Kody migowe |
Autor |
Wiadomość |
ic3ek
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 61 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Mar 2008, 14:02 Kody migowe
|
|
|
Witam koledzy.
Zrobiłem wczoraj test swojego nowo złożonego autka, i wyskoczył mi kod 73 oraz 21. po tym wyszła 11 wiec reszta oki.
73 to kanister "z tego co wyczytałem" tak praktycznie to to olewam ale
kod 21 ??? znalazłem tylko cosik takiego " sygnał zapłonowy (PIP) - nieregularny "
Możecie mi koledzy powiedzieć co to oznacza czy wogule dobry jest opis kodu 21 i co on oznacza.
Dodam oczywiście ze auto nie pracuje prawidłowo. Nie pracuje prawidłowo na 4 garnku.
Auto na 4 garnku strzela. Iskra jest. Paliwo dochodzi, ale widać po wykręceniu świecy ze nie pali prawidłowo.
Poradźcie coś koledzy, bo już wysiadam powoli. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Mar 2008, 14:18
|
|
|
21 to nieregularny sygnał z modułu zapłonowego .
sygnał ten wychodzi z pod 1 pinu w edisie i oscyluje na poziomie 0 i +12 i jest pewną wstawką dla piły która idzie z pod pinu 3 z tym że ta piła wychodzi z czujnika a potem ma obcięte wartości minusowe i zamiast nich po końcu okresu piły wchodzi impuls PIP który się kończy przed następnym zboczem piły . Bardzo ładnie widać to na oscyloskopie . |
|
|
|
 |
ic3ek
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 61 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Mar 2008, 14:52
|
|
|
A idzie to jakoś zdjagnozować dokładnie ale przy pomocy samego miernika ???
Ponieważ z oscyloskopem będe miał problem, bo nie mam skąd go wziąść.
Cytat: | sygnał ten wychodzi z pod 1 pinu w edisie i oscyluje na poziomie 0 i +12 i jest pewną wstawką dla piły która idzie z pod pinu 3 |
Czyli na 1 pinie EDIS jest 12V lub 0V
na 3 pinie jest sygnał piły, z jakiego czujnika "położenia wału"
masz 2 rys przebiegów który to piła ??? "tu już na rysunkach są obcięte dolne połówki" I te sygnały wchodzą na piny 56 i 36 EEC-IV
Rys 1.
Rys 2.
Cytat: | z tym że ta piła wychodzi z czujnika a potem ma obcięte wartości minusowe i zamiast nich po końcu okresu piły wchodzi impuls PIP który się kończy przed następnym zboczem piły . Bardzo ładnie widać to na oscyloskopie | .
Co to jest impuls PIP jakbyś mógł przybliżyć.
I czym taki błąd jest spowodowany Jak z nim sobie poradzić |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Mar 2008, 15:56
|
|
|
możliwe są dwie opcje albo masz zabrudzony czujnik położenia wału i podaje mylne informację dzięki temu tak się czasami dzieje .
Albo pada coś w edisie . PiP to właśnie ten impuls który masz na rysunku 1 .
A "piła" jest na rysunku drugim . Pip jest z pinu 1 w edisie a piła do 3 . Piszę piła w " " bo nie jest to prawdziwy sygnał piły i w sumie nie wiem dlaczego tak to nazwał producent . Piła jest sterowaniem modułu przez komputer a PIP jest sterowaniem komputera przez moduł . Jeśli wyrzuca błąd nieregularności PIP to znaczy że czasami gubi sygnał pip który wychodzi z modułu . Wiec możliwości jest kilka od przerwanego przewodu w wiązce kosce , uszkodzonego edisa o czym pisałem wcześniej aż po uszkodzone wejście w komputerze . Ja osobiście zaczął bym od podmianki od kogo kolwiek edisa i wykowanie ponowne testu . jak odrąbiesz ten sygnał wogóle komp powinien rozłączyć pompe paliwa i zamknąć wtryski .
Dodam że są to przebiegi prostokątne tylko SAW jest max +5V a Pip max +12V |
|
|
|
 |
ic3ek
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 61 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Mar 2008, 17:07
|
|
|
Hm to tak na chłopski rozum moge sobie wziąść diode i spróbować czy bedzie mrugała na pinie 3 i 1 ??? Moge tak zrobić ??? nic nie uszkodze " jedna do masy noga diody a druga + do 3 i 1 z zachowaniem odpowiedniego rezystorka". mlotek
Te dwa sygnały są ze sobą zsynchronizowane ?? czy nie ??
Czyli bede musiał posprawdzać przejścia miedzy tymi pinami. Posprawdzać kable no i oczywiście CKP "czujnik położenia wału"
A i czy różnica jest jakaś w EDIS 4 z silnika 1.3 oraz EDIS 4 z silnika 1.6
Bo ogólnie autko "1.6" chodzi na czujniku EDIS z 1.3 na monowtrysku. :yyy:
"Nr EDIS z 1.3 89F8-I2K072-AC"
Czy "czujnik położenia wału" z 1.3 bedzie pasować do 1.6 ??
A jak wogóle wyciągnąć CKP "czujnik położenia wału" ?? z silnika 1.6 8v, wystarczy zewnętrzną śrubke przy nim wykręcić i będzie możliwość jego wydostania. Czy też trzeba odkręcić śrubke od strony koła zamachowego
Pzdr. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23 Mar 2008, 02:01
|
|
|
bez oscyloskopu za wiele nie zdziałasz. sam sygnał się pojawia bo auto odpala i chodzi jeśli by się nie pojawiał to by się pompa paliwa wyłączyła i zamkneły wtryski .
Co do czujnika to są prawie wszystkie w fordach takie same . Czasami sama miseczka w która są wkręcane jest inna np miseczka od fordów w automacie jest niższa niż od fordów w manualu . sam czujnik jest taki sam . To był przykład dla zeteców .
sygnał pip i saw nie są ze sobą za bardzo zgrane . ten co idzie z kompa do edisa ma za zadanie zmienić mapę zapłonu . tzn wyprzedzić albo opóźnić . Jest on sterowany przetworzonymi częstotliwościami z mapsensora o ile takowy istnieje . A co do zamienności edisów to wystarczy porównać numery fabryczne . Ze swojej strony powiem że są przekładalne bo mam jednego od fiesty 1,1 jako wyposażenie warsztatowe i odpali zeteca i CVH ale czy bedzie właściwe wyprzedzenie zapłonu przy danych obrotach nie wiem . Numery fabryczne edisów się różniły ale wyprowadzenia były identyczne .
Co do czujnika żeby go wydobyć wystarczy wykręcić tą jedną śrubkę koło czujnika i można go wysunąć .Sprawdź czy nie był to jakiś błąd sporadyczny i czy nadal widnieje w pamięci komputera . |
|
|
|
 |
ic3ek
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 61 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23 Mar 2008, 14:49
|
|
|
No to czeka mnie wuchta sprawdzania.
Zaczne od sprawdzenia jeszcze raz kodami. "czy wyskoczy jeszcze raz 21" Dodam ze poprzednio wyskoczył w błędach twardych. Mam nadzieje że zniknie ten błąd.
Potem wywale czujnik i do niego sie dobiore "sprawdze oporność"
Znalazłem jeszcze ze można do niego podłączyć diode i sprawdzić go.
Rysunek poniżej.
Czyli mam podłączyć diode do czujnika kręcić rozrusznikiem i dioda powinna świecić, tylko to dla mnie jest nierealne bo skąd tam na czujniku ma sie pokazać 3V aby dioda sie zapaliła.
A może to inaczej ma być ???
