
|
Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 3 Maj 2006, 13:22 |
Swap 1.1 -> ?? |
Autor |
Wiadomość |
Maniek [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Sie 2005, 21:24 Swap 1.1 -> ??
|
|
|
Witam,
Panowie mam pytanie czy silnik 1,0 z '91 r. będzie pasował na miejsce 1,1 z 91 r. ???
Sytuacja jest taka że znajomy ma właśnie taki silnik czyli 1,0 w bdobrym stanie a jego 1,1 jest, jak to sie mówi, padaka, więc chciałby zamienić go na ten 1,0.
Swap trochę dziwny bo w odwrotną stronę ale czy będzie mu wszystko pasić bo powiem szczerze że sam mu nie potrafię doradzić bo z takim swapem sie nie spotkałem.
Rozumię z 1,1 na 1,3 no bez problema ale w te mańkę........nie wiem
Prosze zatem o podpowiedź czy to jest w ogóle możliwe ;-)
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 23 Cze 2006, 19:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Maniek [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Sie 2005, 21:55
|
|
|
a mam jeszcze pytanie:
z tyłu silnika jest coś w rodzaju pompki paliwowej (jak w maluchu) czy jak ją sie zaślepi zaślepką od 1,1 to nie będzie to w niczym przeszkadzać??
Bo nie dodałem ze ten silnik 1,1 jest na jednopunkcie. |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 7 Sie 2005, 21:56
|
|
|
raczej jak był w 1,0 gażnik to niech bedzie |
_________________
 |
|
|
|
 |
Maniek [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Sie 2005, 21:59
|
|
|
no to jest problem bo kumpel do tego silnika ma tylko kolektor wylotowy, nie ma gaźnika ani dolotu, więc właśnie chyba mu to nie wyjdzie, chyba że to wszystko będzie pasowało z 1,1 ...... |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 7 Sie 2005, 22:01
|
|
|
Maniek napisał/a: | no to jest problem bo kumpel do tego silnika ma tylko kolektor wylotowy, nie ma gaźnika ani dolotu, więc właśnie chyba mu to nie wyjdzie, chyba że to wszystko będzie pasowało z 1,1 ...... |
raczej nie - bo w korpusie silnika musi być kilka czujników - np. czujnik położenia wału korbowego, czujnik spalania stukowego- no chyba ze już tam są takie rzeczy - wtdy tylko przekładka kolektora i jazda.... |
_________________
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Sie 2005, 22:07
|
|
|
Przełozenie 1,0 na gażniku zamiast 1,1 na monowteysku nie bedzie problemy tylko że - 1,0 musi być z kompletnym osprzetem (głównie instalacją zapłonowa) i trzeba bedzie dla niego zbudować nowa instalacje elektryczną... jeżeli chcecie kombinować aby z 2 silnków zrobić jeden... to raczej bedzie to bardzo trudne zadanie... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Maniek [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Sie 2005, 22:08
|
|
|
aha czyli kolektor pasuje.........hmmm widziałem na tym silniku sporo czujników, sprawdzę czy wszystkie są jak w 1,1. Czyli jak sie będą zgadzać to sie nie ma czym przejmować tylko przekładać spokojnie??
Spox dzięki Łokmen jak zwykle pomagasz!
[ Dodano: Nie Sie 07, 2005 9:11 pm ]
Joe, jak rozumiesz instalację zapłonową??
tzn że z 1,1 nie będzie pasiło?? dlaczego??
Napisz coś więcej na ten temat i jeszcze jedno odnośnie z dwóch zrobić jeden, tzn że coś pasuje z tych silników że tak powiem nawzajem??
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Sie 2005, 22:27
|
|
|
A czy głowice sa take same bo chodzi mi pogłowie ze ten 1,0 to OHV a ten 1,1 to HCS... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 7 Sie 2005, 22:30
|
|
|
aby tylko na otwory olejowo-wodne i śruby pasiły to nie bedzie problemu |
_________________
 |
|
|
|
 |
Maniek [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Sie 2005, 22:42
|
|
|
Panowie na pierwszy rzut oka to głowice i w ogóle silniki wydają sie byc takie same, nie wiem być może są między nimi jakieś róznice ale jak mówiłem nie widac tego gołym okiem, druga sprawa to to że sie aż tak dokładnie nie przyglądałem, powiem szczerze ze chciałem najpierw zasięgnąć porady czy jest sens przekładać te silniki.
Joe czy mozna stwierdzić tak na rzut okiem jakie to są silniki czy OHV czy HCS??
Jak mówiłem wyglądaja identycznie.
Pomóżcie jakoś Panowie bo jak ma nie wyjść to szkoda roboty i czasu tylko trza sprzedawać silnik i brać 1,1..........
Serd. Pozdr.
[ Dodano: Nie Sie 07, 2005 9:44 pm ]
Aha głowica w tym 1,0 jest zdjęta, wiem jak wygląda, na co ma patrzeć żeby rozwiać wątpliwości?? |
|
|
|
 |
Bazyli [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Sie 2005, 08:25
|
|
|
Siema Maniek
Wiec tak. Glowica OHV rozni sie chocby tym od HCS'a ze w OHV swiece ca do siebie rownolegle po wkreceniu w gniazda, a w HCS sa rozbiezne parami. tzn ze dwie z lewej sa \ , a kolejne dwie w strone kola zamachowego sa /
Tyle jesli chodzi o glowice.
Jesli chodzi o zaplon no to z tym 1,0 bedzie normalna kopulka z palcem, a w 1,1 pewnie jest ten "regulowany" modul zaplonowy. Pozatym HCS z tego co pamietam ma instalacje na dwie cewki...albo jakos tak.
Jesli to 1,0 to OHV to raczej nie ma bata zeby kolektor z 1,1 podszedl :/ Raz, ze czujniki, a dwa to nie bedzie pasowac poprostu. Jest inne wyprowadzenie kanalow w glowicy.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|