
|
Przesunięty przez: trzeci 17 Sty 2011, 10:00 |
[MK4] Cewka zapłonowa - usterka po zapchaniu katalizatora |
Autor |
Wiadomość |
Gordan
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 13 Sty 2009 Posty: 12 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Sty 2011, 17:46 [MK4] Cewka zapłonowa - usterka po zapchaniu katalizatora
|
|
|
Witam wszystkich
Mam duży problem z moja fieścinką 1.25 :( Mianowicie jakiś miesiąc temu silnik nie chodził na wszystkich garach, tzn dokładnie na 3. Doszedłem droga dedukcji że to wina cewki zapłonowej. zakupiłem zamiennik o takich samych nr i oznakowaniu co moja stara cewka motorcrafta oraz wymienilem przewody zaplonowe. swiece niedawno wymienilem takze na nowe. wszystko fajnie pieknie, lecz po 3 tyg jechałem sobie spokojnie do pracy, samochodem nagle szarpnęło, i stracił na mocy, cały silnik sie trząsł i ledwo jechal dziwnie bucząc. odstawilem go na parking i wrocajac z pracy zabrałem go. pod domem zauwazylem ze zapalil sie katalizator, nie mila sprawa. okazalo sie ze w srodku te sitko sie przetopilo i zapchalo, oczywiscie katalizator jest juz pusty i wszystko jest zmontowane. problem tkwi w tym ze nie chodzi na 2 i 3 garze. cewka podaje na tych 2 garach mneijsza iskre niz na 1 i 4. samochod odpala, ale nie mam w ogole mocy. krokowiec niedawno wymieniany. jakies pomysly? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 17 Sty 2011, 10:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
przemo_rsr

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 16 Sty 2011, 17:51
|
|
|
może cewka badziewna?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Gordan
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 13 Sty 2009 Posty: 12 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Sty 2011, 18:16
|
|
|
gdyby była badziewna, to raczej by nie chodziła od razu dobrze, prawda?
a tak pochodziła 2-3 tyg i problem się pojawił jednocześnie kiedy katalizator się zapchał.
// może by założyć starą cewkę i zobaczyć czy nie chodzi tylko na tym 2 garze czy na 3 też, bo stara cewka nie podawała prądu tylko na 2 świece? Wtedy będzie wiadomo że cewka jest do bani. Aktualnie jest reset kompa, zaraz podłącze i sprawdzę jak to wszystko działa.
[ Dodano: Nie Sty 16, 2011 18:47 ]
Po resecie kompa jedyne co jest na lepsze to to, że obroty już się nie wieszają i ładnie spadaja i rosną. Zaraz zmienie cewke na starą i jeżeli nadal nie bedzie chodzila na dwóch garach to znaczy ze przyczyna lezy gdzies indziej, jesli nadal tylko jeden nie bedzie chodzil to bedzie oznaka ze nowa cewka jest do dupy.
[ Dodano: Nie Sty 16, 2011 19:17 ]
A jednak, załżyłem starą cewkę i nie chodzi tylko na jednym garze. Prawdopodobnie cewka przy zapaleniu sie katalizatora poszla sie... przejść. Może jakies uwagi na przyszłość? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Sty 2011, 09:30
|
|
|
Jak by nie patrzeć trzeba 3-cią cewkę dorwać (sprawną) i podłączyć,,, jak auto ożyje to uwalone jest coś w zapłonie, ale nie cewka, bo ona jedynie po dupie dostaje i dlatego pada,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|