Przesunięty przez: Mafios 18 Sty 2015, 21:45 |
206 xs - dzielny nastepca xrki |
Autor |
Wiadomość |
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 43 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24 Wrz 2009, 17:45 206 xs - dzielny nastepca xrki
|
|
|
No coz, nie jest to fiesta, ale zapewne bedzie godnie zastepowal xrke ktora smigalem wczesniej Jako ze zostalem namowiony do opisania auta tutaj, ponizej zamierzam przedstawic po kolei etapy budowy rajdowki
1. NICK: Squadak
2. IMIĘ: Mateusz
3. MODEL: Peugeot 206
4. WERSJA: XS
5. ROCZNIK: 2001
6. SILNIK: 1.6 16V
7. OPIS AUTA:
W obecnym stadium jest to bardziej kupka czesci niz samochod, ale jeszcze niedawno byl to calkiem seryjny Pug 206 w wersji najlepszej dla celu do ktorego go kupilem - na wyposazeniu brak ABS, klimy, tylko jeden airbag, ale za to z el. szybkami i centralnym
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
- wymontowanie wszystkiego z wnetrza i zewnetrza
- odszpachlowanie miejsc szpachlowanych (glownie podloga w nogach kierowcy)
- dodanie serii malowniczych spawow dodatkowo wzmacniajacych polaczenia roznych blach
- wzmocnienie pasa przedniego przystosowujac go jednoczesnie do montazu plyty pod silnik
- zwiekszenie pochylenia kol przednich
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
- klatka, kubelki, pasy szelkowe, kuwety pod nogi, zamszowa kierownica, flokowanie deski
- zapinki na maske i tylna klape
- plyta pod silnik
- zawias Bilstein B14
- przednie hamulce 283mm + jakies mocne tarcze i klocki na cale auto + korektor sily hamowania tylu + hydrauliczny reczny
- inne walki rozrzadu, modyfikacja dolotu, wydechu i przeprogramowanie kompa
- modyfikacja odpowitrzania skrzyni korbowej - osobny zbiornik zamiast wlotu do kolektora ssacego
- utwardzenie zawieszenia silnika
- skrzynia z krotkim przelozeniem glownym 13/59 - to w zasadzie juz bylo zamontowane wczesniej
- pomalowanie stalufelg na bialo
- oklejenie samochodu w barwy firmy
10. FOTKI AUTA
Auto wyglada obecnie mniej wiecej tak (jeszcze dodatkowo ma wycieta przednia szybe i stoi juz spowrotem na kolach)
Jeszcze niecaly miesiac temu wygladal tak:
a potem zaczela sie przemiana...
 
 
spawanko...
 
 
 

wzmocnienie pasa przedniego - koniecznosc aby plyta pod silnik miala sie na czym porzadnie oprzec, zostala tu wspawana rurka srednicy 27mm, ze scianka 3,2mm oraz wspornik z nakretkami mocujacymi plyte
 
test wytrzymalosci
przesuniete o 15mm gorne mocowania macphersonow za pomoca plytek wzmacniajacych wspawanych w kielichy, dzieki temu kat pochylenia kol przednich zostaje zwiekszony do ok. 1,5 stopnia

kilka nabytych gadzetow - pucharowy dolot do filtra, zaciski pod tarcze 283mm i praktycznie fabrycznie nowa skrzynia z krotszym przelozeniem 13/59 jeszcze z plomba peugeot sport
 
ciag dalszy nastapi... |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 24 Wrz 2009, 19:00
|
|
|
no no gratki squadak, widać ze przygotowania na najwyższych obrotach a i podejście do tematu bez półśrodków. |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
DziDzia
vel DziaDzia


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 38 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 24 Wrz 2009, 20:52
|
|
|
Gruuubo |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
J@rek

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Jarosław
Wiek: 41 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 743 Skąd: WawaTeam/Wawer
|
Wysłany: 24 Wrz 2009, 20:53
|
|
|
Powinno fajnie latać, powodzenia w tym grrubym projekcie |
_________________

 |
|
|
|
 |
mikolaj_r

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Mikołaj
Wiek: 37 Dołączył: 25 Paź 2005 Posty: 397 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 24 Wrz 2009, 20:55
|
|
|
Dobra robota Czekamy na dalszy ciąg |
|
|
|
 |
m3style
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 25 Skąd: Z daleka
|
Wysłany: 24 Wrz 2009, 22:03
|
|
|
łoł ładnie |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 24 Wrz 2009, 22:09
|
|
|
ps: no to hop |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
arecki
Człowiek Whisky

