| 
		[MK5] Instalacja LPG do 1.25 16V ? | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 szczur  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`01 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Michał 
                  Dołączył: 02 Kwi 2008 Posty: 67 Skąd: Izbica/Zamość 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Cze 2008,  12:14   [MK5] Instalacja LPG do 1.25 16V ?
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam,
 
moja fiestka:
 
rocznik 2001,
 
silnik    1,25 Zetec 16V,
 
3 drzwiowa,
 
filtr powietrza stożkowy,
 
kolektor plastikowy.
 
 
Chcę założyć do niej gaz. W jednym z serwisów usłyszałem co następuje.
 
Instalacja LPG - sekwencja. Cena 2500. Zbiornik montowany w miejsce koła na dodatkowe dwie śruby (przewiercenie podłogi).
 
Rodzaj instalacji. Coś podobnego do BRC tylko nie byli w stanie mi określić co to jest dokładnie. Podobno zmienili dostawce i jeszcze nie widzieli tego na oczy.
 
 
Może ktoś słyszał coś o takiej instalacji i może coś doradzić. | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 3 Paź 2012,  19:28, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 SpiderMAN  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Michał 
                  Wiek: 47  Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 687 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Cze 2008,  12:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czarodziejska kula jak to już było pisane, jest rozbita... Na podstawie takich szczątkowych danych ktokolwiek tutaj ma wysnuć opinię...
 
Pogrzało?        | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bordo [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Cze 2008,  13:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               szczur,  	  | szczur napisał/a: | 	 		  |  Coś podobnego do BRC tylko nie byli w stanie mi określić co to jest dokładnie. Podobno zmienili dostawce i jeszcze nie widzieli tego na oczy.  | 	   Zatem pewnym jest, że Koledzy Forumowicze też "tego" nie widzieli na oczy. Popatrz może za sekwencją Stag 300...jest bardziej popularna. Stożek nie będzie sprzyjał poprawnemu działaniu instalki.    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Przemoo86  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`04 
                  Wersja: Gold 
                  Silnik: 1.4TDCi/68KM 
                  Imię: Przemek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 17 Mar 2008 Posty: 25 Skąd: Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Cze 2008,  20:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ja od około 3 miesięcy mam BRC SEQ24 i jestem BAAAAAARDZO zadowolony    mam już na niej zrobione ponad 15tys i jak do tej pory jest poprostu rewelacyjna! tankując dobrej jakości gaz, osiągi są lepsze niż na benzynie i to bez żadnej ściemy    co prawda 2900zł trzeba było dać ale jak teraz patrzę na ceny benzyny i gazu to nie żałuję ani złotówki wydanej na instalkę, więc do Ciebie tez polecam BRC, pozdroo | 
             
						
				_________________ Czarna Strzała ------> | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szynszyl  		  
		 
         EKSTERMINATOR
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 51  Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Cze 2008,  21:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Przemoo86, a ja ok. 24.000 i jeszcze bardziej niż happy | 
             
						
				_________________ 1% dla mojego syna | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Cze 2008,  22:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | hm wszystko jedno co byle sekwencyjny . Może być lovato jak cię stać to BRC . żadnych instalek z tzw "palniczkiem" czyli mikserem . Co do elektroniki to STAG jest fany bo jest bez problemu dostępny interfejs i oprogramowanie . Co do stożka to mimo iż nie lubie tego w autach i uważam że po stożku auto ma gorsze osiągi to powiem uczciwe że stożek problemów przy sekwencji robić nie może . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szczur  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`01 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Michał 
                  Dołączył: 02 Kwi 2008 Posty: 67 Skąd: Izbica/Zamość 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Cze 2008,  21:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzięki za odpowiedzi i opinie.
 
Byłem w innym serwisie. Zaproponowali mi instalację z sekwencją za tą samą cenę ze sterownikiem STAG300, podwieszany zbiornik około 30 litrów (dodatkowo zakonserwowany), reduktor Alaska.
 
Dodatkowo zapewniony zostałem że stożek nie będzie przeszkadzał. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bordo [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Cze 2008,  10:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               szczur,  	  | szczur napisał/a: | 	 		  | Dodatkowo zapewniony zostałem że stożek nie będzie przeszkadzał. | 	   Chciałeś to usłyszeć - no to usłyszałeś. Gaziarz zobaczył szczęśliwego "stożkowca"    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sulos  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Krzysiek 
                  Wiek: 27  Dołączył: 07 Wrz 2007 Posty: 547 Skąd: Statek miłości 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Cze 2008,  11:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | bordo, a wytlumacz mi dlaczego stozek mialby robic problemy? | 
             
						
				_________________ http://www.sulkov.pl
 
 
sulos - główny malkontent, maruda, czepialski przeciwnik chądóf i szmelcfagenóf klubu. 
 
