Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Zasilanie 12V 3,5 A
Autor Wiadomość
dr_Henio 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 127
Skąd: Polska
Wysłany: 6 Wrz 2009, 17:39   Zasilanie 12V 3,5 A

Witam

Jak najniższym kosztem uzyskać w samochodzie źródło zasilania stabilizowane 12V 3,5A ?
_________________

Odsuwany szyberdach od eskorta w fieście
Ostatnio zmieniony przez dr_Henio 6 Wrz 2009, 19:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 6 Wrz 2009, 19:14   

Podnieść maskę i podpiąć się pod klemy akumulatora? :cojest:
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
dr_Henio 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 127
Skąd: Polska
Wysłany: 6 Wrz 2009, 19:18   

chodzi mi o 12V stabilizowane
_________________

Odsuwany szyberdach od eskorta w fieście
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 6 Wrz 2009, 19:25   

2 scalaki 78S12 (ew. 78T12), 2 radiatory, 4 kondensatory (10uF na wejście i 1uF na wyjściu każdego scalaka)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 6 Wrz 2009, 20:59   

stabilizator LM 1084 za 6zł (12V 5A)


http://www.datasheetcatal...ctor/LM1084.pdf

LM1084
5A stabilizator napięcia dodatniego klasy 'low dropout'

Opis ogólny
LM1084 - seria stabilizatorów napiecia dodatniego klasy low-dropout
o wymaganym spadku napięcia nie przekraczającyn 1.5V przy prądzie 5A.
Pod względem rozkładu wyprowadzeń zgodne z LM317.

LM1084 są dostępne w wersjach:
- regulowanej (ADJ) o napięciu wyjściowym ustalanym za pomocą dzielnika rezystorowego
- o ustalonym napięciu wyjściowym (3.3V, 5.0V, 12V) zawierających ten dzielnik w strukturze

LM1084 zawiera źródło napięcia odniesienia typu band-gap, ograniczenie prądowe i
zabezpieczenie termiczne.

Właściwości
- dostępne w wersjach o ustalonym napięciu wyjściowym (3.3, 5.0, 12V) i regulowanej (ADJ)
- ograniczenie prądowe i zabezpieczenie przed przegrzaniem
- prąd wyjsciowy: max. 5A
- przemysłowy zakres temperatur: -40st. .. +125st.C
- dokładność stabilizacji w funkcji napięcia wejściowego: 0.015% typ.
- dokładność stabilizacji w funkcji prądu obciążenia: 0.01% typ.

Układ aplikacyjny
Stabilizator o napięciu wyjsciowym regulowanym w zakresie od 1.5 do 12V.
(* 10uF na we. wymagany, jeżeli stabilizator znajduje się w oddaleniu
od głównego kondensatora filtrującego w zasilaczu)

Dopuszczalne warunki graniczne (Absolute Max. Ratings)
Dopuszczalna różnica napięć między wejściem a wyjściem:
LM1084-ADJ 29V
LM1084-12 18V
LM1084-3.3 27V
LM1084-5 25V

Dopuszczalna moc tracona - ogranczona wewnętrznie

Dopuszczalna temperatura złącza T_j: 150st.C
Zakres temp. przechowywania: -65..+150st.C
Warunki lutowania: 260st.C przez 10s max.
Wytrzymałość ESD (patrz Note4) 2kV

Warunki pracy (patrz Note 1)
- część sterująca: -40..+125st.C
- część wykonawcza: -40..+150st.C

Paramatery elektryczne (tabela)

V_ref - napięcie odniesienia (min, typ, max)
LM1084-ADJ:
@ Iout=10mA, Vin-Vout=3V: 1.238V, 1.250V, 1.262V
@ 10mA <= Iobc <= I_obc_max,
1.5V <= (V_in-V_out) <= 25V:
1.225V, 1.250V, 1.270V

V_out - napięcie wyjściowe (min, typ, max)
(patrz Note 7)
LM1084-3.3
@ Iout=0mA, Vin=8V: 3.270V, 3.300V, 3.330V
@ 0 <= Iobc <= I_obc_max,
4.8V <= (V_in-V_out) <= 15V:
3.235V, 3.300V, 3.365V

LM1084-5.0
@ Iout=0mA, Vin=8V: 4.950V, 5.000V, 5.050V
@ 0 <= Iobc <= I_obc_max,
6.5V <= (V_in-V_out) <= 20V:
4.900V, 5.000V, 5.100V

LM1084-12
@ Iout=0mA, Vin=8V: 11.880V,12.000V,12.120V
@ 0 <= Iobc <= I_obc_max,
13.5V <= (V_in-V_out) <= 25V:
11.760V,12.000V,12.240V

Stablizacja w funkcji napięcia wejściowego (Line Regulation) (patrz Note 8)
delta_V_out (typ, max)

LM1084-ADJ:
@ Iout=10mA, 1.5V <= (V_in-V_out) <= 15V:
@25st.C 0.015% typ. 0.2% max.
@ w całym zakresie temp. 0.035% typ. 0.2% max.

