[MK6] Podłączenie przeciwmgłowych pod stacyjkę |
Autor |
Wiadomość |
pawel30w
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Paweł
Wiek: 32 Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 87 Skąd: Rzeszów/Wyżne
|
Wysłany: 4 Lis 2010, 20:51 [MK6] Podłączenie przeciwmgłowych pod stacyjkę
|
|
|
Witam, podłączyłem się pod II pozycję stacyjki. Podłączyłem pod to światła przeciwmgłowe. Dowiedziałem się że podobno występuje coś takiego jak wypalenie stacyjki.
Tzn. podobno na stacyjkę idzie zbyt duże obciążenie i może coś się spalić.
Czy to jest prawda ? czy muszę odłączyć przeciwmgłowe ? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 4 Lis 2010, 21:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Lis 2010, 20:59
|
|
|
pawel30w napisał/a: | czy muszę odłączyć przeciwmgłowe | Musisz, bo to światła na mgłę, nie można jeździć z nimi na co dzień,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Freeman
Zarząd / Administrator
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 4 Lis 2010, 21:05
|
|
|
Dokładnie. Skąd w ogóle ten głupi pomysł, aby przeciwmgielne były po włączeniu stacyjki?
One są po to aby włączyć je gdy widoczność spada poniżej 40 metrów. W innym przypadku stwarzasz niebezpieczeństwo. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
|
pawel30w
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Paweł
Wiek: 32 Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 87 Skąd: Rzeszów/Wyżne
|
Wysłany: 4 Lis 2010, 21:08
|
|
|
OMG, do tego mam jeszcze przycisk, nie napisałem. Jeżdżę na wyłączonych |
_________________
Moja Fiesta MK6... |
|
|
|
|
AccessX
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 669 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 4 Lis 2010, 21:44
|
|
|
Pawel30w to sie wyrazaj dokladnie Bo to bylby szczyt głupoty, podłączać i jezdzic caly dzien na przeciwmgielnych .
P.S Skoro masz wlacznik, to nie powinno nic sie stacyjce zrobic. Co innego jakby ciagle prad przeplywal przez nia do swiatel. Ale skoro sa wylaczone to pradu nie biorą więc git . |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 4 Lis 2010, 21:54
|
|
|
pawel30w napisał/a: | Dowiedziałem się że podobno występuje coś takiego jak wypalenie stacyjki.
Tzn. podobno na stacyjkę idzie zbyt duże obciążenie i może coś się spalić. | pawel30w, a przekaźnik do mgłowych dałeś? Najlepiej między włącznikiem a mgłowymi... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Docio
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Zbyszek
Wiek: 60 Dołączył: 26 Wrz 2010 Posty: 125 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 4 Lis 2010, 22:08
|
|
|
Nie jestem przekonany do końca czy kabelek z II pozycji podoła dodatkowym amperom. Bezpieczniej byłoby pod stałe +12 dochodzące do stacyjki ale jeśłi ma to być zabezpieczenie przed zapomnieniem pozostawienia włączonych, to sugeruję jak Parzych, przekaźnik i bezpiecznik w obwód jako zasilanie a roboczy osobno do stałęgo +12.. Przekaźniki biorą bardzo mało prądu i wydaje się to być bezpieczne. |
|
|
|
|
pawel30w
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Paweł
Wiek: 32 Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 87 Skąd: Rzeszów/Wyżne
|
Wysłany: 5 Lis 2010, 00:08
|
|
|
Tak zrobię.
Napięcie sterujące przekaźnikiem będzie od stacyjki.
Napięcie zasilające żarówki jeszcze pomyślę skąd wziąść. Najlepiej byłoby z akumulatora prosto ale przeciez nie podłącze się pod klemy
Tak sobie szukam o tych bezpiecznikach... jak go wpiąć w obwód. Mogę oczywiście przylutować końcówki ale przy wymianie ewentualnej będzie duzo roboty. Jakie pomysły ? |
_________________
Moja Fiesta MK6... |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 5 Lis 2010, 00:53
|
|
|
pawel30w napisał/a: |
Tak sobie szukam o tych bezpiecznikach... jak go wpiąć w obwód. Mogę oczywiście przylutować końcówki ale przy wymianie ewentualnej będzie duzo roboty. Jakie pomysły ? | Na kable 2 konektory męskie kątowe i w nie bezpiecznik... A potem to rurką termokurczliwą lub taśmą izolacyjną... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Lis 2010, 06:26
|
|
|
pawel30w napisał/a: | Najlepiej byłoby z akumulatora prosto ale przeciez nie podłącze się pod klemy | Dlaczego nie, tyle że najbliżej tej dodatniej bezpiecznik trzeba,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Docio
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Zbyszek
Wiek: 60 Dołączył: 26 Wrz 2010 Posty: 125 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 5 Lis 2010, 09:24
|
|
|
pawel30w napisał/a: | Tak zrobię.
