[MK4] Falowanie obrotów |
Autor |
Wiadomość |
siesiek26
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 13 Cze 2007 Posty: 5 Skąd: brzesko
|
Wysłany: 3 Lis 2009, 17:17 [MK4] Falowanie obrotów
|
|
|
witam ,mam problem ,po odpaleniu silnika zaczynają falować obroty tak przez 10 sekund póżniej się stabilizują (bez znaczenia czy ciepły ,czy zimny),czasami jak chodzi na wolnych obrotach nagle go przydusi po czym wyrównuje.sprawdziłem silniczek krokowy i czujnik położenia przepustnicy wydaje mi się ze są ok..problem zauważyłem kilka tygodni po założeniu gazu sekwencji(czy może mieć to związek).dzieje się to jak silnik pracuje na benzynie, przy pracy na gazie na razie nie zauważyłem ,co ew jeszcze sprawdzić.a jeszcze jedno zdarzyło sią ze jadąc po mieście sam z siebie gaśnie.
Kod: | Proszę tagować tematy i używać szukajki,
bo o falowaniu obrotów było już sporo napisane.
- trzeci |
|
Ostatnio zmieniony przez trzeci 3 Lis 2009, 18:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
marioweneza
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 3 Skąd: rybnik
|
Wysłany: 9 Kwi 2010, 16:46
|
|
|
Witam.Gdzie znajduje się silnik krokowy w mk4-1.25 i jak go czyścić.Proszę o pomoc bo moja fiesta gdy jest zimna gaśnie na wolnych obtotach.... |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 9 Kwi 2010, 17:48
|
|
|
marioweneza, poczytaj sobie poradniki w podwieszonych tematach mechaniki i elektryki + użyj szukajki. Wszystkiego się dowiesz.
Nie wiem czy znajdzie się chętny do opisywania tego setny raz. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
 |
Bochun

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 27 Kwi 2012 Posty: 25 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 5 Cze 2012, 23:32
|
|
|
Witam, pozwolę sobie odświeżyć nieco temat...
Mk4, 1996r, benzyna 1.3, 44kW (60KM) endura
Świeżo wymienione:
- termostat;
- uszczelka klawiatury;
- świece;
- przewody świec;
- olej i filtr oleju;
Filtr powietrza niby jeszcze ok (wg gościa, który wymieniał olej);
Akumulator był odłączany.
Objawy (po wymianie w/w elementów jakby intensywniejsze):
- zimny/ciepły silnik - po odpaleniu chodzi dość ładnie i równo (krokowiec wymieniony na nowy przez poprzedniego właściciela, co sugeruje, że już szukał przyczyn opisywanego tu problemu);
- podczas jazdy na luzie lub sprzęgle (np.: dojazd do skrzyżowania) wyraźnie słyszalne miarowe falowanie obrotów (raczej jakby w górę, a więc tak jakbym sobie jadąc na luzie systematycznie i często, ale dość miarowo naciskał i puszczał pedał gazu);
- na etapie dogrzewania silnika wyraźne wyczuwalne spadki mocy na biegach 2-5 pomiędzy pewnymi wartościami obrotów (wartości nie znam bo nie posiadam obrotomierza- na oko między 1500, a 2500 ). Poniżej wartości dolnej i powyżej pewnej wartości górnej silnik pracuje równo. Wygląda to tak jakby w pewnym zakresie obrotów nie działał któryś z garów (niestety bardzo niemiarodajne, czasem tylko odczuwalny brak przyśpieszenia, a czasem wręcz szarpanie autem). Odnoszę wrażenie, że zjawisko jest intensywniejsze gdy jest wilgotno (deszczowy dzień) lub gdy mam włączony nawiew (z reguły jedno wynikało z drugiego ).
Na dobrze nagrzanym silniku (gdy już załączała się dmuchawa) objawy zdecydowanie słabsze, lub brak.
- na etapie dogrzewania, gdy podjadę np. do świateł i dam całkowity luz stojąc, zdarza się mocne wahnięcie obrotów w dół, aż do zapalenia lampek kontrolnych lub zgaśnięcia auta.
- spalanie w trybie miejskim (krótkie odcinki, więcej stania lub ślimaczenia niż jazdy) bardzo wysokie (ok 11,5 l/100km-przed wymianą termostatu, teraz po wskaźniku paliwa wiedzę, że będzie podobnie );
- spalanie na trasie (Vmax - 120 km/h) 5,8 - 6,0 l/100km
Czy na podstawie powyższych objawów, ktoś z Was jest w stanie w miarę dokładnie określić przyczynę, tak by nie wymieniać wszystkiego po kolei???
Znalazłem tu na forum kilka kluczowych przyczyn problemów z obrotami:
- silnik krokowy;
- przepływomierz;
- czujnik położenia przepustnicy;
- cewki;
- sonda lambda;
- dziurawe wężyki, a nawet zużyte sprzęgło...
Może komuś z Was uda się ustalić główną przyczynę na podstawie mojego opisu?!
Dziękuję i pozdrawiam |
_________________ ...nie oglądaj się za siebie, bo Ci ktoś z przodu przypi......;) |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 6 Cze 2012, 08:25
|
|
|
Bochun napisał/a: | na etapie dogrzewania silnika wyraźne wyczuwalne spadki mocy na biegach 2-5 pomiędzy pewnymi wartościami obrotów (wartości nie znam bo nie posiadam obrotomierza- na oko między 1500, a 2500 ). |
przewody wn |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Bochun

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 27 Kwi 2012 Posty: 25 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 6 Cze 2012, 09:09
|
|
|
Marcin napisał/a: |
przewody wn |
Jeśli masz na myśli przewody napięciowe idące od cewki do świec to zakupiłem nowe.
Wymieniał je mechanik, więc zakładam, że zrobił to dobrze...
Oczywiście dopuszczam fakt, że kupiłem jakiś feler, lub gdzieś nie ma styku...może znasz jakieś "patenty" na sprawdzenie poprawności działania takich przewodów? |
_________________ ...nie oglądaj się za siebie, bo Ci ktoś z przodu przypi......;) |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Cze 2012, 09:23
|
|
|
No to po raz kolejny w mk4,,, czy odpięcie VSS'a daje jakieś zmiany? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Bochun

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 27 Kwi 2012 Posty: 25 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 6 Cze 2012, 15:19
|
|
|
JoeMix napisał/a: | No to po raz kolejny w mk4,,, czy odpięcie VSS'a daje jakieś zmiany? |
Jak tylko uda mi się to sprawdzić napiszę |
_________________ ...nie oglądaj się za siebie, bo Ci ktoś z przodu przypi......;) |
|
|
|
 |
Roni71

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 53 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 142 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 29 Cze 2012, 11:06
|
|
|
a gdzie jest ten VSS i rozumiem odpiąć go przy pracujęcym silniku ? jaki ma to efekt dać ? |
_________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Cze 2012, 11:24
|
|
|
VSS to czujnik prędkości jazdy,,, wkręcony jest w skrzynię, w niego jest wkręcona linka (jak jest), chodzi o to żeby go odpiąć (odczepić kostkę) i jeździć z odłączonym, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Roni71

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 53 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 142 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 29 Cze 2012, 11:27
|
|
|
brzmi ciekawie , a jest do niego (VSS) dostęp od góry(spod maski) bo tam strasznie ciasno i mniej więcej po której stronie go szukać ? |
_________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Cze 2012, 11:31
|
|
|
To już niech ktoś kto ma mk4 się wypowie, wydaje mi się ze łapą powinno się sięgnąć od góry,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 29 Cze 2012, 18:15
|
|
|
kostka (trójkątna na 3piny) od vss'a jest koło serwa od hamulców, nie trzeba grzebać ręką przy samym vss'ie w skrzyni. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Roni71