LM1084-3.3:
@ Iout=0mA, 4.8V <= (V_in-V_out) <= 15V:
@25st.C 0.5mV typ. 6mV max.
@ w całym zakresie temp. 1.0mV typ. 6mV max.

LM1084-5:
@ Iout=0mA, 6.5V <= (V_in-V_out) <= 20V:
@25st.C 0.5mV typ. 10mV max.
@ w całym zakresie temp. 1.0mV typ. 10mV max.

LM1084-12:
@ Iout=0mA,13.5V <= (V_in-V_out) <= 25V:
@25st.C 1.0mV typ. 25mV max.
@ w całym zakresie temp. 2.0mV typ. 25mV max.

Stablizacja w funkcji prądu obciążenia (Line Regulation) (patrz Note 8)
delta_V_out (typ, max)

LM1084-ADJ
@ V_in-V_out = 3V, 10mA <= I_obc <= I_obc_max:
@25st.C 0.1% typ. 0.3% max.
@ w całym zakresie temp. 0.2% typ. 0.4% max.

LM1084-3.3
@ V_in = 5V, 10mA <= I_obc <= I_obc_max:
@25st.C 3mV typ. 15mV max.
@ w całym zakresie temp. 7mV typ. 20mV max.

LM1084-5
@ V_in = 8V, 10mA <= I_obc <= I_obc_max:
@25st.C 5mV typ. 20mV max.
@ w całym zakresie temp. 10mV typ. 35mV max.

LM1084-12
@ V_in =15V, 10mA <= I_obc <= I_obc_max:
@25st.C 12mV typ. 36mV max.
@ w całym zakresie temp. 24mV typ. 72mV max.

Dropout Voltage (minimalna dopuszczalna róznica V_in-V_out)
LM1084-ADJ, -3.3, -5, -12 (Note 9)
@ delta_Vref, delta_Vout = 1%:
1.3V typ. 1.5V max.


Parametry elektryczne c.d. (tabela)
I_limit - ograniczenie prądowe (min. typ)
LM1084-ADJ
@ Vin-Vout = 5V: 5.5A min. 8.0A typ.
@ Vin-Vout =25V: 0.3A min. 0.6A typ.

LM1084-3.3
@ Vin= 8V: 5.5A min. 8.0A typ.

LM1084-5.0
@ Vin= 10V: 5.5A min. 8.0A typ.

LM1084-12
@ Vin= 17V: 5.5A min. 8.0A typ.


Minimalny prąd obciażenia (Minimum Load Current) (Note 10)
LM1084-ADJ
@ Vin-Vout =25V: 5mA min. 10.0mA typ.

Pobór prądu na potrzeby własne:
LM1084-3.3
@ Vin= 8V: 5mA min. 10.0mA typ.

LM1084-5.0
@ Vin <= 20V: 5mA min. 10.0mA typ.

LM1084-12
@ Vin <= 25V: 5mA min. 10.0mA typ.

I_adj Prąd wejścia ADJUST (LM1084-ADJ):
55uA typ. 120uA max.

Zakres zmian prądu na we ADJUST:
delta_I_adj 0.2uA typ. 5.0uA max.

Stabilność temperaturowa: 0.5% typ.

Stabilność długoterminowa:
@ Ta=125st.C t=1000h: 0.3% typ. 1.0% max.

Szumy wyjściowe (RMS, 10Hz...10kHz) wyrażone jako % Vout:
0.003% typ.

