Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Podłączenie kostki ISO pod oryginalną kostkę fordowską
Autor Wiadomość
Mesi
[Usunięty]

Wysłany: 24 Mar 2009, 00:32   Podłączenie kostki ISO pod oryginalną kostkę fordowską

Witam serdecznie!

Na początku proszę o wyrozumiałość, ponieważ jest to mój pierwszy post. Zaznaczam, że szukałem już na forum podobnych postów i niewiele się dowiedziałem ze względu na zróżnicowanie kolorystyczne instalacji audio we Fieście. Kupiłem radyjko JVC KD-G342, które podłącza się poprzez kostkę ISO. We Fieścince mam 2 pęki uciętych kabli. Z tego co wyczytałem, to pęk 8-przewodowy jest od głośników, więc z tym nie będę miał problemów. Natomiast pęk 5-przewodowy jest od zasilania, tutaj powstaje mój problem.

Przedstawiam kolory z pęku zasilającego oraz opisy znalezione w Internecie:
- pomarańczowo-czarny (2 sztuki) - podtrzymanie i podświetlenie
- czarno zielony (2 sztuki: gruby i cienki) - masa
- niebiesko-czarny - 12V zasilanie

Przedstawiam kolory bloku zasilającego w końcówce ISO dołączonej do radia:
- brązowy - zestaw telefonu komórkowego
- żółty (memory backup) - podtrzymanie
- niebiesko-biały - sterowanie anteną
- czerwony (ACC +12Volt) - zasilanie +12V
- czarny (ground) - masa

Dodam, że zrobiłem test żarówką, o którym dowiedziałem się od kolegi.

Szukanie plusa za stacyjką:
- stacyjka bez kluczyka -> przewód pomarańczowo-czarny (1) -> żarówka świeci

Szukanie plusa przed stacyjką:
- uruchomiony silnik -> drugi przewód pomarańczowo-czarny (2) -> żarówka świeci (tylko przy włączonych pozycyjnych)

Masę szukałem podłączając obudowę żarówki do znalezionego plusa (obojętnie którego,ale zrobiłem to dla dwóch), a końcówkę do kolejnych pozostałych przewodów (uruchomiony silnik).

Szukanie masy (tutaj troszkę się wszystko skomplikowało):
- pomarańczowo-czarny (1) i zielono-czarny cienki -> żarówka świeci
- pomarańczowo-czarny (1) i zielono-czarny gruby -> żarówka świeci
- pomarańczowo-czarny (1) i niebiesko-czarny -> podświetla się tylko zegarek
- pomarańczowo-czarny (2) i zielono-czarny gruby -> żarówka świeci tylko przy włączonych pozycyjnych
- pomarańczowo-czarny (2) i niebiesko-czarny -> włączyło się podświetlenie zegarka tylko przy włączonych pozycyjnych
- pomarańczowo-czarny (2) i zielono-czarny cienki -> żarówka świeci tylko przy włączonych pozycyjnych

Wyczytałem, że w oryginalnej instalacji audio we Fieście +12V jest na przewodzie niebiesko-czarnym, a mi żarówka pokazała na dwóch pomarańczowo-czarnych. Więc nie wiem na ile ta informacja jest prawdziwa.

Proszę o pomoc, bo drugi dzień już czytam i kombinuje z tym. Radyjko leży i czeka na podłączenie, ale nie chcę tego robić zbyt pochopnie żeby potem nie żałować. Myślę, że szczegółowo opisałem problem. Najlepiej by było jakby ktoś napisał który kabelek z którym podłączyć i wytłumaczył w tym celu, aby posiąść wiedzę na przyszłość. :)
 
 
szczepan751 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 42
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 13
Skąd: Toruń
Wysłany: 12 Kwi 2009, 12:51   

Witam

Przed podłączeniem czegokolwiek odpowiedz sobie na pytanie czy chcesz słuchać też radia jak silnik jest wyłączony a kluczyk wyjęty czy słuchasz tylko w czasie jazdy.Jeśli i w czasie jazdy i na postoju to żółty i czerwony łączysz ze swoim pomarańczowo czarnym, mase łączysz z grubym zielono czarnym(tym na którym żarówka świeci), i to cała filozofia zasilania, podłączanie kabla na którym masz +12V po załączeniu pozycyjnych ma sens jeśli dane radio tego wymaga (podświetlenie i inne bajery) Jeszcze kwestia jaki masz oryginalny kabel do radia - czy ma spinki na przewodach żółtym i czerwonym?Czy nie ma nic i przewód idzie sobie do wtyczki po prostu?
Jeśli chodzi o kolory kabli to chyba co fiesta to inne.Zobacz jeszcze czy w instrukcji do radia jest coś w menu radia do ustawienia w kwestii zasilania(opcje ACC ON,ACC OFF)Jakby co pisz śmiało ja w swojej tez miałem bajzel w kablach a teraz jest cacy i wszystko ładnie gra.
 
 
 
Mesi
[Usunięty]

Wysłany: 20 Kwi 2009, 23:01   

Na szczęście poradziłem sobie z problemem. Podłączenie było bardzo proste, ale wszystko mi się komplikowało, ponieważ miałem spalony bezpiecznik, dlatego niebiesko-czarny kabelek nie miał napięcia. Po wymianie bezpiecznika pojawiło się napięcie na tym kabelku. Teraz tylko wystarczyło wszystko ładnie połączyć i zaizolować. Może ktoś będzie miał takie same kolorki kabli jak ja, więc podaję prawidłowe podłączenie (radyjko na kluczyk):
- pomarańczowo-czarny z żółtym (plus przed stacyjką)
- niebiesko-czarny z czerwonym (plus za stacyjką)
- gruby czarno-zielony z czarnym (masa)

W ogóle to dzięki za odpowiedź :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK3] Schemat kostki ISO
Gość Car Audio i CB 16 30 Paź 2010, 20:31
Docio
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi podłączenie kostki ZETEC do CVH
przy swapie z 1,6 na 1,8
tommirs Elektryka 2 15 Kwi 2009, 01:59
bidżej
Brak nowych postów LPG - podłączenie pod wtryskiwacz.
Sobot LPG 2 13 Lip 2007, 00:08
diodalodz
Brak nowych postów Podłączenie pendriva pod auxa
grabek246 Elektryka ogólna 3 27 Sty 2018, 14:17
whirl
Brak nowych postów [MK6] Podłączenie przeciwmgłowych pod stacyjkę
pawel30w Elektryka 40 14 Lis 2010, 22:57
Neo178


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.