[1.3 / 51kW/ 8V ] Lokalizacja elektrozaworu nagrzewnicy |
Autor |
Wiadomość |
rafalrafal
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: FX
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 10 Sie 2020 Posty: 2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11 Sie 2020, 20:38 [1.3 / 51kW/ 8V ] Lokalizacja elektrozaworu nagrzewnicy
|
|
|
Witajcie.
W związku, że mam mały problem z klimatyzacją postanowiłem wyczyścić kratkę do dopływu powietrza oraz sprawdzić stan elektrozaworu parownika. W internecie wyczytałem i widziałem filmy, które pokazują gdzie znajduje się taki elektrozawór. Ku mojemu dziwieniu nie mogłem go zlokalizować.
Czy ktoś mógłby mi pomóc gdzie w moim aucie znajduje się taki zawór. A może w ogóle on nie istnieje
Czy muszę rozbierać cały kokpit od środka?
Zdjęcia poniżej.
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Sie 2020, 23:00
|
|
|
Mk4/5 miała elektrozaworem sterowana nagrzewnicę,,, a czy w mk6 nie było ponownie staroświeckiej klapki która kierowała nawiew nagrzewnica lub bokiem? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 12 Sie 2020, 01:54 Re: [1.3 / 51kW/ 8V ] Lokalizacja elektrozaworu nagrzewnicy
|
|
|
rafalrafal napisał/a: | W internecie wyczytałem i widziałem filmy, które pokazują gdzie znajduje się taki elektrozawór.] |
Zapoznasz nas z tymi filmikami, które lokalizowały w Fieście takie urządzenie?
Tak sobie wygląda obieg płynu chłodniczego w silniku Fiesty:
Wewnątrz rurki układu chłodzenia idą do wymiennika ciepła, nie ma żadnej, znanej mi, regulacji. Na takim małych rysunku widać to:
Inne rurki idą sobie do parownika klimatyzacji i też wchodzą i wychodzą.
Schemat ogólny nagrzewnicy wewnątrz jest na takiej grafice:
https://fiesta-mk6.pl/in/nagrzewnica-przekroj.jpg |
|
|
|
 |
rafalrafal
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: FX
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 10 Sie 2020 Posty: 2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12 Sie 2020, 08:17
|
|
|
Dziękuje za podpowiedzi i nakierowanie.
Teraz zauważyłem, że miałem informację odnośnie modelu MK5.
Przepraszam za zamieszanie.
Ale pytanie odnośnie tego elektrozaworu. To dobrze, że go nie ma ? czy źle? Z tego co wnioskuje to teraz ciepły płyn chłodzący cały czas jest przepuszczany na nagrzewnice i pomimo, że klapki są ustawione na zamknięte to w aucie i tak będzie podwyższona temperatura.
Czy dobrze rozumuje? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Sie 2020, 08:27
|
|
|
rafalrafal napisał/a: | Czy dobrze rozumuje? | Nie,,, fiesta ma obecnie 8 modeli a zawór był w 2 i już nie jest stosowany, co raczej wiele mówi o "dobroci" tego rozwiązania |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.