Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Pasek napędzający pompę wody i wspomaganie
Autor Wiadomość
joker@
[Usunięty]

Wysłany: 1 Lip 2008, 22:12   [MK4] Pasek napędzający pompę wody i wspomaganie

Witam
Mam zagadke od czego zaczac wymieniac ten pasek jest tam dosc ciasno probowalem poluzowac alternator ale nie tedy droga,od gory wspomaganie zamontowane....wiec jak?
Ostatnio zmieniony przez trzeci 12 Lip 2012, 20:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
zenek213 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 39
Dołączył: 05 Maj 2008
Posty: 31
Skąd: Dębno
Wysłany: 3 Lip 2008, 21:17   

Witam!!! Trzeba odciagnąc rolkę napinacza. zakładamy klucz chyba 15 sam zobaczysz jaki i pokonujemy sprężysty opór dosyc duży krecąc odwrotnie do wskazówek czyli w lewo i wtedy pasek mozna zdjąc trzymajac odciagniety napinacz. A klucz zakladamy od dołu czyli trzeba podniesc samochód i spod spodu <8> . Łatwo nie bedzie :-) Pozdr.
 
 
 
Bochun 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 27 Kwi 2012
Posty: 25
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10 Lip 2012, 14:09   

zenek213 napisał/a:
Witam!!! Trzeba odciagnąc rolkę napinacza. zakładamy klucz chyba 15 sam zobaczysz jaki i pokonujemy sprężysty opór dosyc duży krecąc odwrotnie do wskazówek czyli w lewo i wtedy pasek mozna zdjąc trzymajac odciagniety napinacz. A klucz zakladamy od dołu czyli trzeba podniesc samochód i spod spodu <8> . Łatwo nie bedzie :-) Pozdr.


Czy w mk4 1.3i Endura 60KM 96r. sytuacja wygląda tak samo? Tzn, dojście tylko od spodu? Czy może da się wymienić pasek klinowy z dostępem tylko od góry?
_________________
...nie oglądaj się za siebie, bo Ci ktoś z przodu przypi......;)
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 11 Lip 2012, 21:56   

podepne się, bo chcę zmienić pompę i będę musiał zdjąc tez pasek więc bardzo prosze o wiecej informacji jak powinno się zdjąć pasek i jak go potem założyc, jak go napiąć odpowiednio
 
 
Bochun 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 27 Kwi 2012
Posty: 25
Skąd: Wrocław
Wysłany: 12 Lip 2012, 14:41   Mk 4, 1.3i endura 60KM (44kW) - Wymiana paska klinowego

DewREW napisał/a:
podepne się, bo chcę zmienić pompę i będę musiał zdjąc tez pasek więc bardzo prosze o wiecej informacji jak powinno się zdjąć pasek i jak go potem założyć, jak go napiąć odpowiednio



Witaj,

Ja niestety nie doczekałem się odpowiedzi, więc zmuszony byłem uderzyć do mechanika, bo przede mną wyjazd urlopowy. Tam się trochę zdenerwowałem bo okazało się, że wymiana paska klinowego w naszym modelu jest dość prosta, gdyż mamy automatyczny napinacz. :jupi: Na szczęście za wymianę zapłaciłem tylko 30zł...więc wyszło jak za przysłowiową "flachę". A teraz postaram się "sprzedać" świeżo nabytą wiedzę dla potomności old

Aby zdjąć pasek klinowy należy:

    1a. Odkręcić górną śrubkę od osłony rolki pompy i unieść osłonkę do góry by uzyskać swobodny dostęp do paska na tej rolce;
    2a. zapamiętujemy ułożenie paska :rotfl:
    3a. używając płasko-oczkowego klucza (na oko 16) nakładamy go na śrubę od rolki napinacza (najlepiej od spodu - to ta najniżej położona gładka rolka - ale tu się jeszcze upewnię bo piszę z głowy :-) ) i dociskamy w stronę wnętrza auta (cała rolka powinna się przesunąć luzując pasek;
    4a. ściągamy pasek z pozostałych rolek;







Założenie wygląda bardzo podobnie, tylko w odwrotnej kolejności:

    1b. nakładamy pasek zaczynając od rolek z wyżłobieniami, oczywiście zgodnie z zapamiętanym wcześniej ułożeniem <8>
    2b. naciągamy rolkę napinacza i nakładamy pasek na pozostałe rolki - w tym napinacz;
    3b. puszczamy napinacz sprawdzając czy pasek dobrze ułożył się na każdej rolce;
    4b. dokręcamy osłonke rolki pompy;


I z grubsza tyle - tak to zapamiętałem :)

Oczywiście jeśli pominąłem jakiś ważny szczegół proszę kolegów o sprostowanie bowiem byłem tylko obserwatorem, a nie wykonawcą <8>
_________________
...nie oglądaj się za siebie, bo Ci ktoś z przodu przypi......;)
Ostatnio zmieniony przez Bochun 16 Sie 2012, 23:11, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 13 Lip 2012, 13:26   

u mnie wygląda to w ten sposób:


1 - to pompa gdzie muszę się dostać, żeby ją wymienić, po zdjęciu paska odkręcam te śruby i mam pompe w rece??
2 - to napinacz??
3 - to rolka alternatora
4 - a to jest sruba mocująca oslonę alternatora, której polozenie nalezy zapamietać, następnie poluznic i pchac w stronę samochodu aż pasek zejdzie??

jak widać na zdjęciu, ładnie skapuje z pompy, po dolnej rolce i na ziemię..
 
 
Bochun 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 27 Kwi 2012
Posty: 25
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13 Lip 2012, 13:35   

DewREW u mnie to wygląda zupełnie inaczej (może jeszcze dziś uda mi się wrzucić foto). Więc niestety mój opis nie pasuje :| .
_________________
...nie oglądaj się za siebie, bo Ci ktoś z przodu przypi......;)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 15 Lip 2012, 13:44   

DewREW napisał/a:
1 - to pompa gdzie muszę się dostać, żeby ją wymienić, po zdjęciu paska odkręcam te śruby i mam pompe w rece??
Tak, to pompa, jak odkręcisz te śruby co widać to zejdzie Ci kółko napędowe, pompa jest śrubami do bloku przykręcona,,,
DewREW napisał/a:
2 - to napinacz??
Tak, to koło pasowe wału korbowego silnika (napędowe) - nie masz tam nigdzie napinacza ani żadnej rolki.
DewREW napisał/a:
3 - to rolka alternatora
Tak, wirnik alternatora
DewREW napisał/a:
4 - a to jest sruba mocująca oslonę alternatora, której polozenie nalezy zapamietać, następnie poluznic i pchac w stronę samochodu aż pasek zejdzie??
Tak, to śruba od regulacji naciągu, luzujesz przysuwasz alternator do silnika (jak by nie chciał się ruszyć to na dole śruby na "zawiasie" lekko luzujesz) i pasek zdejmujesz,,, położenia śruby mnie musisz zaznaczać bo przy montażu pasek odpowiednio trzeba naciągnąć a nie przykręcić "tak samo jak był",,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 17 Lip 2012, 20:20   

pompa zmieniona, ale po zakreceniu silnikiem po 15minutach skaplo 5 kropelek na karton... wiec dalej dupa...
po zmontowaniu wyglada to w taki sposób jak na filmie. czy moze jakiś dzwięk lub cokolwiek wzbudza podejrzenia?
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
--

wiem co kapie i skąd. Kapie olej i kapie stąd:

co tam przepuszcza?
Ostatnio zmieniony przez DewREW 18 Lip 2012, 00:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4011
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 17 Lip 2012, 22:50   

hm, simmering wału?
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 17 Lip 2012, 23:00   

tydzien temu ponoc został wymieniony (tzn auto zostalo oddane do mechanika i stary został mi pokazany). wiec....
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Lip 2012, 23:25   

DewREW napisał/a:
http://www.sendspace.pl/f...0a045b8cf710f84
Esa trzeba wysłać :|
DewREW napisał/a:
tydzien temu ponoc został wymieniony (tzn auto zostalo oddane do mechanika i stary został mi pokazany). wiec....
Więc jedź do niego i mu pokaż jak spaprał robotę, niech poprawi,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 18 Lip 2012, 00:02   

w sumie to chyab wymiana tego simeringu nie jest bardziej skomplikowana od wymiany pompy wody, wystarczy chyba tylko odkrecic to kolo pasowe... szkoda ze nie wiedziałem tego wczesniej bo zaplacilem za te "naprawe" ponad stówke. i do tego dalej leje. a moze to leje się przez to polkole miski olejowej? jakto wykluczyc..

poprawiony link
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Lip 2012, 06:56   

DewREW napisał/a:
czy moze jakiś dzwięk lub cokolwiek wzbudza podejrzenia?
Nie, wydaje się OK.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 18 Lip 2012, 09:49   

a co z tym wyciekiem? moze byc tak ze leje się z półkola na misce olejowej, a nie tego simeringu na wale?
Powiedziano mi że to nie simering na wale, bo to wał jest czysty i koło pasowe tez, ze to wybija chyba spod miski olejowej , na tych polkolistych uszczelkach, mozliwe ?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Lip 2012, 11:50   

Możliwe,,, skoro leci, to możliwe,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4011
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 18 Lip 2012, 12:57   

DewREW, a jak wygląda silnik nad tamtym miejscem? Bo ja też tak uszczelki wymieniałem i okazalo się, że leciało przede wszystkim z uszczelki pokrywy zaworów :P
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 18 Lip 2012, 18:08   

nie, uszczelka pokrywy zaworow zdecydowanie odpada, raz ze nie ma tam wycieku a dwa ze przed rokiem zostala wymieniona. cieklo z walu, simmering wymieniony, cieklo z pompy wody - pompa zmieniona, cieknie spod michy wiec wypadaloby jeszcze to ruszyc ale to ponoc koszt 200zł. da rade to zrobic samemu w domowych warunkach.. ?
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4011
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 18 Lip 2012, 18:56   

DewREW, w zetecu bez większego bólu wymieniłem używając lewarka :)
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 19 Lip 2012, 18:16   

zetec, a endura chyba jednak sie roznia.. a nie wiele informacji w kwesti tego drugiego stad pytanie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 10:01
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK3] Jak wymienić pompę wody ?
piotr-etype Mechanika ogólna 15 1 Lip 2013, 23:05
Marek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.