapłonowej , a jak podeść do diesla?
A tak samo... jak zgasić diesla - tylko przez odcięcie dopływu paliwa, odpowiedzialny jest za to zawór zasilany 12V po włączeniu zapłony - jak się nie otworzy to silnik nie zapali.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
wawik 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 49
Skąd: Rybnik
Wysłany: 10 Lis 2009, 17:22   Re: Alarm w dieslu

JoeMix napisał/a:
wawik napisał/a:
Zakładam alarm i zabezpieczeniem przed startem w benzynie jest blokowanie cewki zapłonowej , a jak podeść do diesla?
A tak samo... jak zgasić diesla - tylko przez odcięcie dopływu paliwa, odpowiedzialny jest za to zawór zasilany 12V po włączeniu zapłony - jak się nie otworzy to silnik nie zapali.

To znaczy założyć nowy zawór na przewód paliwowy?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Lis 2009, 17:27   

wawik, albo wykorzystać istniejący zaleta - łatwo i szybko, wada - można go zmostkowac do 12V i po blokadzie, zawór paliwowy bez problemu da się kupić np. taki od instalacji gazowych, jemu chyba wszystko jedno czy ropa czy benzyna płynie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Lis 2009, 00:03   

odetnij główny przekaźnik silnika i nikt nie odpali . To jest TDCI więc common rail więc wtryski elektroniczne . albo czarno niebieski przewód od kompa 3 rząd 4 pin w gnieździe C
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Obroromierz w Dieslu -pomocy!
Fred Elektryka 5 6 Sie 2006, 00:30
Gość
Brak nowych postów [MK4] Benzyna w dieslu
Gość Mechanika 15 30 Gru 2010, 17:09
TomQ
Brak nowych postów [MK4] Ssanie w dieslu
skola Silniki diesla 3 2 Lut 2010, 19:17
komo
Brak nowych postów [MK5] Jaka skrzynia biegów w dieslu?
Puff Mechanika 5 18 Wrz 2010, 02:08
Puff
Brak nowych postów [MK3] cięgno zwiększania obrotów w dieslu
Crick Silniki diesla 14 23 Lis 2009, 18:25
SebeG


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.