Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Zabezpieczenie przed niepowołanym "kierowcą"
Autor Wiadomość
daro_zory 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 117
Skąd: Żory
Wysłany: 24 Sie 2009, 19:21   [MK3] Zabezpieczenie przed niepowołanym "kierowcą"

Witam serdecznie! Jako, że w przyszłości mam być elektrykiem, dziś pogrzebałem trochę w bezpiecznikach i przekaźnikach. Wpadł mi do głowy pomysł, aby zrobić zabezpieczenie (ukryty wyłącznik), dzięki któremu nie każdy będzie mógł uruchomić silnik. Pierwsze co przyszło mi na myśl to zamontować owy wyłącznik przed stacyjką. Wówczas odcinałby on dopływ prądu do stacyjki, czyli właściwie to całego samochodu. Zastanawia mnie jednak jak duży prąd płynie przez stacyjkę - domyślam się że zbyt duży aby zamontować zwykły wyłącznik. Zatem w jaki inny sposób odciąć zasilanie, nie komplikując sobie życia jakimiś przekaźnikami ? Z góry dzięki...
Ostatnio zmieniony przez trzeci 24 Sie 2009, 19:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 24 Sie 2009, 19:29   

Ale przekaźnik to jest bardzo proste urządzenie przecież.
4 kabelki dajesz. 2 z rozciętego kabla zasilania stacyjki a 2 z włącznika sterujesz prądem bądź masą, jak chcesz. I masz domowej wersji zabezpieczanie przed niepowołanym rozruchem.


Gdzie:
A - kabel do masy pojazdu.
B - sygnałowy plus z ukrytego włącznika najlepiej na bezpieczniku
C i D - kable łączące nasz przekaźnik odcięcia z kablem stacyjki
E - kabel stacyjki
F - miejsce rozcięcia kabla
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
daro_zory 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 117
Skąd: Żory
Wysłany: 24 Sie 2009, 19:52   

Też rozważałem tą opcję, ale dajmy na to, że kiedyś zapomnę (albo ktoś komu pożyczę autko) uruchomić zabezpieczenie i przekaźnik pozostanie zwarty. Co wtedy ? Cewka pozostanie pod napięciem, co może? spowodować rozładowanie akumulatora... No chyba, że przekaźnik nie jest w stanie rozładować akumulatora to co innego :P

P.S. Czy główny przewód zasilający stacyjkę przechodzi przez puszkę bezpieczników lub przekaźników ?
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24 Sie 2009, 19:55   

Z tego co obiło mi się o uszy odcinają ludzie też chyba zasilanie do pompy?

Poza tym - Fiesty nie trzeba tak zabezpieczać ;)
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
daro_zory 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 117
Skąd: Żory
Wysłany: 24 Sie 2009, 19:57   

Może i nie trzeba ale na moim osiedlu kręcą się takie elementy, że każde zabezpieczenie się przyda ;)
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 24 Sie 2009, 20:06   

a mozesz dokladniej nam powiedziec co to za osiedle? :-) Jaki to silnik? <8> Wiesz wtedy bysmy wiedzieli jaki rodzaj zabezpieczeń można by założyć do Twojego samochodu... :-)
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
daro_zory 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 117
Skąd: Żory
Wysłany: 24 Sie 2009, 20:12   

Kwestia osiedla nie ma tutaj znaczenia :D Silniczek 1.1 na wtrysku, rocznik '93.
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 24 Sie 2009, 20:20   

no to fajny
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 24 Sie 2009, 20:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
lesiokro 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Leszek
Wiek: 45
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 122
Skąd: Gdynia
Wysłany: 24 Sie 2009, 20:25   

Ja gdzieś miałem podobny schemat który mam zainstalowane u siebie w MK5 prawie od nowości. Potrzebujesz przekaźnik, przycisk i najlepiej włącznik np kołyskowy na trzech konektorach. Ja i siebie mam odcięte pompę paliwa (przekręcam kluczyk a pompa nie działa, dopiero jak przycisne ukryty przycisk się załancza z tym że po przekręceniu stacyjni przejkaźnik załancza pompę na ok 3sek i w tym czasie dobrze jest nacisnąć ten przycisk inaczej pompa nie poda paliwa, poda go dopiero po uruchomieniu rozrusznika a silnik odpali po ok 2sek). Wyłącznik jest potrzebny w razie odstawienia auta do mechanika, jedni pstryk i odcięcie zapłonu jest wyłączone.
_________________
lesiokro
 
 
 
daro_zory 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 117
Skąd: Żory
Wysłany: 24 Sie 2009, 20:26   

