Cewka zapłonowa - pomóżcie bo zgłupiałem. |
Autor |
Wiadomość |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 14 Sie 2009, 07:58 Cewka zapłonowa - pomóżcie bo zgłupiałem.
|
|
|
Sluchajcie. Mam w domu 2 cewki - z mojego RS 1800 i w sumie prawie identycznie wygladajaca do ziutka z Tigera. I co prawda pisze z pamieci bo siedze we wrocku ale o ile mnie ona nie myli to te cewki maja inne kolejnosci zaplonu: 1-3-4-2 i 1-3-2-4
Co to kuzwa jest????? Wszedzie lookalem i wychodzi na to ze silnik z mondeo powinien miec cewke 1-3-2-4, to z czego moge miec ta druga? Moze to byc cewka z np sierry 2,0 8v?
Bo jesli tak to silnik ktory potrzebuje zaplonu 1-3-2-4 na pewno nie bedzie na niej dobrze chodzil. Choc z drugiej strony jesli sie zamieni kable (tak tez probowalismy) ze zostawilismy cewke 1-3-4-2 i zamienilismy cylindry 4 i2 to nie chodzil wogole. Jednak najpierw prosze o okreslenie sie odnosnie tego ktora cewka moze byc z czego i ktora jest wlasciwa |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Sie 2009, 10:42
|
|
|
Jak cewka może mieć kolejność zapłonu bo nie rozumiem o co chodzi,,, to sa podwójne cewki takie jak w HCS'ach? 4 wyjścia WN, i 3 wejścia NN? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14 Sie 2009, 11:19
|
|
|
Zapewne chodzi o takie cuś:
http://katalog.fota.pl/Ka...&EinspNr=30&St=
Wyjścia na kable WN mają oznaczenia 1,2,3,4
Qzyn napisał/a: | Bo jesli tak to silnik ktory potrzebuje zaplonu 1-3-2-4 na pewno nie bedzie na niej dobrze chodzil |
Jeśli piszesz 1-3-4-2 i 1-3-2-4 to na mój chłopski rozum powinno działać, bo są zamienione kolejnością tylko 2 i 4, a te cylindry i tak dostają w tym samym momencie iskrę. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Sie 2009, 11:46
|
|
|
Pele napisał/a: | Jeśli piszesz 1-3-4-2 i 1-3-2-4 to na mój chłopski rozum powinno działać, bo są zamienione kolejnością tylko 2 i 4, a te cylindry i tak dostają w tym samym momencie iskrę. | Cewki są wyzwalana na zmianę więc w sekwencji 1-3-4-2 są połączone 1i4 oraz 3i2 więc jak podłączysz zgodnie z opisem na cewce dla 1-3-2-4 to nie zadziała bo trzeba je spiąć razem 1i2 oraz 3i4 czyli jak piszesz są zamienione i trzeba odwrotnie przyłączyć przewody. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 14 Sie 2009, 13:35
|
|
|
Ok Wszystko jasne. Dzieki.
JoeMix napisał/a: | Jak cewka może mieć kolejność zapłonu bo nie rozumiem o co chodzi |
Zwyczajnie , patrzac na wyjscia ma opisane na ktory cylinder mamy podpiac kabel i czatajac po kolei masz kolejnosc zaplonu |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 14 Sie 2009, 20:55
|
|
|
Zamknijcie to |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14 Sie 2009, 23:57
|
|
|
JoeMix napisał/a: | w sekwencji 1-3-4-2 są połączone 1i4 oraz 3i2 |
No rzeczywiście, odczytałem to nie w tę stronę |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Sie 2009, 02:00
|
|
|
to jest proste i logiczne jeśli na 1 cylindrze ma być iskra to na 1 i 4 cylindrze jest tłok w górze . Wiec jak łatwo się zastanowić na 4 cylindrze skończył się suw wydechowy . więc cylinder jest pusty więc można dać na niego iskrę i nic się nie zapali . Po przeskoczeniu iskry zaczyna się dopiero napełniać cylinder 4 . w następnej kolejności cylindry 1 i 4 odwrócą swoje działanie . Jest to tzw układ zapłonowy z traconą iskrą . Cylindry w rzędowych 4 z takim wykorbieniem maja zawsze tak samo grupowane cylindry 1 i 4 pod jedną cewkę i 2 i 3 pod drugą cewkę . a ubudowę cewki możesz poznać przy próbie rozruchu patrząc na których kablach iskra jest jednocześnie . potem są już tylko 2 możliwości ustawienia . Warto zrozumieć bo obecnie to jedno z najpopularniejszych rozwiązań choć powoli wypiera ten system układ 4 cewkowy po 1 na każdy cylinder ale to już jest prostsze i logiczniejsze dla zjadaczy chleba . |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Sie 2009, 09:17
|
|
|
diodalodz napisał/a: | obecnie to jedno z najpopularniejszych rozwiązań choć powoli wypiera ten system układ 4 cewkowy po 1 na każdy cylinder ale to już jest prostsze i logiczniejsze dla zjadaczy chleba . | Hehehe,,, Syrenka tak miała |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
scowl

