
|
Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:33 |
[MK3] Rorząd, test kluczem buziaka zaworów z tłokami - 1.8D |
Autor |
Wiadomość |
megabajt
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 128 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23 Lip 2010, 00:41 [MK3] Rorząd, test kluczem buziaka zaworów z tłokami - 1.8D
|
|
|
Czy testując kluczem, ręką, czy tłoki pocałują się z zaworami, można coś pogiąć?
Musiałem ściągnąć pęknięte koło pasowe alternatora z wału, nie blokowałem wału trzpieniem żeby znów go nie pogiąć(trzpienia), myślałem że uda mi się założyć nowe koło pasowe wału w tym samym miejscu co poprzednio, jednak po przykręceniu i przekręceniu wału wajchą okazało się ze tłoki dały buzi zaworom.Pytania jakie mi się nasuwają:
1) Czy mogę w dzień jeszcze raz spróbować założyć koło pasowe we właściwe miejsce, tak aby wypust na kole zgrał się z wpustem na kole wielokolorowym napędzającym pompę wtryskową czy powinienem rozebrać cały rozrząd i złożyć go książkowo od początku?
2) Czy mogłem pogiąć zawory przy buziaku zaworów z tłokami, powtarzam robiłem to siłą mięśni i kluczem, akumulator odłączony
3) Czy mogę użyć obecnych pasków rozrządu czy muszę je bezwzględnie zmienić?
4) Czy śrubę do dokręcenia koła pasowego do wału, muszę zmienić na nową?
Dziękuje za odpowiedzi |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 23 Lip 2010, 08:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 23 Lip 2010, 08:48
|
|
|
Sciagales kolo pasowe walu a nie kolo pasowe alternatora bo to 2 rozna sprawy...
Jesli rozrzad przeskoczyl ci przy odkrecaniu to lipa, sciagasz rozrzad i ustawiasz od nowa niestety... Paski jesli byly niedawno wymieniane i sa w dobrym stanie mozesz zalozyc te same, jesli nie to niestety do wywalenia, przy czym sprawdz rolki, napinacze i pompe czy wszystkie w/w czesc sa w normie.
Sruba na wale jest wilkokrotnegu uzytku, fabrycznie osadzana na loctide, dokrecasz srube kluczem dynamoteryczynym i wszystko.
Zaworow nie pogniesz krecac kluczem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
megabajt
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 128 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23 Lip 2010, 09:44
|
|
|
Rozrząd chce założyć na 100 km, sprawdzić kompresje i dalej ładować pieniądze w maszynę, między innymi w nowy rozrząd, lub definitywnie się z nią pożegnać.Paski rozrządu są nie wiadomego stanu.
Ciekawostka jest że, siłą mięśni rozerwałem pasek na strzępy uczą się demontażu koła pasowego/napędu rozrządu Gates, mającego przebieg około 20 000 km (sam zmieniałem więc wiem kiedy) z wału w starym silniku;]Strzelił jak prezerwatywa;] |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|