[MK4] Pasek napędzający pompę wody i wspomaganie |
Autor |
Wiadomość |
joker@ [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Lip 2008, 22:12 [MK4] Pasek napędzający pompę wody i wspomaganie
|
|
|
Witam
Mam zagadke od czego zaczac wymieniac ten pasek jest tam dosc ciasno probowalem poluzowac alternator ale nie tedy droga,od gory wspomaganie zamontowane....wiec jak? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 12 Lip 2012, 20:21, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
zenek213
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 31 Skąd: Dębno
|
Wysłany: 3 Lip 2008, 21:17
|
|
|
Witam!!! Trzeba odciagnąc rolkę napinacza. zakładamy klucz chyba 15 sam zobaczysz jaki i pokonujemy sprężysty opór dosyc duży krecąc odwrotnie do wskazówek czyli w lewo i wtedy pasek mozna zdjąc trzymajac odciagniety napinacz. A klucz zakladamy od dołu czyli trzeba podniesc samochód i spod spodu . Łatwo nie bedzie Pozdr. |
|
|
|
 |
Bochun

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 27 Kwi 2012 Posty: 25 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10 Lip 2012, 14:09
|
|
|
zenek213 napisał/a: | Witam!!! Trzeba odciagnąc rolkę napinacza. zakładamy klucz chyba 15 sam zobaczysz jaki i pokonujemy sprężysty opór dosyc duży krecąc odwrotnie do wskazówek czyli w lewo i wtedy pasek mozna zdjąc trzymajac odciagniety napinacz. A klucz zakladamy od dołu czyli trzeba podniesc samochód i spod spodu . Łatwo nie bedzie Pozdr. |
Czy w mk4 1.3i Endura 60KM 96r. sytuacja wygląda tak samo? Tzn, dojście tylko od spodu? Czy może da się wymienić pasek klinowy z dostępem tylko od góry? |
_________________ ...nie oglądaj się za siebie, bo Ci ktoś z przodu przypi......;) |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 11 Lip 2012, 21:56
|
|
|
podepne się, bo chcę zmienić pompę i będę musiał zdjąc tez pasek więc bardzo prosze o wiecej informacji jak powinno się zdjąć pasek i jak go potem założyc, jak go napiąć odpowiednio |
|
|
|
 |
Bochun

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 27 Kwi 2012 Posty: 25 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12 Lip 2012, 14:41 Mk 4, 1.3i endura 60KM (44kW) - Wymiana paska klinowego
|
|
|
DewREW napisał/a: | podepne się, bo chcę zmienić pompę i będę musiał zdjąc tez pasek więc bardzo prosze o wiecej informacji jak powinno się zdjąć pasek i jak go potem założyć, jak go napiąć odpowiednio |
Witaj,
Ja niestety nie doczekałem się odpowiedzi, więc zmuszony byłem uderzyć do mechanika, bo przede mną wyjazd urlopowy. Tam się trochę zdenerwowałem bo okazało się, że wymiana paska klinowego w naszym modelu jest dość prosta, gdyż mamy automatyczny napinacz. Na szczęście za wymianę zapłaciłem tylko 30zł...więc wyszło jak za przysłowiową "flachę". A teraz postaram się "sprzedać" świeżo nabytą wiedzę dla potomności
Aby zdjąć pasek klinowy należy:
1a. Odkręcić górną śrubkę od osłony rolki pompy i unieść osłonkę do góry by uzyskać swobodny dostęp do paska na tej rolce;
2a. zapamiętujemy ułożenie paska
3a. używając płasko-oczkowego klucza (na oko 16) nakładamy go na śrubę od rolki napinacza (najlepiej od spodu - to ta najniżej położona gładka rolka - ale tu się jeszcze upewnię bo piszę z głowy ) i dociskamy w stronę wnętrza auta (cała rolka powinna się przesunąć luzując pasek;
4a. ściągamy pasek z pozostałych rolek;
Założenie wygląda bardzo podobnie, tylko w odwrotnej kolejności:
1b. nakładamy pasek zaczynając od rolek z wyżłobieniami, oczywiście zgodnie z zapamiętanym wcześniej ułożeniem
2b. naciągamy rolkę napinacza i nakładamy pasek na pozostałe rolki - w tym napinacz;
3b. puszczamy napinacz sprawdzając czy pasek dobrze ułożył się na każdej rolce;
4b. dokręcamy osłonke rolki pompy;
I z grubsza tyle - tak to zapamiętałem
Oczywiście jeśli pominąłem jakiś ważny szczegół proszę kolegów o sprostowanie bowiem byłem tylko obserwatorem, a nie wykonawcą |
_________________ ...nie oglądaj się za siebie, bo Ci ktoś z przodu przypi......;) |
Ostatnio zmieniony przez Bochun 16 Sie 2012, 23:11, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 13 Lip 2012, 13:26
|
|
|
u mnie wygląda to w ten sposób:
1 - to pompa gdzie muszę się dostać, żeby ją wymienić, po zdjęciu paska odkręcam te śruby i mam pompe w rece??
2 - to napinacz??
3 - to rolka alternatora
4 - a to jest sruba mocująca oslonę alternatora, której polozenie nalezy zapamietać, następnie poluznic i pchac w stronę samochodu aż pasek zejdzie??
jak widać na zdjęciu, ładnie skapuje z pompy, po dolnej rolce i na ziemię.. |
|
|
|
 |
Bochun

