Rorząd - ustawienie tłoka wzgledem krzywek |
Autor |
Wiadomość |
ckmorawski
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Trend
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Cezary
Dołączył: 03 Paź 2019 Posty: 4 Skąd: Tomaszów Maz
|
Wysłany: 8 Paź 2019, 19:33 Rorząd - ustawienie tłoka wzgledem krzywek
|
|
|
Siemanko
Jak ustawic prawidłowo tłok wzgledem krzywek? Wał korbowy przekrecił mi sie podczas odkrecania koła pasowego. Po przejrzeniu miliona postów i filmików nie znalazłem satysfakcjonujacej mnie odpowiedzi stąd moje pytania:
1. Czy ustawienie krzywek na oryginalnej blokadzie pod kątem 45 do srodka głowicy jest poprawne? Tłok został ustawiony po zamontowaniu blokady w GMP (blokada została wkrecona w blok i wał został obrocony w kierunku pracy silnika - prawo i zatrzymał sie na oryginalnej srubie blokujacej)
2. Wczesniej wał został obrocony bez blokady w prawo w celu ustalenia GMP 1 tloka (od strony rozrządu). Czy mogłem w taki sposob uszkodzic zawory?
3. Czy w/w ustawienie jest poprawne?
4. Czy poza tym musze zwrocic uwagę na coś innego? Np połozenie tłoka na 4 cylindrze czy coś?
Silnik to ZETEC SE z Forda Fiesty MK6 2002 1,6 16V |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 10 Paź 2019, 13:43
|
|
|
pierwszy gar na maksa do góry, wałki blokujesz blokadą krzywki w tym momencie muszą patrzeć na zewnątrz silnika |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
ckmorawski
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Trend
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Cezary
Dołączył: 03 Paź 2019 Posty: 4 Skąd: Tomaszów Maz
|
Wysłany: 10 Paź 2019, 19:45
|
|
|
Krzywki na pierwszym cylindrze po blokadzie są w takiej pozycji, cylinder 1 ma GMP, auto chodzi ale parkocze jak ciagnik i czuć benzyne z wydechu wiec podejrzewam ze zawor wylotowy bedzie sie otwierał ciut za wczesnie albo coś zgiałem
Wyjdzie w sobote na pomiarze kompresji. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Paź 2019, 21:30
|
|
|
ckmorawski napisał/a: | Wał korbowy przekrecił mi sie podczas odkrecania koła pasowego. | Nie ma znacznika na który trzeba go ustawić? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
ckmorawski
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Trend
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Cezary
Dołączył: 03 Paź 2019 Posty: 4 Skąd: Tomaszów Maz
|
Wysłany: 11 Paź 2019, 22:40
|
|
|
Wał nie ma klinów a byl zapieczony bardzo, podczas odkrecania przekrecilem srube i wał gdy stozek sie poluzował.
Okazało sie ze na wszystkich cylindrach prócz 3 mam 10bar, na 3 totalne 0 wiec musiał mi sie tlok spotkac z zaworem. Jutro sciagne glowice to zobaczymy, wstawie fotke. |
|
|
|
 |
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 479 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12 Paź 2019, 13:43
|
|
|
ckmorawski napisał/a: | Wał nie ma klinów a byl zapieczony bardzo, podczas odkrecania przekrecilem srube i wał gdy stozek sie poluzował.
Okazało sie ze na wszystkich cylindrach prócz 3 mam 10bar, na 3 totalne 0 wiec musiał mi sie tlok spotkac z zaworem. Jutro sciagne glowice to zobaczymy, wstawie fotke. |
A zastosowałeś blokadę wału, wkręca się ją w miejsce rozrusznika - blokuje wieniec kola zamachowego. Nic wtedy się nie poruszy. Po założeniu nowego paska i napinacza zakręcasz nową śrubę koła pasowego wału z odpowiednim momentem. Obracasz wał, by 1 cylinder znalazł się w GMP, to położenie blokujesz blokadą wału, następnie wkładasz płaskownik pod wycięcia na wałkach i ustawiasz koła zębate wałków. Oczywiście koła zębate wałków wcześniej powinny być poluzowane.
Rozrząd* - ustawienie tłoka wzgledem krzywek. |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.