Przesunięty przez: Freeman 21 Cze 2014, 20:12 |
[MK4] Nieprawidłowa praca silnika 1.25 |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiekkk
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39 Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 94 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15 Paź 2009, 19:40 [MK4] Nieprawidłowa praca silnika 1.25
|
|
|
Nie będę pisał eseju.
Objawy:
- jak silnik zimny to się krztusi przy próbie ruszenia, nawet dusząc gaz do podłogi silnik ma czkawkę i ruszyć nie chce (upierdliwe jak szybko do ruchu się włączam), jak naduszę sprzęgło to obroty się wkręcają
- przy szybkim dodaniu gazu na zimnym najpierw się krztusi a potem wkręca
- przy jeździe ze stałą prędkością np 80km/h na 5 biegu, lub 65km/h na 4 biegu czuć że silnik szarpie
- czasem na ciepłym silniku falują obroty spadają do ok 500 i wracają do 900 jak się na światłach stoi
Co już zrobiłem:
- założenie innego silniczka krokowego, wcześniej wyczyszczonego
- wyczyszczony przepływomierz
- sprawdzony dolot na ewentualność nieszczelności
- świece z ustawioną szczeliną i czyste
- przewody WN wymienione 2 miesiące temu na BOSCH
Nie mam więcej pomysłów, podejrzewam CPP ale nie bardzo wiem jak go sprawdzić. Jakie inne przyczyny mogą powodować te objawy. Otwieram dyskusję.
Kod: | Proszę o prawidłowe tagowanie tematów.
- trzeci |
|
Ostatnio zmieniony przez trzeci 15 Paź 2009, 21:51, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Wa51oL
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Tomek
Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 33 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 15 Paź 2009, 20:56
|
|
|
Cytat: | - jak silnik zimny to się krztusi przy próbie ruszenia, nawet dusząc gaz do podłogi silnik ma czkawkę i ruszyć nie chce (upierdliwe jak szybko do ruchu się włączam), jak naduszę sprzęgło to obroty się wkręcają
- przy szybkim dodaniu gazu na zimnym najpierw się krztusi a potem wkręca |
mam podobnie oprocz tego ze nawet ze sprzeglem czasem ciezko:P
w serwisie dali mi zastępcze wtryski i bylo wszystko ok wiec diagnoza => wtryski
przynajmniej u mnie |
_________________ http://dwteam.eu -> Projektowanie stron, systemy zarządzania treścią, bezpieczeństwo skryptów |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15 Paź 2009, 21:06
|
|
|
Krzysiekkk napisał/a: | Nie mam więcej pomysłów, podejrzewam CPP ale nie bardzo wiem jak go sprawdzić |
Odłączyć, zobaczyć co będzie. tak najprościej. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 15 Paź 2009, 21:22
|
|
|
sprawdź czujnik temperatury z dolotu |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
mechcom

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33 Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 397 Skąd: Wolsztyn (PWL)
|
|
|
|
 |
Przemas107

