[MK3] Duże spalanie - 1.1 |
Autor |
Wiadomość |
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 29 Wrz 2010, 11:45
|
|
|
Wtrysk jak sama nazwa mówi wtryskuje. Od regulacji mieszanki a tym samym spalania są inne urządzenia. Przede wszystkim sonda, potem właśnie owy czujnik.
Tutaj zaznaczony na żółto
...a tutaj w całości i kilka ciekawych informacji o nim samym http://fordfuelinjection.com/?p=29
Czarne świeczki to najczęściej zbyt bogata mieszanka. Pogoogluj, jest bardzo dużo informacji o tym. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Wrz 2010, 11:50
|
|
|
Ostatnio kolega z forum obalił kolejny mit: sondy lambda, czujników i innych badziewi obwinianych teoretycznie za wysokie spalanie - sprawdź ciśnienie paliwa i regulator ciśnienia (to w dużym granatowo-czarnym kołku) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 29 Wrz 2010, 11:55
|
|
|
a i jeszcze jedna sprawa, bo już widze, że bawisz się w wymianianie wtrysków i naprawianie na chybił-trafił. 17 dni temu pisałem ci żebyś sczytał błędy ze sterownika i?
JoeMix napisał/a: | Ostatnio kolega z forum obalił kolejny mit: sondy lambda, czujników i innych badziewi obwinianych teoretycznie za wysokie spalanie |
To akurat prawda. Ja sam miałem problemy ze spadającymi obrotami poniżej 1k na postoju. Wszyscy oczywiście pisali standardowo krokowiec, CPP, nawet VSS a tu sonda. Dawała zaniżony sygnał i za bardzo wszystko podlewało paliwkiem |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 29 Wrz 2010, 13:21
|
|
|
a powiedz mi ktoś co to jest to niebieskim kułeczku ?
i t w szarym?
Bo kupilem silnik z 92roku i tego w szarym nie ma a moim z 94 jest ;] |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
kazio-n
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 37 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 170 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: 29 Wrz 2010, 13:25
|
|
|
To w niebieskim to zaworek, mierzy się nim m.in ciśnienie podawanego paliwa. |
_________________
|
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 29 Wrz 2010, 13:26
|
|
|
drzeniow napisał/a: | a powiedz mi ktoś co to jest to niebieskim kułeczku ?
i t w szarym?
Bo kupilem silnik z 92roku i tego w szarym nie ma a moim z 94 jest ;] |
W niebieskim kółeczku, pod tym koreczkiem masz coś co wygląda jak wentyl a służy to do pomiaru ciśnienia paliwa. W czarnym masz regulator ciśnienia.
kazio-n spóźniłem się minute |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 29 Wrz 2010, 13:39
|
|
|
a w szarym? pomiędzy zielonym a pomarańczowym? |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
cypis290
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 29 Wrz 2010, 18:54
|
|
|
powrót paliwa? nie jestem pewien. |
_________________
|
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 29 Wrz 2010, 19:42
|
|
|
cypis290 napisał/a: | powrót paliwa? nie jestem pewien. | nie powrot jest z przodu tam jest cos od podciśnienia.
To idzie do jakiejś puszki z której wychodzi drugi przewód i idzie do tych rurek z przodu silnika co wychodzą z kolektora wydechowego. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 30 Wrz 2010, 09:10
|
|
|
drzeniow napisał/a: | a w szarym? pomiędzy zielonym a pomarańczowym? |
Prawdopodobnie ( na foce nie widać dokładnie )powrót lub zasilanie obiegu płynu chłodzącego ;
płyn podgrzewa stopę urządzenia wtryskowego .
Poza tym potkałem się tez z tym , że pomiędzy zasilaniem , a powrotem jest jeszcze jedna cieńsza rurka , ale nie wiem do czego ona służy .
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Wrz 2010, 09:19
|
|
|
Podgrzewany jest kolektor,,, a króciec od tego jest gruby, taki jak od nagrzewnicy,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Kondziu
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Konrad
Wiek: 42 Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 205 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 30 Wrz 2010, 09:41
|
|
|
Panowie czy widzicie co on pisze?
napisał że świece ma okopcone...czarne.. podstawy podstawy koledzy..
