[MK3] Tajemnicze kabelki |
Autor |
Wiadomość |
Mad_Maxs

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 143 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 20 Wrz 2009, 15:02 [MK3] Tajemnicze kabelki
|
|
|
W swojej MK3 postanowiłem reanimować wiązkę kabli prowadzącą do radia, poprzez zmiane "skręconych kabli owiniętych toną taśmy izolacyjnej, która kleiła się do wszystkiego oprócz kabli, na odrobinę cyny i koszulki termokurczliwe. Od razu przewody przylutowałem do uniwersalnej wtyczki ISO, a więc nawet kolory mi się zgadzały poza dwoma.. Wie ktoś do czego służą przewody SZARY z żółtym paskiem oraz BRĄZOWY z żółtym paskiem ? Mi nie udało się dojść co one robią :(
Poniżej zdjęcia owych kabli, troche słaba jakość bo telefonem ale coś tam widać
 |
|
|
|
 |
fermiik [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Wrz 2009, 15:25 Re: Tajemnicze kabelki
|
|
|
W mk3:
Szaro-zolty - podswietlenie radia (powinno pojawiac sie 12v po wlaczeniu swiatel)
A brazowo-zolty - to cos jest pomieszane.
W firmowej instalacji takiego koloru przewodzik bylby do jednego z glosnikow. |
|
|
|
 |
Mad_Maxs

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 143 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 20 Wrz 2009, 17:58
|
|
|
w takim razie nie wiem skad ten brązowy ale jest co do napięcia po światłach to sprawdze. Jeszcze jedno pytanie w kwestii tych kabelków. Ponieważ zasilanie radia jest chyba bezpośrednio z Aku, może ono działać bez kluczyka w stacyjce, a ja bym wolał żeby tak jak w nowszych autach wymagany był kluczyk, chociaż w pozycji 1. |
|
|
|
 |
sledzio

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 36 Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 106 Skąd: Aleks.Łódzki
|
Wysłany: 20 Wrz 2009, 18:06
|
|
|
Cytat: | a ja bym wolał żeby tak jak w nowszych autach wymagany był kluczyk, chociaż w pozycji 1. |
z tego co pamiętam +12 tylko na zapłonie to czerwony kabelek, a +12 prosto z aku to żółty, wystarczy zamienić te 2 ze sobą.
ALE - niektóre radia mają wtedy problemy z pamięcią - tj. nie działa podtrzymanie pamięci tak jak powinno i gubią sie stacje. |
_________________ Jeżeli chcesz tanio i nowocześnie urządzić łazienkę lub kuchnie to polecam ten sklep. Mają świetną armaturę. |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 20 Wrz 2009, 18:13
|
|
|
Mad_Maxs, coś masz podłubane w tej instalacji, bo standardowo radio nie działa bez kluczyka w pozycji I |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Mad_Maxs

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 143 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 20 Wrz 2009, 18:14
|
|
|
To radio leżało 4 lata w szafie i nadal pamięta swoje stacje jemu nawet huragan nie zaszkodzi znajomy elektryk mówił właśnie odwrotnie czerwony jest z aku a żółty po zapłonie i chyba miał racje bo w tej chwili mam zasilanie na czerwonym i radio się włączy zawsze. problem w tym że kostka ISO ma miejsce i na czerwony kabelek i na żółty i tak też je podłączyłem.
Wydaje mi się że poprostu tego PINu odpowiedzialnego za zapłon po kluczyku to radio nie ma co jest jak najbardziej możliwe bo to bardzo stary kaseciak Blaupunkta, odpowiedzialny tylko za odbieranie sygnału z adaptera MP3 |
_________________ Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać. |
|
|
|
 |
sledzio

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 36 Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 106 Skąd: Aleks.Łódzki
|
Wysłany: 20 Wrz 2009, 18:24
|
|
|
Mad_Maxs napisał/a: | Wydaje mi się że poprostu tego PINu odpowiedzialnego za zapłon po kluczyku to radio nie ma co jest jak najbardziej możliwe bo to bardzo stary kaseciak Blaupunkta, odpowiedzialny tylko za odbieranie sygnału z adaptera MP3 |
jeden kabel to mem, czyli stałe +12V z aku, drugi to power, czyli +12V ze stacyjki, najlepiej sprawdź jak ty masz kolorami to ustawione -> miernikiem na wyłączonym zapłonie na jednym kablu będzie napiecie na drugim nie, wtedy odłącz od radia ten na którym zawsze jest napięcie i w jego miejsce podłącz ten drugi, gdzie napięcie sie pojawia po przekręceniu stacyjki.
łopatoligicznie - zamień czerwony na żółty (albo odwrotnie) |
_________________ Jeżeli chcesz tanio i nowocześnie urządzić łazienkę lub kuchnie to polecam ten sklep. Mają świetną armaturę. |
|
|
|
 |
Mad_Maxs

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 143 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 20 Wrz 2009, 18:48
|
|
|
hehe zrozumiałem bez łopatologii będzie trzeba podziałać tak jak mówisz dzięki |
_________________ Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać. |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 21 Wrz 2009, 19:02
|
|
|
Podłącze się do tematu i spytam co to za kabelki
Kabel jest dość sztywny i przypomina ten od anteny radiowej. Idzie przez całą maskę.
Ten kabelek ma zwykłe elektryczne połączenie.
A tu dwie wtyczki od kompa??
Ma ktoś z was podobne kabelki? |
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 21 Wrz 2009, 20:30
|
|
|
to na pierwszej fotce wygląda trochę jak przewód do pochłaniacza par paliwa (który zamocowany powinien być do prawej podłużnicy od strony zewnętrznej, pod lampą)
ostatnie zdjęcie - wtyczka diagnostyczna (popatrz na kolory kabli TUTAJ) i jeszcze jakaśtam. u mnie przy lewej lampie jest chyba 5 luźnych :yyy: |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
eCo^
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 169 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 22 Wrz 2009, 07:27
|
|
|
zbędny badziew to go nie ma |
_________________
Było 1.6 104 KM
Było 1.8 16v 130 KM
Było 2.0 16v 136 KM
>>Grupa Wrocław<< |
|
|
|
 |
Mad_Maxs

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 143 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 22 Wrz 2009, 15:20
|
|
|
Kontynuując topic o dziwnych kablach, znalazłem wtyczkę 2 pinową, do której nigdzie nie ma gniazda Co to za ustrojstwo ??
 |
|
|
|
 |
fermiik [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Wrz 2009, 16:43
|
|
|
Kolory drutów? Bez tego można gdybać.
Prawdopodobnie ciąg dalszy tego samego co poprzednio tzn.
elektrozaworu pochłaniacza par paliwa.
Dwa wcześniejsze zdjęcia to były chyba rurki, a nie przewody
elektryczne.
Ale żeby być pewnym to podaj kolory. |
|
|
|
 |
|