Dzięki wielkie za tak obszerne informacje. Jutro wezme posprawdzam autko i zdam relacje co i jak wyszło. Bo dzisiaj nie mam dostępu do auta. "Święta"
Pzdr. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23 Mar 2008, 17:17
|
|
|
z tą diodą to oni troszkę przesadzili bo faktycznie czasami jest w stanie zamigać ale mała dioda małej mocy . A 3 wolty weźmie sobie z indukcji. masz tak że w czujniku jest magnes i cewka . gdy nic się nie zmienia nie ma prądu . wraz z obracaniem kołem zamachowym czasami za czujnikiem jest metal a czasami dziura
. dzięki temu zmienia się obwód magnetyczny a co za tym idzie strumień skojarzony z cewką . a jak wiemy pole cewki przeciwdziała zmianą strumienia a żeby tego dokonać indukuje w cewce napięcie . |
|
|
|
 |
ic3ek
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 61 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23 Mar 2008, 20:56
|
|
|
diodalodz napisał/a: | z tą diodą to oni troszkę przesadzili bo faktycznie czasami jest w stanie zamigać ale mała dioda małej mocy |
Hm małej mocy. Co masz na myśli ??? zwykła czerwona/zielona "3mm/5mm" powinna zamrugać ??? bo jak wiadomo niebieskie potrzebują wiecej prądu.
Jutro będe sprawdzał autko wiec moge coś więcej powiedzieć co mi powychodziło.
A chciałem jeszcze sie dowiedzieć kolego/koledzy jak wygląda procedura autoadaptacji w fiestce. "kontrola 3" zapalony silnik i nagrzany
Szukałem po forum "u abli też" ale nic nie znalazłem konkretnego. W/g informacji które ja posiadam to trzeba nagrzać silnik do +80 stC lub wiecej, i po tym jest możliwość regulacji biegu jałowego, oraz kąta wyprzedzenia zapłonu, ale to z tym kątem wydaje mi sie nie realne.
Ale tak na rozpisce mam napisane ze jest taka możliwość.
Może zna ktoś linka gdzie moge znaleść bardziej obszerne informacje na temat tej procedury.
Pzdr. |
_________________ Było 1.3 ,a jest jak narazie 1.6 CVH 104 KM. Pocinający do przodu. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Mar 2008, 00:56
|
|
|
o adaptacji czego kolwiek można zapomnieć te kompy są jeszcze za głupie . HM z diodami i prądem to też jest nieco inaczej . Mianowicie różne kolory potrzebują różnego napięcia aby rozpocząć proces foto luminestencji . Jak wiesz czujnik nie jest idealnym źródłem napięciowym i jego charakterystyka wydolności prądowej maleje wraz z obciążeniem a co za tym idzie maleje jego napiecie , wiec taka 3mm to max Ale ona ci nic nie powie tak jak zaznaczałem , ponieważ jeśli silnik odpala i jest właściwy zapłon to znaczy że sam czujnik podaje właściwe impulsy . A co do self testa to na nagrzanym silniku . |
|
|
|
 |
ic3ek
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 61 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27 Mar 2008, 21:53
|
|
|
No wiec po kilku dniach walki z autem, dokańczam temat.
A wiec kod 21 wyskakiwał czasami, nie cały czas.
Przyczyną takiego kodu nie była żadna elektronika, lecz mechanika.
Autko nie paliło na jeden garnuszek, uciekała kompresja zaworkiem ssącym, a więc co za tym idzie w fazie gdzie iskra jest tracona na jednym z pary cylindrów wlatywało paliwo.
Oczywiście jak wleciało paliwo to w momęcie straty iskry wybuchało i z tąd nierówna praca silnika oraz kodzik 21.
Jak narazie głowica zwalona i idzie do naprawy " frezowanie gniazd i docieranie zaworków"
Myśle ze juz w poniedziałek będe szykował sie do ponownego wyjazdu autkiem na droge |
_________________ Było 1.3 ,a jest jak narazie 1.6 CVH 104 KM. Pocinający do przodu. |
|
|
|
 |
|