[MK3] Woda pod wycieraczką po stronie kierowcy

Tutaj znajdziesz tematy dotyczące podstawowych kwestii eksploatacyjnych.
Przenoszenie i zakładanie nowych tematów, tylko przez moderatorów działu.

Moderator: Moderatorzy

ari

[MK3] Woda pod wycieraczką po stronie kierowcy

Post #1 autor: ari » pt 17 lis 2006, 11:36

jak w temacie woda pod wycieraczka i niewiem z kad sie tam wziela caly dywanik jest nasiakniety zdarza to sie tylko jak jest mokro i tak sie zastanawiam jak ona moze sie tam dostawac
Ostatnio zmieniony ndz 02 maja 2010, 14:36 przez ari, łącznie zmieniany 1 raz.

ancymon

Post #2 autor: ancymon » pt 17 lis 2006, 11:38

Hej Kolego,
są trzy możliwości -
1. cieknie z nagrzewnicy i gdzieś się dostaje
2. uszczelka przepuszcza - albo gdzieś pod szyba albo wpadłeś w duza wode i bliżej drzwi
3. dziurawa podłoga

ja w poldku miałem dwie przyczyny:) pierwsza i trzecia. w fiescie chyab niewiele sie rozni:)))))))) Ale generalnie to ja laik jestem

Awatar użytkownika
Noc
Posty: 50
Rejestracja: ndz 03 wrz 2006, 21:14

Post #3 autor: Noc » pt 17 lis 2006, 14:03

sory za głupie pytanie, ale kto pyta nie błądzi ale gdzie jest nagrzewnica? bo mam ten sam problem, zbiera mi się woda pod wykłądziną ale z prawej strony. dziura w podłodze na pewno nie mam bo sprawdzałem dokłądnie całą podłogę przed konserwacją
Nowy nabytek: Skoda Octavia 2004r.
Fiestą śmiga żonka...

squadak
Posty: 384
Rejestracja: pt 29 kwie 2005, 12:19

Post #4 autor: squadak » pt 17 lis 2006, 14:54

nagrzewnica jest na srodku pod deska rozdzielcza, ale jesli by z niej cieklo to ubywaloby wam plynu chlodniczego
jesli mokro jest w nogach pasazera to polecam sprawdzic czy nie cieknie przez przelotke kabli do sterownika wtrysku ktory znajduje sie za deska przed pasazerem, jesli nie to albo uszczelka szyby albo dziurawa przegroda czolowa
przy dziurawej podlodze woda by nie stala w srodku tylko wyciekala i czulbys najwyzej ze dywan jest lekko wilgotny - a i to mozliwe ze nie bo pod wierzchnim dywanem jest jeszcze wytlumienie grubosci okolo 2cm
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v

Awatar użytkownika
MARIUSZ.B
Posty: 1989
Rejestracja: śr 02 lut 2005, 15:51

Post #5 autor: MARIUSZ.B » pt 17 lis 2006, 21:13

Za to u mnie woda stoi pod nogami pasażera (dużo wody) prawdopodobnie dostaje się tam przez uszczelkę szyby przedniej. Zastanawiam się czy nie wyjąć szyby i zobaczyć w jakim stanie jest podszybie (a może lepiej nie wyciągać, strach banghead ) Może lepszym pomysłem jest nawiercić otwór w podłodze tak aby woda swobodnie wylatywała a pod wycieraczką nie było kałuży.
Ma ktoś jeszcze jakieś ciekawe pomysły, muszę coś z tym zrobić zanim w samochodzie zrobi się lodowisko :-(
PBXSERWIS centrale telefoniczne

Awatar użytkownika
Noc
Posty: 50
Rejestracja: ndz 03 wrz 2006, 21:14

Post #6 autor: Noc » sob 18 lis 2006, 11:25

MARIUSZ.B pisze:Może lepszym pomysłem jest nawiercić otwór w podłodze tak aby woda swobodnie wylatywała a pod wycieraczką nie było kałuży.


moim zdaniem była by to największa głupota, po tej ilości soli co jest na naszych drogach miałbys z małej dziurki ogronmą dziurę. Ja codziennie biore "fakt" i wymieniam gazete pod wycieraczką. Na razie jest spoko przynajmniej wody już nie ma tylko jest troche wilgotne. Na wiosne będe szukał przyczyny tego zjawiska
Nowy nabytek: Skoda Octavia 2004r.
Fiestą śmiga żonka...