Rezystancja termiczna struktura-obudowa (Junction-to-Case)
R_t_j-c (część strerująca / część wyjściowa)
TO-263: max. 0.65 / 2.7 K/W
TO-220: max. 0.65 / 2.7 K/W


(Słowniczek)
Dropout Voltage: minimalny wymagany spadek napięcia V_in-V_out
Output Current: prad wyjściowy
Short-circuit Current: prąd zwarciowy
Input-Output Differential: różnica napięć V_in-V_out
Load Regulation: Stabilizacja w fukcji prądu obciążenia
Output Voltage Deviation (%) - procentowa odchyłka napięcia wyjściowego
Ripple Rejection: tłumienie tętnień
vs. = versus: coś w funkcji czegoś
Frequency: częstotliwość
Temperature Stability: stabilność (a ściślej - wrażliwość) temperaturowa
Output Voltage Change - zmiana napięcia wyjściowego
Adjust Pin Current: prąd wyprowadzenia ADJUST (ADJ)
Load Transient Response: odpowiedź na skokową zmianę prądu obciążenia
Line Transient Response: odpowiedź na skokową zmianę napięcia V_in
Maximum Power Dissipation: Dopuszczalna moc rozpraszana (LM1084T = TO-220)
Power: moc
Case temperature: temperatura obudowy
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
dr_Henio 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 127
Skąd: Polska
Wysłany: 6 Wrz 2009, 23:17   

dzieki o to mi chodzilo stabilizator LM 1084, jak duzy radiator zastosowac?
_________________

Odsuwany szyberdach od eskorta w fieście
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 7 Wrz 2009, 00:07   

nie wiem jak sie bedzie grzal ale temp pracy robocza to max 125oC wiec bez przesady... przykrecic mozna do jakiejs blachy (nie wiem do czego to ma byc, mozna do karoserii przykrecic do jakiegos metalu) i bedzie cieplo oddawal, wg mnie radiator nie bedzie tu potrzebny
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Wrz 2009, 02:43   

do karoserii nie bardzo bo po katalogu widać że na obudowie ma wyjście , więc zrobi się zwarcie .
A co do radiatora to trzeba najpierw policzyć mniej wiecej ile zje prądu i jaki będzie spadek napięcia to będzie znana przybliżona moc generowana .Ale z obserwacji daje się ok 4 cm radiatory użebrowane . Ważne by trzymał poniżej 70 stopni .
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 7 Wrz 2009, 07:41   

fakt, myslalem ze ma GND na obudowie (mase), pisalem z pamieci, czasem pamiec myli, trzeba sprawdzic miernikiem na 100% co ma na obudowie, ale mozna go przykleic przez podkladke termoprzewodzaca do karoserii., tylko dobrze poizolowac koszulkami termokurczliwymi wyprowadzenia, zeby sie zwarcie nie zrobilo, (taka folie - dwustronna tasme termoprzewodzaca dostanie w sklepie razem ze stabilizatorem),POLECAM NAKLEIC NA POWIERZCHNI STYKU I POTEM NA KONIEC OWINAC GO Z JAKIMS ELEMENTENTEM METALOWYM W SAMOCHODZIE-BEDZIE ZAJEBISCIE ODDAWAC CIEPLO, radiatora to nie wymaga, nie powinien się mocno grzać, a nawet jak bedzie to kij mu w oko, smialo moze pracowac do 125oC, ale takiej temp nie uzyska przy 3,5A, temp max to 150oC
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 7 Wrz 2009, 13:49, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 7 Wrz 2009, 08:51   

Pawełos666 napisał/a:
akt, myslalem ze ma GND na obudowie (mase), pisalem z pamieci, czasem pamiec myli, trzeba sprawdzic miernikiem na 100% co ma na obudowie

najlepiej to sprawdzić w nocie katalogowej :-P

Pawełos666 napisał/a:
POLECAM NAKLEIC NA POWIERZCHNI STYKU I POTEM NA KONIEC OWINAC GO Z JAKIMS ELEMENTENTEM METALOWYM W SAMOCHODZIE-BEDZIE ZAJEBISCIE ODDAWAC CIEPLO radiatora to nie wymaga, nie powinien się mocno grzać, a nawet jak bedzie to kij mu w oko smialo moze pracowac do 125oC ale takiej temp nie uzyska przy 3,5A, temp max to 150oC, to tylko stabilzator

stal tak dobrze nie odprowadza ciepła jak aluminium czy miedź, więc jak docelowe urządzenie pobierze te 3,5A i odprowadzenie ciepła nie będzie dostateczne to bankowo w ciągu minuty stab się wyłączy przez zabezpieczenie termiczne :fox:
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 7 Wrz 2009, 09:44   

Marcin napisał/a:
stal tak dobrze nie odprowadza ciepła jak aluminium czy miedź, więc jak docelowe urządzenie pobierze te 3,5A i odprowadzenie ciepła nie będzie dostateczne to bankowo w ciągu minuty stab się wyłączy przez zabezpieczenie termiczne :fox:

bankowo sie mi nie wylacza i przyklejenie tasma termo do golego metalu czy aluminium spokojnie wystarczy, tylko trzeba to zrobić porządnie (podkladka izolująca + obkleić)
Marcin napisał/a:
najlepiej to sprawdzić w nocie katalogowej :-P
pdf katalog jest wyzej, podawalem go (link) - tam jest opis wyprowadzen
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 7 Wrz 2009, 10:17   