Masz za bogata mieszankę i za mało powietrza dlatego są czarne świece...
Zawsze ale to zawsze gdy widnieje problem spalania ,odkręcam świece, ich wygląd podpowiada gdzie jest usterka |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Wrz 2010, 09:47
|
|
|
Kondziu napisał/a: | Masz za bogata mieszankę i za mało powietrza dlatego są czarne świece | A ma za bogatą mieszankę (za dużo paliwa) bo? Może sonda tak dyryguje? Może wtrysk leci? Może ciśnienie jest za duże? Może CPP wykazuje większe otwarcie niż faktycznie i jest podawane za dużo paliwa? Może czujnik temperatury silnik jest rypnięty i leci jak to lubicie mówić na "ssaniu"? Może filtr jest przytkany? Może,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 30 Wrz 2010, 10:07
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Podgrzewany jest kolektor,,, a króciec od tego jest gruby, taki jak od nagrzewnicy,,, |
U mnie dolna część wtrysku ma dwa króćce do płynu chłodzącego .
Aby wymontować wtrysk trzeba nieco obniżyć poziom płynu w układzie .
Może to pózniej idzie tez na kolektor ?
Nie wiem , bo nie oglądałem dokładnie uszczelki i nie wiem jakie i gdzie ma otwory .
W innym wtrysku który posiadam , oprócz tego co powyżej jest jeszcze jedna mniejsza rurka pomiędzy tymi dwiema .
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Wrz 2010, 10:14
|
|
|
limus napisał/a: | U mnie dolna część wtrysku ma dwa króćce do płynu chłodzącego .
Aby wymontować wtrysk trzeba nieco obniżyć poziom płynu w układzie | ...cóż człowiek się uczy całe życie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
safin
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33 Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 44 Skąd: >RLS<
|
Wysłany: 18 Paź 2010, 19:26
|
|
|
Ja już chłopacy wysiadam zmieniłem: świece(NGK), kable, filtr powietrza, termostat i nadal spalanie wynosi 10l/100km.... ;(
Nie zczytywałem jeszcze błędów i nie ustawiałem zaworów, myślę że ta druga możliwość może coś pomóc...
A co myślicie o możliwości zatkania katalizatora? bo zastanawiałem się nad jego usunięciem... |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 18 Paź 2010, 20:01
|
|
|
widzę, że ciągle bawisz się we wróżkę. jak się już tak rozkręciłeś z wymianami to wymień całe auto...
Sprawdź co ci pisałem 29 i 12 września
Dobrze ustawione zawory mogą lekko zbić spalanie ale nie więcej niż szklankę /100
...i jeszcze jedna kwestia. przyszło mi przed momentem do głowy choć wydaje się to troche niedorzeczne. Zapewne nie masz obrotka. Może po prostu za wysoko kręcisz. |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 18 Paź 2010, 20:14
|
|
|
zmierz kompresje.
Ja nad moim gaźnikowym 1.1 odprawiałem nawet taniec deszczu i zszedłem z 10/100 dopiero gdy zaczalem wylaczac silnik podczas jazdy z górki...
Ale kompreche mam 7,7,9,9 więc to po częsci tłumaczy takie a nie inne spalanie
rwiezel napisał/a: | jak się już tak rozkręciłeś z wymianami to wymień całe auto... |
Mi pomogło :> Nie tyle wymiana, ile kolega dla fiesty |
|
|
|
|
BerciQ
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 18 Paź 2010, 23:46
|
|
|
a jakim sposobem mierzysz spalanie? |
|
|
|
|
safin
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33 Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 44 Skąd: >RLS<
|
Wysłany: 19 Paź 2010, 13:38
|
|
|
Wlewam 10l i śmigam do spodu, tzn nie az stanie, ale czuje kiedy pompka juz ciągnie powietrze... |
|
|
|
|
|