Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś
26 Maj 2006, 01:00
Dzrzwi Gienka Wichury = przeróbki
Autor Wiadomość
GienekWichura 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 309
Skąd: Puck
Wysłany: 7 Lut 2005, 15:27   Dzrzwi Gienka Wichury = przeróbki

Dzięki temu że mam pełno problemów technicznych z samochodem mogę się
zmobilizować do tzw. tuningu. Stąd to się chyba wzięło. Jakiś szalony mechanik
kupił sobie auto strasznie dobite i nic nie warte. Naprawiając je zaczął wprowadzać
konstrukcyjne modyfikacje. I tak powstał tuning.


Tak też było w moim wypadku. Tyle że u mnie się musiało nazbierać tego trochę.
Wiele osób wie że poprzedni właściciele tego auta dobijali je namiętnie. Dużo
wkładu własnego mają też mechanicy i blacharze niezbyt starannie kończąc to
co zaczęli. Trzeba mi za to odpokutować ponieważ nie mogę patrzyć na niedoróby.

1. Już od samego kupna auta mialem problemy z domykaniem drzwi. Potrafiły się
podczas jazdy otworzyć. Najgorzej na rondzie. Dobrze że mam długą rękę i refleks.
2. Super piękny fordowski alarm przestał współpracować z z super pięknym centralem.
Pracował za to idealnie samodzielnie uruchamiany z klucza. Niestety z pilota nidyrydy.
Fakt że bylo to spowodowane modyfikacjami wprowadzonymi przez poprzedniego właściciela.
3. Od strony pasażera nie dało w ogóle rady otworzyć zamka kluczykiem.

Pewnego pięknego zimowego dnia stała się tragedia kluczyk zapasowy został uwięziony
w zamku wlewu baku a oryginalny klucz już był tak wyrobiony że nie wykazywał żadnej
skutecznej aktywności w zamku. Musiałem się włamać do auta. To było już duże przegięcie.
Podczas włamania udało mi się ułamać klamkę od kierowcy.

Miałem czas namierzyć klamkę do lata bo wtedy planowane przeróbki w blacharce
miały nastąpić. Marzyłem o klamkach od Audi zobaczonych wcześniej w słynnej fieście Jamesa Wheelera.
Taka przeróbka miałaby sens ze względu na wysoką trwałość zamków i kluczy jaką oferuje Audi.
Niestety zbrzydła mi ze względu na popularność tej przeróbki w wygładzonych Golfach prowadzonych
przez gości z błyszczącymi glacami.



 
 
 
GienekWichura 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 309
Skąd: Puck
Wysłany: 7 Lut 2005, 15:30   

Zdecydowałem się na rozwiązanie najlżejsze z przewidywanych.

Klamki swoje od fiesty oczyściłem i obrobiłem papierem ściernym. Dodatkowo aby dodać im obłości
zalepiłem szpachlą z włóknem charakterystyczne dla nich przetłoczenie. Trochę obróbki potem
szpachla natryskowa i na koniec prace z papierem wodnym. Efekt jest taki, że nawet podkładu
nie trzeba. Niby mała klamka i mały szczególik ale o pewną sprawę też zadbałem.
Czasem udaje się klamkę wypuścić niechcący z dłoni przy otwieraniu drzwi i powstaje trzask.
Ponieważ jestem idaelistą wkleiłem sobie trochę gumy by to wygłuszyć.
Tyle o klamce...........Ready to paint.





 
 
 
GienekWichura 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 309
Skąd: Puck
Wysłany: 7 Lut 2005, 15:33   

Co dalej.......

Denerwujące, zacinające się, wyrobione a w dodatku rozwiercone wiertarą (ktoś się inteligentnie
włamywał) zamki postanowiłem usunąć jak wrzód. Leżą sobie w pudełku i czekają na osobę, która
lubi sobie zadawać więcej trudu na naprawę. Odstąpię za darmo.