Belmondo barów mlecznych i stołówek przyzakładowych
 
 
Pod oknem:
 
Alfa Romeo Mito
 
Audi Coupe
 
 
W międzyczasie było:
 
Ducati Monster
 
Saab 900
 
Chąda syfik 4gen :> | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bordo [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Cze 2008,  12:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               sulos, Zrób to, co ja, czyli w Google wpisz: "filtr stożkowy a lpg"... Znajdziesz na "za" i "przeciw"    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sulos  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Krzysiek 
                  Wiek: 27  Dołączył: 07 Wrz 2007 Posty: 547 Skąd: Statek miłości 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Cze 2008,  12:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               bordo, swoja opinie opierasz na guglu, czy na wlasnych doswiadczeniach? to 1
 
 
a 2 - uczynilem tak, jak napisales i kliknalem na pierwszy od gory temat - co tam czytam?
 
"bajki
 
ja mam bezposrednio wlot zimnego powietrza z wlotu na masce do stozka i smiga na LPG jak wariat "
 
 
"no wlasnie robie jakies 40-60 km wiecej na jednym baku"
 
 
"ja jak mialem gaz to na stozku nawet lepiej mi chodzil!!!tylko polecalbym zrobienia przegrody miedzy storzkiem a silnikiem aby nie ciagnal cieplego powietrza!!!!!czyli wstawienie po prostu blachy no moze nie doslownie blachy!!!!!Blachy kwasowej czy jakos tak!!!!cos takiego mozna czasem w rzezni dostac!!!!"
 
 
wiec nadal nie wiem skad ta opinia Twoja | 
             
						
				_________________ http://www.sulkov.pl
 
 
sulos - główny malkontent, maruda, czepialski przeciwnik chądóf i szmelcfagenóf klubu. 
 
Belmondo barów mlecznych i stołówek przyzakładowych
 
 
Pod oknem:
 
Alfa Romeo Mito
 
Audi Coupe
 
 
W międzyczasie było:
 
Ducati Monster
 
Saab 900
 
Chąda syfik 4gen :> | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bordo [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Cze 2008,  12:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               sulos, Onegdaj uległem snobizmowi "stożkowemu" i praca silnika przypominała fochy przeciętnej babki, przed okresem zwłaszcza. To teraz Ty wytłumacz mi, dlaczego w milionach aut zamiast filtra stożkowego montuje się - obliczone pod model silnika - filtry takie, jakie domorośli "tjunerzy", chcąc naśladować rajdówki, czy co tam jeszcze uporczywie wywalają i pakują owe stożki? Konstruktorzy silników, to chyba jednak ludzie po studiach technicznych, z wieloletnim doświadczeniem? Pytania moje są podobne do pytań przeciwników gazu, jako paliwa, że "przecież po to wymyślono zasilanie benzyną, żeby nie gazem" - ale czy takie rozumowanie ma się do zamiany standardowego filtra na stożkowy? :yyy:    
 
Cytujesz z Google akurat prostackie "śmieci". Ja znalazłem tam kilka innych, znacznie bardziej zaawansowanych wątków.    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sulos  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Krzysiek 
                  Wiek: 27  Dołączył: 07 Wrz 2007 Posty: 547 Skąd: Statek miłości 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Cze 2008,  12:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               czyli z tego rozumiem, ze jestes przeciwko stozkowi jako samemu stozkowi. ok. ale nadal nie rozumiem co ma do rzeczy polaczenie stozek + gaz i dlaczego to mialoby nie dzialac   
 
kolejna sprawa - Ci ludzie po studyjach technicznych i z wieloletnim doswiadczeniem sa ciagnieci w dol mocno. dlaczego? dwa slowa - ciecie kosztow. 
 
a stozek sam w sobie, ewentualnie wkladka filtra porzadna potrafi troszke poprawic charakterystyke pracy silnika. podkreslam - TROSZKE. warunkiem tutaj jest porzadne zamontowanie i zrobieniem z glowa dolotu zimnego powietrza do niego. inaczej faktycznie mija sie z celem.
 
 
ale odbiegamy od tematu. pytaie brzmialo, czy lpg i stozek sie nie polubia - nie widze powodu, dla ktorego mialyby nie dzialac ze soba. | 
             
						
				_________________ http://www.sulkov.pl
 
 
sulos - główny malkontent, maruda, czepialski przeciwnik chądóf i szmelcfagenóf klubu. 
 