Awatar użytkownika
szynszyl
EKSTERMINATOR
Posty: 3701
Rejestracja: sob 17 lip 2004, 20:04

Post #7 autor: szynszyl » sob 18 lis 2006, 16:09

nie daj sie nabrać na róznego rodzaju pomysły z mozliwymi przeciekami :twisted:
też tak zacząłem szukać..
1. wydzierasz dywaniki spod nóg kierowcy i wszystko co ci na oczy nawinie i zasłania przednią ściankę pod kierownicą...
2. wołasz kolesia z węzemofrodowymlb wiadrem i lejecie - siedzisz w srodku i potrzysz..

ja.. pękniecie - malutkie- dokładnie pod tym okienkiem wylewowym ze scianki grodziowej w komorze silnika.. ,masa uszczelniająca samochodowa
nie kolegała uszczelka pod obudową sinika wentylatora - jak czyściłem dziada z liści i badziewia - źle ułożyłem przed skręceniem

Awatar użytkownika
Kruku
Posty: 181
Rejestracja: śr 06 wrz 2006, 18:41

Post #8 autor: Kruku » sob 18 lis 2006, 21:12

jeszcze jest jedna opcja, ale jesli masz szyber dach :)
przynajmniej ja tak mialem jak padalo cieknie przez uszczelke, a jesli nei ma to narzewnica

Powertech

Post #9 autor: Powertech » ndz 19 lis 2006, 01:03

Mnie czeka wyjęcie szyby bo mi przez przednią szybę wlatuje i pod nogami pasażera zbiera się woda. Cieszę się z jednego. Nie jestem sam z tym problemem :D Ja wyjąłem taką plastikową zaślepkę po stronie pasażera i woda ścieka. Wokół dziury napaćkałem fluidolu więc może rdza się aż tak szybko nie dostanie. (chociaż na mojej Fofi jest już troche rdzy :) ) Ale trzeba będzie się za to zabrać.

Awatar użytkownika
MARIUSZ.B
Posty: 1989
Rejestracja: śr 02 lut 2005, 15:51

Post #10 autor: MARIUSZ.B » ndz 19 lis 2006, 08:42

Kruku pisze:jeszcze jest jedna opcja, ale jesli masz szyber dach :)
przynajmniej ja tak mialem jak padalo cieknie przez uszczelke, a jesli nei ma to narzewnica


Szyberdach mam ale wokół niego wygląda że jest sucho chyba, że wlatuje gdzieś tymi otworami do odprowadzania wody a nie wylatuje na zewnątrz tylko do auta. Nagrzewnica 100% szczelna rok temu wymieniana, płynu nie ubywa.

Mam jeszcze jedno jedno pytanie czy w fieście są otwory na podszybiu które mają za zadanie odprwadzać wodę ? Były takie w maluchu i też był z nimi wiecznie problem.
PBXSERWIS centrale telefoniczne

ari

Post #11 autor: ari » pn 20 lis 2006, 13:10

znalazlem miejsce ze na podszybiu moze sie dostawac woda wysuszylem i uszczelnilem siliconem zasatosowalem jeszcze opcje z gazeta pod wycieraczke poniewaz gazeta wyciaga wilgoc i aby lepijej to podsuszyc jak jade w dalsza trase to wyjmuje wycieraczke i puszczam cieple powietrze na nogi zobaczymy czy do konca zimy podeschnie

Awatar użytkownika
MARIUSZ.B
Posty: 1989
Rejestracja: śr 02 lut 2005, 15:51

Post #12 autor: MARIUSZ.B » pn 20 lis 2006, 16:35

Jeśli o mnie chodzi to ja mam nagrzewnicę git, grzeje mocno a i tak pod nogami woda. :D
PBXSERWIS centrale telefoniczne

ciaastus

Post #13 autor: ciaastus » pn 20 lis 2006, 17:42

ari pisze:znalazlem miejsce ze na podszybiu moze sie dostawac woda wysuszylem i uszczelnilem siliconem

U mnie w MK4 woda leciała po stronie kierowcy tą gumową uszczelką gdzie wchodzą przewody (gruba wiązka) z komory silnika do kabiny.
Podobna procedura - silicon i naprzód! :D

jogar26
Posty: 72
Rejestracja: śr 05 paź 2005, 19:05

Post #14 autor: jogar26 » śr 22 lis 2006, 17:54

Dokładnie jak powyżej. Otwórz maskę po prawej stronie jest przestrzeń skąd went. zbiera powietrze. Tam też jest wiązka kabli- przechodzą do środka i są zabezpieczone gumową uszczelką. Prawdopodobnie jest pęknięta. Poruszaj nią i sprawdź. W tej przegrodzie jest też miejsce na odpływ nadmiaru wody- sprawdź.
Jesli po ulewnym deszczu, dokładnie na środku podłogi pojawi Ci się mokra plama, to sprawdź ręką miejsce pod deską (tam gdzie bezpieczniki). Jestem przekonany, że będzie mokre- wtedy rozwiązaniem będzie uszczelnienie miejsc opisanych wyżej (wiązka). Pozdrawiam
mk3---->mk7 :D