Tymczasem magiczne miejsca po zamkach musiałem zalepić. Zajęło mi to dwa dni. Najpierw dokładne
oczyszczenie wewnątrz. Przyklejenie maty z żywicą a potem zalepianie od zewnętrznej strony
szpachlą z włóknem. Trochę zabawy, 3 warstwy podkładu i efekt jest.



 
 
 
GienekWichura 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 309
Skąd: Puck
Wysłany: 7 Lut 2005, 15:35   

Jak się domyślacie.....


Tak właśnie brak zamków miał zastąpić nowy alarm. Początkowo chaciałem zaadoptować stary central
do nowego alarmu ale po stwierdzeniu że central jest samosterujący czyli posiada dwa silniki typu
master dałem sobie spokój. Kolega podłączył mi elektrykę nowych silników a ja zrobiłem mechanikę.
Oczywiście stary central już u mnie nie przebywa. Pierwszy po niego w kolejce był Łokmen.

Tu wystąpił jeszcze jeden problem. Stary zatrzask drzwi jak pamiętacie nie domykał się jak należy
i potrafił podczas jazdy sam się otworzyć. Nalażało dziada wymienić. Za 70 dorwałem z 1994 roku
tyle że różnica. Był bez dodatkowej dźwigienki do centrala. Nie było oczywiście problemu z przełożeniem
go ze starego. I tu uwaga. Nie ma problemu z podłączeniem siłowników bezz tej dźwigienki ale jej
zastosowanie powoduje że potrzeba mniejszej siły do otworzenia zamka przez siłownik ze względu na
fizykę dlugiego ramienia. Im dłuższe to ramię czyli im dłuższa dźwigienka tym mniej siły
trzeba użyć do otwarcia zamka. Normalne zamki mają już wywiercony otwór na tą dźwigienkę.
Zamek przeznaczony do centrala oryginalny fordowski ciężko dostać.
 
 
 
GienekWichura 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 309
Skąd: Puck
Wysłany: 7 Lut 2005, 15:37   

APEL: jest możliwość zamówienia takich dźwigienek palonych laserem im więcej chętnych tym
tańsze dźwigienki. Chętnych proszę na priv.


Jak macie zamiar mieć central lub jeżeli go macie zrobionego tak na szybko
to dajcie znać. Jest już kilka osób.
 
 
 
GienekWichura 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 309
Skąd: Puck
Wysłany: 7 Lut 2005, 15:38   

Ostatnie zabiegi dotyczą zabezpieczenia samego siłownika przed deszczem. Przekonałem się o tym
podczas burzy montując siłowniki. Przez drzwi przelewa się potworna ilość wody. Fakt że spływa
ona statycznie po ścianach ale podczas przechyłów dużo wody dostaje się do zamków i omywa siłowniki.
Podstawą jest porządne uzupełnienie smarów w zamku a także wykonanie osłony na siłownik. Ja
zrobiłem sobie taką osłonę która chroni mi cały zatrzask. Nie należy ona do reprezentatywnych
dlatego jej zdjęć nie przedstawiam. Ważne że spełnia swoje zadanie.

Z drobnych robótek pozostała wymiana zewnętrznych listew uszczelniających. W narożach pęcznieją od korozji.
Jakby komuś udało się namierzyć nieskorodowane to chętnie odkupię.
 
 
 
Długii 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 38
Dołączył: 24 Paź 2004
Posty: 31
Skąd: Katowice
Wysłany: 16 Lut 2005, 21:52   

cze mam do ciebie pytanie co do pokładów jakie zastosowałes??Jaka kolejnos?Ewentualnie jaka firma itp .Z góry dzięks
_________________
Feel the good vibrations So many females , so much inspiration..
 
 
 
west 


Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Wiek: 38
Dołączył: 06 Gru 2004
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 17 Lut 2005, 15:13   

GienekWichura napisał/a:
Co dalej.......