Belmondo barów mlecznych i stołówek przyzakładowych
 
 
Pod oknem:
 
Alfa Romeo Mito
 
Audi Coupe
 
 
W międzyczasie było:
 
Ducati Monster
 
Saab 900
 
Chąda syfik 4gen :> | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szynszyl  		  
		 
         EKSTERMINATOR
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 51  Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Cze 2008,  15:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               robaczki. w zwykłej instalce II generacji nie ma sensu stozek. owszem ana blosie tak. a tak to rozumuję:
 
- wyjąłem filtr i chciałem jeździć. zmieniła sie mieszanka powietrze+LPG. silnik ledwo rzęził. a na biegu jałowym jak sie wyjmie krokowca i dowali na full powietrza, nie ma mowy o zapłonie. no moze jak sie odpowiednio doreguluje stozek + II generacja, to może ..może to bedzie jeździc. 
 
 
sekwencja. nie próbowałem i się nie wypowiem, ale po cholere wsadzać stożek bez regulacji potem? znowu zmieni sie proporcja powioetrze - LPG. a uboga mieszanka to wyższa temp. spaklania, problem z zaworami. no i tu znowu pewnie regulacja pomoże. 
 
 
zatem blosa włóżcie i po sprawie | 
             
						
				_________________ 1% dla mojego syna | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sulos  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Krzysiek 
                  Wiek: 27  Dołączył: 07 Wrz 2007 Posty: 547 Skąd: Statek miłości 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Cze 2008,  18:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               no ja tutaj mowie tylko i wylacznie o sekwencji. poprzednie generacje same w sobie nie maja prawa istnienia w tym silniku. z II gen nie bedzie jezdzic szynszyl    
 
a sprawa regulacji po instalacji stozka jest oczywista. tylko z tego co zrozumialem to rozpatrujemy tutaj przypadek w ktorym stozek juz jest zainstalowany    wiec tak czy inaczej... przy sekwencji nie bedzie problemow | 
             
						
				_________________ http://www.sulkov.pl
 
 
sulos - główny malkontent, maruda, czepialski przeciwnik chądóf i szmelcfagenóf klubu. 
 
Belmondo barów mlecznych i stołówek przyzakładowych
 
 
Pod oknem:
 
Alfa Romeo Mito
 
Audi Coupe
 
 
W międzyczasie było:
 
Ducati Monster
 
Saab 900
 
Chąda syfik 4gen :> | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szczur  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`01 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Michał 
                  Dołączył: 02 Kwi 2008 Posty: 67 Skąd: Izbica/Zamość 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Mar 2009,  21:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Trochę czasu już upłynęło ale zawsze. Parametry założonej sekwencyjnej instalacji LPG:
 
 
1. Reduktor, wielozawór, zawór tankowania - Tomasetto,
 
2. Zawór gazowy - zintegrowany,
 
3. Zbiornik STAKO, typ toroidal-ny, pojemność 42,
 
4. Przełącznik/centralka - STAG,
 
5. Ukł. elektroniczy - STAG.
 
 
Z obserwacji. Butla napełnia się do 32 maksymalnie. Spalanie w mojej fifce - na tak napełnionym zbiorniku jest w stanie przejechać 450km. Czy to dużo czy to mało - nie wiem, ale w stosunku do Pb95 to czysty zysk. | 
             
						
				_________________ Lublin Squad
 
Agnieszka i Michał-03.10.2009
 
Izbica / Zamość / czasem Przeworsk | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Freeman  		  
		 
         Moderator
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`89 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Sławek 
                  Wiek: 43  Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Mar 2009,  21:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | szczur napisał/a: | 	 		  | Czy to dużo czy to mało - nie wiem, ale w stosunku do Pb95 to czysty zysk. | 	  tym bardziej że gaz tanieje, a benzina idzie w górę. | 
             
						
				_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę. 
 
Fiesta Klub Polska na YouTube 
 
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"  
 
Pochwal się swoim autem | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |