1,8 DIESEL korektor wyprzedzenia wtrysku i bieg jałowy zimą |
Autor |
Wiadomość |
KrystianA [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Paź 2007, 00:11 1,8 DIESEL korektor wyprzedzenia wtrysku i bieg jałowy zimą
|
|
|
Witam, z racji nadchodzącej zimy chciałem podszykować do końca moją Fieścinkę i mam problem z ustaleniem kilku drobiazgów, z którymi nie daję rady wyłącznie z PDF-em...
Interesuje mnie w jaki sposób można sprawdzić czy sprawny jest lub na ile sprawny jest mój korektor wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika > A < .
Wiadomo iż znacznie pomaga on w odpaleniu autka przy niskich temperaturach.
Mało tego na forum, w starych postach czasem był ledwo co był identyfikowany jako takowy element. Wydaje mi się że jest on połączony z jakimś czujnikiem, interesuje mnie tak czy inaczej jakieś bliższy opis jego działania przy pompie czyli dokładnie jak ma sie zachowywać przy zimnym silniku rano od próby zapłonu do momentu nagrzania się odpalonego już silnika - nigdzie tego nie znalazłem.
Kolejna rzecz , to brak możliwości ustalenia z obrazka w PDF która że śrub < B lub C > to:
- śruba regulacji przyśpieszonej prędkości obrotowej biegu jałowego zimnego silnika
(Interesuje mnie jej lokalizacja)
- śruba regulacji dawki minimalnej
możliwe też że to nie te śruby ale chętnie dowiem się do czego służą....
POMPA jest BOSH'a.
http://img297.imageshack....age=shownc6.jpg
http://img297.imageshack....742/shownc6.jpg
Myślę że wielu dieslowców chętnie skorzysta z tych informacji.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 8 Paź 2007, 12:24
|
|
|
A- zaznaczyles przewod podcisnieniowy ktory idzie to czujnika temperatury przed termostatem i koncowke gdzie powinien znajdowac sie silownik miedzy konikiem gazu a glowica (niespotkalem jeszcze sprawnego takiego silownika)
Reszte masz opisana w PDF co i jak regulowac (pompa na rys. 3.7 jest ustawiona odwrotnie a niezeli w aucie o 180*)
Silnik gdy jest zimny powinien wejsc na obroty "ssanie" odpal auto i sluchaj po obrotach czy z czasem zchodza do niskiej partii obrotow... proste jak konstrukcja gwozdzia...
Teraz to ja juz nawet nie pamietam dokladnie co i jak sie przestawialo na Boschu w wolnossaku... |
_________________
 |
|
|
|
 |
KrystianA [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Paź 2007, 13:04
|
|
|
Fordon napisał/a: | A- zaznaczyles przewod podcisnieniowy ktory idzie to czujnika temperatury przed termostatem i koncowke gdzie powinien znajdowac sie silownik miedzy konikiem gazu a glowica (niespotkalem jeszcze sprawnego takiego silownika)
Reszte masz opisana w PDF co i jak regulowac (pompa na rys. 3.7 jest ustawiona odwrotnie a niezeli w aucie o 180*)
Silnik gdy jest zimny powinien wejsc na obroty "ssanie" odpal auto i sluchaj po obrotach czy z czasem zchodza do niskiej partii obrotow... proste jak konstrukcja gwozdzia...
Teraz to ja juz nawet nie pamietam dokladnie co i jak sie przestawialo na Boschu w wolnossaku... |
dobrze zaznaczyłem , chodzi o element w głębi obrazka, dlatego zaznaczyłem razem z linką, by nie pomylić sie że zaznaczyłem podciśnienie
http://img255.imageshack....ge=show2qz7.jpg
http://img255.imageshack....56/show2qz7.jpg
tu lepiej widać
druga rzecz - z mojego pdf u za cholera nie mogę dojść która to śruba od regulacji przyśpieszonej prędkości obrotowej biegu jałowego zimnego silnika, jakość obrazków mi to uniemożliwia.... |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 8 Paź 2007, 13:47
|
|
|
1-sruba regulacji przyspieszonej predkosci obrotowej biegu jalowego zimnego silnika
2-regulacja predkosci obrotowej biegu jalowego
Regulacji dawki minimalnej nie moge odkopac na foto a nie chce walnac gafy, bo sporo czasu jak juz nie mialem doczynienia z boschem...
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
KrystianA [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Paź 2007, 13:59
|
|
|
Fordon napisał/a: | 1-sruba regulacji przyspieszonej predkosci obrotowej biegu jalowego zimnego silnika
2-regulacja predkosci obrotowej biegu jalowego
Regulacji dawki minimalnej nie moge odkopac na foto a nie chce walnac gafy, bo sporo czasu jak juz nie mialem doczynienia z boschem...
[url=http://www.fothost.p...qz7.jpg]Obrazek[/URL] |
dzięki i za to, ta 1 śruba właśnie mnie interesowała co wskazałeś - jałowy zimnego silnika
fordon, a ta nr 2 to czasem nie mała pomyłka ??
wychodzi na to że <C> z mojego pierwszego foto to regulacja predkosci obrotowej biegu jalowego rozgrzanego silnika
tu lepiej to widać
http://img409.imageshack....ge=show3ue4.jpg
pozostało tylko: korektor wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika
czyli sprawdzenie czy działa, bo nie potrafię tego stwierdzić zbytnio na oko..
i kto władny bliższy opis działania.... do momentu nagrzania się silnika...
może ktoś się znajdzie... |
|
|
|
 |
nico
Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Inna
Silnik: 1.6D/54KM
Dołączył: 24 Lip 2007 Posty: 31 Skąd: net
|
Wysłany: 8 Paź 2007, 15:06
|
|
|
Fordon napisał/a: | A- zaznaczyles przewod podcisnieniowy ktory idzie to czujnika temperatury przed termostatem i koncowke gdzie powinien znajdowac sie silownik miedzy konikiem gazu a glowica (niespotkalem jeszcze sprawnego takiego silownika)
Reszte masz opisana w PDF co i jak regulowac (pompa na rys. 3.7 jest ustawiona odwrotnie a niezeli w aucie o 180*)
Silnik gdy jest zimny powinien wejsc na obroty "ssanie" odpal auto i sluchaj po obrotach czy z czasem zchodza do niskiej partii obrotow... proste jak konstrukcja gwozdzia...
Teraz to ja juz nawet nie pamietam dokladnie co i jak sie przestawialo na Boschu w wolnossaku... |
Przy okazji tego wątku mam pytanie. W moim silniku 1.6D mam uszkodzony blok (w jendej ze śrub jest zerwany gwint) przy termostacie do którego wkręcony jest czujnik podciśnieniowy. Mam drugi starszy blok ale bez wejścia na ten czujnik. Ponieważ piszesz że zazwyczaj to nie działa to czy mogę śmiało wkręcić stary blok bez tego czujnika?
I jeszcze przy okazji z jakiego PDF'a korzystacie? Czy można odnieść się z niego do starszej wersji diesla t.j. 1.6 |
|
|
|
 |
KrystianA [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Paź 2007, 18:45
|
|
|
jeśli chodzi o PDF to ja używam wersję PL specjalnie pod silnik 1,8 DIESEL
mam w pakiecie xr2i oraz fiesta turbo ;
silnik 1,4 i 1,6 - 8 zaworowy ;
+ elementy typu sprzęgło, nadwozie itp
mam jeszcze haynes - ale to juz ang, ale bardzo precyzyjne... |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 8 Paź 2007, 22:07
|
|
|
nico napisał/a: | Fordon napisał/a: | A- zaznaczyles przewod podcisnieniowy ktory idzie to czujnika temperatury przed termostatem i koncowke gdzie powinien znajdowac sie silownik miedzy konikiem gazu a glowica (niespotkalem jeszcze sprawnego takiego silownika)
Reszte masz opisana w PDF co i jak regulowac (pompa na rys. 3.7 jest ustawiona odwrotnie a niezeli w aucie o 180*)
Silnik gdy jest zimny powinien wejsc na obroty "ssanie" odpal auto i sluchaj po obrotach czy z czasem zchodza do niskiej partii obrotow... proste jak konstrukcja gwozdzia...
Teraz to ja juz nawet nie pamietam dokladnie co i jak sie przestawialo na Boschu w wolnossaku... |
Przy okazji tego wątku mam pytanie. W moim silniku 1.6D mam uszkodzony blok (w jendej ze śrub jest zerwany gwint) przy termostacie do którego wkręcony jest czujnik podciśnieniowy. Mam drugi starszy blok ale bez wejścia na ten czujnik. Ponieważ piszesz że zazwyczaj to nie działa to czy mogę śmiało wkręcić stary blok bez tego czujnika? |
Ja pisalem o silowniki a nie o czujniku... to nigdy nie dziala chyba ze se kupimy nowy to tak...
