Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 25 Maj 2006, 22:00 |
Tajemnicze liczniki Gienka |
Autor |
Wiadomość |
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Sie 2004, 19:19
|
|
|
no, to jest czujnik cisnienia oleju prostę.. tylko że nie cyfrowy 9od kontrolki) tylko analogowy 9od wskaźnika).... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
herrkam
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 50 Dołączył: 24 Sie 2004 Posty: 76 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 30 Sie 2004, 21:16
|
|
|
Gienek jak podłączyctemp oleju, cisnienie oleju. Na rajdach mi się przyda i gdzie mozna kupić takie zegarki??
pozdro |
|
|
|
|
remus
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 26 Maj 2004 Posty: 17 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 31 Sie 2004, 14:45
|
|
|
Ja wywierciłem dziure w korku nagwintowałem i wkręciłem czujnik. I po wszystkim. Zegarki AutoStyla kupisz w każdym sklepie tuningowym. |
|
|
|
|
GienekWichura
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004 Posty: 309 Skąd: Puck
|
Wysłany: 18 Wrz 2004, 09:24
|
|
|
http://www.sklep.tuning.pl/
U mniebyło miejsce po czujniku niskiego ciśnienia oleju
W sumie można w misce wywiercić otwór na temperaturę oleju
oczywiście do ciśnienia trzeba użyć gniazda na czujnik niskiego
ciśnienia i wkręcić tam trójnik własnej roboty |
|
|
|
|
GienekWichura
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004 Posty: 309 Skąd: Puck
|
Wysłany: 18 Wrz 2004, 09:35
|
|
|
Tak trochę mi się zepsuły oprawki. W jednym miejscu mi pękły
Trzeba więc było naprawić. No i znowu mi do tego pustego łba
coś strzeliło i zrobiłem sobie jeszcze inaczej. Bardziej chropowatego
BARANEK
|
|
|
|
|
GienekWichura
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004 Posty: 309 Skąd: Puck
|
Wysłany: 18 Wrz 2004, 09:46
|
|
|
Zaczęło się w sumie od tego że znalazłem w piwnicy stare
kubki po przyprawach kuchennych. Zaczęłem przymierzać
Hmmm.......Małe pasowały. A co z dużym?
W kibelku miałem pęknięty kubek do mycia zębów
Trochę go upitoliłem, wyszlifowałem, skleiłem ....
Wszysko oprócz przykęcenia pod odpowiednim kątem
wkrętami jest sklejone żywicą. Każdy licznik jest pod innym kątem
A wszystkie skierowane są idealnie prostpadle do moich oczu.
Ktoś niższy już nie ma prostopadle
|
|
|
|
|
GienekWichura
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004 Posty: 309 Skąd: Puck
|
Wysłany: 18 Wrz 2004, 09:51
|
|
|
Przy elektryce należy pamiętać że masa do ciśnienia oleju
jest brana zawsze z silnika. Pozostałe mprzewody masowe
obojętne. Plusy podłącza sie na stacyjkę, żebby usrojstwo
nie chodziło całą dobę. Turbo akurat jest tutaj z wężyka
ciśnieniowego i prawidłowo.
|
|
|
|
|
DŻEJKU [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Wrz 2004, 13:20
|
|
|
Gienek fajowo to zrobiłeś! a co to za baranek? czy to nie będzie później utrudnione w czyszczeniu?
zadżebisty pomysł, ja może też sam zrobie obudowe do moich wskaźników... dzięx za natchnienie! |
|
|
|
|
GienekWichura
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004 Posty: 309 Skąd: Puck
|
Wysłany: 20 Wrz 2004, 06:46
|
|
|
Jakby goście wiedzieli jak to zrobiłem to by się tak nie coeszyli
http://www.fiestaturbo.co...pic.php?t=84855
Nie powiem co za baranek bo kompromitacja. Ale ważne że spełnia swoje
zadanie. Myśle że z czyszczeniem nie będzie problemu tylko odpowiednia
niesypiąca się szmata. |
|
|
|
|
GienekWichura
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004 Posty: 309 Skąd: Puck
|
Wysłany: 20 Wrz 2004, 10:05
|
|
|
No to teraz najbardziej miła wiadomośc dla mnie bo w sumie
naewt wcześniej tego nie wiedziałem.
To są oprawki nie wiem jakiej firmy ale w cale mi się nie
podobają a ile kosztują.............Sporo zaoszczędziłem i
mam tonę radochy że to moje wykonanie.
http://www.sklep.tuning.pl/dzial.php?d_id=79301 |
|
|
|
|
demolek [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Wrz 2004, 10:36
|
|
|
Brawo Gienuś !!! Szkoda że mnie już natchnienie opuściło ... weź moja fiestę i dokończ ... bo szkoda jakimś patałachom oddawać ... |
|
|
|
|
Kermitos [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Wrz 2004, 11:34
|
|
|
Takich "magikow" jak Gienek to ciezko znalezc. Kto by pomyslal ze taki efekt mozna uzyskac takim sposobem :lol: A swoja droga szkoda ze Demol juz odpusciles sobie bo Twoja fura to cos wspanialego.
Pozdrawiam wszystkich fiestowych "magikow"!!! |
|
|
|
|
Aksag [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Wrz 2004, 18:08
|
|
|
gruszki w poldkach były na 100% w silnikach 1,6 gli wiem bo sam widziałem w innych niewiem a fachowo to niewiem jak się nazywa jak powiesz że chcesz gruszke do poldka to będą wiedzieć |
|
|
|
|
Paulek [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Wrz 2004, 18:37
|
|
|
Gienek gratuluję Ci umiejętności i pomysłowości !!
I czekam aż słożysz jakiś silnik do Fiesty z części rowerowych :wink: |
|
|
|
|
GienekWichura
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004 Posty: 309 Skąd: Puck
|
Wysłany: 20 Wrz 2004, 19:51
|
|
|
Dzisiaj kumple z pracy przeglądali to forum ( to oni nazwali mnie
Człowiek Fiesta).
Ponoć Adam Słodowy odpada.
A myślałem że z igły wideł nie da się zrobić
A w ogóle wiecie co? Całe liczniki od Poloneza
łącznie z gruchą można by przerobić . W sumie to
chodzi mi najbardziej o te ciśnienie oleju. Ale
niestey polonez nie ma liczników cisnienia doładowania
chociaż dla ciekawostki polones 1,5 SLE był robiony w
wersji turbo seryjnie za dopłatą. |
|
|
|
|
DŻEJKU [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Wrz 2004, 23:14
|
|
|
o poldku turbo słyszałem, ale nie był to kiler . co do wskaźnika ciśnienia to był taki w Ładzie 2107 i zamierzam od niej kupić czujnik. |
|
|
|
|
GienekWichura
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004 Posty: 309 Skąd: Puck
|
|
|
|
|
GienekWichura
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004 Posty: 309 Skąd: Puck
|
Wysłany: 22 Wrz 2004, 10:11
|
|
|
Trzeci filmik jest do ściągnięcia. Proszę o komentarze.
Przyspieszenie myślę przyzwoite. To jeszcze za czasów
kiedy moje auto rwało na trójce. Filmik to sama demonstracja
pracy turbiny. Po założeniu dodatkowego zaworu upustowego
z podtrzymaniem ciśnienia w kolektorze ssącym będzie
ciśnienie szybciej się podnosiło i spadało (większa elastyczność)
Wszystkie filmy można oglądać w Quick Time MOV4.
http://sielek.w.interia.pl/0,4bar.mov
Sam strona jest jeszcze w budowie
http://sielek.w.interia.pl/ |
|
|
|
|
GienekWichura
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004 Posty: 309 Skąd: Puck
|
Wysłany: 7 Lut 2005, 15:49
|
|
|
Wiadomość specjalna dla wielbicieli baranów. Szczególnie dla JQ Racera.
Baranek został zlikwidowany. Za bardzo się łuszczył. Jednak drgania podczas jazdy
i niedokładne wykończenie zrobiły swoje. Wróciłem do poprzedniej konfiguracji
Przejechałem trochę szpachlą natryskową iprawdopodobnie pójdzie wszystko w
połyskowym czarnym
Historię liczników GienkaWichury uważam za zamkniętą. Chyba że dokupię jeszcze coś
z zakresu temperatur oleju i wody. Może się cuś nowego urodzi. Wszystko zależy od
tego jak szybko skończę blacharkę albo jak wpadnie mi nowy kolejny pomysł w środku
nocy podczas siedzenia na kibelku.
|
|
|
|
|
GienekWichura
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004 Posty: 309 Skąd: Puck
|
Wysłany: 7 Lut 2005, 15:55
|
|
|
Acha i jeszcze jedno
Ja zainteresowałem sie firmą autostyle bo wykonanie licznkiów
i cena były najbardziej zadowalające. Jest jednak kilka serii liczników
różnych zastosowań i wykonań firm VDO oraz fogfree oferowanych
przez dystrybutora części do motorówek i łodzi oraz jachtów
firmę marcomotors
www.marcomotors.com.pl
Polecam ich bo ceny są porównywalne a wykonanie powiem że
nawet lepsze.
a oto tablica rozdzielcza projektowana przez naszą
firmę do sterowania silnikami produkowanymi na
potrzeby małej i średniej żeglugi przez naszą firmę
|
|
|
|
|
|