Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK6] Podłączenie przeciwmgłowych pod stacyjkę
Autor Wiadomość
pawel30w 


Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Paweł
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 87
Skąd: Rzeszów/Wyżne
Wysłany: 4 Lis 2010, 20:51   [MK6] Podłączenie przeciwmgłowych pod stacyjkę

Witam, podłączyłem się pod II pozycję stacyjki. Podłączyłem pod to światła przeciwmgłowe. Dowiedziałem się że podobno występuje coś takiego jak wypalenie stacyjki.
Tzn. podobno na stacyjkę idzie zbyt duże obciążenie i może coś się spalić.

Czy to jest prawda ? czy muszę odłączyć przeciwmgłowe ?
Ostatnio zmieniony przez trzeci 4 Lis 2010, 21:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Lis 2010, 20:59   

pawel30w napisał/a:
czy muszę odłączyć przeciwmgłowe
Musisz, bo to światła na mgłę, nie można jeździć z nimi na co dzień,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 4 Lis 2010, 21:05   

Dokładnie. Skąd w ogóle ten głupi pomysł, aby przeciwmgielne były po włączeniu stacyjki?

One są po to aby włączyć je gdy widoczność spada poniżej 40 metrów. W innym przypadku stwarzasz niebezpieczeństwo.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
pawel30w 


Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Paweł
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 87
Skąd: Rzeszów/Wyżne
Wysłany: 4 Lis 2010, 21:08   

OMG, do tego mam jeszcze przycisk, nie napisałem. Jeżdżę na wyłączonych :D
_________________

Moja Fiesta MK6...
 
 
 
AccessX 

Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 669
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Lis 2010, 21:44   

Pawel30w to sie wyrazaj dokladnie :) Bo to bylby szczyt głupoty, podłączać i jezdzic caly dzien na przeciwmgielnych :) .

P.S Skoro masz wlacznik, to nie powinno nic sie stacyjce zrobic. Co innego jakby ciagle prad przeplywal przez nia do swiatel. Ale skoro sa wylaczone to pradu nie biorą więc git :) .
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 4 Lis 2010, 21:54   

pawel30w napisał/a:
Dowiedziałem się że podobno występuje coś takiego jak wypalenie stacyjki.
Tzn. podobno na stacyjkę idzie zbyt duże obciążenie i może coś się spalić.
pawel30w, a przekaźnik do mgłowych dałeś? Najlepiej między włącznikiem a mgłowymi...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Docio 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Zbyszek
Wiek: 60
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 125
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Lis 2010, 22:08   

Nie jestem przekonany do końca czy kabelek z II pozycji podoła dodatkowym amperom. Bezpieczniej byłoby pod stałe +12 dochodzące do stacyjki ale jeśłi ma to być zabezpieczenie przed zapomnieniem pozostawienia włączonych, to sugeruję jak Parzych, przekaźnik i bezpiecznik w obwód jako zasilanie a roboczy osobno do stałęgo +12.. Przekaźniki biorą bardzo mało prądu i wydaje się to być bezpieczne.
 
 
pawel30w 


Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Paweł
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 87
Skąd: Rzeszów/Wyżne
Wysłany: 5 Lis 2010, 00:08   

Tak zrobię.
Napięcie sterujące przekaźnikiem będzie od stacyjki.
Napięcie zasilające żarówki jeszcze pomyślę skąd wziąść. Najlepiej byłoby z akumulatora prosto ale przeciez nie podłącze się pod klemy :V:

Tak sobie szukam o tych bezpiecznikach... jak go wpiąć w obwód. Mogę oczywiście przylutować końcówki ale przy wymianie ewentualnej będzie duzo roboty. Jakie pomysły ?
_________________

Moja Fiesta MK6...
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 5 Lis 2010, 00:53   

pawel30w napisał/a:

Tak sobie szukam o tych bezpiecznikach... jak go wpiąć w obwód. Mogę oczywiście przylutować końcówki ale przy wymianie ewentualnej będzie duzo roboty. Jakie pomysły ?
Na kable 2 konektory męskie kątowe i w nie bezpiecznik... A potem to rurką termokurczliwą lub taśmą izolacyjną... :ok:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Lis 2010, 06:26   

pawel30w napisał/a:
Najlepiej byłoby z akumulatora prosto ale przeciez nie podłącze się pod klemy
Dlaczego nie, tyle że najbliżej tej dodatniej bezpiecznik trzeba,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Docio 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Zbyszek
Wiek: 60
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 125
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Lis 2010, 09:24   

pawel30w napisał/a:
Tak zrobię.
Napięcie sterujące przekaźnikiem będzie od stacyjki.
Napięcie zasilające żarówki jeszcze pomyślę skąd wziąść. Najlepiej byłoby z akumulatora prosto ale przeciez nie podłącze się pod klemy :V:

Tak sobie szukam o tych bezpiecznikach... jak go wpiąć w obwód. Mogę oczywiście przylutować końcówki ale przy wymianie ewentualnej będzie duzo roboty. Jakie pomysły ?


Są gotowe gniazda za 2-3zł z przewodami. Podłączyć pomiędzy przekaźnikiem a przełącznikiem. Ponieważ przekaźnik będziesz musiał do czegoś przymocować lub przynajmniej gniazdo (bezpiecznie, koszt 3-5zł), to przewody od gniazda przekaźnika i przewód od oprawki bezpiecznika daje Ci sporą możliwość manewrów. U siebie w MK3 wykorzystałem puste miejsce w skrzynce zarówno na przekaźnik jak i bezpiecznik. Napięcie sterujące na stałym +12 przed stacyjką, linia robocza jest niezależna wpięta w obwód. Mój przekaźnik 30/40A w stanie załączonym pobiera "aż" 100mA. :) Warto zapłacić 5-7zł za nowsze przekaźniki, które pobierają tak mało prądu. W Twoim przypadku powinien wystarczyć przekaźnik 10A ale to sam musisz policzyć wiedząc ile i jakich żarówek podłączyłeś.
 
 
pawel30w 


Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Paweł
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 87
Skąd: Rzeszów/Wyżne
Wysłany: 5 Lis 2010, 17:14   

Będę podłączał ukłąd jak poniżej, mam nadzieje że dobrze.

Mam jeszcze dwa pytania:
1. Jak będę chciał podłączyć dodatkowy układ sterowany przekaźnikiem ale nie sterowany przyciskiem od halogenów mogę go tak wpiąć jak na rysunku (zielone)
2. Jaki dać bezpiecznik; na same halogeny wychodzi (przy 60W) 10A. Gdy będę chciał coś podpiąć jeszcze to wepnę tak jak w pytaniu 1. Więc 15A moze byc ?



 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Lis 2010, 18:05   

pawel30w napisał/a:
Będę podłączał ukłąd jak poniżej, mam nadzieje że dobrze.
Niedobrze,,,
Cytat:
2. Jaki dać bezpiecznik; na same halogeny wychodzi (przy 60W) 10A. Gdy będę chciał coś podpiąć jeszcze to wepnę tak jak w pytaniu 1. Więc 15A moze byc ?
Jak chcesz jeszcze coś innego niż halogeny to musisz drugi układ na przekaźniku zbudować i podłączyć to co chcesz zamiast halogenów.


Nie bez powodów zamianiłem bezpiecznik z halogenem miejscami, bezpiecznik ma być możliwie najbliżej tego miejsca w który się wpoiłeś w instalacje, jak bezpośrednio przy klemie to ma być możliwie krótki przewód klema-bezpiecznik.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
pawel182 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 440
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Lis 2010, 22:03   

A nie prościej było zrobić tak jak w oryginalnej instalacji? Halogeny są załączane tylko seryjnym włącznikiem świateł bez żadnego przekaźnika.