Trochę zabawy, 3 warstwy podkładu i efekt jest.





A czym kładłeś ten podkład? Sprey, pistolet, pendzelek? Gdzie w takowy podkładzik sie zaopatrzyć? Ile kosztuje?
_________________
Mk3, `91 - 1,1 8V
Mk3, `95 - 1,1 8V
Mk4, Flair `97 - 1,3 Endura - E
Mk4, GT `99 - 1,4 16V Zetec-S
Mk6, Trend `03 - 1,25 16V Duratec
Mk7, Ghia `08 - 1,25 16V Duratec
Mk7, ST-Line '17 - 1.0 Ecoboost
Mk8, ST-Line '19 - 1.0 Ecoboost
 
 
GienekWichura 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 309
Skąd: Puck
Wysłany: 17 Lut 2005, 19:03   

Tutaj powiem szczerze że z podkładem nie wydziwiałem.
Drobne zaprawki to wiadomo sprayem. Przy zderzakach
z kolei natryskowo. Jednak po zaprawkach trzeba położyć
ostateczną warstwę podkładową pistoletem. Podkład biały
od siwego nie rózni się praktycznie niczym. Biały stosuje się
do słabo kryjących farb nawierzchniowych. Cena podkładu wacha
sie w zależności od firmy i jego jakości.
 
 
 
GienekWichura 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 309
Skąd: Puck
Wysłany: 3 Mar 2005, 09:54   

Pokaże wam zdjęcie oryginalnego zamka od rs turbo.
Tyle że dźwigienka była tu przekładana bo wyminiłem
kasęte zamka. Oczywiście siłowniki też zmieniłem.
Wcześniejsze oryginalne poszły do Łokmena.

Takie dźwigienki w tej chwili robię ręcznie jak ktoś mnie
poprsi. Metodami ślusarskimi. Ale jeżeli ktoś by reflektował
i tych ludzi by się trochę znalazło byłaby możliwość palenia
nie tylko dźwigienek ale i wsporników siłownika.


 
 
 
mellow
[Usunięty]

Wysłany: 3 Mar 2005, 14:09   

Widze Gienek ze drzwi naszych Fiesty beda tez takie same ... Jak malowalem auto w zeszlym roku to tez powywalalem zamki + na polysk przemalowalem klamki :wink:

Pozniej troche zalowalem bo trafilem na kompletne zamki z klamkami z Audi i tani korek wlewu paliwa ze scigacza ... ale bylo juz za pozno ... 2 tyg. po wyjciu z lakierni :roll: ...



PS kiedy zobaczymy fotki calosci ?? z wszystkimi przerobkami ??

Pozdro
 
 
GienekWichura 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 309
Skąd: Puck
Wysłany: 4 Mar 2005, 06:29   

Jak na razie malowanie musi być załatwione na lato.
Zostaje konserwacja spód, tylny wachacz konserwacja, tył hamulce,
silnik. Nie wiem czy do zimy się wyrobię. I nawet sobie tego nie
obiecuję. Jestem za bardzo drobiazgowy.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Progi i spoilery Gienka Wichury
GienekWichura Tuning stylistyczny 10 31 Mar 2005, 10:19
PumaRST
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Misterna robota Gienka Wichury - zderzak tylny fiesty turbo
Zderzak sprzedany. Poszedł w dobre ręce.
GienekWichura Tuning stylistyczny 56 21 Lis 2006, 06:50
GienekWichura
Brak nowych postów [MK2] Dzrzwi Ford Fiesta 89
zori2005 Kupię 0 23 Mar 2021, 08:53
zori2005
Brak nowych postów Centralny - przeróbki
Martinez Elektryka 4 27 Wrz 2005, 12:55
Gość
Brak nowych postów [MK6] rdza wewnątrz na rantach dzrzwi
damianowski11 Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 1 23 Sie 2011, 16:19
TSRules


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.