Naprawa tylnych hamulców bębnowych |
Autor |
Wiadomość |
stafcio

Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 20 Lut 2008, 19:33 Naprawa tylnych hamulców bębnowych
|
|
|
Chcę się z wami podzielić i pokazać w jaki sposób zregenerować hamulce bębnowe. W tym wypadku od RS-a.
1. Używane hamulce wyglądają kiepsko, jeszcze nie wiadomo jak w środku.
Po zdjęciu obudowy okazuje się, że wszystko w środku pokryte jest czymś w rodzaju rdzy zmieszanej z wodą.
tak wygląda środek
2. Po oględzinach należy wyjąć stare łożyska i bieżnie łożysk.
na zdjęciu powyżej widać jakiego narzędzia użyłem. oprócz tego przydał się dłutak bo ma ostre końce.
Po wyjęciu łożysk i bieżni należy oczyścić powierzchnię jakimś rozpuszczalnikiem. następnie delikatnie posmarować żeby bieżnia miała mniejsze opory podczas wciskania.
Do wciśnięcia wykorzystałem stare bieżnie, położyłem je na nowych łożyskach i poprzez nasadkę 24 i kawałek drewna uderzałem siekierą. Po dwóch uderzeniach bieżnia idealnie się wpasowała
Następnie oczyściłem bębny z zewnątrz i pomalowałem farbą antykorozyjną czerwoną w spreju
Przed pomalowaniem należałoby zakleić gwint, żeby nie było problemu z nakrętkami.
Przed pomalowaniem wyjąłem wszystkie elementy ruchome, po oględzinach zdecydowałem się zostawić okładziny bebnowe i tylko wymienić sprężynki i inne małe duperelki. Zestaw naprawczy w sklepie fordczesci.pl kosztuje 28pln na dwa koła.
Po wyschnięciu należy włożyć łożyska i oś. można lekko dokręcić nakętke. Uwagę należy zwrócić na to że na lewym kole jest nakrętka nakręcana przeciwnie do wskazuwek zegara a na prawym kole zgodnie z zegarem (aby się nie odkręciły przy jeździe).
Na końcu zostaje tylko podłączenie linki i przewodu no i dokręcenie bębna do belki.
heh. :łoś: |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
 |
daro

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 43 Dołączył: 25 Wrz 2005 Posty: 76 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 22 Lut 2008, 19:46
|
|
|
No ładna robota. Mam takie pytanie co wchodzi w skład zestawu naprawczego (same spręzynki czy tez samoregulatory,ale za takie pieniadze to chyba tylko same sprezynki )bo pasuje mi wymienić samoregulatory bo mam juz starte naciecia na półksięzycu i nicie stalowym |
_________________ daro |
|
|
|
 |
Tommur


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22 Lut 2008, 20:15
|
|
|
Niestety tylko same sprężynki + te talerzyki co trzymają szczęki hamulcowe. |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
 |
stafcio

Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 22 Lut 2008, 20:21
|
|
|
daro napisał/a: | No ładna robota. Mam takie pytanie co wchodzi w skład zestawu naprawczego (same spręzynki czy tez samoregulatory,ale za takie pieniadze to chyba tylko same sprezynki )bo pasuje mi wymienić samoregulatory bo mam juz starte naciecia na półksięzycu i nicie stalowym |
http://www.fordczesci.pl/...n,302107,0.html |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 22 Lut 2008, 20:28
|
|
|
FAQ garażowe robi się coraz pokaźniejsze
Trzeba będzie pomyśleć nad reaktywowaniem działu Garaż ze strony głównej i specjalnym podforum o tym temacie . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.