Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
1 Lis 2008, 20:17
Gdzie jest regulator napiecia w mk3 diesel??
Autor Wiadomość
Sylwetka
[Usunięty]

Wysłany: 6 Sie 2005, 17:02   Gdzie jest regulator napiecia w mk3 diesel??

Hej

Moze glupie pytanie ale gdzie on sie znajduje?? Z tego co wiem powinien byc przy alternatorze ale jakos go tam nie widac. Sciagam ta plastikowa oslonke z alternatora ale widze tylko kable i nic wiecej. W katalogu Intercars wyglada on tak jak na fotce ale niczego takiego nie widze.

 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Sie 2005, 19:19   

jeśli jest to alternator bocha to jest w alternatorze regulator . hm jak bedziesz spoglądać to mniej wiecej znajdziesz go troche ponad 90 stopni od wtyczki , bedzie skręcony na 2 srubki .
 
 
 
Sylwetka
[Usunięty]

Wysłany: 7 Sie 2005, 00:04   

Czyli znajduje sie on pod obudowa alternatora i trzeba ja rozkrecic, zeby sie do nie go dostac??
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Sie 2005, 02:06   

jeżeli jest to bosch to wystarczy zerwać plastikowa (czasami aluminiowa ) osłonke i powinien być na wieżchu . trzeba sobie lusterko małe sprawić i pooglądać cały alternator od strony wtyczki .
 
 
 
Sylwetka
[Usunięty]

Wysłany: 7 Sie 2005, 12:21   

heh no wlasnie pod ta plastikowa oslonka, patrzac od przodu alternatora po lewej jest wtyczka z 2 kabelkami (jeden gruby przykrecony, drugi cienki zakonczony taka mala fajka)a po prawej jakies "cos" przykrecone na 4 srubki bodajze, ale nie przypomina to w niczym regulatora z fotki wyzej. wszystkie obserwacje wykonywane z kanalu :) rusunek pogladowy nizej :)

 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Sie 2005, 16:10   

oj coś mi sie wydaje ze to nie jest rozrusznik BOSCHa . hm moze być jeszcze magnetii marellii albo Valeo bo to tez jest popularne ustrojstwo i często regulator siedzi w środku(szukaj zdjęć alternatorów z audi z lat 90 bo tam sie takie pojawiały . z zewnątrz zdaje sie tylko da sie szczotki zmienić . chyba trzeba go wyjąć i albo zastąpić boschem używanym albo pokusić sie o naprawe tego , hm moze troszke części do niego pasować z punto uno tipo .


to jest mniej wiecej bosch
allegro
 
 
 
Sylwetka
[Usunięty]

Wysłany: 7 Sie 2005, 19:38   

cykelam zdjecie tego alternatora. tak sie zastanawiamy z facetem czy regulator to nie jest przypadkiem to po prawej :)

 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Sie 2005, 19:58   

diodalodz napisał/a:
oj coś mi sie wydaje ze to nie jest rozrusznik BOSCHa

Nie to nie jest rozrusznik boscha, bo to jest alternator... :hihihi:

Do rysunku co zapodałaś pasuje mi tylko jeden typek - nawed na twoich bazgrołkach jest narysowany regulator napięcia... ja zaznaczyłem go czerwoną srzałką...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
pvzon 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 44
Dołączył: 06 Sie 2004
Posty: 311
Skąd: szczecin
Wysłany: 7 Sie 2005, 20:28   

Joe dobrze mówi
_________________
1.1 clx rally
www.flmg.pl
 
 
 
Sylwetka
[Usunięty]

Wysłany: 7 Sie 2005, 20:41   

wyzej jest juz fotka :) a bazgrolki robil moj facet na szybko :P czyli dobrze myslelismy, ze to jest to po prawej :) dzieki :)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Sie 2005, 20:49   

Jak ja wszedłem w temat to jej nie było - miałem prosić o fotkę ale mi sie przypomniało że gdzieś mam kawałki ksiązki - zanim poszukałem, dopasowałem narysowałem strzałkę - to się fotka pojawiła w miedzyczasie ;-)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Sie 2005, 21:31   

heh ale to nie jest bosch !! w audi widziałem pare razy podobne ustrojstwo . Joe nie łap mnie za słówka hehe za długo przy kompie siedze i rozrusznik a alternator co za różnica :)
 
 
 
bash
[Usunięty]

Wysłany: 7 Sie 2005, 21:34   

diodalodz napisał/a:
rozrusznik a alternator co za różnica :)


..tym bardziej ze w nowym furach stop&go to to samo..
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Sie 2005, 22:54   

dokładnie :) ale straszne muzgi nad tym musiały pracować . wyobraź sobie co sie stanie jak sie bedzie pasek ślizgał :)
 