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 34 Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15 Paź 2009, 22:20
|
|
|
U mnie też się krztusiła zaraz po odpaleniu i przy ok 4 tys obrotów przestawała jechać. Przeczyszczenie przepływomierza i resecik pomogło i teraz jest git. Tylko obroty na biegu jałowym mam 1000 :/ już nie wiem co to, chyba zostaje wymiana krokowego... |
_________________ PILNIE SZUKAM PRACY!! POZNAŃ!! WEEKENDY!! |
|
|
|
 |
Krzysiekkk
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39 Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 94 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Paź 2009, 14:55
|
|
|
Dzisiaj wymieniłem:
- filtr paliwa
- filtr powietrza
po wymianie brak poprawy
Po odłączeniu CPP brak jakiejkolwiek różnicy, silnik stał sie nawet bardziej mułowaty. Czujnik temperatury ma prawidłową rezystancję sprawdzając z książką serwisową.
Brak mi już pomysłów |
|
|
|
 |
Przem1987
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 36 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 16 Paź 2009, 16:26
|
|
|
piszesz o świecach, ze sa czyste i ustawiona szczelina, ale czy je wymienils?
świece czesto maja peknieta porcelanke i wtedy iskra przeskakuje i sa podobne objawy. moglbys tez sprawdzic cewke |
_________________ fiesta 1.3 mkIV 1997 |
|
|
|
 |
Krzysiekkk
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39 Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 94 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Paź 2009, 16:30
|
|
|
Świece mają tyle co przewody czyli 2 miesiące, w zeszłym tyg je wykręciłem i miały prawidłowy jasnobrązowy nalot. Cewka nie dawała by takich rezultatów tylko w ograniczonym zakresie obrotów. Więc to wykluczam. |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Paź 2009, 19:38
|
|
|
Krzysiekkk, z tego co piszesz to faktycznie zrobiłeś już chyba wszystko co możliwe było, teraz na twoim miejscu pożyczył bym cewkę od kogoś na chwilę i sprawdził co będzie. Jak dla mnie to już ostatnia rzecz którą można sprawdzić.
Co do falowania obrotów to wyczytałem kiedyś na forum focusów, że jak nic już nie przynosi rezultatu to wiercą małą dziurkę (1mm) w przepustnicy, podobno zwiększa minimalnie obroty i je stabilizuje.
Poszukaj jeszcze na focusach, silnik 1.6 z focusa to to samo co 1.25 we fieście. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
Przem1987
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 36 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 16 Paź 2009, 22:16
|
|
|
MARIUSZ.B napisał/a: | Krzysiekkk, z tego co piszesz to faktycznie zrobiłeś już chyba wszystko co możliwe było, teraz na twoim miejscu pożyczył bym cewkę od kogoś na chwilę i sprawdził co będzie. Jak dla mnie to już ostatnia rzecz którą można sprawdzić.
Co do falowania obrotów to wyczytałem kiedyś na forum focusów, że jak nic już nie przynosi rezultatu to wiercą małą dziurkę (1mm) w przepustnicy, podobno zwiększa minimalnie obroty i je stabilizuje.
Poszukaj jeszcze na focusach, silnik 1.6 z focusa to to samo co 1.25 we fieście. |
jest prostszy sposob na zwiekszenie obrotow biegu jalowego. na krokowcu, pod wejsciem na wtyk jest zalany silikonem potencjometr(srubka). po zdarciu silikonu wystarczy dokrecic srubke i obroty biegu jalowego beda wyzsze |
_________________ fiesta 1.3 mkIV 1997 |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Paź 2009, 22:32
|
|
|
W takim krokowcu ?
 |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
Krzysiekkk
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39 Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 94 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17 Paź 2009, 00:09
|
|
|
Przem1987 napisał/a: | na krokowcu, pod wejsciem na wtyk jest zalany silikonem potencjometr(srubka). po zdarciu silikonu wystarczy dokrecic srubke i obroty biegu jalowego beda wyzsze |
Mam krokowca poprzedniego w domu, niema tam nic takiego o czym piszesz.
Wiercenie dziur w dolocie czy przepustnicy to dość radykalne rozwiązania i wolałbym tego uniknąć
Co mi może dać podmianka cewki?? Objawy uszkodzonej cewki były by cały czas a nie tylko na zimnym.
Widzę po tematach podobnych że nie jestem sam z tymi problemami bo w ostatnim czasie 3 podobne tematy na forum się zrodziły. Jutro jak nie będzie lało to sprawdzę jeszcze połączenia wiązki, może jakiś konektorek nie kontaktuje :/ |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Paź 2009, 00:14
|
|
|
Krzysiekkk napisał/a: | Co mi może dać podmianka cewki?? Objawy uszkodzonej cewki były by cały czas a nie tylko na zimnym. |
Teraz przemyślałem sobie, że jak cewka pada to prędzej auto będzie przerywać jak się nagrzeje. Nie mam pomysłu
Jak sam nie dojdziesz to chyba nikt Ci nie pomoże. Powodzenia.
Jak tylko się uporasz z problemem koniecznie daj znać. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
Krzysiekkk
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39 Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 94 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17 Paź 2009, 00:24
|
|
|
MARIUSZ.B napisał/a: | Jak tylko się uporasz z problemem koniecznie daj znać. |
Jak to rozwiąże to mogę nawet FAQ napisać, ale najpierw muszę ten rebus ogarnąć. Warunki diagnozowania pod bokiem są utrudnione w tą pogodę niestety.
Czekam nadal na pomysły i propozycje. |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 17 Paź 2009, 12:06
|
|
|
znajdź kogoś i przełóż na chwile przepływkę, bo może już jej czyszczenie nie pomaga. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Krzysiekkk
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39 Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 94 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17 Paź 2009, 13:03
|
|
|
Jak znajde dawcę to tak zrobie |
|
|
|
 |
hubi_2006

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 22 Paź 2009, 23:32
|
|
|
Kurczę widać podobny mam problem Szarpanie przy dodaniu gazu. Wymieniłem dzisiaj świece (Motorcraft) i kable (Bosch) efekt dupowaty Wymienić się zapewne przydało bo miałem już problemy z odpalaniem w mrozie. Niestety nie mam nikogo z silnikiem jak u mnie (grzebany już przez forda) na podmianki części. Moja wersja jest już pozbawiona przepływki. Mam nadzieję, że u ciebie się wyjaśni co to jest. Wtedy będę próbował u siebie. Pytanie mam jeszcze, może mi ktoś na PRIV'a bądź w tym temacie napisać jak się sprawdza czujnik temperatury? Ewentualnie też jak się go czyści (czym) |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 23 Paź 2009, 09:55
|
|
|
rhoody miał do mnie przyjechać na badanie i przed wyjazdem wymienił kable i przeszło szarpanie, więc sprawdz stan kabli i jak świece wyglądają, u niego na jednej świecy był problem.
hubi_2006 napisał/a: | jak się sprawdza czujnik temperatury |
miernikiem mierzysz jego rezystancję, musi się zmieniać wraz z temperaturą |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
hubi_2006

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 23 Paź 2009, 11:28
|
|
|
Marcin, ale do kogo z tymi kablami? Bo ja i Krzysiekkk, napisaliśmy hubi_2006 napisał/a: | Wymieniłem dzisiaj świece (Motorcraft) i kable (Bosch) efekt dupowaty | oraz Krzysiekkk napisał/a: | - przewody WN wymienione 2 miesiące temu na BOSCH |
|
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
|
|
|
 |
|