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 24 Wrz 2009, 22:16
|
|
|
szacuneczek jak bym tam widział 2.0 16V |
_________________
Była Fiesta jest Focus  |
|
|
|
 |
Piter
Ninja TEAM

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24 Wrz 2009, 22:32
|
|
|
1.6 bo pewnie o klasę chodzi.
A czemu właśnie Pug ? |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
 |
Miły

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 24 Wrz 2009, 22:32
|
|
|
jak będzie latać tak jak na zlocie 206 to współczucia
dla niewtajemniczonych - chodzi o zabawkę Peugeota 206, który był konkurencją zlotową i został doszczętnie rozwalony)... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
 |
Tommur


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 25 Wrz 2009, 08:41
|
|
|
powodzenia w budowie i jak najszybszych startów życze |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 43 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25 Wrz 2009, 10:02
|
|
|
dziekuje wszystkim za mile slowa nie spodziewalem sie ze zasluzylem na przeniesienie tak od razu do projektow
dlaczego Pug? - jest kilka powodow - po pierwsze dosc rozbudowane mozliwosci modyfikacji auta zgodne z homologacja sportowa, pozatym dobra dostepnosc czesci seryjnych oraz sportowych zarowno nowych jak i uzywanych - w koncu troche tego jezdzi i po drogach i na rajdach dodatkowo nasza firma specjalizuje sie w samochodach francuskich wiec mam dostep do materialow serwisowych oraz rabaty na czesci
a swoja droga auto bardzo fajnie sie prowadzi i juz seryjnie ma zajebiste hamulce
jako ciekawostke moge powiedziec ze 206 ma przedni zawias o prawie identycznej konstrukcji jak fiesta mk3
w kwestii silnika 1.6 to tak jak napisal Piter - chodzi o klase, a ten silnik ma dosc spory potencjal - po zakuciu dolu mozna z niego wycisnac okolo 170KM, niemniej jednak ja narazie nie celuje w taka moc ze wzgledu na to ze na tym aucie bede sie uczyl jezdzic w rajdach i moim zdaniem bezpieczenstwo, zawias i hamulce sa wazniejsze. Narazie wiec silnikowo bedzie wersja econo - 130KM czyli specyfikacja pucharu peugeota
ps. w najblizszy poniedzialek jedziemy na klatkowanie, wiec kolejny update jak odbiore auto |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
 |
pP

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 832 Skąd: Frampol
|
Wysłany: 25 Wrz 2009, 10:14
|
|
|
baardzo fajny projekt!!
sam osobiście marzę o takiej wikendówce bez żadnych kompromisów..klatka, dwa kubły i czerpać przyjemność z jazdy i rywalizacji..
co do puga to fak, że silnik rozwojowy, do tego części też pod dostatkiem.. sam myślałem kiedyś o 206 s16
powodzenia i będę mocno oglądał topic! |
_________________ Ex
BlackRS
BlackST |
|
|
|
 |
Piter
Ninja TEAM

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25 Wrz 2009, 11:21
|
|
|
To super. Powodzenia |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 25 Wrz 2009, 14:45
|
|
|
Mialem cos napisac ale mnie zatkalo i juz nie pamietam co :yyy:
Pozazdroscic zaplecza technicznego, co za tym idzie naprawde ciekawego projektu po mimo ze jest to peugot... Bede trzymal oko na tym temacie... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Skfarek
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 45 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 836 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: 25 Wrz 2009, 15:09
|
|
|
No nareszcie widzę, że nie musiałem długo Cię namawiać na stworzenie wątku o Pugu. Masz moje wsparcie trzymam kciuki u rąk i u nóg co by się udało |
_________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2 |
|
|
|
 |
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 43 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25 Wrz 2009, 16:07
|
|
|
Skfarek napisał/a: | No nareszcie widzę, że nie musiałem długo Cię namawiać na stworzenie wątku o Pugu. Masz moje wsparcie trzymam kciuki u rąk i u nóg co by się udało |
hehe, nie wiedzialem ze masz kciuki u nog czlowiek sie uczy cale zycie
aha... jakby ktos z was mial dostep do jakichs tanszych rajdowych czesci - fotele, pasy, otuliny na klatke, folie na szyby, przewody paliwowe w oplocie, itp to prosze o info na priv |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
 |
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 4 Paź 2009, 09:13
|
|
|
Zarąbista robota od podstaw.
Nic tylko brać przykład....
A autko w sam raz, i moim zdaniem też właściwy wybór.
W temacie projektów dodaję do "obserwowanych" |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
 |
|
|
|
 |
|