 
 
bash
[Usunięty]

Wysłany: 9 Sie 2005, 13:04   

e tam co... na pych co skrzyzowanie :) tam zwykle nie ma paska tylko jest sprzezone na wałku ... albo mi sie pochrzanilo z hybrydą hondy :he:
 
 
Sylwetka
[Usunięty]

Wysłany: 10 Sie 2005, 14:39   

oki. wyciagnelismy ten regulator. szczotki maja tak z 1,5 cm, jedna ciut mniej. na nich jest taka kreska wyzlobiona. na jednej szczotce ta kreska ma tak z 5mm na drugiej z 3mm. czy ten regulator jest do wymiany?? podjechalismy z nim do elektryka ale koles ewidentnie chce zarobic i nic nam nie powiedzial. :bad:
dodam, ze problem jest taki, ze na biegu jalowym nie ma ladowania, nawet 13V nie ma. jak wyciagnelismy ten regulator i wsadzili z powrotem, to nagle na jalowym zrobilo sie 13,5 -14V ale potem przy nastepnym odpaleniu znowu spadlo ponizej 13V.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Sie 2005, 16:07   

Wyżłobiona kreska... jak masz możliwości czemy zdjęci nie zapodajesz :) do dużo pomaga przy braku fachowego opisu :-P Czyli jeżeli dobrze zrozumiałem to szczotki na końcu nie są równo starte tylko mją schodek - znaczy ze nie przylegają poprawnie do komutatora... i teraz - jeżeli szczotki leżą sztywno w mocowaniach regulatora - znaczy da sie je ruszać (wciskać i wtedy wyskakują) ale nie na boki... to znaczy ze winny jest wirnik alternatora... jak szczotki latają w regulatorze chaotycznie to trzeba sam regulator wymienić bo szczotki nie są utrzymywane nad pierścieniami tylko sobie na bos spadują... - ogólnie stawiam tu na mechaniczny problem niż na elektryczny...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Sylwetka
[Usunięty]

Wysłany: 10 Sie 2005, 16:37   

heh no nie zrobilismy fotki, a juz jest z powrotem wkrecony :-/ zrobilismy znowu rysunek pogladowy w paincie :lol: wiec tak, jedna szczotka w regulatorze jest ciut bardziej starta. te wyzlobienia, jak nam sie wydaje pokazuja wlasnie dokad szczotka moze sie zetrzec. szczotki w regulatorze "siedza" wydaje nam sie normalnie tzn. jak je wcisnac to wyskakuja ale na boki tez ciutke mozna je kiwac :) dziwne jest to, ze po wyjeciu regulatora i wsadzeniu potem na swoje miejsce ladowanie sie pojawilo, potem znowu zniknelo a teraz jak mierzylismy to znowu niby jest.

 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Sie 2005, 17:24   

Hmm... dlatego mówię ze problem jest raczej mechaniczny niż elektryczny - najpierw polecam się zorganizować ile kosztuje nowy regulator ze szczotkami - jak sie okaże że podróbkę firmy Hella można wyrwać za 15 złotych (orginał boscha - 85) jak do mojej Mk1 to nie ma co sie bawić tylko wsadzić nowy regulator i zobaczyć - jak regulator był by bardzo drogi to proponuje 1) zajrzeć w alternator jak wyglądają pierścienie po któych slizgają sie szczotki... bo moze mają zadziory albo głebokie rowki - wtedy kłąnia sie przetoczenie lub wymiania wirnika... a 2) to zeszlifowanie paiperem szciernym szczotek do płaskości (teraz widze na rysunku ze mają wytarty kształt pierscieni slizgowych) - tak wiec proponuje resecik na prostokąt i wyrównanie długości 3) moze w łątwy sposób da się wymontowac szczotki z regulatora - i wtedy dokupić take od odkurzacza za 1,50 sztuka...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - 1.8Diesel / Turbo Diesel
Fordon Tuning mechaniczny 140 30 Lis 2011, 09:21
szczupak
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Diesel - przydatne informacje i zasady użytkowania.
ramses123 Silniki diesla 15 4 Mar 2010, 19:58
Fordon
Brak nowych postów Przyklejony: Plan obsługi samochodu Ford Fiesta - także Diesel
Laskosz Mechanika ogólna 0 4 Lut 2006, 01:17
Laskosz
Brak nowych postów Przyklejony: Widziałem, mijałem, wiem gdzie stoi mk1/mk2
podziel się informacją
van Mechanika ogólna 39 29 Lis 2014, 00:18
Wodnikczek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.