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: R
Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 29 Skąd: Bielsko - Biała
|
Wysłany: 8 Wrz 2009, 22:36
|
|
|
witam podłącze się do tematu mam problem z nierówną pracą na biegu jałowym oraz podczas jazdy przy małej prędkości obrotowej, nie wiem czy to map sensor czy może coś żle podłączyłem na cewce w zależności. tak w drodze ścisłości czy taka kolejność na cewce jest prawidłowa?
zapłon jednocześnie następuje w tym wypadku na 1-4 oraz 3-2 czyli prawidłowo? |
_________________ 6k01rs |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 8 Wrz 2009, 22:47
|
|
|
powiedz mi jaki Ty masz tutaj problem? skoro wiesz na jakich wyprowadzeniach cewki wystepuje zaplon (liczac po dwie na raz) w twojej cewce zaplonowej to podlacz je w taki sposob:
1 2 3 4
_ z z _
1 2 3 4
z _ _ z
1 2 3 4
z _ z _
1 2 3 4
_ z _ z
1 2 3 4 - numery garów
z <---- zaplon
_ <---- brak zaplonu |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 8 Wrz 2009, 22:49, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 8 Wrz 2009, 22:47
|
|
|
nie zapominaj ze syrenka mial tez trzy przerywacze hehe
ustawic zaplon w tym potworze tez nie tak znow łatwo |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Wrz 2009, 06:50
|
|
|
scowl, Kolejność zapłonu podawałem, z drugiej strony na cewce masz napisane które gniazdo do którego cylindra (pierwszy to ten "od strony cewki" ostatni przy skrzyni" jak byś źle cewkę podłączył to problemem nie były by tylko wolne. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
scowl

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: R
Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 29 Skąd: Bielsko - Biała
|
Wysłany: 10 Wrz 2009, 08:14
|
|
|
JoeMix, cały sens mojego problemu dotyczy nierównej pracy silnika. Cylindry sparowałem 1-4 oraz 2-3 na cewce. Na ustawieniu (według numeracji na cewce) 1-2-3-4 chodzi nie równo na biegu jałowym, gdy natomiast zamienię miejscami 2 z 3 na cewce chodzi równo na biegu jałowym natomiast podczas wkręcania się na obroty szarpie. Nie wiem jak ugryźć temat aby zlikwidować ten problem. Przecież zamiana 2 z 3 nie powinna mieć znaczenia skoro są tak czy inaczej podpięte do jednej cewki |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Wrz 2009, 10:06
|
|
|
scowl napisał/a: | Przecież zamiana 2 z 3 nie powinna mieć znaczenia skoro są tak czy inaczej podpięte do jednej cewki |
chyba że któraś połówka cewki ma niższe napięcie . |
|
|
|
 |
scowl

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: R
Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 29 Skąd: Bielsko - Biała
|
Wysłany: 10 Wrz 2009, 10:11
|
|
|
może kable mają inną przewodność, zostawiłem jeszcze poprzednie (sprzed wymiany) przepnę je sprawdzę może tu będzie przyczyna problemu.
Może gniazdo będzie zabrudzone. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Wrz 2009, 16:44
|
|
|
scowl napisał/a: | Może gniazdo będzie zabrudzone. | dla wysokich napięć nie ma to znaczenia . |
|
|
|
 |
scowl

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: R
Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 29 Skąd: Bielsko - Biała
|
Wysłany: 10 Wrz 2009, 18:13
|
|
|
scowl napisał/a: | dla wysokich napięć nie ma to znaczenia . |
rozumiem w takim wypadku nie będę ruszał samej cewki, sprawdzę kable.
[ Dodano: Czw Wrz 10, 2009 19:57 ]
no i niestety kable sprawne , podłączone do cewki zgodnie z kolejnością opisaną na cewce. dodatkowo zauważyłem że jak na moment odłączę podciśnienie od map sensora i podłącze ponownie, silnik do momentu dodania gazu chodzi równo. dodatkowo niestety już nie tylko chodzi nie równo na jałowym ale również podczas pracy występują szarpnięcia (dodatkowo zapach benzyny czyli na jednym tłoku nie ma spalania). może to wina świec które wymieniałem razem z kablami oczywiście...
[ Dodano: Pią Wrz 11, 2009 00:49 ]
odłączyłem wtyczkę od map sensora zostawiając pod ciśnienie i motor chodził równo na jałowym i na obciążonym stanie (pomijając fakt zapachu paliwa i kopceniu z rury).
wymiana powinna pomóc?
Jest możliwość naprawy tego ustrojstwa samodzielnie czy to kolejny z podzespołów wyrzuć-kupno nowy ?
[ Dodano: Sob Wrz 12, 2009 16:02 ]
niestety lipa map sensor sprawny... sprawdziłem testerem i brak błędów. do tego reset i powtórka z rozrywki nie równa praca... ręce opadają nie mam już pomysłu |
_________________ 6k01rs |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Wrz 2009, 17:54
|
|
|
a sondę lambda masz dobrą ? |
|
|
|
 |
scowl

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: R
Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 29 Skąd: Bielsko - Biała
|
Wysłany: 12 Wrz 2009, 18:44
|
|
|
fizycznie nie testowałem, ale tester nie wykazał żadnego błędu w tygodniu sprawdzę. tylko nie wiem czy to może mieć wpływ na nierówną pracę na cylindrach |
_________________ 6k01rs |
|
|
|
 |
|