Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: molu
4 Kwi 2008, 10:31
Tuba - pytan kilka
Autor Wiadomość
WRonX 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 41
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 87
Skąd: Kraków
Wysłany: 4 Cze 2006, 19:23   Tuba - pytan kilka

Witam.

Wyczytalem w archiwum, ze "tuba to zło", ale auto dostalo ostatnio na Dzien Dziecka uzywany zestawik Clariona, z ktorego wlasnie tube chcialbym chociaz sprobowac wykorzystac - za darmo jest i glupio, zeby sie zmarnowala.

Skany z nedznej instrukcji sa tutaj:
STR1 STR2

Mam radio bardzo niemarkowe, ktore chcialbym mimo wszystko zostawic. Nie ma wyjscia do zdalnego wlaczania, ma za to RCA. Chcialbym sie upewnic, czy mam racje, bo glupio spalic sprzet:
:ra: +12 i remote turn-on z tuby lacze ze soba, wrzucam bezpiecznik 10A i podlaczam do zasilania, zas GND standardowo do masy
:ra: RCA z radia podlaczam do line inputs
Tak?

Druga sprawa: jak najlatwiej te kable poprowadzic z od radia do bagaznika (MK)?

A tak na marginesie - jest toto cos warte w ogole?
 
 
 
Kacper
[Usunięty]

Wysłany: 4 Cze 2006, 19:35   Re: Tuba - pytan kilka

WRonX napisał/a:

:ra: +12 i remote turn-on z tuby lacze ze soba, wrzucam bezpiecznik 10A i podlaczam do zasilania, zas GND standardowo do masy
:ra: RCA z radia podlaczam do line inputs
Tak?



+12V ciagniesz do akumulatora - tutaj moze nie bedize super poboru pradu, wiec starczyło by do skrzynki z bezpiecznikami...ale to juz półtora metra różnicy, wepnij sie w akuś i nie męcz instalacji w samochodzie.
Remote-Turn On podłaczasz do radia, powinienes mieć wyjście w radiu na el. antene, ... poprostu jak włączysz radio to na którymś kablu powinno się pojawić 12V. Większośc radyjek ma własnie wyjście na el. antene, i po właczeniu radia pojawia się tam 12V.
W kazdym razie nie wolno tego 12V wykorzystywac do zasilania czegoś, pełni tylko funkcje REMOTE... jak chcesz coś zasilic, to przez przekaźnik.
Ground - masa :-D

Ostatecznie w Remote-Turn on mozesz dac zwykłe +12V na przycisk, jak właczysz to tuba się właczy...

Czy to coś warte ? hm... napewno lepiej jak wcale, zresztą sam ocenisz - jak nic nie miałeś to zawsze lepiej cośtakiego jak nic, tylko wyreuguluj to :yes:
 
 
WRonX 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 41
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 87
Skąd: Kraków
Wysłany: 4 Cze 2006, 19:43   

Faktycznie, mam w instrukcji cos opisanego jako antena elektryczna, ale zaznaczone jako opcja, wiec jeszcze sprawdze na zywo. Dzieki.
W razie jakby nie bylo, jaki przekaznik powinienem kupic i jak go podlaczyc? Bo zgaduje, ze chodzi o to, zeby w momencie wlaczenia radia (poboru pradu przez radio?) laczyl remote do +12? (cholera, elektronike to ja mialem daaawno temu)

A skoro pociagne i tak kabel do radia, to zasilanie tez moge podpiac do zasilania od radia, czy lepiej nie kombinowac, bo z bezpiecznikami sie pochrzani?

Pozostaje jeszcze kwestia drogi kabla, bo nie wiem, czy po suficie, czy jakos dolem, czy cholera wie co. Chyba przesledze kabel od zarowki z bagaznika :lol:
_________________
http://WRonX.net
[ "...yet the blood of the wicked shall flow like a river." ]
 
 
 
Kacper
[Usunięty]

Wysłany: 4 Cze 2006, 20:05   

WRonX napisał/a:
Faktycznie, mam w instrukcji cos opisanego jako antena elektryczna, ale zaznaczone jako opcja, wiec jeszcze sprawdze na zywo. Dzieki.
W razie jakby nie bylo, jaki przekaznik powinienem kupic i jak go podlaczyc? Bo zgaduje, ze chodzi o to, zeby w momencie wlaczenia radia (poboru pradu przez radio?) laczyl remote do +12? (cholera, elektronike to ja mialem daaawno temu)

A skoro pociagne i tak kabel do radia, to zasilanie tez moge podpiac do zasilania od radia, czy lepiej nie kombinowac, bo z bezpiecznikami sie pochrzani?

Pozostaje jeszcze kwestia drogi kabla, bo nie wiem, czy po suficie, czy jakos dolem, czy cholera wie co. Chyba przesledze kabel od zarowki z bagaznika :lol:


słuchaj, zeby nie kombinowac. weź kabel ten remonte, od radia, tzn ten co niby antene elektryczną obsługuje, i podłacz go do Remote-Turn On

natomiast plus pociagnij prosto z akumulatora jak mozesz, kabel puscisz fajnie progiem (pamietaj ze innym progiem puszczasz zasilanei a innym chinche), prześledz jak idą oryginalne kable od kompa badz wiązka od licznika...jakos przejdziesz pod maske. koło akumulatora ok 20-30cm od niego daj bezpiecznik 10Amperow.

Mase weź z budy.

Powinno być ok ziom

Ps. przekaznika nie musisz, bo ty nie bedziesz brał dużej ilości pradu z radia...tylko nie podłaczaj tego wyjscia z anteny elektrycznej do +12V w tubie... do +12V masz podłaczyc osobny kabel z akumulatora (pamietaj o bezpieczniku).
pozd
KACPER
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK4] Kilka pytan - POMOZCIE !
Pyra20 Mechanika 26 7 Wrz 2009, 11:39
bidżej
Brak nowych postów [MK3] Kilka pytan po wymianie rury kolektorowej
Madam Mechanika 12 1 Sie 2010, 15:09
Gość
Brak nowych postów [mk3] Nowy zakup i kilka pytan (zamek, kontrolki)
mariooo_87 Mechanika 3 31 Mar 2009, 09:39
Fornal
Brak nowych postów Kilka pytan o alternator w MK2 - jak go rozkrecic, naprawic
Fiesta 1,6D 84
Toro Mechanika silnika 8 13 Lis 2008, 02:11
diodalodz
Brak nowych postów [MK3] gaznik kilka pytan mechanicy prosze o pomoc
kto ma gaznik i moze pomoc bede wdzieczny, moge sie odwdzieczyc nowym kompletem swieczek :)
Pawełos666 Mechanika 4 27 Mar 2012, 13:39
Pawełos666


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.