
|
Przesunięty przez: molu 4 Kwi 2008, 10:31 |
Tuba - pytan kilka |
Autor |
Wiadomość |
WRonX
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 41 Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 87 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 4 Cze 2006, 19:23 Tuba - pytan kilka
|
|
|
Witam.
Wyczytalem w archiwum, ze "tuba to zło", ale auto dostalo ostatnio na Dzien Dziecka uzywany zestawik Clariona, z ktorego wlasnie tube chcialbym chociaz sprobowac wykorzystac - za darmo jest i glupio, zeby sie zmarnowala.
Skany z nedznej instrukcji sa tutaj:
STR1 STR2
Mam radio bardzo niemarkowe, ktore chcialbym mimo wszystko zostawic. Nie ma wyjscia do zdalnego wlaczania, ma za to RCA. Chcialbym sie upewnic, czy mam racje, bo glupio spalic sprzet:
+12 i remote turn-on z tuby lacze ze soba, wrzucam bezpiecznik 10A i podlaczam do zasilania, zas GND standardowo do masy
RCA z radia podlaczam do line inputs
Tak?
Druga sprawa: jak najlatwiej te kable poprowadzic z od radia do bagaznika (MK)?
A tak na marginesie - jest toto cos warte w ogole? |
|
|
|
 |
Kacper [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Cze 2006, 19:35 Re: Tuba - pytan kilka
|
|
|
WRonX napisał/a: |
+12 i remote turn-on z tuby lacze ze soba, wrzucam bezpiecznik 10A i podlaczam do zasilania, zas GND standardowo do masy
RCA z radia podlaczam do line inputs
Tak?
|
+12V ciagniesz do akumulatora - tutaj moze nie bedize super poboru pradu, wiec starczyło by do skrzynki z bezpiecznikami...ale to juz półtora metra różnicy, wepnij sie w akuś i nie męcz instalacji w samochodzie.
Remote-Turn On podłaczasz do radia, powinienes mieć wyjście w radiu na el. antene, ... poprostu jak włączysz radio to na którymś kablu powinno się pojawić 12V. Większośc radyjek ma własnie wyjście na el. antene, i po właczeniu radia pojawia się tam 12V.
W kazdym razie nie wolno tego 12V wykorzystywac do zasilania czegoś, pełni tylko funkcje REMOTE... jak chcesz coś zasilic, to przez przekaźnik.
Ground - masa :-D
Ostatecznie w Remote-Turn on mozesz dac zwykłe +12V na przycisk, jak właczysz to tuba się właczy...
Czy to coś warte ? hm... napewno lepiej jak wcale, zresztą sam ocenisz - jak nic nie miałeś to zawsze lepiej cośtakiego jak nic, tylko wyreuguluj to |
|
|
|
 |
WRonX
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 41 Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 87 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 4 Cze 2006, 19:43
|
|
|
Faktycznie, mam w instrukcji cos opisanego jako antena elektryczna, ale zaznaczone jako opcja, wiec jeszcze sprawdze na zywo. Dzieki.
W razie jakby nie bylo, jaki przekaznik powinienem kupic i jak go podlaczyc? Bo zgaduje, ze chodzi o to, zeby w momencie wlaczenia radia (poboru pradu przez radio?) laczyl remote do +12? (cholera, elektronike to ja mialem daaawno temu)
A skoro pociagne i tak kabel do radia, to zasilanie tez moge podpiac do zasilania od radia, czy lepiej nie kombinowac, bo z bezpiecznikami sie pochrzani?
Pozostaje jeszcze kwestia drogi kabla, bo nie wiem, czy po suficie, czy jakos dolem, czy cholera wie co. Chyba przesledze kabel od zarowki z bagaznika :lol: |
_________________ http://WRonX.net
[ "...yet the blood of the wicked shall flow like a river." ] |
|
|
|
 |
Kacper [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Cze 2006, 20:05
|
|
|
WRonX napisał/a: | Faktycznie, mam w instrukcji cos opisanego jako antena elektryczna, ale zaznaczone jako opcja, wiec jeszcze sprawdze na zywo. Dzieki.
W razie jakby nie bylo, jaki przekaznik powinienem kupic i jak go podlaczyc? Bo zgaduje, ze chodzi o to, zeby w momencie wlaczenia radia (poboru pradu przez radio?) laczyl remote do +12? (cholera, elektronike to ja mialem daaawno temu)
A skoro pociagne i tak kabel do radia, to zasilanie tez moge podpiac do zasilania od radia, czy lepiej nie kombinowac, bo z bezpiecznikami sie pochrzani?
Pozostaje jeszcze kwestia drogi kabla, bo nie wiem, czy po suficie, czy jakos dolem, czy cholera wie co. Chyba przesledze kabel od zarowki z bagaznika :lol: |
słuchaj, zeby nie kombinowac. weź kabel ten remonte, od radia, tzn ten co niby antene elektryczną obsługuje, i podłacz go do Remote-Turn On
natomiast plus pociagnij prosto z akumulatora jak mozesz, kabel puscisz fajnie progiem (pamietaj ze innym progiem puszczasz zasilanei a innym chinche), prześledz jak idą oryginalne kable od kompa badz wiązka od licznika...jakos przejdziesz pod maske. koło akumulatora ok 20-30cm od niego daj bezpiecznik 10Amperow.
Mase weź z budy.
Powinno być ok ziom
Ps. przekaznika nie musisz, bo ty nie bedziesz brał dużej ilości pradu z radia...tylko nie podłaczaj tego wyjscia z anteny elektrycznej do +12V w tubie... do +12V masz podłaczyc osobny kabel z akumulatora (pamietaj o bezpieczniku).
pozd
KACPER |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|