KrystianA- nie pomylilem sie dobrze opisane jest to... zobacz nawet w PDF-ie ze jest zaznaczone to
1.6D to zupelnie inna bajka niz 1.8D, jest to niby rozwiert itd. ale sa tez znaczne roznice w pompie, ukladzie rozrzadu... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Speedo

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marcin
Dołączył: 19 Wrz 2006 Posty: 26 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 9 Paź 2007, 09:00
|
|
|
Fordon napisał/a: | to nigdy nie dziala chyba ze se kupimy nowy to tak... |
nawet nie jest taki dramatycznie drogi, jakies 120pln w serwisie |
_________________ Pozdrawiam
Speedo
GALERIA ZE SPOTÓW TZ |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 9 Paź 2007, 12:21
|
|
|
Speedo napisał/a: | Fordon napisał/a: | to nigdy nie dziala chyba ze se kupimy nowy to tak... |
nawet nie jest taki dramatycznie drogi, jakies 120pln w serwisie |
Mi tu nie chodzi nawet o cene ale o zywotnosc tego... raz kupilem ten silownik jako nowy i sypnol sie po 3 miesiacach wiec wywalilem to i jezdze bez takowego silownika...dla upartych to lepiej sprezyne sobie zalozyc |
_________________
 |
|
|
|
 |
Speedo

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marcin
Dołączył: 19 Wrz 2006 Posty: 26 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 9 Paź 2007, 13:55
|
|
|
taa ale on ma opozniac spadanie z obrotow a sprezyne tego Ci nie zrobi... praktykowalem |
_________________ Pozdrawiam
Speedo
GALERIA ZE SPOTÓW TZ |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 9 Paź 2007, 14:01
|
|
|
Speedo napisał/a: | taa ale on ma opozniac spadanie z obrotow a sprezyne tego Ci nie zrobi... praktykowalem |
Zaczepiajac sprezyne za przewod wysokiego cisnienia i ten cycek na koniku gazu uda sie ale trzeba sporo sie nameczyc zeby dobrac odpowiednia twardosc...a z tego co pamietam to mi taki silownik wlasnie szybko odbijal konik gazu na poczatkowe polozenie no nic nie pamietam juz dokladnie jak to tam chodzilo.. wiec zdaje sie na Twoje doswiadczenia |
_________________
 |
|
|
|
 |
KrystianA [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Paź 2007, 02:12
|
|
|
troche sie naszukałem, ale:
Korektor wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika
Elektromagnetyczny korektor wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika (rys. 17.6), umieszczony na pompie wtryskowej, jest sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące za pośrednictwem przekaźnika wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika. Włączenie zasilania elektrycznego korektora wywołuje zmiany wyprzedzenia wtrysku. Korektor ten przestaje działać, gdy silnik nagrzeje się do normalnej temperatury pracy. Marka i typ: Lucas 4410-151294. Rezystancja: 65 do 160 Om.
Rys. 17.6. Schemat działania korektora wyprzedzenia wtrysku paliwa zimnego silnika
1 —korektor wyprzedzenia wtrysku, 2 — popychacz, 3—tłoczek sterowania, 4—pierścień krzywkowy
Rys. 17.7. Schemat działania korektora wyprzedzenia wtrysku paliwa przy małych obciążeniach silnika
1 —korektor wyprzedzenia wtrysku przy małych obciążeniach, 2—nurnik, 3—sprężyna, 4—tłoczek sterowania, 5 —pierścień krzywkowy
Rys. 17.8. Układ wylotowy
1 —kolektor wylotowy, 2 — uszczelka kolektora wylotowego, 3—zawór recyrkulacji spalin, 4 — przewód recyrkulacji spalin, 5—turbosprężarka, 6 — przednia rura wylotowa, 7 — katalizator spalin, 8—tłumik środkowy, 9 — tłumik tylny, 10—wieszak elastyczny, 11—uszczelka, 12 — przewód dopływu oleju do turbosprężarki, 13—przewód odpływu oleju z turbosprężarki A—do elektrozaworu podciśnienia, B —do kolektora dolotowego
Przekaźnik wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika
Przekaźnik wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika, znajdujący się w skrzynce bezpieczników i przekaźników w przedziale silnika, jest sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące. Marka i typ: Ford B47PG-93BG14NO89AA. Rezystancja obwodu sterowania (między stykami „85" i „86"): 75 Om.
