
|
Przesunięty przez: van 22 Cze 2014, 14:28 |
Wycieraczki - przekaźnik od czasówki |
Autor |
Wiadomość |
topdrive
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 14 Lip 2006 Posty: 48 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24 Sty 2007, 22:08 Wycieraczki - przekaźnik od czasówki
|
|
|
Objaw jest następujący - po włączeniu czasówki na przełączniku zespolonym włącza się pierwszy bieg wycieraczek (tzn poruszają się stale w takim tempie).
Przekaźnik cały czas jest zwarty. + pojawia się na złączach opisanych jako: 31 i 31b2 , masa jest na 54.
Domyślam się, że 31b1 idzie dalej do silniczka wycieraczek. Nie sprawdziłem jak to działa zwierając na krótko, zabrakło mi dziś na to czasu.
Ma ktoś może schemacik do tego przekaźnika? Rozebrałem go i sprawdziłem z osobna to co miałem na oku bezpośrednio - czyli oporniki i kondensator. odpuściłem sobie tą diodę (nie chciało mi się po prostu). Aha, nie sprawdziłem też tranzystorka, bo już nie miałem siły na wylutowanie go. Nie sprawdziłem też oporników pod cewką.
Jestem domorosłym elektronikiem i wielu rzeczy dopiero się uczę. Co tutaj czuwa nad czasem między załączeniami? Przez który opornik ładowany jest kondensator?
Wiem, że mogę założyć przekaźnik z innego auta, ale chciałbym sam go naprawić, bo z tego co widzę to koszt tej zabawy nie będzie wielki (ostateczność to koszt kilku złotych za tranzystor i jakiś opornik), bo wiem na 100%, że to nie wina kondensatora (wlutowałem znacznie pojemniejszy, mimo to wycieraczki pracowały nie tak jak powinny). |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Sty 2007, 23:43
|
|
|
rzuć fotke |
|
|
|
 |
topdrive
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 14 Lip 2006 Posty: 48 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25 Sty 2007, 15:13
|
|
|
niestety nie mam chwilowo dostępu do aparatu.. ale jutro kupie tranzystorek i wymienię ten co jest - jak to nie pomoże, to będę się mocniej głowił co to może być.
Wtedy zostaje tylko opornik od ładowania kondensatora, ale bardzie możliwy jest przepalony tranzystor (został na pozycji załączonej). Zobaczymy czy to coś pomoże.
Edit:
poprawka, przewód oznaczony na przekaźniku jako 54 jest zasilaniem wycieraczek. Obejrzałem układ i na 99,9% winny jest tranzystor (już go wylutowałem nawet). Złącze 31b1 jest odwrotnością 54 (czyli jak byłoby napięcie na przekaźniku, to jak wycieraczki się włączają, to tam znika napięcie, nie wiem do czego to służy, ale jest poprowadzony przewód do tego złącza). Więcej napiszę jak dam nowy tranzystor. Aha, wtedy też poszperam który to opornik odpowiada za czas, jak już to rozgryzę to napiszę drobne how to na forum |
|
|
|
 |
aurel [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Sty 2007, 19:37
|
|
|
mam to samo właczam czasówki a chodzi mi pierwszy bieg jak to naprawic przekaznik jakis wymienic?? mam przełacznik zespolony z granady MK II cos moge z niego wymontowac. a i jezeli moge to jak u was w MK I włacza sie spryskiwacze bo u mnie jest taki smieszny przyciski w przełaczniku wycieraczek wy macie inaczej?? |
|
|
|
 |
topdrive
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 14 Lip 2006 Posty: 48 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29 Sty 2007, 22:06
|
|
|
problem nie leży w przełączniku zespolonym, tylko w przekaźniku od wycieraczek (taki czerwony podpisany jako wycieraczki).
Jest w nim tranzystor, i problem leży w tym, że nie wiem co to jest... BC187 na pewno to nie jest.
Jedyne co na nim jest napisane to 187. Z moich obserwacji wynika, że będzie to NPN (miernik na to wskazuje ) (BC187 to PNP).
Jak ktoś wie co to za cacko, to niech się tą wiedzą podzieli. |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|