Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Kilka pytan - POMOZCIE !
Autor Wiadomość
Pyra20 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 83
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 1 Wrz 2009, 21:33   [MK4] Kilka pytan - POMOZCIE !

Witam, mam parę pytań do Was?

1: Dziś miałem do przejechania odcinek o długości ok. 70km. No i zaciekawiła mnie wskazówka temperatury, która twardo zatrzymała się w miejscu na literce n (jak jest napisane normal, czyli o niewiele podniosła się z miejsca gdzie wskazuje 0) i tkwiła tam cały czas. Dodam że 98% drogi jechałem poniżej 100km/h i nie przekraczałem 3k obrotów. Ostatnie 5km kręciłem silnik do ponad 4k obrotów, jechałem jakieś 140km/h i efekt bł taki że wskazówka się nie ruszyła, a ostatnie 500m kiedy to puściłem gaz to powędrowała w miejsce gdzie pokazuje 0, a podczas 30 sekundowego postoju kiedy to otwierałem garaż wróciła na literkę 'n'
Czy niedogrzewanie silnika w benzynie ma jakieś znaczenie ?
Dodam że wszystkie węże jakie idą do chłodnicy, prócz jakiegoś jednego cienkiego u góry po lewej stronie były ciepłe.

2: Czy zastosowanie zbyt dużego stożkowego filtra powietrza może powodować że silnik 'dostaje' zbyt dużo powietrza, jest zła mieszanka i się dławi ?

3: Coś stuka mi w przednim zawieszeniu. Byłem na stacji diagnostycznej na szarpakach i powiedzieli mi że wszystko jest ok, nie ma żadnych luzów. Możecie mi powiedzieć, jak tumanowi, który nie ma pojęcia o mechanice, jak chałupniczo sprawdzić zawieszenie, gdzie poruszać, gdzie postukać, na które elementy zwrócić uwagę żeby samemu zobaczyć jak to wygląda i co ewentualnie jest do wymiany ? mile widziane jakieś fotki.

Dzięki za porady !
Ostatnio zmieniony przez diodalodz 2 Wrz 2009, 00:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 1 Wrz 2009, 22:28   

1. Może wina jest termostatu. Nie zamyka. Lub czujnik temp. jest niesprawny.
Ale podczas jazdy w trasie tak jest że temperatura się wiele nie podnosi.
2. Samo założenie stożka bez odpowiedniego dolotu może dostarczyć więcej problemów niż korzyści.
3. Jak stuka? Kiedy? W kole? W układzie kierowniczym?
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Wrz 2009, 22:32   

Termostat pewnie nie domyka się, przy spokojnej jeździe mógł występować taki efekt.
Co do stukania sprawdź gumy stabilizatora.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3356
Skąd: Roskilde
Wysłany: 1 Wrz 2009, 22:38   

lub którys amortyzator obejrz dokladnie czy nie maja wyciekow
 
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 1 Wrz 2009, 22:46   

Albo zamień miejscami koła, albo, albo ...
Niech napisze gdzie stuka.
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
Pyra20 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 83
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2 Wrz 2009, 11:49   

Co do pierwszego pytania, to odkąd pamiętam, po przejechaniu 5-7km wskazówka zatrzymywała się na połowie i tkwiła tam aż do momentu zakończenia jazdy.

Co do stożka, to jak kupiłem fieste nie miała już tej 'puszki' na zwykły filtr, tylko miała założony jakiś gówniany stożek, i jak popatrzyło się pod światło przez niego to miał takie minimetrowe otwory... ciekawe ile ten silnik przez to zjadł piasku ? dlatego kupiłem jakiś filtr K&N zainpregnowany, dosyć duży - no i mam problemy z dławieniem się silnika i przyczyny już pół roku szukam... a o tym już była mowa.


Jadąc samochodem stuki występują na nierównościach, i tak wydaje mi się że dochodzą z lewego przedniego koła. Gdzie są te gumy ? jak one wyglądają ? dajcie foto to sprawdzę swoje.

Amory raczej odpadają, rok temu były wymieniane, na diagnostyce są ok.
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Wrz 2009, 12:32   

Pyra20 napisał/a:
Jadąc samochodem stuki występują na nierównościach, i tak wydaje mi się że dochodzą z lewego przedniego koła. Gdzie są te gumy ? jak one wyglądają ? dajcie foto to sprawdzę swoje.


Gumy znajdują się mniej więcej nad wahaczami przy ścianie grodziowej kabiny, opasają stabilizator (stabilizator- pręt łączący amortyzatory). Sprawdź też końcówki stabilizatora.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2 Wrz 2009, 12:38   

Ale to powinno wyjść na szarpakach.
Podjedz jeszcze na inna stację diagnostyczną.
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Wrz 2009, 12:44   

Powinno ale jak diagnosta :tyłek: to tak bywa :-)
Jak sam sobie nie poradzisz to podjedź gdzie indziej i niech szukają przyczyny.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Pyra20 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 83
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2 Wrz 2009, 20:27   

następna stacja diagnostyczna jest 20km ode mnie, a co z reszta pytań ?

no i kolejne:
wyjmę licznik bez ściągania kierownicy ?
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Wrz 2009, 20:43   

Świece, kable, filtry mamy rozumieć, że to już pozmieniane ?
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
smarty
[Usunięty]

Wysłany: 2 Wrz 2009, 21:10   

Jeśli chodzi o temperaturę to w mojej Fiestce (1,25 zetec) jeszcze ani razu nie włączył mi się wiatrak, a czesto mi się zdarza długo stać w korkach, w najgorszym wypadku zatrzymało się na literce M (NORMAL). Zazwyczaj kontrolkę mam w tych samych położeniach co Ty, więc jeśli tylko spalanie masz w normie to nie ma problemu
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Wrz 2009, 21:15   

smarty napisał/a:
jeszcze ani razu nie włączył mi się wiatrak, a czesto mi się zdarza długo stać w korkach

Może go po prosu nie słyszysz.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Pyra20 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 83
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2 Wrz 2009, 21:41   

wymiana cewki, dwach komplety kabli, krokowca, filtra powietrza, swiec a takze wizyta w serwisie forda w Rzeszowie nic nie dąły, samochód dlawi sie i pierdzi. Do wymiany został jeszcze CPP ale brak funduszy narazie, na kompie wszystko ok. Na zbiorniku 40l, robie jakies 550~km na trasach do 7km (czyli krótkie odcinki)

Co do temperatury to ja miałem w swojej historii z 3 razy na maxa i wentylator się nie włączał - mam pewnie walniety jakiś czujnik tylko jaki i gdzie i jak go wymienic to nie wiem ? szukałem, nie znalazłem, wiec to zostawiłem. :(
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Wrz 2009, 21:48   

Co do dławienia odpiął bym CPP, przepływkę i potestował. W tych silnikach wentylator załącza komputer (tak mi się wydaje) jest tylko jeden czujnik temperatury w głowicy on również daje wskazanie na deskę.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Pyra20 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 83
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2 Wrz 2009, 21:50   

z tego co wiem to w moim modelu nie ma przepływomierza, jak sciagne caly ten dolot od filtra, to przepustnica otwiera się normalnie... nie zacina się ani nic
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 2 Wrz 2009, 21:59   

Pyra20 napisał/a:
samochód dlawi sie i pierdzi. Do wymiany został jeszcze CPP ale brak funduszy narazie, na kompie wszystko ok.

cpp można bez problemu sprawdzić miernikiem, a dławienie może być od MAP'a
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Pyra20 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 83
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2 Wrz 2009, 22:00   

z tym miernikiem problem jest taki, że nikt z znajomych go nie ma, a jechac do mechanika to zedrze ; d

i teraz jest pytanie - pojechac do zwyklego mechanika, i on mi sprawdzi, czy lepiej szukac strikte elektryka samochodowego ?

[ Dodano: Sro Wrz 02, 2009 22:01 ]
z tym miernikiem problem jest taki, że nikt z znajomych go nie ma, a jechac do mechanika to zedrze ; d

i teraz jest pytanie - pojechac do zwyklego mechanika, i on mi sprawdzi, czy lepiej szukac strikte elektryka samochodowego ?


a co z reszta ?
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 2 Wrz 2009, 22:03   

każdy kto wie do czego służy miernik pomierzy Ci ciągłość rezystancji, nie ma tu zadnej filozofii.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Wrz 2009, 22:05   

Pyra20 napisał/a:
tym miernikiem problem jest taki, że nikt z znajomych go nie ma

Może czas zainwestować ;/
http://www.allegro.pl/ite...ka_wysylka.html
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów mk4- tylne glosniki, nie standardowe radio - kilka pytan
lsebu Car Audio i CB 24 22 Lis 2004, 12:46
Gość
Brak nowych postów Tuba - pytan kilka
WRonX Car Audio i CB 3 4 Cze 2006, 20:05
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.