| Ładowanie akumulatora. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Gru 2019,  23:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czym to auto ma ładować akumulator podczas hamowania? Jest tam coś czy tylko alternator jednak? |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wojtek Wawa   
 Model: Ford Fiesta Mk8`17
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
 Imię: Wojtek
 Wiek: 44
 Dołączył: 03 Sie 2017
 Posty: 180
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Gru 2019,  12:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Każdy nowoczesny samochód, jak fiesta, ma mocny alternator, który włącza się na mocne ładowanie podczas hamowania silnikiem. |  
				| _________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jaszczur   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: CL
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Marcin
 Dołączył: 07 Lut 2011
 Posty: 1126
 Skąd: SD (Dąbrowa G)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Gru 2019,  18:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja rozumiem takie wynalazki w elektrykach, ale co u licha znaczy "mocne ładowanie" w aucie z silnikiem spalinowym i co ono miało by zmieniać? |  
				| _________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Gru 2019,  20:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jaszczur, zobacz sobie jak opel insignia steruje napięciem w instalacji. Jedziesz normalnie? 12.5. Właczysz wycieraczki? 14. Jedziesz powyżej pewniej prędkosci? 14! https://insignia-club.pl/viewtopic.php?t=2752
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jaszczur   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: CL
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Marcin
 Dołączył: 07 Lut 2011
 Posty: 1126
 Skąd: SD (Dąbrowa G)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Gru 2019,  20:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | To się nazywa "inteligentne ładowanie akumulatora", i takie coś miały już focusy z 2004 roku  I dalej nie rozumiem jaki to ma związek z "mocniejszym" ładowaniem akumulatora podczas hamowaniu silnikiem.   |  
				| _________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Gru 2019,  21:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak to by się zgadzało, ale tylko podczas hamowania silnikiem, czyli w sumie wszystkie pedały zwolnione,,, 	  | Wojtek Wawa napisał/a: |  	  | Każdy nowoczesny samochód, jak fiesta, ma mocny alternator, który włącza się na mocne ładowanie podczas hamowania silnikiem. | 
 
 Alternator stawia dość mocny opór,,, im więcej z niego prądu ciągniesz tym większy, dlatego komputer widząc że zwalniasz z użyciem motoru daje lądowanie na max,,, prąd darmowy, a hamowanie skuteczniejsze,,, w sumie logiczne
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | lukaszooo   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 13 Sie 2018
 Posty: 105
 Skąd: Mińsk Maz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Sty 2020,  11:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Inteligentne ładowanie to w fordzie BMS i focus 2004 tego nie mial, nie mialy tego nawet 2008, dopiero od mk3 czyli od 2011 jest w kazdym aucie niezaleznie czy ma start stop. W fiestach niestety nie wiem od ktorego roku jest BMS. Nie ma zadnego hamowania alternatorem, to jest jeszcze inny system ale dostepny chyba jedynie w hybrydach i Energi. |  
				| _________________ Tel. 511246350
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | nowy1   
 Model: Ford Fiesta Mk8`18
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
 Dołączył: 08 Sie 2018
 Posty: 58
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Sty 2020,  14:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeszcze o tej ładowarce z Jula. Jednak nie w pełni ona ładuje akumulator. Po "naładowaniu" akumulatora zaczął działać ASS , ale podczas jazdy akumulator był cały czas ładowany napięciem 14,7-14,9V. Dopiero po przejechaniu około 50-60km napięcie na akumulatorze ustabilizowało się w granicach 13V i taka wartość utrzymuje się cały czas podczas jazdy.  Podczas hamowania silnikiem napięcie wzrasta do 14,7-14,9V i dalej już podczas jazdy znowu jest ok. 13V.
 Być może ta ładowarka dostosowana jest do aku AGM a u mnie jest EFB.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mars   
 Model: Ford Fiesta Mk8`18
 Wersja: Vignale
 Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 50
 Dołączył: 05 Kwi 2014
 Posty: 279
 Skąd: Spod Bydgoszczy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Lut 2022,  04:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Też mi system co jakiś czas marudzi w zimie, że akumulator trzeba podładować. Bardzo szybko wyłącza system multimedialny, gdy silnik nie pracuje; ford key free działa tylko od strony kierowcy i w klapie bagażnika, a dźwięk od czujników parkowania przechodzi mutację  . Niestety mało jeżdżę, a jak już, to po mieście z włączonym ogrzewaniem foteli i kierownicy. W lato wszystko wróci do normalności. |  
				| _________________ HDK ZdZN A Rh"-".
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | richo   
 Model: Ford Fiesta Mk8`20
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
 Dołączył: 27 Lis 2022
 Posty: 1
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Lis 2022,  13:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | "Być może ta ładowarka dostosowana jest do aku AGM a u mnie jest EFB." Jesteś pewien, że masz akumulator EFB ? Mam ten sam problem w nowej Fieście 1,0 EB MHEV z tego roku, ale u mnie jest akumulator SLI.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wojtek Wawa   
 Model: Ford Fiesta Mk8`17
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
 Imię: Wojtek
 Wiek: 44
 Dołączył: 03 Sie 2017
 Posty: 180
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Gru 2022,  13:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Widzę spore dywagacje, ale przecież te mocniejsze ładowanie od alternatora podczas hamowania silnikiem zwyczajnie czuć, co potwierdziły pomiary. 
 W czym Wam to przeszkadza? R3 i tak strasznie biednie hamuje silnikiem, dobrze że alternator coś tam pomaga (i tak jest bieda). Za to hamulce są pancerne, 80 000 km i wciąż fabryczne klocki z przodu/bębny z tyłu.
 |  
				| _________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |