[MK3] Nakrętki pod pokrywą zaworów - do czego służą? |
Autor |
Wiadomość |
DiabloHR
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 39 Dołączył: 21 Sie 2006 Posty: 90 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24 Wrz 2006, 10:55 [MK3] Nakrętki pod pokrywą zaworów - do czego służą?
|
|
|
Odkręciłem pokrywę klawiatury, ponieważ mi ciekło z pod niej i przy okazji oglądałem całą klawiaturę... Zauważyłem, że gdy tłok jest w jakimś położeniu (nie wiem, jakim bo się nie znam) to te płytki przykręcone tymi nakrętkami - zaznaczone na czerwono lekko chodzą na boki i góra dół Naprawdę lekko, ale zapewne przez to stukają mi zawory mam pytanie czy tą właśnie nakrętką coś zwalczę czy one tylko trzymają tą płytkę a wszystkie luzy są likwidowane hydraulicznie? Podobno, że mam stuki to są do wymiany hydrauliki, ale dla pewności chciałem się dowiedzieć czy tymi nakrętkami nic nie da się zawalczyć?
Przy okazji chciałbym wiedzieć czy jest jakaś ustalona kolejnośc dokręcania srub od pokrywy klawiatury?
Pozdrawiam! |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 28 Lut 2010, 18:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Wrz 2006, 12:17
|
|
|
nie. Te nakrętki sa mocowaniem klawiatury zaworowej , a taka dziwna klawiatura ze podzielona na 8 oddzielnych Jak je odkręcisz to zobaczysz kasowacz luzu . Tylko jedna sprawa nie zamieniaj miejscami dźwigienek . tam gdzie była tam musi zostać . |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 24 Wrz 2006, 13:55
|
|
|
pisał ci już łokmen i ja.... w tym typie pada wałek.. ile na tym kasowaczu uzyskasz? i na jak długo? po wymianie wałka mam spokój (miałem ) na paredziesiąt tys. bo to była używka.. szkalnki popychaczy masz tez wytarte na 102% i one muszą być wymienione. |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
DiabloHR
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 39 Dołączył: 21 Sie 2006 Posty: 90 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24 Wrz 2006, 14:20
|
|
|
Dzięki za info Wolałem się upewnić czy nie istnieje taka możliwość, że ktoś je np za lekko dokręcił... Gdy odkręcałem kopułę to niektóre śrubki można by było odkręcać palcami były prawie w ogóle nie dokręcone |
|
|
|
 |
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 43 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24 Wrz 2006, 22:19
|
|
|
z tego co podaje Haynes to sruby pokrywy zaworow (te co odkrecales) maja byc przykrecone momentem 7 Nm wiec bardzo nieduzo - dlatego mogles je odkrecic palcami, nie dokrecaj ich mocniej bo mozesz powyginac pokrywe i bedzie lala mocniej niz przy stwardnialej uszczelce |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
 |
DiabloHR
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 39 Dołączył: 21 Sie 2006 Posty: 90 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24 Wrz 2006, 22:40
|
|
|
Dzięki za odpowiedź Nie chciałem zakręcać na chama tylko z lekkim oporem Lało się głównie przez to, że jakiś matołek wsadził starą urwaną uszczelkę + czerwony silikon |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.