Przeróbka 1.6 104PS na 110PS |
Autor |
Wiadomość |
ciastek1985 [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Lip 2008, 00:00 Przeróbka 1.6 104PS na 110PS
|
|
|
Witam...Mam fiestę 104PS i rozbitą fiestę 110PS, czy ktoś wie jaka jest między nimi różnica ??? Co musiałbym przełożyć do mojej fiesty aby uzyskać 110PS ?? Potrzebuję dokładnych informacji. Z góry dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
mss

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Marcin
Wiek: 36 Dołączył: 24 Kwi 2008 Posty: 31 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 25 Lip 2008, 01:19
|
|
|
kolektor dolotowy, brak sondy w 110 i regulator dawki paliwa na scianie grodziowej. raz w zyciu widzialem 104, mam 110, tyle potrafie powiedziec. reszta na pewno cos dolozy od siebie |
_________________ 0-60 mph - 7.76 s
0-400m - 16.12 s
powered by Gtech |
|
|
|
 |
LOY
Członek Honorowy FKP

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 47 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 25 Lip 2008, 02:27
|
|
|
kolektor .komp dalej nie wiem ..aha jestesmy w polsce tu mamy konie mechaniczne a nie pferde starke |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
 |
wujek

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 53 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25 Lip 2008, 07:14
|
|
|
Przełóż wiązkę elektryczną razem z potencjometrem składu mieszanki (taka czarna kostka na ścianie grodziowej ze śrubką na środku), komputer. Jeśli masz kompletny wydech z wersji 110KM to też go przerzuć, łącznie z kolektorem lub tylko dwururką... w zależności jak będzie łatwiej. Po tych zabiegach powinieneś stać się posiadaczem Fiesty w wersji teoretycznie 110konnej.
Aha, prawdopodobnie w nowej instalacji elektrycznej nie znajdziesz kostki na elektrozawór do przewietrzania zbiornika. Wtedy wywal cały ten patent i zaślep otwory które po tym zostaną. |
|
|
|
 |
ciastek1985 [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Sie 2008, 23:32
|
|
|
A czy kolektor dolotowy muszę wymieniać ??? Czy ktoś z posiadaczy 110 konnej fiesty jest w stanie wrzucić zdjecie silnika na forum ??? |
|
|
|
 |
trzeci
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28 Sie 2008, 08:36
|
|
|
Zdjęcie silnika praktycznie nic Ci nie da.
Masz oba silniki do wglądu więc możesz łatwo wychwycić różnicę.
Bo to co je różni w komorze silnika to tylko potencjometr CO2/składu mieszanki, który wersja 110-konna ma ściance grodziowej, na lewo od EDISa.
Musisz go przerzucić do swojego silnika.
Reszty nie widać, czyli:
- dłuższych portek (czyli dwururki bez sondy lambda, którą zastępuje potencjometr CO2/składu mieszanki) w wersji 110 KM - do przełożenia
- innego kompa (masz go pod schowkiem, po stronie pasażera) - do przełożenia
To są te trzy rzeczy które musisz przełożyć.
Kolektora dolotowego nie musisz przekładać.
Druga sprawa, to jeśli znasz stan tego 110-konnego silnika i jest lepszy niż Twój 104-konny to pomyśl o przekładce całości.
A już napewno weż trochę gratów na zapas, albo nawet cały silnik zabezpiecz i przechowaj sobie.
Pozdro .... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
 |
ciastek1985 [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Wrz 2008, 23:06
|
|
|
Dzisiaj wziąłem się za przeróbkę na wersję z potencjometrem. Przełożyłem kompa, wiązkę elektryczną i potencjometr składu mieszanki, pojechałem na analizator spalin i ustawiłem CO2, wszystko ładnie chodzi. Teraz mam pytanie odnośnie odpowietrzania baku, z tego co mi wiadomo to przewód z baku do takiej puszki z wkładem węglowym która zanjduje się pod prawym reflektorem i wężyk jest także podłaczony do zaworku elektromagnetycznego, z tego co wiem ten zaworek już jest niepotrzebny, ale jak rozwiązać odpowietrzanie baku ??? chciałbym wywalić tą puszkę, ale co z tymi wężykami ??? Czy ktoś może mi dokładnie opisać jak jest to rozwiązane w wersji 110 koni ?? Jeszcze mi się przypomniało, jak najlepiej ustawić CO2 ?? Chodzi mi o zawartość tlenku, czy sugerować sie danymi które są podane w książce ?? (1% do 1,25% CO2) |
|
|
|
 |
michalck
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: kielce
|
Wysłany: 4 Wrz 2008, 19:10
|
|
|
panowie a jak w ogole rozrowznic ten silnik mam fiescine od niedawna i w zasadzie wiem tylko tyle ze jest to wesia xr2 silnik 1.6 i nic pozatym o silniku nie moge powiedziec bo nie interesowalem sie nigdy zabardzo tym samochodem |
|
|
|
 |
Tommur


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 4 Wrz 2008, 19:18
|
|
|
Zrób zdjecia komory silnika to ci pwiemy jaką masz wersję .
Sorki za OT |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
 |
ciastek1985 [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Wrz 2008, 23:45
|
|
|
michalck napisał/a: | panowie a jak w ogole rozrowznic ten silnik mam fiescine od niedawna i w zasadzie wiem tylko tyle ze jest to wesia xr2 silnik 1.6 i nic pozatym o silniku nie moge powiedziec bo nie interesowalem sie nigdy zabardzo tym samochodem |
Schyl się z przodu pod samochód i zobacz czy wystaje coś z kablem z układu wydechowego, jest to sonda lambda, występuje w wersji 104 konnej, a najlepiej zrób fotke silnika tak jak kolega napisał |
|
|
|
 |
michalck
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: kielce
|
Wysłany: 5 Wrz 2008, 15:59
|
|
|
rzeczywiscie jest sonda w kolektorze ale i tak zobaczcie
troche slaba jakosc ale takie mi sie udalo zrobic |
|
|
|
 |
|