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 27 Kwi 2012 Posty: 25 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13 Lip 2012, 13:35
|
|
|
DewREW u mnie to wygląda zupełnie inaczej (może jeszcze dziś uda mi się wrzucić foto). Więc niestety mój opis nie pasuje . |
_________________ ...nie oglądaj się za siebie, bo Ci ktoś z przodu przypi......;) |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Lip 2012, 13:44
|
|
|
DewREW napisał/a: | 1 - to pompa gdzie muszę się dostać, żeby ją wymienić, po zdjęciu paska odkręcam te śruby i mam pompe w rece?? | Tak, to pompa, jak odkręcisz te śruby co widać to zejdzie Ci kółko napędowe, pompa jest śrubami do bloku przykręcona,,, DewREW napisał/a: | 2 - to napinacz?? | Tak, to koło pasowe wału korbowego silnika (napędowe) - nie masz tam nigdzie napinacza ani żadnej rolki. DewREW napisał/a: | 3 - to rolka alternatora | Tak, wirnik alternatora DewREW napisał/a: | 4 - a to jest sruba mocująca oslonę alternatora, której polozenie nalezy zapamietać, następnie poluznic i pchac w stronę samochodu aż pasek zejdzie?? | Tak, to śruba od regulacji naciągu, luzujesz przysuwasz alternator do silnika (jak by nie chciał się ruszyć to na dole śruby na "zawiasie" lekko luzujesz) i pasek zdejmujesz,,, położenia śruby mnie musisz zaznaczać bo przy montażu pasek odpowiednio trzeba naciągnąć a nie przykręcić "tak samo jak był",,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 17 Lip 2012, 20:20
|
|
|
pompa zmieniona, ale po zakreceniu silnikiem po 15minutach skaplo 5 kropelek na karton... wiec dalej dupa...
po zmontowaniu wyglada to w taki sposób jak na filmie. czy moze jakiś dzwięk lub cokolwiek wzbudza podejrzenia?
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
--
wiem co kapie i skąd. Kapie olej i kapie stąd:
co tam przepuszcza? |
Ostatnio zmieniony przez DewREW 18 Lip 2012, 00:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 17 Lip 2012, 22:50
|
|
|
hm, simmering wału? |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 17 Lip 2012, 23:00
|
|
|
tydzien temu ponoc został wymieniony (tzn auto zostalo oddane do mechanika i stary został mi pokazany). wiec.... |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Lip 2012, 23:25
|
|
|
DewREW napisał/a: | http://www.sendspace.pl/f...0a045b8cf710f84 | Esa trzeba wysłać DewREW napisał/a: | tydzien temu ponoc został wymieniony (tzn auto zostalo oddane do mechanika i stary został mi pokazany). wiec.... | Więc jedź do niego i mu pokaż jak spaprał robotę, niech poprawi,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 18 Lip 2012, 00:02
|
|
|
w sumie to chyab wymiana tego simeringu nie jest bardziej skomplikowana od wymiany pompy wody, wystarczy chyba tylko odkrecic to kolo pasowe... szkoda ze nie wiedziałem tego wczesniej bo zaplacilem za te "naprawe" ponad stówke. i do tego dalej leje. a moze to leje się przez to polkole miski olejowej? jakto wykluczyc..
poprawiony link |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Lip 2012, 06:56
|
|
|
DewREW napisał/a: | czy moze jakiś dzwięk lub cokolwiek wzbudza podejrzenia? | Nie, wydaje się OK. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 18 Lip 2012, 09:49
|
|
|
a co z tym wyciekiem? moze byc tak ze leje się z półkola na misce olejowej, a nie tego simeringu na wale?
Powiedziano mi że to nie simering na wale, bo to wał jest czysty i koło pasowe tez, ze to wybija chyba spod miski olejowej , na tych polkolistych uszczelkach, mozliwe ? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Lip 2012, 11:50
|
|
|
Możliwe,,, skoro leci, to możliwe,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 18 Lip 2012, 12:57
|
|
|
DewREW, a jak wygląda silnik nad tamtym miejscem? Bo ja też tak uszczelki wymieniałem i okazalo się, że leciało przede wszystkim z uszczelki pokrywy zaworów |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 18 Lip 2012, 18:08
|
|
|
nie, uszczelka pokrywy zaworow zdecydowanie odpada, raz ze nie ma tam wycieku a dwa ze przed rokiem zostala wymieniona. cieklo z walu, simmering wymieniony, cieklo z pompy wody - pompa zmieniona, cieknie spod michy wiec wypadaloby jeszcze to ruszyc ale to ponoc koszt 200zł. da rade to zrobic samemu w domowych warunkach.. ? |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 18 Lip 2012, 18:56
|
|
|
DewREW, w zetecu bez większego bólu wymieniłem używając lewarka |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 19 Lip 2012, 18:16
|
|
|
zetec, a endura chyba jednak sie roznia.. a nie wiele informacji w kwesti tego drugiego stad pytanie. |
|
|
|
 |
|