Ładowanie akumulatora. |
Autor |
Wiadomość |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Gru 2019, 23:49
|
|
|
Czym to auto ma ładować akumulator podczas hamowania? Jest tam coś czy tylko alternator jednak? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 44 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Gru 2019, 12:55
|
|
|
Każdy nowoczesny samochód, jak fiesta, ma mocny alternator, który włącza się na mocne ładowanie podczas hamowania silnikiem. |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
 |
|
|
|
 |
Jaszczur

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1120 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 16 Gru 2019, 18:35
|
|
|
Ja rozumiem takie wynalazki w elektrykach, ale co u licha znaczy "mocne ładowanie" w aucie z silnikiem spalinowym i co ono miało by zmieniać? |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 16 Gru 2019, 20:20
|
|
|
Jaszczur, zobacz sobie jak opel insignia steruje napięciem w instalacji. Jedziesz normalnie? 12.5. Właczysz wycieraczki? 14. Jedziesz powyżej pewniej prędkosci? 14!
https://insignia-club.pl/viewtopic.php?t=2752 |
|
|
|
 |
Jaszczur

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1120 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 16 Gru 2019, 20:21
|
|
|
To się nazywa "inteligentne ładowanie akumulatora", i takie coś miały już focusy z 2004 roku I dalej nie rozumiem jaki to ma związek z "mocniejszym" ładowaniem akumulatora podczas hamowaniu silnikiem. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Gru 2019, 21:43
|
|
|
Wojtek Wawa napisał/a: | Każdy nowoczesny samochód, jak fiesta, ma mocny alternator, który włącza się na mocne ładowanie podczas hamowania silnikiem. | Tak to by się zgadzało, ale tylko podczas hamowania silnikiem, czyli w sumie wszystkie pedały zwolnione,,,
Alternator stawia dość mocny opór,,, im więcej z niego prądu ciągniesz tym większy, dlatego komputer widząc że zwalniasz z użyciem motoru daje lądowanie na max,,, prąd darmowy, a hamowanie skuteczniejsze,,, w sumie logiczne |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
lukaszooo
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 13 Sie 2018 Posty: 105 Skąd: Mińsk Maz.
|
Wysłany: 6 Sty 2020, 11:54
|
|
|
Inteligentne ładowanie to w fordzie BMS i focus 2004 tego nie mial, nie mialy tego nawet 2008, dopiero od mk3 czyli od 2011 jest w kazdym aucie niezaleznie czy ma start stop. W fiestach niestety nie wiem od ktorego roku jest BMS. Nie ma zadnego hamowania alternatorem, to jest jeszcze inny system ale dostepny chyba jedynie w hybrydach i Energi. |
_________________ Tel. 511246350 |
|
|
|
 |
nowy1
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 08 Sie 2018 Posty: 58 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Sty 2020, 14:32
|
|
|
Jeszcze o tej ładowarce z Jula. Jednak nie w pełni ona ładuje akumulator. Po "naładowaniu" akumulatora zaczął działać ASS , ale podczas jazdy akumulator był cały czas ładowany napięciem 14,7-14,9V.
Dopiero po przejechaniu około 50-60km napięcie na akumulatorze ustabilizowało się w granicach 13V i taka wartość utrzymuje się cały czas podczas jazdy. Podczas hamowania silnikiem napięcie wzrasta do 14,7-14,9V i dalej już podczas jazdy znowu jest ok. 13V.
Być może ta ładowarka dostosowana jest do aku AGM a u mnie jest EFB. |
|
|
|
 |
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 50 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 279 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 1 Lut 2022, 04:30
|
|
|
Też mi system co jakiś czas marudzi w zimie, że akumulator trzeba podładować. Bardzo szybko wyłącza system multimedialny, gdy silnik nie pracuje; ford key free działa tylko od strony kierowcy i w klapie bagażnika, a dźwięk od czujników parkowania przechodzi mutację . Niestety mało jeżdżę, a jak już, to po mieście z włączonym ogrzewaniem foteli i kierownicy. W lato wszystko wróci do normalności. |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
 |
richo
Model: Ford Fiesta Mk8`20
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 27 Lis 2022 Posty: 1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27 Lis 2022, 13:59
|
|
|
"Być może ta ładowarka dostosowana jest do aku AGM a u mnie jest EFB."
Jesteś pewien, że masz akumulator EFB ? Mam ten sam problem w nowej Fieście 1,0 EB MHEV z tego roku, ale u mnie jest akumulator SLI. |
|
|
|
 |
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 44 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21 Gru 2022, 13:47
|
|
|
Widzę spore dywagacje, ale przecież te mocniejsze ładowanie od alternatora podczas hamowania silnikiem zwyczajnie czuć, co potwierdziły pomiary.
W czym Wam to przeszkadza? R3 i tak strasznie biednie hamuje silnikiem, dobrze że alternator coś tam pomaga (i tak jest bieda). Za to hamulce są pancerne, 80 000 km i wciąż fabryczne klocki z przodu/bębny z tyłu. |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
 |
|
|
|
 |
|