
|
Pomocy w sprawie elektryki silnika |
Autor |
Wiadomość |
pio_kle
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: L
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Piotr
Wiek: 44 Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 41 Skąd: Polska Cerekiew
|
Wysłany: 19 Lip 2016, 23:04 Pomocy w sprawie elektryki silnika
|
|
|
Witam
Szukam pomocy, jestem w trakcie składania instalacji elektrycznej silnika i problem w tym ze nie wiem co do czego ( cewka, gaznik, kopułka, rozrusznik, jakis przekaznik, itd. )
Może jakiś schemat ?
Po 4 latach renowacji chciałbym odpalic fieścinke
Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Lip 2016, 01:08 Pomocy w sprawie elektryki silnika
|
|
|
Do gaźnika idzie 1 przewód z kątowym konektorkiem o kolorze z tego co pamiętam żółto czarnym. Taki sam kolor idzie do cewki tylko ma okrągłe złącze i to wpinasz po + cewki. Od aparatu idzie konektor okrągły kolor czarny. Przy cewce nie namieszasz bo są różne średnice bolców.
Kolejność układu zapłonowego 1-2-4-3 (kolejność podana z kierunkiem obrotu palca)
Do rozrusznika idą w sumie 3 przewody.
1 czerwony gruby od akumulatora po złączę M8 w automacie (+12V z akumulatora)
2 konektor 6,3 mm sygnał rozruchu ze stacyjki
3 okrągły podbicie napięcia na cewce podczas rozruchu.
Do odpalenia potrzebny ci jest jeszcze szary przewód oporowy który znajduje się w prawym narożniku przed amortyzatorem. Wpięty jest w dwa złącza wychodzące z wiązki gniazda małe bolce.
Czujnik ciśnienia oleju z tego co pamiętam przewód o kolorze czarnym z zielonym paskiem. Okrągła wtyczka samiczka.
Czujnik cofania okrągła gumowa wtyczka z 2 konektorami okrągłymi.
Dwa konektory płaskie przy prawym kielichu idą na czujnik w wentylatorze.
Konektor biały z czerwonym paskiem to temperatura silnika na zegary (żółty czujnik pod obudową termostatu)
Złącze podwójne w wiązce obok alternatora,samiec i samiczka to przewód wentylatora chłodnicy.
Kostka 2 czerwone przewody 6mm2 i jeden cienki niebieski to kostka alternatora. Niebieski jest od kontrolki, grube czerwone idą w wiązkę i na wysokości akumulatora z 2 robią się jednym przewodem. W tym miejscu jest też wgrzany przewód +12V z akumulatora, nie wolno go zmieniać na dużo grubszy, bo pełni on rolę bezpiecznika.
To koniec wiązki pod maską, tyle z pamięci. Jak coś mogę ci sprawdzić na samochodzie konkretne kolory bo mam szczątki mk1 79 nadal na placu |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|