Awatar użytkownika
MARIUSZ.B
Posty: 1989
Rejestracja: śr 02 lut 2005, 15:51

Post #15 autor: MARIUSZ.B » pt 24 lis 2006, 00:57

Kurcze mi bardziej cieknie po stronie pasażera a tam raczej nie ma kabli.
Po stronie kierowcy mam całkowicie sucho albo tylko mi się tak wydaje :mad:
Macie jeszcze jakiś pomysł ?
PBXSERWIS centrale telefoniczne

Awatar użytkownika
Danio
Posty: 392
Rejestracja: czw 16 gru 2004, 23:33

Post #16 autor: Danio » sob 25 lis 2006, 13:28

MARIUSZ.B pisze:Kurcze mi bardziej cieknie po stronie pasażera a tam raczej nie ma kabli.
Po stronie kierowcy mam całkowicie sucho albo tylko mi się tak wydaje :mad:
Macie jeszcze jakiś pomysł ?


u mnie sprawa wyglądała w ten sposób że był zatkany kanalik odpływowy( nie wiem czy przez kogoś czy też sam sie zatkał) i woda zamiast na zewnątrz ściekała do środka, na mrozie powstał lód i podniósł delikatnie blachę podłogi(wiem wiem brzmi nierealnie ale tak było) w miejscu pod matą głuszącą. Więc w gdy mrozy ustąpiły woda miała już gdzie spływać (pod nogi pasażera).Ja wymontowałem fotele, wyjąłe wykłądzine i całe wygłuszenie i jeździłem bez. Dzięki temu to odkryłem więc polecam też tak postąpić.
Aha jak to naprawić?
- trzeba udrożnić kanalik odpływowy(znajduje sie z tego co pamiętam na wysokości zawiasów, trzeba obmacac podłogę)
-trzeba odłupać kawał maty głuszącej żeby dostać sie do "bąbla" blachy
-osuszyć i podmalować blachę
-napchać troszkę blachogumu
-sklepać na płasko młotkiem
-uzupełnić wygłuszenie blachogumem
Dobra Fiesta nie jest zła ;)

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
MARIUSZ.B
Posty: 1989
Rejestracja: śr 02 lut 2005, 15:51

Post #17 autor: MARIUSZ.B » ndz 26 lis 2006, 20:40

Nie czaję za bardzo - ten kanalik odpływowy jest gdzieś w podłodze, dojrzę go z kanału ? Kiedyś zatykałem tam jakąś dziurę (tuż za kołem) ale myślałem że to ruda mi ją zrobiła.
PBXSERWIS centrale telefoniczne

KacpeRS

Post #18 autor: KacpeRS » ndz 11 lut 2007, 04:39

dla wszystkich którzy mkyślą że jest mokro bo nagrzewnica jest dziurawa... jeśli nagrzewnica jest walnięta to ubywa płynu chłodzącego a przedewszystkim przy włączeniu dmuchawy przednia szyba robi się tłusta i zachodzi mgłą odrazu

Awatar użytkownika
szynszyl
EKSTERMINATOR
Posty: 3701
Rejestracja: sob 17 lip 2004, 20:04

Post #19 autor: szynszyl » pn 12 lut 2007, 22:11

a może ktoś konkretnie foty zrobić i pokazać gdzie te kanały odpływowe .. wężyki jakoweś? z szybera itp.. sam dumam czy nie zamalowałem ich konserwacją.. teraz nie wiem sam gdzie szukac.. dośc że auto ma lata to jeszcze znowu woda mnie podmywa.. :sad:

Awatar użytkownika
Tommur
Posty: 958
Rejestracja: sob 08 lip 2006, 00:51

Post #20 autor: Tommur » śr 14 lut 2007, 19:33

Postaram się jutro zdjęcia kanałów odpływowych zrobić w komorze silnika (ja miałem je zaklajstrowane - ale na szczęście mam w Szczecinie wzór idealny "fiesta trzeciego") i zaglądając do jego auta to zauważyłem. U mnie miesiąc temu pocieklło pod szybą. wystarczy odkręcić 6 śrub mocujących pulpit cały i lekko opuścić go w dół. Jeśli wali pod uszczelką szyby to od razu widać nalot biały lub rudą. W podszybiu na dole uszczelki szyby są kanału odpływowe wody i to od nich najczęściej się zaczyna ruda (widać tylko po wyjęciu szyby). A bez zdjęcia wykładziny i wygłuszeń w życiu nie dosuszycie do końca maty wygłuszającej. U mnie była tylko przesiąknięta, a suszenie trwało 5 godzin nad grzejnikiem elektrycznym.

P.S. Rozbierasjąc fiestkę Artona zdziwiliśmy się jak zdrowa była blacha na podłodze, ale niestety na podszybiu już ruda wyłaziła i lekko przesiakało. :(

Pozdrawiam
Prędkość była dobra :-), tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski


Wróć do „Porady eksploatacyjne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika