[MK3] Duże spalanie - 1.1 |
Autor |
Wiadomość |
safin
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34 Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 44 Skąd: >RLS<
|
Wysłany: 12 Wrz 2010, 22:01 [MK3] Duże spalanie - 1.1
|
|
|
Witam, wiem że temat był już naprawde wiele razy poruszany na forum lecz nie znalazłem odpowiedzi jednoznacznej dotyczącej mojego problemu.
Chodzi oto że Fieścina na krótkich dystansach pochałania mi ok 10l/100km, więc całkiem dużo, ostatnio wymieniłem sonde lambda na inną, lecz dalej nic to nie zmieniło.
Krokowiec i Cpp wydaje mi się że są sprawne, ale nie jestem pewny w 100%, czasami jak silnik pochodzi na jałowych obrotach i depne gaz w podłoge silnik zaczyna przebierać, ujmę trochę gazu to zbierze się, ale to tylko w określonych przypadkach.
Prosiłbym o pomoc w rozwiązaniu tego problemu bo coraz bardziej spalanie zaczyna być dla mnie utrudnieniem... |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 13 Wrz 2010, 01:00, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 12 Wrz 2010, 22:10
|
|
|
filtr powietrza sprawdzałeś?
w wtryskiwaczu jest duzo czujnikow musisz posrawdzać styki moze to wina ich ze dają jakieś bledne info do kompa.
taguj temat bo bedzie delete... |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 12 Wrz 2010, 22:35
|
|
|
Skoro sonda to nie 1.1 a 1.1i. Po pierwsze zrób wykaz błędów z kompa. Sonde wymieniłeś na inną... na nową czy używaną? Może sonda była sprawna?
Co z termostatem? Piszesz o krótkich dystansach więc może silnik nie zdąży się nagrzać do magicznych 90 stopni?
To co mi jeszcze przychodzi do głowy to czujnik temperatury silnika ten pod kolektorem, czujnik temperatury zasysanego powietrza ten na wtrysku, ogólny stan silnika no i oczywiście świece + kable zapłonowe.
Przede wszystkim zrób test z kompa: http://www.fiesta.abla.piwko.pl/por_tester/
Ja po naprawach mechanicznych wziąłem się za ogarnięcie spalania, które przy mojej jeździe jest jednak trochę za wysokie. Komp na zmiane pluł błędami sondy i czujnika zasysanego powietrza. Dla potwierdzenia sprawdziłem jeszcze voltomierzem wszystko. Sonda wysyła sygnał na jałowym 0,05V przy gazie do 0,15V. Czujnik temp. zasysanego powietrza natomiast nie pokazuje żadnego oporu. |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 12 Wrz 2010, 22:46
|
|
|
bardzo ciekawa sprawa, musze cos takiego zrobić
Dzieki wielkie |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
safin
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34 Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 44 Skąd: >RLS<
|
Wysłany: 13 Wrz 2010, 06:33
|
|
|
Temperatura zawsze jest na R... Filtr powietrza został przezemnie wyczyszczony.
Świece mam NGK a kable były zmieniane pare miesięcy temu. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Wrz 2010, 07:06
|
|
|
safin napisał/a: | Temperatura zawsze jest na R... | wskaźnik swoje a komputer swoje, każdy ma swój czujnik w innym miejscu silnika w dodatku więc odczytuje ZUPEŁNIE inną temperaturę,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 13 Wrz 2010, 11:05
|
|
|
Żeby sprawdzić termostat odpal auto i sprawdź po jakim czasie górny, gruby wąż od chłodnicy zacznie się robić ciepły jak i z resztą cała chłodnica. Jeżeli po ok. minucie będzie już zaczynał się grzać to znaczy, że termostat jest ciągle otwarty i nadaje się do wymiany. Albo w trakcie jazdy obserwuj wskaźnik temperatury. U mnie wygląda to tak, że wskazówka podchodzi pomiędzy O i R a następnie opada na R i już dalej tam się trzyma. To właśnie moment otwarcia termostatu. Jednak ja Tobie polecam pierwszy sposób.
To jeżeli chodzi o temperaturę rzeczywistą silnika. Ja jednak ostaję ciągle przy tym, żebyś odczytał błędy z komputera.
Do linka, który ci podałem na stronę ABLY dorzucam jeszcze dokładniejszy wykaz błędów http://fordfuelinjection.com/?p=14.
Z tej strony możesz również poczytać które komponenty mają duży wpływ na spalanie i jak je sprawdzić domowym sposobem.
...a no i jeszcze jedna sprawa. Filtr powietrza to nie wielorazowy worek od odkurzacza, który się wytrzepie i jest ok. Drobne cząsteczki i tak szczelnie zamykają przepływ powietrza. Filtry się wymienia a nie czyści. |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 13 Wrz 2010, 19:47
|
|
|
rwiezel napisał/a: | Filtr powietrza to nie wielorazowy worek od odkurzacza, który się wytrzepie i jest ok. Drobne cząsteczki i tak szczelnie zamykają przepływ powietrza. Filtry się wymienia a nie czyści. | tym bardziej, że nie kosztuje on wiele. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 14 Wrz 2010, 20:15
|
|
|
Freeman napisał/a: | :yes: tym bardziej, że nie kosztuje on wiele. |
Dla informacji 20zł
|
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
safin
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34 Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 44 Skąd: >RLS<
|
Wysłany: 23 Wrz 2010, 12:19
|
|
|
Po przejechaniu jakiegoś 1km bez dużego obciążenia górny wąż zaczyna się robić ciepły, jeszcze mam taki problem że po przejechaniu nawet 20km zbiorniczek wyrównawczy jest zimny, woda w nim jest zimna... |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 23 Wrz 2010, 12:48
|
|
|
To oznacza, że masz zacięty (otwarty albo nie domknięty do końca) termostat. Do wymiany.
Dodatkowo sprawdź sondo woltomierzem. Przy rozgrzanym, pracującym silniku wkłuj się w czarny kabelek od sondy, a drugi (czarny) przewód od miernika podłącz pod minus akumulatora. Wsadź rękę pod patelnie i pobaw się trochę przepustnicą. Zobaczysz jakie wartości daje ci sonda. |
Ostatnio zmieniony przez Rebel 1 Lis 2010, 12:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Wrz 2010, 12:58
|
|
|
Po to sonda ma 2 przewody sygnałowe by nie sprawdzać jej odczytów względem masy chyba nie? A zbiorniczek wyrównawczy to zbiorniczek wyrównawczy,,, nie ma co patrzeć na temperaturę w tym zbiorniczku,,, u mnie zbiorniczek jest pusty,,, w wcale nie am w nim płynu,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 23 Wrz 2010, 13:00
|
|
|
JoeMix niby tak... Ja sprawdzałem u siebie na czarnym i szarym i było to samo co na czarnym i masie więc po co wkłuwać się w drugi przewód? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Wrz 2010, 13:26
|
|
|
rwiezel niby tak,,, ale coś w tym musi być, bo by sonda była 2 przewodowa (zasilani i sygnał) a nie 4,,, tak samo czujnik temp na deska jest jedno przewodowy, a ten dla kompa już na 2,,, a zasada działania taka sama,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 23 Wrz 2010, 13:34
|
|
|
Przyznaje racje... dobrze przykłady. |
|
|
|
 |
safin
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34 Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 44 Skąd: >RLS<
|
Wysłany: 27 Wrz 2010, 11:47
|
|
|
Panowie, powoli zaczynam ogarniać całą fure ;P i mam głupie pytanie, gdzie znajduje się ten czujnik zasysanego powietrza?? |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 27 Wrz 2010, 16:29
|
|
|
safin napisał/a: | czujnik zasysanego powietrza?? |
jezeli chodzi o czujnik temp zasysanego powietrza to jest on pod kolektorem ssącym |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
Bonus
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2005 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 28 Wrz 2010, 15:18
|
|
|
jak dodasz gazu i zaczyna przeberac może miec za duza lub za małą dawke paliwa,
ale przyczyn sporo,
moze najpierw zresetuj centralke sterownia silnikiem,
pozatym trzeba by sprawdzic tak jak piszą styki wszystkie złaczek (bo wiele czujników podaje info do centaliki która od tego dopiera ilosc paliwa jak czujnik nie podaje wartośic to centralak jedzie na tryb awaryjny, ja nabardzije bym sie upierał na sprawdzeniem i zakonserwowaniem czy łączy wtyczka od CPP albo wogóle zlutować jej kable oraz czy czujnik wkręcony w kolektor dolotowy działa,
warto też sprawdzić wtryskiwacz (bo masz wtryskiwacz 1.1 miało 50KM z wtryskiem, czy nie masz? czy masz jakomś osłabiona wersje z gaźnikiem) czy uszczelki jego są szczelne, czy jest czysty
mozna zobaczyć też swiece jak wygladja po jeździe (czy ni sa pozalewane albo przesadnie zawęglone etc - to mzoe oznaczać ze za dużo paliwa sie leje czyli np masz nieprawidłowe ciśneien na wtrysku) |
_________________ nr gadu 5593077 |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 28 Wrz 2010, 16:54
|
|
|
drzeniow napisał/a: | jezeli chodzi o czujnik temp zasysanego powietrza to jest on pod kolektorem ssącym | Bzdury! Tam jest czujnik temp. silnika. Czujnik temp. zasysanego powietrza jest obok wtrysku. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
safin
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34 Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 44 Skąd: >RLS<
|
Wysłany: 29 Wrz 2010, 11:21
|
|
|
Moja wersja jest na wtrysku, wtrysk zmieniałem na inny z innego silnika i nic się nie zmieniło, spalanie nadal na tym samym poziomie.
świece po przejechaniu kiluset km są okopcone na czarno, bez jakiś większych ilości nagaru, ale poprostu są czarne.
A mógłbyś na jakimś zdjęciu pokazać dokładnie gdzie zamontowany jest ten czujnik? |
|
|
|
 |
|