Przesunięty przez: szynszyl 25 Sty 2012, 21:54 |
KODY MIGOWE |
Autor |
Wiadomość |
bolo2610
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: michal
Wiek: 43 Dołączył: 05 Sty 2012 Posty: 54 Skąd: poznan
|
Wysłany: 30 Sty 2012, 15:34
|
|
|
thx madek
czyli pojezdzic pare dni i powtorzyc.
co do sondy to powinno w zasadzie wyrzucic nawet po jednym cyklu???
edit 2,02,12
dzisiaj zrobilem ponowna diagnostyke (przejechalem ok 50km -ok 10cykli)
na zaplonie-0 bledow
na odpalonym blad 48(pokazal sie po przegazowaniu)czyli
48 - Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód.
lub z innego zrodla:
48 stycznik regulacji biegu jałowego
przy poprzedniej diagnostyce wywalilo kod 46 czyli
46 zbyt duża prędkość obrotowa biegu jałowego podczas kontroli
lub z innego zrodla
46 - Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód, nie osiągnięta maksymalna prędkość obrotowa.
oba zrodla to fkp
domyslam sie ze to slawetny cpp?
czy moze on powodowac nadmierne spalanie?generalnie fiesta jezdzi normalnie(nie muli-chyba ze nie zwrocilem uwagi bo moze powinna byc szybsza a ja nie mam porownania)spalania dokladnie nie sprawdzalem ale po przejechaniu 150km wskaznik z full spadl na polowe to by wychodzli ponad 10l na 100km
poza tym problemow z obrotami nie zauwazylem,jakiegos falowania czy zeby byly za niskie czy za wysokie
edit:
.doczytalem ze cpp do spalania ma niewiele ale wpadlem na cos innego-wymienilem kilka dni temu termostat a wskazowka na blacie i tak dochodzi tylko do M,czy ten sam czujnik temp podaje info na zegary i do kompa?moze to czujnik walniety i podaje zla wartosc na kompa. |
_________________ Mazda 323F BJ 00r 1.5i 16v 88ps
Ford Fiesta MK394r 1.1i 50ps |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Lut 2012, 14:38
|
|
|
1,1i nie ma żadnego zaworu biegu jałowego,,, najbardziej pasuje mi stycznik który jest w silniczku (krokowym) który rozpoznaje czy pedał gazu jest naciśnięty czy nie i czy przepustnica jest do końca zamknięta (wiadomo, zwolniony pedał = bieg jałowy) bolo2610 napisał/a: | czy ten sam czujnik temp podaje info na zegary i do kompa?moze to czujnik walniety i podaje zla wartosc na kompa | Nie ten sam, czujnik kompa jest wkręcony od spodu w kolektor ssący i ma dość duży wpływ na spalanie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
bolo2610
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: michal
Wiek: 43 Dołączył: 05 Sty 2012 Posty: 54 Skąd: poznan
|
Wysłany: 2 Lut 2012, 14:50
|
|
|
JoeMix napisał/a: | 1,1i nie ma żadnego zaworu biegu jałowego
hehe co marka to inaczej-w mazdzie to wlasnie ten zawor pelni funkcje silniczka krokowego i spotkalem sie z opinia ze to w sumie jeden pies i jak zwal tak zwal(roznia sie sposobem sterowania)
,,, najbardziej pasuje mi stycznik który jest w silniczku (krokowym) który rozpoznaje czy pedał gazu jest naciśnięty czy nie i czy przepustnica jest do końca zamknięta (wiadomo, zwolniony pedał = bieg jałowy)
co radzisz?
bolo2610 napisał/a: | czy ten sam czujnik temp podaje info na zegary i do kompa?moze to czujnik walniety i podaje zla wartosc na kompa | Nie ten sam, czujnik kompa jest wkręcony od spodu w kolektor ssący i ma dość duży wpływ na spalanie,,, |
no tak ale w takim ukladzie wymienic go pro forma?
to spalanie mnie dobija ,liczylem ze wywali sonde ale nie...jesli nie wywala bledu to na 100%jest dobra?
dziwi mnie ze po wymianie termostatu(moze bylo tak wczesniej tez) waz gorny po dluzszej jezdzie)jest goracy a dolny chlodny.w ogole ten gorny po ok 10min.jak auto chodzi potrafi byc np do polowy mocno cieply(od str.termostatu) o a od polowy w strone chlodnicy zimny
(moze lopatki alternatora go tak chlodza?)wiem ze to nie ten dzial ale rece mi juz opadaja,duzo od fiesty nie wymagam,tylko zeby palila w normie a tu zonk.co auto to walka ze spalaniem |
_________________ Mazda 323F BJ 00r 1.5i 16v 88ps
Ford Fiesta MK394r 1.1i 50ps |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Lut 2012, 15:05
|
|
|
bolo2610 napisał/a: | jesli nie wywala bledu to na 100%jest dobra? | Nie to tylko komputerowi się wydaje że jest dobra, bo pewnie sygnał jaki mu daje mieści się w jakichś klamerkach,,, wąż góry jest ciepły co nim wychodzi goracy płyn na chłodnice, dolny jest zimny bo płyn wyziębił się w chłodnicy,,, w 1,1 dobrym modem jest wsadzenie wysokiego termostatu, np. 94 czy 96 stopni,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
bolo2610
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: michal
Wiek: 43 Dołączył: 05 Sty 2012 Posty: 54 Skąd: poznan
|
Wysłany: 2 Lut 2012, 20:22
|
|
|
we wtorek jade sprawdzic sonde(do goscia ktory od zawsze robil mi wszystkie auta kiedys zakladal lpg,ma zrobiony wlasnorecznie tester ktory dokladnie pokazuje jak chodzi sonda i w jakim zakresie obrotow oraz czy dostatecznie szybko reaguje,zreszta w mazdzie tez komp nie wywalal a na testerze wyszlo ze chodzi tylko w minimalnym zakresie)
co do ukladu chlodzenia to oblukalem dzisiaj dokladnie:odpalilem i po ok 5 min waz dolny w miejscu gdzie wychodzi z pompy zrobil sie goracy,od ok polowy weza w strone chlodnicy byl zimny(alternator konkretnie tam dmucha)ten cienczy co idzie do zbiorniczka byl goracy,ten gruby gorny byl zimny,ale na dlugosci ok 3-5cm od termostatu zrobil sie cieply.sam termostat na dole byl goracy,u gory cieply.chlodnica cala zimna.weze od nagrzewniczki gorace.czyli na moje wychodzi ze jest ok.termostat zalozylem gates'a 92*c
z tego co wyczytalem na forum o termostatach to niezly bigos z tym jest,niby sie lekko uchyla juz wczesniej,pozniej sie otwiera caly...ogolnie ogrzewanie w aucie chodzi cacy i nagrzewa sie szybko.dodatkowo odkrylem ze z chlodnicy lekko saczy
a czujnik temp.ten od zegarow jak dotknalem to sie rozlecial w palcach i znowu wydatek |
_________________ Mazda 323F BJ 00r 1.5i 16v 88ps
Ford Fiesta MK394r 1.1i 50ps |
|
|
|
 |
Ciapek
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Henryk
Wiek: 74 Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 67 Skąd: Kotlin
|
Wysłany: 12 Kwi 2012, 06:20
|
|
|
JoeMix napisał/a: | w 1,1 dobrym modem jest wsadzenie wysokiego termostatu, np. 94 czy 96 stopni |
Dlaczego? Możesz podać konkretny nr katalogowy takiego termostatu? |
_________________ Biała limuzyna ;-)
 |
|
|
|
 |
Delko