Pawełos666 napisał/a:
Marcin napisał/a:
stal tak dobrze nie odprowadza ciepła jak aluminium czy miedź, więc jak docelowe urządzenie pobierze te 3,5A i odprowadzenie ciepła nie będzie dostateczne to bankowo w ciągu minuty stab się wyłączy przez zabezpieczenie termiczne :fox:

bankowo sie mi nie wylacza i przyklejenie tasma termo do golego metalu czy aluminium spokojnie wystarczy, tylko trzeba to zrobić porządnie

przy takiej sytuacji jak napisałem wyżej? zauważ, że napisałem "odprowadzenie ciepła nie będzie dostateczne" a nie, że na pewno tak będzie ;/

Pawełos666 napisał/a:
pdf katalog jest wyzej, podawalem go (link) - tam jest opis wyprowadzen

szybko przeleciałem i nie zauważyłem :)
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 7 Wrz 2009, 10:51   

spoko, wiec wez pod uwage tez to, że przy tak niskich temperaturach, mimo gorszej przewodnosci ciepla i gorszej bezwladnosci cieplnej (oddawanie ciepla) stali bedzie wystarczajaco OK, bo ten uklad nie rozgrzewa się w czasie 1s, w przypadku malego elementu z alumium i stalowej karoserii efekt chlodzenia bedzie podobny w tym przypadku, gdyby to mialby być wrazliwy na temp uklad czy procesor wydzielajacy w szybkim czasie dużą ilość ciepla, to można by mu dać radiator, gdyby to mialybyc tysiace stopni to aluminiowy radiator by poprostu splonął i spłynał, mozna by wtedy jeszcze dyskutowac o cieple wlasciwym i pojemnosci cieplnej oraz powierzchni oddawania, w tym przypadku można to pominać, nie beda tu wydzielane jakies ogromne kW ciepla i nie potrzebne są tu żadne obliczenia :) zapewne PUFCIO elektronik niedługo to przeczyta i zacznie się SUPER dysputa ;)
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 7 Wrz 2009, 13:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 7 Wrz 2009, 13:01   

Pawełos666 napisał/a:
zapewne PUFCIO elektronik niedługo to przeczyta i zacznie się SUPER dysputa ;)

Niestety muszę Cię zawieść. Nie mam zwyczaju się produkować nadaremnie - tym bardziej, że zwykłeś olewać, wyśmiewać lub negować sporą część moich wypowiedzi (o edytowaniu własnych postów po czterokroć, żeby nie dało się do nich przyczepić, nie mówiąc). Skoroś taki spec, to ja się wcinał nie będę i bez wytykania błędów, patrząc z boku, się pośmieję. Powodzenia.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 7 Wrz 2009, 13:31   

na wstepie napisze tylko, ze nie przykladam uwagi do zasad pisowni, nie wysmiewam, czytam Twoje wypowiedzi, bo nieraz sa bardzo ciekawe,z teori zaczerpnietych z roznych zrodel mozna sie bowiem duzo nauczyć, na forum jestem od dawna patrz na daty, w zawodzie pracuje dosc dlugo i widze po Twoich wypowiedziach, ze tez masz spora wiedze, pisać zacząłem od nie tak dawna, pierwszą osobą która mnie skrytykowala byłeś sorry ale Ty, :-) edytuje, bo chce czasem rozwinac wypowiedz by mozna bylo mnie lepiej zrozumiec, czasem zle tlumacze, nie przykladam takiej uwagi, ciezko zrozumiec, to potem poprawiam, chyba mam do tego prawo. ja ogolnie nie lubie dysput, poniewaz doszedlem do wniosku, ze teoria jest dobra gdy idzie w parze z praktyką, staram sie nie rozwijac tematow, pisząc mało istotne rzeczy, tu zrobilem to specjalnie, czekając na krytykę, nie raz nie dwa na tym forum mi pojechano, więc ja się nie przejmuję jeśli ktoś skrytykuje moje wypowiedzi, bo wiem w czym robię także radzę pisać z głowy a nie rozkminiać się nad tekstami z wikipedii, bo to głupota w takich sytuacjach jak ta tu, jak ktoś mowi, że bedzie OK, to będzie, bo sprawdził i chyba nie warto mówić co by było gdyby...
Mam budowę, potrzebuję kupić szpadel do kopania dołów... - jade do sklepu i kupuje szpadel do kopania dołów i reszte dnia kopie rowy i ryje nim w ziemi, a nie spedzam pol dnia, nad czytaniem opini o szpadlach w necie... i rozkminianiem czy kupić ten, a moze inny albo może sam sobie zrobię szpadel, wezme skonstruuje hute i wytopie sobie żelazo, pojde do kowala zachartować a potem do stolarza po reszte szpadla... i bede robil narzedzie pracy 3 dni :-)
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 7 Wrz 2009, 16:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 7 Wrz 2009, 15:41   

