Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:16 |
wymiana alternatora |
Autor |
Wiadomość |
Kam'ol
Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 45 Dołączył: 06 Gru 2005 Posty: 129 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 6 Gru 2005, 00:40 wymiana alternatora
|
|
|
witam serdecznie
mam pytanie, chciałbym w mojej fieście 1.3i 93' automat 3D, 8)
wymienić alternator z 55A na 70A (model z 1.6 D), wiecie Państwo jak kształtują się ceny alternatorów 70A? na allegro są ceny od 100 do 150 złotych, i czy będzie on pasował do mojego modelu, wiem, że są 3 rodzaje alternatorów (Bosch, Magneti Marelli i Mitshubishi)
o tych parametrach.
zmiana to podyktowana jest zainstalowaniem dość prądożernej instalacji audio,
poza tym chciałbym dać większy akumulator (65,75 Ah), najlepiej żelowy bezobsługowy Centry z magicznym oczkiem :]
|
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Gru 2005, 01:58
|
|
|
hm o ile sie nie myle to beda problemy . z tego co pamiętam to jażmo naciągania alternatora w mk3 jest od góry a w mk2 od dołu . jeśli bedzie to bosch to bez problemów można przełożyć ścianki alternatora i wtedy pasować bedzie . trzeba tylko wziąść suwmiarke i zmierzyć orientacyjną wysokość obudowy uzwojenia (jest z żelaza a nie alu ) i porównać z ta co jest w samochodzie . A co do cen to tak sie właśnie kształtuja . od 70-150 . Trzeba dobrze szukać . |
|
|
|
 |
Kam'ol
Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 45 Dołączył: 06 Gru 2005 Posty: 129 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 6 Gru 2005, 07:49 uzupełnienie
|
|
|
witam witam, a czemu napisałeś, o wersji mk2?? |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 6 Gru 2005, 08:16
|
|
|
Napisał o mk2 dlatego, że podałeś że chcesz założyć alternator z modelu 1,6D. A 1,6D były w mk2, natomiast w mk3 jest 1,8D! |
|
|
|
 |
Kam'ol
Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 45 Dołączył: 06 Gru 2005 Posty: 129 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 6 Gru 2005, 11:24
|
|
|
aha , ups przepraszam za błąd,
a jak skombinuję taki (1.6, lub 1.8 lub 1.8 (T)D) to będzie pasował bez przeróbek?
i czy to będZie niezależne od producenta alternatora ? :-(
2. alternatory Boscha 55A (0,14 Ohma) i 70A (0,10 Ohma) różnią się rezystancją stojana, ma to jakieś szczególne przełożenie na prace układu?? bo z tego co pamiętam z elektrotechniki to żadnej......
p.s.
w mojej genialnej książce od forda escorta/fiesty (bo nie oszukujmy się, że to nie je jest to samo )
mam wyszczególnione takie silniki mk3:
a) 1.1/1.3/1.4/1.6 - 55A
b) 16V - 1.6/1.8 - 70 A
c) 1.8D/1.8TD (b i c wg mojej super księgi mają ten sam alternator 70A) - 70A |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Gru 2005, 17:01
|
|
|
Hm no rezystancja ma znaczny wpływ . bo im mniejsza tym wiekszy prąd płynie . Hm o alternatorach z 16 v zapomnij bo tam jest koło na wieloklinowy pasek przez co rózni sie wirnik . z dizelka alternator podejdzie jak mu wymienisz obudowy . powiedziałem ci jak to sprawdzić . pozatym mozesz szukać sobie alternatora boscha z innego forda i nie tylko w sumie i tez może pasować . najlepiej wyjąć swój i iść na szrot poszukać . |
|
|
|
 |
Kam'ol
Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 45 Dołączył: 06 Gru 2005 Posty: 129 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 8 Gru 2005, 21:43
|
|
|
diodalodz napisał/a: | Hm no rezystancja ma znaczny wpływ . bo im mniejsza tym wiekszy prąd płynie . Hm o alternatorach z 16 v zapomnij bo tam jest koło na wieloklinowy pasek przez co rózni sie wirnik . z dizelka alternator podejdzie jak mu wymienisz obudowy . powiedziałem ci jak to sprawdzić . pozatym mozesz szukać sobie alternatora boscha z innego forda i nie tylko w sumie i tez może pasować . najlepiej wyjąć swój i iść na szrot poszukać . |
witam diodku :]
znalazłem alternatorek boscha k1-70a
mam fotki, ktore zalaczam żebyś oblukał normalnie :-D o ile masz czas
http://img530.imageshack....=pic00136te.jpg
http://img15.imageshack.u.../pic00203au.jpg
i jak myślisz nada się??
[ Dodano: Czw Gru 08, 2005 20:44 ]
diodalodz napisał/a: | Hm no rezystancja ma znaczny wpływ . bo im mniejsza tym wiekszy prąd płynie . Hm o alternatorach z 16 v zapomnij bo tam jest koło na wieloklinowy pasek przez co rózni sie wirnik . z dizelka alternator podejdzie jak mu wymienisz obudowy . powiedziałem ci jak to sprawdzić . pozatym mozesz szukać sobie alternatora boscha z innego forda i nie tylko w sumie i tez może pasować . najlepiej wyjąć swój i iść na szrot poszukać . |
witam diodku :]
znalazłem alternatorek boscha k1-70a
mam fotki, ktore zalaczam żebyś oblukał normalnie :-D o ile masz czas
i jak myślisz nada się?? |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Gru 2005, 23:24
|
|
|
myśle ze warto spróbować , jeśli masz boscha w aucie powinno wszystko pasować . |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.