PS.co to ma być za dodatkowy ukłąd, którym chcesz sterować? Czy to tajemnica puki co? :)
_________________
Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność :)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Lis 2010, 22:05   

pawel182, im mniejszy prąd przełącza przełącznik tym dłużej posłuży,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 5 Lis 2010, 23:57   

pawel182 napisał/a:
A nie prościej było zrobić tak jak w oryginalnej instalacji? Halogeny są załączane tylko seryjnym włącznikiem świateł bez żadnego przekaźnika.
Nie byłbym tego taki pewien...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
pawel182 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 440
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Lis 2010, 07:33   

Parzych napisał/a:
pawel182 napisał/a:
A nie prościej było zrobić tak jak w oryginalnej instalacji? Halogeny są załączane tylko seryjnym włącznikiem świateł bez żadnego przekaźnika.
Nie byłbym tego taki pewien...



Uzasadnij swoja wypowiedź tylko bez gdybania :) Pokaż przekaźnik :)

[ Dodano: Sob Lis 06, 2010 07:35 ]
JoeMix napisał/a:
pawel182, im mniejszy prąd przełącza przełącznik tym dłużej posłuży,,,



Wiadomo ale nie tylko to sie liczy. Dużą role odgrywa tez charakter jaki ma obciążenie.
_________________
Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność :)
 
 
Docio 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Zbyszek
Wiek: 60
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 125
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Lis 2010, 08:31   

pawel182 napisał/a:
A nie prościej było zrobić tak jak w oryginalnej instalacji? Halogeny są załączane tylko seryjnym włącznikiem świateł bez żadnego przekaźnika.


Oczywiście, że można. :) Jednak konieczne byłoby pociągnięcie niezależnych przewodów a jak sam pawel30w pisze, chce on się podpiąć pod II pozycję stacyjki. Kabelek ten jest według mnie zbyt cienki aby podołać takiemu dodatkowemu obciążeniu. Sama stacyjka też może nie wytrzymać. W końcu stacyjka zasila przekaźniki, które załączają poszczególne obwody.
Jest jeszcze inny aspekt a mianowicie prąd pobierany. Akumulator i alternator będzie dawał prąd na odbiornik aż do swojego maksimum. Jeśli na jednym przewodziw odbiorniki pobierają 5A to tyle tam jest obecnych. Jeśli się coś do tego przewodu dołączy i zapotrzebowanie skoczy do 10A to zaczynają się problemy. Aby taki prąd "poszedł" musi zostać spełnionych kilka warunków, które są doskonale wytłumaczone w dziale Car Audio przy podłączaniu wzmacniaczy. Nie wolno jednak zapomnieć, że na tym przewodzie będzie obecne 10A i moze on się po prostu zacząć fajczyć. Jeśli dodatkowo będzie to przewód zasilający przekaźniki (II pozycja), które mają obwody sterujące zaprojektowane na prąd o wielkości np. 5A to przy obecności 10A i one pójdą z dymem.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Lis 2010, 09:07   

Obejrzycie sobie druciki w bezpiecznikach a potem mówicie o przekroju przewodów i ich fajczeniu,,, po prostu przełączanie 10A bezpośrednio przełącznikiem jest chore,,, to tak samo jak byś autem jeździł tylko na biegu bezpośrednim (w dzisiejszych skrzynkach coś około trójki) - można, tylko po co się męczyć.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
pawel182 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 440
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Lis 2010, 16:04   

JoeMix napisał/a:
Obejrzycie sobie druciki w bezpiecznikach a potem mówicie o przekroju przewodów i ich fajczeniu,,, po prostu przełączanie 10A bezpośrednio przełącznikiem jest chore,,, to tak samo jak byś autem jeździł tylko na biegu bezpośrednim (w dzisiejszych skrzynkach coś około trójki) - można, tylko po co się męczyć.



Ale czemu chore? Nic nie jest chore pod warunkiem że wszystko jest dobrze dobrane a jeśli dalej uważasz że to chore to proponuje napisać list do inżynierów Forda czemu w MK6 nie dali przekaźnika do bezpośredniego zasilania halogenów :)
Poza tym 10A przy napięciu 12V DC to wcale nie jest aż tak dużo. Co prawda nie w samochodach ale przypatrz się jakie obciążenia przenoszą np włączniki w szafach sterowniczych czy rozdzielniach (np ok 300A przy napięciu 400V AC)
Poniżej masz fragment instalacji halogenów w MK6 przed FL.
_________________
Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.