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 53 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 142 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 29 Cze 2012, 19:04
|
|
|
no i odpiąłęm ten czujnik ale niestety jak obroty się wachały mocno po depnięciu w pedał gazu i po wciśnięciu sprzęgła przy hamowaniu tak się obroty bujaja , więc to nie wina tego czujnika.....silnik krokowy podmieniłem na napewno dobry i też bez zmian uszczelka pod niego nowa ta gumowa (ala okulary) innej papierowej tam nie było i nie wiem czy być powinna w tym modelu (w serwisie powiedzieli że jest tylko ta gumowa) , sam już nie wiem gdzie szukać przyczyny bujania się obrotów.
przypomnę wachają się obroty jak stojąc depnę na pedeł gazu i puszczę to się wachają i po czasie stabilizują się i jest ok , to samo jak dojeżdżam do skrzyżowania i nacisnę pedał sprzęgła. |
_________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert |
|
|
|
 |
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 29 Cze 2012, 23:10
|
|
|
W moim aucie tez ostatnio wariowały obroty .
Oprócz vss wymieniłem też cpp i jest już ok.
Czasem może być przecież tak , że padną np . dwa czujniki )
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 30 Cze 2012, 23:38
|
|
|
Roni71 napisał/a: | co to te cpp i jak go sprawdzić |
Jest to czujnik położenia przepustnicy .
Ja mam auto z silnikiem takim jak w profilu i nie wiem jak się to ma do twojego modelu .
Na tym forum pewnie znajdziesz dane jak sprawdzić cpp z twojego auta .
Może nawet jest to podobne ustrojstwo ?
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30 Cze 2012, 23:46
|
|
|
Roni71, Nie rób siary dziadek wysil łepetyne wszak tyle tu pisali o tym |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
Bochun

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 27 Kwi 2012 Posty: 25 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 1 Lip 2012, 18:19
|
|
|
Bochun napisał/a: | - na etapie dogrzewania silnika wyraźne wyczuwalne spadki mocy na biegach 2-5 pomiędzy pewnymi wartościami obrotów (wartości nie znam bo nie posiadam obrotomierza- na oko między 1500, a 2500 ). Poniżej wartości dolnej i powyżej pewnej wartości górnej silnik pracuje równo. Wygląda to tak jakby w pewnym zakresie obrotów nie działał któryś z garów (niestety bardzo niemiarodajne, czasem tylko odczuwalny brak przyśpieszenia, a czasem wręcz szarpanie autem). Odnoszę wrażenie, że zjawisko jest intensywniejsze gdy jest wilgotno (deszczowy dzień) lub gdy mam włączony nawiew (z reguły jedno wynikało z drugiego ).
Na dobrze nagrzanym silniku (gdy już załączała się dmuchawa) objawy zdecydowanie słabsze, lub brak. |
Poprawka.
Stan nagrzania silnika wydaje się nie mieć znaczenia. Dziś jechałem z Kłodzka i na całym odcinku drogi na biegach 3 poniżej 40km/h, 4 poniżej 70km/h i na 5 poniżej 100km/h auto po prostu nie chciało jechać..tak jakby paliwo nie dochodziło. Musiałem redukować do niższego biegu i dać w pedał...wtedy szło
Co myślicie..filtr? pompa?...czy raczej coś przy wtryskach i sterowaniu?
JoeMix napisał/a: | No to po raz kolejny w mk4,,, czy odpięcie VSS'a daje jakieś zmiany? |
JoeMix czy wystarczy rozpięcie tej kostki do której idą przewody z VSS (photo), czy mam szukać podpięcia bezpośrednio do skrzynki z bezpiecznikami?
zdjęcie |
_________________ ...nie oglądaj się za siebie, bo Ci ktoś z przodu przypi......;) |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Lip 2012, 07:48
|
|
|
Bochun napisał/a: | JoeMix czy wystarczy rozpięcie tej kostki do której idą przewody z VSS (photo) | Tak, jeśli komputer ma "bzika" to wszystko "będzie grało",,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|