Korektor wyprzedzenia wtrysku przy małych obciążeniach silnika
Elektromagnetyczny korektor wyprzedzenia wtrysku przy małych obciążeniach silnika (rys. 17.7) jest umieszczony na pompie wtryskowej i sterowany bezpośrednio przez elektroniczne urządzenie sterujące. Włączenie zasilania elektrycznego tego korektora wywołuje zwiększenie wyprzedzenia wtrysku paliwa.
Marka i typ: Lucas B12M-08M. Rezystancja: 13 do 18 Om.
Świece żarowe
Zastosowano tzw. ołówkowe świece żarowe (o
małej średnicy).
Marka i typ: Motorcraft EZD 8 lub Beru 666 M J.
Temperatura pracy: 1150°C.
Rezystancja: 0,25 Om.
________
Trzeci rysunek jest z turbo, ale istotny dla mnie był sam korektor...
ale czytam dalej o tablicy bezpieczników i o przekaźniku i widzę że jestem daleeko w polu.... |
|
|
|
 |
gerwazy [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Paź 2007, 20:25
|
|
|
Czy te wężyki przy pompie są ważne ?
Bo ja przez nie uwagę ten zkreślony na czerowno na pierwszym obrazku w tym poście urwałem :cry: Przykleiłem- na razie się trzyma, ale ....? |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 24 Paź 2007, 22:18
|
|
|
No fakt naszukales sie i to wiekszosc jest w Auto Data ale nie zmienia to faktu ze przyda sie tu w ukladach Lucas a nie Bosch gdzie Bosch nie ma czujnika polozenia walu... z reszta u siebie tez wywalilem czujnik polozenia walu bo i gdzie go podpiac pod wiazke Boscha |
_________________
 |
|
|
|
 |
KrystianA [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Paź 2007, 22:45
|
|
|
Fordon napisał/a: | No fakt naszukales sie i to wiekszosc jest w Auto Data ale nie zmienia to faktu ze przyda sie tu w ukladach Lucas a nie Bosch gdzie Bosch nie ma czujnika polozenia walu... z reszta u siebie tez wywalilem czujnik polozenia walu bo i gdzie go podpiac pod wiazke Boscha |
fakt wkeiło mi sie troche co innego
no dzisiaj to ustrojstwo rozebraliśmy - korektor wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika i shit umarł dawno dawno temu...
w intercars jeśli dobrze zidentyfikowali w katalogu to temat ok 1000 zł
to zajrzałem do szafy i zrobiliśmy uzytek z linki i pancerza hamulca od roweru... i robi
złom juz mnie z tym shitem nie interesuje bo mam dość tego zawodnego elementu, moje stałe ostatnio problemy z odpalaniem wiązały się z tym ustrojstwem
Autko rano dławiło się i makabra była, chmura dymu za autem i spod machy mimo grzejących świec wstepną komorę, dzisiaj zawiozłem wtryski do sprawdzenia i reszta elementów była też ok, kompresja 30-33 na każdym cylindrze
Teraz tylko wmontować cięgno od benzynki , połączyć z linką i poradzę sobie z ręcznym rozwiązaniem
troche drut ale co tam |
|
|
|
 |
portier
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 35 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 309 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 6 Wrz 2010, 10:29
|
|
|
ok podbije temat i zadam pytanko.. moja pompa to bosch??
http://img29.imageshack.u.../dsc00843uu.jpg
Uploaded with ImageShack.us
i czy dobrze zaznaczylem srubki regulacji obrotow
1-jalowy zimny
2-jalowy
czy mozna regulowac obroty na wlaczonym silniku czy kazdorazowo trzeba wylaczac?
wkrecanie zwieksza wykrecanie zmniejsza?
do czego sluza srubki zaznaczone ?
dzieki i sorki za smiecenie ale ta pompa na zdjeciach wyzej wydaje mi sie ze jest troche inna od mojej;p |
|
|
|
 |
|