Napięcie sterujące przekaźnikiem będzie od stacyjki.
Napięcie zasilające żarówki jeszcze pomyślę skąd wziąść. Najlepiej byłoby z akumulatora prosto ale przeciez nie podłącze się pod klemy
Tak sobie szukam o tych bezpiecznikach... jak go wpiąć w obwód. Mogę oczywiście przylutować końcówki ale przy wymianie ewentualnej będzie duzo roboty. Jakie pomysły ? |
Są gotowe gniazda za 2-3zł z przewodami. Podłączyć pomiędzy przekaźnikiem a przełącznikiem. Ponieważ przekaźnik będziesz musiał do czegoś przymocować lub przynajmniej gniazdo (bezpiecznie, koszt 3-5zł), to przewody od gniazda przekaźnika i przewód od oprawki bezpiecznika daje Ci sporą możliwość manewrów. U siebie w MK3 wykorzystałem puste miejsce w skrzynce zarówno na przekaźnik jak i bezpiecznik. Napięcie sterujące na stałym +12 przed stacyjką, linia robocza jest niezależna wpięta w obwód. Mój przekaźnik 30/40A w stanie załączonym pobiera "aż" 100mA. Warto zapłacić 5-7zł za nowsze przekaźniki, które pobierają tak mało prądu. W Twoim przypadku powinien wystarczyć przekaźnik 10A ale to sam musisz policzyć wiedząc ile i jakich żarówek podłączyłeś. |
|
|
|
|
pawel30w
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Paweł
Wiek: 32 Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 87 Skąd: Rzeszów/Wyżne
|
Wysłany: 5 Lis 2010, 17:14
|
|
|
Będę podłączał ukłąd jak poniżej, mam nadzieje że dobrze.
Mam jeszcze dwa pytania:
1. Jak będę chciał podłączyć dodatkowy układ sterowany przekaźnikiem ale nie sterowany przyciskiem od halogenów mogę go tak wpiąć jak na rysunku (zielone)
2. Jaki dać bezpiecznik; na same halogeny wychodzi (przy 60W) 10A. Gdy będę chciał coś podpiąć jeszcze to wepnę tak jak w pytaniu 1. Więc 15A moze byc ?
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Lis 2010, 18:05
|
|
|
pawel30w napisał/a: | Będę podłączał ukłąd jak poniżej, mam nadzieje że dobrze. | Niedobrze,,, Cytat: | 2. Jaki dać bezpiecznik; na same halogeny wychodzi (przy 60W) 10A. Gdy będę chciał coś podpiąć jeszcze to wepnę tak jak w pytaniu 1. Więc 15A moze byc ? | Jak chcesz jeszcze coś innego niż halogeny to musisz drugi układ na przekaźniku zbudować i podłączyć to co chcesz zamiast halogenów.
Nie bez powodów zamianiłem bezpiecznik z halogenem miejscami, bezpiecznik ma być możliwie najbliżej tego miejsca w który się wpoiłeś w instalacje, jak bezpośrednio przy klemie to ma być możliwie krótki przewód klema-bezpiecznik. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
pawel182
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 5 Lis 2010, 22:03
|
|
|
A nie prościej było zrobić tak jak w oryginalnej instalacji? Halogeny są załączane tylko seryjnym włącznikiem świateł bez żadnego przekaźnika.
PS.co to ma być za dodatkowy ukłąd, którym chcesz sterować? Czy to tajemnica puki co? |
_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Lis 2010, 22:05
|
|
|
pawel182, im mniejszy prąd przełącza przełącznik tym dłużej posłuży,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 5 Lis 2010, 23:57
|
|
|
pawel182 napisał/a: | A nie prościej było zrobić tak jak w oryginalnej instalacji? Halogeny są załączane tylko seryjnym włącznikiem świateł bez żadnego przekaźnika. | Nie byłbym tego taki pewien... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
pawel182
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Lis 2010, 07:33
|
|
|
Parzych napisał/a: | pawel182 napisał/a: | A nie prościej było zrobić tak jak w oryginalnej instalacji? Halogeny są załączane tylko seryjnym włącznikiem świateł bez żadnego przekaźnika. | Nie byłbym tego taki pewien... |
Uzasadnij swoja wypowiedź tylko bez gdybania Pokaż przekaźnik
[ Dodano: Sob Lis 06, 2010 07:35 ]
JoeMix napisał/a: | pawel182, im mniejszy prąd przełącza przełącznik tym dłużej posłuży,,, |
Wiadomo ale nie tylko to sie liczy. Dużą role odgrywa tez charakter jaki ma obciążenie. |
_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność |
|
|
|
|
Docio
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Zbyszek
Wiek: 60 Dołączył: 26 Wrz 2010 Posty: 125 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Lis 2010, 08:31
|
|
|
pawel182 napisał/a: | A nie prościej było zrobić tak jak w oryginalnej instalacji? Halogeny są załączane tylko seryjnym włącznikiem świateł bez żadnego przekaźnika.
|
Oczywiście, że można. Jednak konieczne byłoby pociągnięcie niezależnych przewodów a jak sam pawel30w pisze, chce on się podpiąć pod II pozycję stacyjki. Kabelek ten jest według mnie zbyt cienki aby podołać takiemu dodatkowemu obciążeniu. Sama stacyjka też może nie wytrzymać. W końcu stacyjka zasila przekaźniki, które załączają poszczególne obwody.
Jest jeszcze inny aspekt a mianowicie prąd pobierany. Akumulator i alternator będzie dawał prąd na odbiornik aż do swojego maksimum. Jeśli na jednym przewodziw odbiorniki pobierają 5A to tyle tam jest obecnych. Jeśli się coś do tego przewodu dołączy i zapotrzebowanie skoczy do 10A to zaczynają się problemy. Aby taki prąd "poszedł" musi zostać spełnionych kilka warunków, które są doskonale wytłumaczone w dziale Car Audio przy podłączaniu wzmacniaczy. Nie wolno jednak zapomnieć, że na tym przewodzie będzie obecne 10A i moze on się po prostu zacząć fajczyć. Jeśli dodatkowo będzie to przewód zasilający przekaźniki (II pozycja), które mają obwody sterujące zaprojektowane na prąd o wielkości np. 5A to przy obecności 10A i one pójdą z dymem. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Lis 2010, 09:07
|
|
|
Obejrzycie sobie druciki w bezpiecznikach a potem mówicie o przekroju przewodów i ich fajczeniu,,, po prostu przełączanie 10A bezpośrednio przełącznikiem jest chore,,, to tak samo jak byś autem jeździł tylko na biegu bezpośrednim (w dzisiejszych skrzynkach coś około trójki) - można, tylko po co się męczyć. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
pawel182
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Lis 2010, 16:04
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Obejrzycie sobie druciki w bezpiecznikach a potem mówicie o przekroju przewodów i ich fajczeniu,,, po prostu przełączanie 10A bezpośrednio przełącznikiem jest chore,,, to tak samo jak byś autem jeździł tylko na biegu bezpośrednim (w dzisiejszych skrzynkach coś około trójki) - można, tylko po co się męczyć. |
Ale czemu chore? Nic nie jest chore pod warunkiem że wszystko jest dobrze dobrane a jeśli dalej uważasz że to chore to proponuje napisać list do inżynierów Forda czemu w MK6 nie dali przekaźnika do bezpośredniego zasilania halogenów
Poza tym 10A przy napięciu 12V DC to wcale nie jest aż tak dużo. Co prawda nie w samochodach ale przypatrz się jakie obciążenia przenoszą np włączniki w szafach sterowniczych czy rozdzielniach (np ok 300A przy napięciu 400V AC)
Poniżej masz fragment instalacji halogenów w MK6 przed FL.
|
_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność |
|
|
|
|
|