Pawełos666 napisał/a:
bo ten uklad nie rozgrzewa się w czasie 1s,

zdziwiłbyś się, wiem jak grzeje stab 5V/1A eksploatowany na maxa :fox:

Pufcio napisał/a:
Pawełos666 napisał/a:
zapewne PUFCIO elektronik niedługo to przeczyta i zacznie się SUPER dysputa ;)

Niestety muszę Cię zawieść. Nie mam zwyczaju się produkować nadaremnie - tym bardziej, że zwykłeś olewać, wyśmiewać lub negować sporą część moich wypowiedzi (o edytowaniu własnych postów po czterokroć, żeby nie dało się do nich przyczepić, nie mówiąc). Skoroś taki spec, to ja się wcinał nie będę i bez wytykania błędów, patrząc z boku, się pośmieję. Powodzenia.

hyhy masz u mnie piwo :rotfl:
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 7 Wrz 2009, 16:05   

to niech go przyklei gdzies przy radiu w konsoli, przez ten izolator do metalowych czesci i bedzie git, albo niech sobie naklei radiatory z pamieci do kompa z tasma przylepna termo nad czym tu sie zastanawiać, ma prawo sie grzać, jest popularny i powszechnie stosowany w wielu urzadzeniach i tam bardzo mocno sie grzeje, przy 3,5A nie bedzie tragedii... ja już się tu więcej nie wypowiadam, bo nie czuję potrzeby kontynuowania tego tematu :fajka:
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 7 Wrz 2009, 16:41   

diodalodz napisał/a:
A co do radiatora to trzeba najpierw policzyć mniej wiecej ile zje prądu i jaki będzie spadek napięcia to będzie znana przybliżona moc generowana .

[Podaję wartości zawyżone]
Przy napięciu na włączonym silniku na poziomie 13,8V i 12V na wyjściu te 1,8 musi się "zgubić" na elemencie. Przy prądzie 3,5A daje nam to trochę ponad 6W mocy traconej.

diodalodz napisał/a:
Ale z obserwacji daje się ok 4 cm radiatory użebrowane .

Obawiam się, że to może nie wystarczyć. W datasheecie radiator 400mm^2 jest zalecany - ale to przy 70°C/W. Jeśli nie będzie odpowiednio wentylowany (trzeba też wziąć pod uwagę sytuację, gdy w środku lata Autor będzie chciał skorzystać z tegoż układu), to trzeba zastosować dużo większy. Przy nieco ponad 20°C/W to nawet 5000mm^2 (kwadracik o boku ~7cm, ożebrowany). Wszystko zależy więc od tego, gdzie miałoby to być zamocowane...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 7 Wrz 2009, 16:59   

spoko ja sobie zastosuje na 30W radiator <oki>
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Wrz 2009, 13:16   

Się kupuje na allegro lub lokalnej giełdzie elektronicznej stary radiator od Pentium 200Mhz z wentylatorkiem i problem chłodzenia rozwiązany, dr_Henio, nie napisałeś do czego Ci takie napięcie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Potrzebuje zasilanie 12V w bagazniku
skad i jak najlatwiej je wyprowadzic?
losiekk Elektryka 10 31 Sty 2007, 16:27
MARIUSZ.B
Brak nowych postów Z 9V na 12V???
małe kombinacje...;)
Kamil Elektryka 8 28 Lip 2006, 20:39
Arkadius
Brak nowych postów 220V -> 12V
pvzon Elektryka 8 10 Mar 2005, 10:31
pvzon
Brak nowych postów Silniczek 12V 5rpm
drjanusz Kupię 0 18 Gru 2016, 10:57
drjanusz
Brak nowych postów + 12V po zamknięciu dzwi
ponczo83 Elektryka 1 23 Wrz 2009, 01:56
diodalodz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.