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 16 Sie 2011 Posty: 44 Skąd: Chełm
|
|
|
|
 |
gacznik
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 42 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 164 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 12 Sie 2012, 15:42
|
|
|
Może mi ktoś to rozszywrować bo ja tam nic nie widzę:
http://www.youtube.com/watch?v=-9evMOwQ_0Y |
_________________ MK3 1,4i '94 3D
MK4 1,25i Ghia '98 5D
MK1 XR2 '83
Mondeo kombi Ghia MK2 2,0 |
|
|
|
 |
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 36 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 804 Skąd: Złotów
|
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 10 Lis 2012, 15:47
|
|
|
Dzisiaj podłączyłem tester z ciekawości, bo mam czasem problem z gaśnięciem silnika na luzie (tylko z rana przy zimnym silniku). Wyrzuciło kody 124, 125 oraz 211. Dwa pierwsze to czujnik przepustnicy i to mnie martwi bo jest praktycznie nowy, zrobiłem na nim jakieś 8 tyś km.
Za to zastanawia mnie 211, bo pdf mówi że to Sygnał PIP (moduł zapłonu). Ktoś miał doświadczenia z takim błędem, co to może powodować? I co to właściwie jest? |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Lis 2012, 21:31
|
|
|
Do modułu zapłonu idą przewody z czujnika położenia wału,,, w pewnym sensie to autonomiczny moduł który steruje iskrą na świecach,,, jednak komputerek wtrąca tam swoje 3 grosze przesuwając moment zapłonu na podstawie danych z innych czujników,,, u nas znany jako EDIS bodajże,,, (bo były wersje gdzie zapłonem sterował bezpośrednio komputer) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
stafcio

Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
|
|
|
 |
jay

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2013 Posty: 76 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 12 Paź 2014, 19:10
|
|
|
Witam,nie chciałem zakładać nowego tematu więc piszę tutaj;
Mogę prosić o zinterpretowanie kodów na chodzącym silniku?
Fiesta mk3,temp pracy to ok 70st,silnik 1.8 16v 115ps,wiązka futura ale ecu z 1.6 16v
Na samym zapłonie wywala mi kod 51 i 52 a nie mam ani klimy ani automatycznej skrzyni :/ próbowałem samemu to ogarnąć ale nie daje rady,link do filmu;
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 12 Paź 2014, 20:22
|
|
|
1.6 16v z jakiego auta? Bo escort i mondeo miały kody 3znakowe. Fiesta nie mam pojęcia, mozliwe, ze tez.
wg mnie to są błędy
653 Przekażnik sterowania przekładnią - brak aktywności podczas autotestu
521 Zasilanie pompy wspomagania - brak zasilania |
|
|
|
 |
jay

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2013 Posty: 76 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 12 Paź 2014, 20:49
|
|
|
Dzięki za szybką odpowiedz,sprostowanie ponieważ ecu jest od 1.8 RDA 105ps ale nie wiem z jakiego auta,ecu ponoć jest od Kuby87
Więc teoretycznie wychodzą błedy braku wspomagania,mnie martwi spalanie średnie na poziomie 12-13 L oraz wczoraj miałem problem dogonić astre f z lekko dłubniętym 1.4 na pełnym wtrysku... |
|
|
|
 |
Bizuu
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Cze 2015 Posty: 157 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: 10 Cze 2016, 21:28 KODY MIGOWE
|
|
|
Z ciekawości sprawdziłem kody błędów w mojej Fiescie i jakim cudem wymigało mi kod 52 skoro mam manualną skrzynię biegów?
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Dodano po 8 godzinach 4 minutach 12 sekundach:
Już rozszyfrowałem sprawę
Poprzez sprawdzenie VIN w necie dowiedziałem się że kiedyś Fiesta była w automacie, czyli komputer został :> |
|
|
|
 |
|