Z tym przekaźnikiem to ostatecznie jakoś sobie poradzę, ale czy on mi nie rozładuje akumulatora jeżeli ktoś zapomni go wyłączyć ? Ponawaim również inne pytanie: czy główny przewód zasilający stacyjkę biegnie przez skrzynkę bezpieczników/przekaźników ?
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 24 Sie 2009, 20:30   



tylko tam posprawdzaj ktora to cewka a ktore sie zwieraja po podaniu napiecia na cewke, bo ja tak na pale rysowalem z tymi nozkami :)

S - stacyjka (po kluczyku)
W - super tajemny włącznik
C i D - kable łączące nasz przekaźnik odcięcia z kablem stacyjki
E - kabel stacyjki
F - miejsce rozcięcia kabla
B - plus do uruchomienia cewki przekaznika (z zaplonu brany po kluczyku)

Włacznik W można zrobić po stronie masy
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
daro_zory 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 117
Skąd: Żory
Wysłany: 24 Sie 2009, 20:49   

Wpadłem na nieco inny pomysł. Myślę, że schemat nie będzie Wam potrzebny bo zrozumiecie mnie bez niego. Sytuacja wygląda następująco: na przewodzie zasilającym stacyjkę montujemy włącznik (taki który nie wciska się na stałe tylko na impuls). Równolegle z nim montujemy styki zwierne przekaźnika, a sam przekaźnik zasilamy z wyjścia stacyjki. Działa to tak: chcąc uruchomić samochód należy przekręcić stacyjkę, np. w pozycję 1 (w zależności od punktu zasilania przekaźnika), nacisnąć przycisk (wtedy na stacyjce pojawia się napięcie, a tym samym przekaźnik zwiera zasilanie stacyjki (napięcie jest, a przycisk nie jest obciążony) :D Jak ktoś nie łapie to mogę narysować schemat.
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 24 Sie 2009, 20:53   

No ja łapie ale narysuj innym :)
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 24 Sie 2009, 20:56   

czyli schemat taki jak ja zrobiłem z tym ze prąd na włącznik dajesz po stacyjce i heja :fox:
Z resztą po co się męczy,ć za parę groszy ma się gotowe odcięcie http://allegro.pl/item715...u_odciecie.html
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
daro_zory 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 117
Skąd: Żory
Wysłany: 24 Sie 2009, 21:06   



[ Dodano: Pon Sie 24, 2009 21:39 ]
A tak wogóle to mierzył ktoś kiedyś jak duży prąd płynie przez stacyjkę przy pracującym silniku i załączonych wszystkich możliwych odbiornikach ?
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 24 Sie 2009, 21:41   

a co nie wiesz na jaka moc przekaznik zastosowac?
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 25 Sie 2009, 08:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
daro_zory 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 117
Skąd: Żory
Wysłany: 24 Sie 2009, 21:42   

Dokładnie. Nie wliczając rozrusznika rzecz jasna :P
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 25 Sie 2009, 08:05   

Kolego odcięcie zapłonu realizowane jest przekaźnikiem 30A. To w zupelnosci wystarczy.
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
daro_zory 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 117
Skąd: Żory
Wysłany: 25 Sie 2009, 09:42   

A można wiedzieć gdzie jest ten przekaźnik ? W skrzynce koło bezpieczników chyba go nie ma bo wczoraj wyjmowałem każdy z nich i silnik palił (chyba że chodzi o zielony przekaźnik "engine control" czy jakoś tak).
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Sie 2009, 09:42   

daro_zory napisał/a:
ale czy on (przekaźnik) mi nie rozładuje akumulatora jeżeli ktoś zapomni go wyłączyć ?
Rozładuje,,, kwestia ile auto będzie stało.

Jak rozepniesz stacyjkę to w miarę porządny złodziej aut szybko zatrybi co jest nie tak, to samo jak wyłączysz zasilanie pompy,,, kiedyś już był taki temat

polecam odcięcie czujnika położenia wału (brak iskry) odcięcie wtryskiwacza (brak paliwa) odcięcie zasilania sterownika (brak iskry, brak paliwa) odcięcie i itp, niestandardowe rozwiązania.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Jak rozebrać fotele "Uszatki"
luk-90 Tuning stylistyczny 9 6 Wrz 2013, 02:02
fiestaRS
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - konserwacja filtra sportowego typu "mokrego"
dla niewiedzących :P
arecki Tuning mechaniczny 12 12 Wrz 2016, 23:23
olo_r
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: "Fiesta Miesiąca" - Regulamin
Czyli kalendarz na 2014 rok w 12 aktach ;)
Puff Kalendarz 2014 0 2 Gru 2012, 19:13
Puff
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.