|
[Ogólny] Słabe ładowanie akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Lut 2012, 07:33
|
|
|
Pontoniento napisał/a: | 12,3 to jeszcze dobry wynik. | Jak widać wiesz lepiej, dla mnie 12,3 jest mniejsze od 12,6 i o jakimkolwiek ładowaniu nie ma mowy, tym bardziej ze napięcie wzorcowe to jakieś 14,4,,, nie twierdze że auto wybuchnie, stwierdzam że pompa wody jest na wspólnym pasku i nie lubi jak ten jest naciągnięty za mocno,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Lut 2012, 13:47
|
|
|
próbowałeś pomierzyć napięcia na alternatorze ? To wiele wyjaśni i nie będziemy myśleć co jest dobre szczotki czy regulator.
uruchom samochód włącz światła , następnie zmierz napięcie na klemach akku zapisz sobie, a następnie zmierz napięcie między obudową alternatora a śruba/kostką gdzie przyczepiony jest czerwony gruby przewód. Jeśli na alternatorze będzie wyższe napięcie niż na akku oznacza to złe połączenia. Dysproporcja będzie rosła razem z obciążeniem.
Nie sztuką jest się narobić i zmienić pół samochodu a sztuką jest trafić w usterkę.
Warto by jeszcze ustalić jaki masz alternator. Bosch czy Magneti/lucas. Najlepiej zrób zdjęcie miejsca gdzie przyczepione są przewody. |
|
|
|
|
Pontoniento
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Szymon
Wiek: 33 Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 65 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16 Lut 2012, 21:50
|
|
|
diodalodz Jutro to zrobie i dam znac.
[b[JoeMix[/b] Mialem na mysli ze 7 letni akumulator ktory bez klem trzyma 12,3 to chyba jeszcze dobry wynik jak na takiego trupa skror 12.6 to wynik prawidlowy dla akumulatora wiec zakladam ze najlepszy z mozliwych (nowka sztuka). |
_________________ MojitoProject
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Lut 2012, 01:30
|
|
|
W przypadku akumulatorów kwasowych o dużej wydajności prądowej napięcie na jego klemach to mało ważna informacja. Podpowiada jedynie o stanie jego naładowania.
Ważna jest wydajność prądowa czyli np jak pobierasz 100A to napięcie nie może wpaść poniżej 10V.
Napięcie to różnica poziomów czyli np masz wiadro z wodą na drabinie. Weźmiesz mały wąż woda leci powoli (mały prąd). Ale jak weźmiesz gruby wąż to leci dużym strumieniem chyba, że w wiadrze jest mało wody (niska pojemność baterii, nominalna podawana w Ah) bądź uszkodzenie cel - coś przytyka wąż w wiadrze i leci nadal cienki strumień. Grubość węża decyduje o prądzie , w twoim przypadku grubym wężem jest rozrusznik.
Wysokość na której jest wiadro to napięcie. Im wyżej tym przy takiej samej rurce leci szybciej.
Tyle tytułem teorii.
Więc 12.3 V nie mówi nam za wiele o kondycji baterii. Mówi jedynie, że żadna z cel (jest ich 6 w 12V akku) nie ma zwarcia i bateria jest naładowana. |
|
|
|
|
Pontoniento
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Szymon
Wiek: 33 Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 65 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22 Maj 2012, 01:03
|
|
|
W sumie to juz bylo jakis czas temu ale napisze dla potomnych.
Do wymiany byla plytka z diodami, jedna dioda puszczala prad w obie strony, nie wiem jaki mialo to wplyw na alter ale napewno zly.
Znalazlem goscia ktory przyjechal, wyciagnol stary alter, wsadzil bosha, posprawdzal i wziol 80 zl, jakby ktos chcial to dam kontakt na PW, gosciu dziala na obszarze krakowa i naprawde warty polecenia, jak np nie chce wam sie jezdzic po szrotach to on jest codziennie na wszystkich i zalatwia za doslownie 5-10 zl wiecej. |
_________________ MojitoProject
|
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|